Samsung Gear 360 (2017) - Reviews

4096 x 2160 pixels
Display
Opslagtype
geheugenkaart

Beoordeling op basis van 60 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

ASF86 02-08-2017 Product paar weken in bezit

Creatief aan de slag met 360 graden foto's en video's!

Vroeger moest je 360 graden foto's handmatig in elkaar zetten en daar was je wel even mee bezig. Een aantal jaren geleden kwam de mogelijkheid in de Nexus telefoons om 360 graden foto's te combineren uit verschillende foto's die je handmatig maakt. Dit ging al een stuk sneller maar het was geen garantie dat het resultaat naadloos was. Met de Gear 360 is dit allemaal heel eenvoudig gemaakt: met een klik worden twee 180 graden foto's gemaakt die je in de app samen kan laten voegen. Daarnaast kun je er ook video's mee maken die je vervolgens in VR terug kunt kijken of op Facebook en youtube als 360 graden video kunt plaatsen.

Uiterlijk
Het is een kleine camera die best goed in de hand zit. Voor sommigen kan het misschien net aan de kleine kant aanvoelen. Gelukkig zit er aan de onderzijde een standaard statiefschroef. Verder oogt het best wel futuristisch met twee camera’s. Op straat kreeg ik al meerdere opmerkingen dat het op een soort kleine robot of figuur uit Wall-E lijkt. Kortom het ontwerp maakt veel los in de positieve zin!

Gebruik
Als je de gopro camera’s gewend bent zit hier niet veel verschil in: er zijn drie knoppen die je kunt bedienen. Een knop voor het aan/uit doen, een menu knop en een ontspanknop om foto’s en video’s te maken. Daarnaast zit er een mini display aan een zijde verwerkt waardoor je kunt zien in welke modus de camera zich bevind. Hierdoor is de camera ook zonder telefoon te gebruiken wat ik zelf het meest prettig vind. Aangezien de camera alles in de omgeving vastlegt is de noodzaak om te zien wat je vastlegt minder groot. Verder zit er bij de camera standaard een koordje en draaghoesje. Het hoesje is heel handig om de lenzen schoon te maken, aangezien de kans heel groot is dat stof of ander viezigheid erop komt. Aan het koordje zit een rubberen ring om de camera stabieler op de grond neer te zetten. De ring is niet heel handig als je het mij vraagt en het koordje kon ook net wat degelijker. Het voelt soms alsof de camera aan een zijden draadje hangt. Gelukkig kun je je eigen koord aan hangen, mits deze door het kleine oogje op de camera past.

De camera is ook volledig met de telefoon te bedienen. Dit gebeurt via bluetooth in combinatie met de WiFi verbinding om ervoor te zorgen dat alles live soepel wordt gestreamd. Ik moet zeggen dat de combinatie met de Samsung Galaxy S7 Edge bijna naadloos is. Communicatie loopt perfect, op soms wat laadmomenten na. Er schijnt een update te zijn die de laadtijden vermindert. Deze heb ik tijdens de test nog niet uitgeprobeerd.

Beeldkwaliteit
Op de telefoon zien de beelden er best indrukwekkend uit. Als je deze overbrengt naar een groter scherm dan is er helaas een iets lichte teleurstelling: videomateriaal is niet zo scherp als native 4K, eerder net aan Full-HD en de foto’s hadden soms iets scherper gekund. Al moet ik zeggen dat ik de camera ook in de meest extreme omstandigheden heb gebruikt: weinig licht, veel bewegingen, etc. Om de beelden via social media en websites te delen is het ruim voldoende, voor echt drukwerk is deze camera helaas niet geschikt. Daar is de prijs en het doel gelukkig ook niet op gericht.
Wat betreft het samenvoegen van de twee 180 graden foto’s/video’s: zolang je genoeg afstand van je onderwerp houdt gaat dit bijna perfect. Als een onderwerp te dichtbij komt en net in de overgang tussen de twee beelden zit wordt het zichtbaar dat het samenvoegen van de beelden niet naadloos gaat.
Wat verder opvalt is dat bij het vasthouden van de camera er altijd wel een hand of vinger in beeld is. Dit kan opgelost worden door de camera op een statief te plaatsen maar daardoor wordt deze juist minder compact. Voor Samsung wellicht iets om bij een nieuw model over na te denken.

De Gear 360 app en Gear 360 ActionDirector
De Gear 360 app voegt foto’s en video’s automatisch aan elkaar om er 360 graden beeldmateriaal van te maken. Deze zijn dus ook meteen op de telefoon te bekijken na opname. Er zijn verschillende weergave mogelijkheden van panorama, 360 graden tot een tiny planet. De laatste optie is mijn favoriet geworden waarbij er veel creatieve mogelijkheden in zijn. In deze review zijn ook een aantal voorbeeldfoto’s toegevoegd.
Wat betreft de software voor de PC stelt deze helaas teleur. De ActionDirector kan foto’s en video’s ook aan elkaar plakken maar op de een of andere manier krijgt de helft van het beeldmateriaal allemaal grote pixels in beeld. Dit blijft ook zichtbaar na het exporteren van de bestanden. Ik had de video die bij deze review is geplaatst binnen een uur af. Deze bleek helaas onbruikbaar. Na wat speuren op internet kwam ik erachter dat nog meer mensen problemen hebben met de software. Uiteindelijk heb ik een (omslachtige) workaround gevonden: eerst al het beeldmateriaal via de app op de telefoon laten samenvoegen en dit vervolgens in ActionDirector aan elkaar plakken. Waar de camera in combinatie met de telefoon heel goed presteren zorgt de software op de PC voor heel wat frustraties en teleurstellingen. Ook niet alle functies zijn in ActionDirector beschikbaar zoals de tiny planet. Ik hoop dat hier snel wat meegedaan wordt.

Conclusie
Samsung heeft met de Gear 360 een compacte camera uitgebracht waarmee je de wereld om je heen gemakkelijk kunt vastleggen. De beloofde 4K voor video blijkt in de praktijk net aan full-HD te zijn of misschien zelfs iets minder. Voor het maken van foto’s zijn de mogelijkheden gevarieerd en het daagt je uit om creatief aan de slag te gaan. De combinatie van camera en telefoon gaan ook heel goed samen: een foto of video heb je binnen no time op social media geplaatst en nog bewerkt ook. De app werkt goed, helaas geldt dit niet voor de ActionDirector voor op de computer.

Voor de prijs heb je een heel leuk speeltje waarmee je de meest unieke foto's en video's van dit moment kunt maken. Kortom voor de gadgetliefhebbers en creatieve hobby fotografen zeker een aanrader! In combinatie met de Gear VR is het helemaal een belevenis om je herinneringen terug te zien.

Pluspunten

• Gemakkelijk 360 graden foto's en video's maken
  • Zit goed in de hand
  • Verschillende weergavemogelijkheden in de app
  • Echt iedereen staat nu op een selfie

Minpunten

• Video is niet heel scherp
  • Laadtijden in de app
  • Matige software voor op de computer

Conaal 25-08-2017 Product paar weken in bezit

Vakantie-ervaing

Samen met vrienden ben ik op vakantie geweest in Zuid-Frankrijk. Door het ruige terrein en met name de hoge bergen, heb je hier enorme uitzichten die vaak niet in één keer te fotograferen zijn. De Samsung gear 360 is hier een uitstekende oplossing voor. De Samsung gear 360 maakt namelijk zowel horizontaal als verticaal een 360 graden foto, je mist hierdoor nooit meer een gedeelte van het uitzicht. Door de 4k kwaliteit van de Samung gear 360 zijn de fotos en videos enorm helder en gedetailleerd. Zelfs wanneer fotos gemaakt worden vanuit een rijdende auto. Gedurende de vakantie hebben we veel off-road gereden en heb ik dus ook regelmatig een foto gemaakt vanuit een rijdende auto. Eenmaal terug van vakantie zijn de gemaakte fotos en videos een absolute meerwaarde, als je tenminste een virtual realitybril hebt. De gemaakte fotos en videos zijn ook terug te kijken op een mobiele telefoon, maar dan mis je wel een stuk extra beleving. Positieve punten Samung gear 360: Zeer hoge kwaliteit beelden. Zeer geschikt voor beelden met veel uitzicht. Echt een meerwaarde aan de (her)beleving van de vakantie voor jezelf maar ook familie en vrienden. Aanraders: Een smal statief, zodat je geen handen en vingers op de foto hebt. Een waterdicht omhulsel.

Pluspunten

• goede grip en makkelijk handelbaar
  • zeer hoge kwaliteit beelden
  • scherpe fotos ook uit een rijdend voertuig

Minpunten

• zonder een statief staan je vingers op de foto
  • niet waterdicht

MarryTM 23-08-2017 Product paar weken in bezit

Leuke gadget

De Samsung Gear 360 is een leuke gadget, ziet er mooi uit en ligt lekker in de hand.
De ring die eraan zit is erg makkelijk wanneer je hem ergens neer wilt zetten.
Hij is makkelijk in te stellen en na de updates en het opladen kan je gelijk aan de slag.

Het is leuk om je omgeving op deze manier opnieuw te ontdekken.
Het is wel jammer dat bij de foto's en video's je hand goed te zien is, ook zit het knopje waarmee je de foto's maakt niet op een optimale plek, had regelmatig dat ik een foto maakte wanneer ik hem even anders vast hield.
De kwaliteit van de foto's is redelijk goed, maar geen topkwaliteit.
De foto's bekijken op mijn mobiel ging prima, zolang de gear 360 maar aan staat. Hij gaat vanzelf uit en dan moet je hem eerst weer opstarten en verbinden om weer verder te kijken.
Ook moet je de foto's eerst opslaan op je mobiel wanneer je ze wil bekijken met de Gear VR, en dan is het wel even zoeken voor je ze dan gevonden hebt.

Pluspunten

• Eigen opslag op Gear 360
  • Klein

Minpunten

• Vinger/hand staat altijd op de foto/film
  • Foto's en video's overzetten kost wat tijd
  • Niet compatibel met alle smartphones

Nynke 23-08-2017 Product paar weken in bezit

Leuk instapmodel

Ik heb de Samsung Gear 360 in combinatie met de VR bril mogen uitproberen. Ik heb de camera gebruikt tijdens mijn vakantie in Griekenland. Erg leuk om dat naderhand met de VR bril nog eens mee te maken! De Camera voelt solide aan door het gewicht en de accu gaat naar mijn mening voor een voldoende tijd mee. Gebruik is wat minder voor een snelle video - of foto. Er zijn meerdere instellingen (360 graden of 1 camera met fish eye effect) De camera onthoud de vorige instellingen waardoor een snelle foto niet makkelijk is. Wel geeft Samsung de optie om met een Android én iPhone telefoon contact te maken met de camera. Zo heb je live beeld en kan je gelijk zien wat je fotografeerd/filmt.

Pluspunten

• Robuust
  • via smartphone te bedienen
  • (spat)waterdicht

Minpunten

• Beeldkwaliteit had beter gemogen
  • Schakelen tussen instellingen kan niet vlot

Arjaykay 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Mini scherm, groot fotobereik ;)

Top Gadget, vele mogelijkheden en eindelijk een stabiele 360 graden foto en zelfs video.
Je kan foto's en video's versturen of Live gaan.
Ik heb enorm veel foto;s en video's gemaakt de afgelopen weken. Fietsen met mijn dochtertje, haar eerste verjaardag , foto's gemaakt van het verloop van de verbouwing, diner met een grote groep. Iedereen was benieuwd naar mijn nieuwe Gadget. Ze hadden zo'n cameratje nog nooit gezien. Helemaal leuk was het toen ik de Samsung Gear Vr er bij pakte en ze de opnames liet zien die ik eerder gemaakt had.

Pluspunten

• 360 graden
  • klein maar fijn
  • lange accu duur
  • Remote App
  • Video in 360

Minpunten

• niet altijd scherp
  • hard/draadje is altijd in beeld
  • Geen software voor pc

InvincibleFox 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Handig klein en leuk

Het cameraatje ziet er leuk uit. Het is makkelijk om te gebruiken en handig dat je op afstand een foto kunt maken (bijvoorbeeld zodat je er zelf niet bij opstaat). De 360 foto’s zijn van degelijke kwaliteit. De verschillende functies (gebruik van slechts 1 van de 2 camera’s, timelapse, filmen) zijn handig en eenvoudig te gebruiken. De camera heeft een ringetje waardoor hij kan blijven staan (maar soms ook wel eens wil omvallen), maar is vooral ook makkelijk te bevestiging op een statief. Als je een foto maakt terwijl je de camera vasthoudt, wordt je arm wel een beetje raar afgebeeld.
Zeker in combinatie met een VR-bril is deze camera een leuke en nieuwe manier om herinneringen vast te leggen.

Gifgroen 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Camera die een nieuwe dimensie geeft aan foto en video

De gear 360 is een ongewone camera die een extra dimensie toevoegd aan foto's en videos. De kleine, maar wat zwaar(der) aanvoelende camera maakt het heel gemakkelijk om kiekjes van een omgeving te schieten.

Het handvat van de camera is echter wat aan de korte kant. Dit zorgt ervoor dat je handen altijd op een of andere manier op een foto of video staan. Daarnaast is de kwaliteit van fotos met voldoende licht best indrukwekkend. Onder wat donkere omstandigeheden schiet een smartphone goede of misschien zelfs betere kwaliteit fotos.

De App voor smartphone zijn echter niet zo snel, makkelijk en duidelijk in gebruik. Het duurt lang voor je erachter bent hoe je een foto van camera SD-Kaart naar smartphone moet kopieren om vervolgens te delen. Kopieren vanaf de SD-Kaart kan niet omdat de 360° data dan verloren gaat en je "platte" normale fotos krijgt.

De combinatie met Virtual Reality in de vorm van de Gear VR is geweldig. Kijken naar een foto van een herinnering is een ding. Maar volledig opnieuw ondergedompeld worden d.m.v. de Gear VR is een ervaring die geweldig is. Ik zou iedereen aanraden dit eens te proberen.

Pluspunten

• Compacte camera
  • Makkelijk in gebruik
  • Batterij duur
  • Schroefdraad voor statief, selfie stick, etc.

Minpunten

• Voelt zwaar aan
  • Software niet geweldig
  • kwaliteit media slecht bij weinig licht

Hoppa1234 19-08-2017 Product paar weken in bezit

Leuke en compacte gadget

Leuke en compacte gadget, aan het begin is het een beetje uitvogelen wat je ermee kan, omdat de gebruiksaanwijzing erg beknopt is. Maar uiteindelijk erg makkelijk in gebruik. Met de bijgeleverde afstandsbediening of via de app is de camera ook makkelijk te bedienen.

Beeldkwaliteit (bij voldoende licht) is goed en het geluid is goed. Maakt mooie foto's en video's en vooral de 360graden functie is erg leuk.

Voor het afspelen van de opgenomen video's is de combinatie met de VR bril perfect.

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Makkelijk in gebruik

AnnaG 19-08-2017 Product paar weken in bezit

Leuke camera met meerdere mogelijkheden

Het handzame formaat van de camera maakt dat deze goed en fijn in de hand ligt. De camera heeft meerdere functies, zoals timelapse en landscape. Het mooie aan deze camera is de 360 foto. Door de 2 lenzen kan je rondom een foto maken, wat je maximaal terugbrengt naar de activiteit. Daarnaast kan je je herinneringen nog beter herbeleven wanneer je de camera koppelt aan de GearVR.
Het is een leuke gadget. Zoek van tevoren wel even de handleiding op om maximaal de opties te kunnen gebruiken en het maximale uit het product te halen.

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • 360 foto´s

Minpunten

• Geen handleiding meegeleverd

Bianca 18-08-2017 Product paar weken in bezit

Anders foto's maken

Grappig om zo foto's te maken. Ligt lekker in de hand en ter beveiliging om de pols te bevestigen. Wel mijn duim in beeld als ik 360° foto maak als ik apparaat in de hand houd. Op een ring te plaatsen om op afstand foto's te nemen en dan is het wel zonder storende duim. Maar niet overal kun je natuurlijk zomaar de Gear plaatsen en er bij weg lopen! Makkelijk in gebruik, maar ik houd het bij mijn mobiel ipv de Gear in het vervolg

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handzaam formaat

Minpunten

• Duim in beeld
  • Toch niet mijn ding

dance1983 18-08-2017 Product paar weken in bezit

te veel diepte

Niet mijn soort camera. Bij het maken van een foto met 1 kant van de camera zit er te veel diepte in, bij een 360 graden foto staat altijd je vinger/duim erop

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • klein dus makkelijk mee te nemen

Minpunten

• te veel diepte
  • vinger/duim op foto

Chellebell6 15-08-2017 Product paar weken in bezit

Foto's maken ano 2017

De Samsung Gear 360 2017 is een zeer modern product wat erg gemakkelijk in gebruik is.
Het maken van foto's gaat gemakkelijk door 1 druk op de knop van je smartphone, van de camera of van de afstandsbediening. Het richten met de camera is wel een ander verhaal hier vergt wat oefening voor omdat het soms wel lijkt of je een waterhoofd hebt of dat je enorm veel pixels in je beeld hebt. Wanneer je eenmaal hebt geoefend komen er wel hele leuke foto's uit die ook van goede kwaliteit zijn (denk wel goed aan tegenlicht en aan donkere ruimtes er is geen flitser aanwezig). De camera is zeer compact en gemakkelijk mee te nemen. Leuk dat je je foto's en filmpjes ook nog op verschillende manieren kunt bekijken via de app!

Pluspunten

• modern product
  • compact
  • makkelijk om foto's te maken
  • batterij laad snel op

Minpunten

• kwaliteit foto's maken vergt wat oefening

Prit 15-08-2017 Product paar weken in bezit

Zeer Compact

Zeer compacte en goede 360 camera volgens mij ook de goedkoopste op dit moment. Echter bij wat minder licht zul je al snel zien dat de kwaliteit omlaag gaat.

Pluspunten

• Desgin
  • Zeer compact
  • Accu duur
  • Laad snel op
  • SD card geen interne opslag

Minpunten

• Beeld overlap kan beter.

moniqueyyy 15-08-2017 Product paar weken in bezit

Leuke, vernieuwende camera

Ik moest eerst wel een beetje wennen aan het maken van 360 graden foto's. Daarnaast heb je én je telefoon in je hand, en je camera. Tenminste, dat werkt voor mij het beste omdat ik op mijn telefoon zie wat ik doe. Maar de manier waarop de foto's tot stand komen is natuurlijk fantastisch. Of het iets is waar ik altijd iets mee zal gaan doen en daarmee de prijs waard, dat weet ik nog niet, daarvoor heb ik de camera te kort in mijn bezit.

Pluspunten

• Vernieuwende manier van foto's maken
  • Werkt prachtig samen met de app op de telefoon

Minpunten

• Zowel telefoon als camera in mijn hand
  • niet helemaal 360 graden ivm overlapping lenzen

Martijn 13-08-2017 Product paar maanden in bezit

4K camera een blijver of toch niet?

Mijn ervaringen met deze camera zijn zeer wisselend, in eerste instantie denk je dat de camera in alle omstandigheden een goede weergave van de werkelijkheid kan vastleggen, maar dat is helaas niet altijd het geval. In donkere situaties om bij snelle bewegingen gaat het al snel fout en zijn de beelden niet helemaal helder. De camera ziet er leuk uit en de accu gaat best lang mee. 360 graden is niet helemaal 360 graden, de lenzen overlappen elkaar namelijk niet helemaal wat een kleine verbreking van het beeld oplevert. 4K, jazeker, maar wel helemaal om je heen, dus echt scherp zijn de beelden nooit.
Ik zou deze generatie camera's nog niet aanbevelen aan het grote publiek en wachten op de 8K+ camera's waar de beelden mogelijk wel scherper van zijn.

Pluspunten

• Lange accuduur

Minpunten

• Niet geschikt in alle situaties
  • Alleen te gebruiken met Samsung producten

Anke 13-08-2017 Product paar weken in bezit

Aanrader

360 camera mogen testen in combinatie met gear VR bril. Camera ligt makkelijk in de hand en je kunt er mooie filmpjes mee maken. Gezien het formaat makkelijk mee te nemen en ideaal voor op vakantie of bij dagjes weg. Batterij gaat lang mee, leuk dat je via je smartphone ook filmpjes kan maken.

Jordi R 13-08-2017 Product paar weken in bezit

Goed, heeft zijn verbeterpunten

Camera maakt hele mooie gedetailleerde foto's. Alleen als je de foto's wil gebruiken voor bijvoorbeeld een virtuele tour moet je de 2 foto's eerst via je telefoon samenvoegen en dan pas kun je ze goed bekijken op je computer. als je ze direct van de sdkaart op je computer bekijkt kun je er vrij weinig mee. ook is de camera topzwaar waardoor hij zonder tripod gemakkelijk omvalt.

Pluspunten

• Gedetailleerde foto's
  • Gemakkelijk te begrijpen

Minpunten

• Valt makkelijk om
  • Foto's op computer omslachtig te bekijken

ebaikema 12-08-2017 Product paar weken in bezit

stevige en robuuste 360 camera

Wat een gaaf item. Ik heb de gear 360 gebruikt in combinatie met mijn samsung s7 en met de VR bril. Het connecten met de S7 ging heel gemakkelijk. Eigenlijk pakt hij hem automatisch zonder dat ik veel moeite hoef te doen.
Ik heb alle mogelijkheden van filmen uitgeprobeerd. De beeldkwaliteit is super. Helemaal in samenwerking met de VR bril is het leuk om alles terug te kijken.
De gear 360 komt stevig over en ligt lekker in de hand. Hij is makkelijk te hanteren. Ik kreeg regelmatig een opmerking over de gear 360. Eigenlijk alleen maar bewonderenswaardige blikken.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen, is dat het veel geheugen kost om alle filmpjes en foto's op mijn telefoon te zetten. Ik bleef filmen.
Een VR bril is wel een must om erbij te hebben. Dan kun je het meest genieten van de mogelijkheden van de 360 3D.
Kortom een mooie stevige, kwalitatief goede 360 camera.

Pluspunten

• stevig
  • robuust
  • design

Minpunten

• stevig aan de prijs

Timo 11-08-2017 Product paar weken in bezit

Leuke gadget

De afgelopen 2 weken heb ik de Samsung Gear 360 mogen testen in combinatie met de nieuwe Samsung Gear VR. Samsung heeft met deze combinatie een perfect starterspakket om 360 graden filmen en terugkijken eenvoudig en leuk te maken.

De Samsung Gear 360 is een kleine handzame 360 graden camera, de camera valt precies in je hand, heeft een lekker gewicht en bovenop de 2 x 180 graden camera die samen de volledige omgeving filmen. Het apparaatje voelt heel degelijk aan en is zeer eenvoudig in gebruik.

De camera, welke je eenvoudig in je zak stopt en overal mee naar toe neemt, maakt het mogelijk om video-opnames en foto's te maken waarbij je de volledige omgeving vast legt. In het gebruik van dit type camera zie ik een enorme toegevoegde waarde omdat het mogelijk wordt om opnames te maken welke je terug kan kijken met een Gear VR alsof je er zelf bij was. Dit creeert een legio aan mogelijkheden om opa's en oma's die ver weg wonen, toch mee te kunnen laten maken welke hoogtepunten er in de levens van hun kleinkinderen hebben plaatsgevonden of om je reiservaringen met het thuisfront te delen op een unieke manier.

In de afgelopen twee weken heb ik de camera veel bij me gehad en regelmatig opnames gemaakt. Veel van de opnames zijn niet zo heel bijzonder en meestal focus je bij het filmen toch op gebied wat ook met een normale camera vast te leggen is. De meerwaarde voor mij zat hem voornamelijk in het overhandigen van de camera aan mijn 2-jarige dochter. Dit kan met vertrouwen worden gedaan omdat de Gear 360 zeer stevig is. Als ik achteraf de filmbeelden terug keek in mijn Gear VR dan zat ik helemaal in haar belevingswereld en de wereld ziet er heel anders uit als je vanaf 80cm hoogte kijkt en een onuitputtelijke hoeveelheid energie hebt.

Daarnaast is het een erg leuke gadget om neer te zetten op tafel tijdens een verjaardag, je kan dan achteraf vanuit het midden van de kamer rustig de verjaardag opnieuw beleven.

Voordelen Samsung Gear 360
- Unieke manier van "momentopname" welke terug te beleven is alsof je er zelf bij bent
- Handzaam en stevige constructie, ligt lekker in de hand
- Kwalitatief goede opnamen
- SD Kaart slot zodat er altijd genoeg opslagruimte is
- Koppelt makkelijk en in realtime aan je telefoon

Nadelen Samsung Gear 360
- De accuduur maakt het niet mogelijk om echt lange opnames te maken (+2 uur)
- De camera is niet waterdicht
- Prijs is redelijk hoog

De nieuwe Samsung Gear VR heeft een aantal significante voordelen ten opzichte van de vorige versie. Zo is er een home butten bij gekomen, een play en stop button en een afstandbediening die erg intuitief is in gebruik.

Voordelen Samsung Gear VR
- Beter bediening terwijl de VR in gebruik is door afstandsbediening en extra knoppen
- Mooier design dan vorige Gear VR

Nadelen Samsung Gear VR
- In het gebruik van de Gear VR zit je nog steeds erg dicht op je scherm, zelfs met een Samsung Galaxy S8 blijft het scherm pixeling en intensief voor je ogen.

Pluspunten

• Unieke manier van "momentopname"
  • Handzaam en stevige constructie
  • Kwalitatief goede opnamen
  • SD Kaart slot
  • Bediening

Minpunten

• De accuduur
  • Niet waterdicht
  • Resolutie Gear VR

Vivienne 11-08-2017 Product paar weken in bezit

Het middelpunt van alles, letterlijk.

Ik heb de Samsung Gear 360 nu een paar weken.
De camera is klein en stevig en past makkelijk in je hand.
De mogelijkheden die de camera biedt zijn op het eerste gezicht heel gaaf, maar ik was toch enigszins teleurgesteld.
Ik zal proberen te vertellen waarom.
De camera wordt geleverd met een soort rubberen ring. Deze zou er voor moeten zorgen dat de camera stabiel kan staan. De onderkant van de camera zelf is namelijk niet breed genoeg om de camerabol bovenop tegen te werken. De rubberen ring zorgt echter ook niet voor genoeg breedte waardoor de camera nog erg wankel is. De oplossing hiervoor is het kopen van een eigen standaard aangezien er schroefdraad onderin de camera zit, maar daar zitten dus wel weer kosten aan verbonden.

Er zitten 3 knoppen op waarmee je alles kunt bedienen. Dit werkt goed en intuitief. Op het kleine LED display kun je de instellingen zien en het menu voorbij zien gaan. Er zit een grote REC knop op die moeilijk te missen is. Indicatielampjes bovenop de camera geven aan welke lens actief is (of dat ze beide actief zijn). Handig om in 1 opslag te kunnen zien hoe je camera ingesteld staat.
De camera kan opgeladen worden door middel van een USB C kabel, de nieuwe standaard op usb charging gebied.
De connectie met telefoon e.d. werkt via Bluetooth.

Ik heb de camera gebruikt in combinatie met een Samsung S6 en een Samsung Gear VR bril. Dit werkt prima en snel, maar hier zit ook de crux. De 360 werkt heel makkelijk en snel met Samsung producten. De camera heb ik ook getest met een Iphone 7, maar je hebt dan alle extra functionaliteit niet die geleverd wordt door alle Samsung software.

De camera is spatwaterdicht en stofdicht. Je kunt 'm dus niet met extremere sporten meenemen. Jammer want ik had 'm graag ook meegenomen op de motor, maar ik vind dit toch wat eng als het ineens hard gaat regenen heb ik een probleem.

Mijn grootste minpunt voor de camera vind ik dat je zelf altijd op de foto / film staat zodra je 360 gaat. Je hand en duim worden echt mega uitvergroot omdat deze natuurlijk het dichtsbij de cameralens zitten.
Je kan dit enigszins voorkomen door de camera recht boven je hoofd te houden, maar als je dat doet zit iedereen je vreemd aan te kijken wat je aan het doen bent omdat je als een soort mini vrijheidsbeeld met je camera in een mensenmassa staat.
Daarbovenop komt dat de kwaliteit erg tegenvalt. De video's en foto's zien er korrelig uit, ondanks de HD en 4K claim. Het probleem is dat de camera nog niet goed met lichtinval om kan gaan en de kwaliteit voor 360 blijkbaar heel anders is dan voor normale foto's en video's/.
In combinatie met de VR bril is het erg leuk om je foto's en video's terug te kijken, maar voor mij moet er nog erg veel aan de kwaliteit gebeuren voordat de beleving goed genoeg wordt om er veel geld voor neer te leggen.

• Robuust
  • Makkelijk connecten met Samsung gear
  • Makkelijk vast te houden

Minpunten

• Spatwaterdicht en niet volledig waterdicht
  • niet stabiel
  • Kwaliteit foto's en video's
  • Samsung software only