Philips Perfect replacement Universele afstandsbediening SRP5004/86

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Paulld 22-01-2012 Product paar dagen in bezit

De Philips SRP5004 is een van beste universele afstandsbedieningen we er op dit moment te koop zijn.

Na diverse goedkopere 'universele' afstandsbedieningen in bezit gehad te hebben wist ik precies wat ik wilde; een goed in de hand liggende, universele afstandsbediening met leerfunctie en voorzien van grote knoppen en een krachtig infrarood signaal. De Philips SRP5004 voorziet hier allemaal in.

Al met al ben ik dus meer dan tevreden met deze universele afstandsbediening.

Zijn er ook mindere goede punten? Ja die zijn er ook, of beter gezegd het is er slechts één en dat is het feit dat de afstandsbediening 'slechts' van 60 knoppen kan leren via de 'learn functie'.

Dit lijkt in eerste instantie natuurlijk voldoende, maar wanneer een apparaat (zoals de Samsung DCB-H380R kabelontvanger en de MaxDigital 220S satellietontvanger) niet in de database van de afstandsbediening voorkomt dan kun je deze de SRP5004 een-voor-een aanleren, iets dat overigens heel goed gaat. Maar let op, er zijn 44 programmeerbare toetsen per apparaat en zo kun je wanneer je alle toetsen handmatig een funtie geeft de 60 snel bereiken. Wanneer je de 61 toets denkt te programmeren gebeurt er niets, er wordt niets opgeslagen máár er wordt door de SRP5004 ook niets gemeld.

In de handleiding staat vermeld dat je de toetsen in dat geval een-voor-een weer hun oorspronkelijke functie kunt teruggeven, er is echter nergens te vinden hoe de afstandsbediening in zijn geheel gereset kan worden. Na behoorlijk wat speurwerk op het internet heb ik dit gevonden waarna ik de SRP5004 wat 'slimmer' geprogrammeerd heb.

Resetten Philips SRP5004 universele afstandsbediening:

1: Press the "1" and "6" keys on the keypad until the selected mode light blinks two times and turns solid.

2: Type "981" on the keypad.

3: Wait for the mode light to blink twice.

NB Er zijn verschillende series op de markt te koop, bijvoorbeeld de SRP5004/86 en de SRP5004/87. Het enige verschil tussen deze versies is het aantal voorgeprogrammeerde merken, wat kan resulteren in het feit dat een nieuwere serie SRP5004 een bepaald apparaat wél kent en een eerdere serie niet.

marsnet 06-02-2013

Hallo, Ik heb een "Stein" televisie gekocht bij kruidvat online, maar nu is de afstandbediening kapot gegaan. Kruidvat kan me niet helpen want ze verkopen de tv niet meer. Kan ik deze afstandbediening gebruiken? Kan deze afstand bediening ook automatisch zoeken naar de code?
Alvast bedankt voor de moeite. Mj Berkhout

Elke365 27-05-2010 Product paar dagen in bezit

Na de code programmering van elk apparaat(Sony,Pioneer en Panasonic) deden onder alle apparaatselectietoetsen een aantal functietoetsen het niet.
De leerfunctietoets is DE uitkomst!!
De televisiefuncties die het niet deden (OK, Exit en AV)kon ik zelfs van mijn andere universele AB van Philips(SRU 520) laten 'leren'.(De originele TV AB is kapot).Verder heeft hij aangename druktoetsen , die gedeeltelijk verlicht kunnen worden.
Hij ligt goed in de hand en de toetsen reageren zeer snel, ook onder een scherpere hoek. Deze afstandsbediening is eenvoudig, simpel en duidelijk in gebruik. Nu nog 50 keer vallen zonder schade op te lopen (zoals mijn andere Philips AB)...Geweldig ding, een aanrader!

voorbeeldjannie27 08-03-2015

Lang niet alle functies werken

Het instellen van de afstandsbediening ging in eerste instantie snel en makkelijk.

Daarna bleken echter een aantal specifieke functies niet ondersteund te worden door de afstandsbediening. Zo is het niet mogelijk om teletekst te lezen via de set-top box voor digitale kabeltelevisie en worden een aantal instelfuncties (o.a. zenderinstelling en kleurinstelling) voor de televisie niet herkend. Aangezien de originele afstandsbediening stuk is, valt het daar helaas niet meer van te leren.

Arno50 11-05-2012

strak en degelijk design

De ab werkt prima voor een standaard tv of dvd speler, maar als vervanging voor een surround set is hij ongeschikt. Het volume van de surround set (philips HTS 7500) laat zich niet regelen. Als je de dvd op de bovenste knopjes selecteerd, en dan op de volume toetsen drukt springt hij direct weer op tv.
en van de philips HTS 7500 kan het geluid niet over de tv.

sidney 10-10-2011

slecht

kan niet communicren met een Philips DRSA 2210, ook een standaard philips afstandsbediening kan dit niet dus de aankoop van beide afstandsbedieningen waren waardeloos

M1959 05-10-2011 Product paar dagen in bezit

Een AB met voor mij genoeg mogelijkheden. Goede formaat toetsen, die snel reageren.en hij ziet er goed uit.