Samsung Gear 360 (2017) - Reviews

Full HD
Resolutie
4096 x 2160 pixels
Display

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 113 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

ASF86 02-08-2017

Creatief aan de slag met 360 graden foto's en video's!

Vroeger moest je 360 graden foto's handmatig in elkaar zetten en daar was je wel even mee bezig. Een aantal jaren geleden kwam de mogelijkheid in de Nexus telefoons om 360 graden foto's te combineren uit verschillende foto's die je handmatig maakt. Dit ging al een stuk sneller maar het was geen garantie dat het resultaat naadloos was. Met de Gear 360 is dit allemaal heel eenvoudig gemaakt: met een klik worden twee 180 graden foto's gemaakt die je in de app samen kan laten voegen. Daarnaast kun je er ook video's mee maken die je vervolgens in VR terug kunt kijken of op Facebook en youtube als 360 graden video kunt plaatsen.

Uiterlijk
Het is een kleine camera die best goed in de hand zit. Voor sommigen kan het misschien net aan de kleine kant aanvoelen. Gelukkig zit er aan de onderzijde een standaard statiefschroef. Verder oogt het best wel futuristisch met twee camera’s. Op straat kreeg ik al meerdere opmerkingen dat het op een soort kleine robot of figuur uit Wall-E lijkt. Kortom het ontwerp maakt veel los in de positieve zin!

Gebruik
Als je de gopro camera’s gewend bent zit hier niet veel verschil in: er zijn drie knoppen die je kunt bedienen. Een knop voor het aan/uit doen, een menu knop en een ontspanknop om foto’s en video’s te maken. Daarnaast zit er een mini display aan een zijde verwerkt waardoor je kunt zien in welke modus de camera zich bevind. Hierdoor is de camera ook zonder telefoon te gebruiken wat ik zelf het meest prettig vind. Aangezien de camera alles in de omgeving vastlegt is de noodzaak om te zien wat je vastlegt minder groot. Verder zit er bij de camera standaard een koordje en draaghoesje. Het hoesje is heel handig om de lenzen schoon te maken, aangezien de kans heel groot is dat stof of ander viezigheid erop komt. Aan het koordje zit een rubberen ring om de camera stabieler op de grond neer te zetten. De ring is niet heel handig als je het mij vraagt en het koordje kon ook net wat degelijker. Het voelt soms alsof de camera aan een zijden draadje hangt. Gelukkig kun je je eigen koord aan hangen, mits deze door het kleine oogje op de camera past.

De camera is ook volledig met de telefoon te bedienen. Dit gebeurt via bluetooth in combinatie met de WiFi verbinding om ervoor te zorgen dat alles live soepel wordt gestreamd. Ik moet zeggen dat de combinatie met de Samsung Galaxy S7 Edge bijna naadloos is. Communicatie loopt perfect, op soms wat laadmomenten na. Er schijnt een update te zijn die de laadtijden vermindert. Deze heb ik tijdens de test nog niet uitgeprobeerd.

Beeldkwaliteit
Op de telefoon zien de beelden er best indrukwekkend uit. Als je deze overbrengt naar een groter scherm dan is er helaas een iets lichte teleurstelling: videomateriaal is niet zo scherp als native 4K, eerder net aan Full-HD en de foto’s hadden soms iets scherper gekund. Al moet ik zeggen dat ik de camera ook in de meest extreme omstandigheden heb gebruikt: weinig licht, veel bewegingen, etc. Om de beelden via social media en websites te delen is het ruim voldoende, voor echt drukwerk is deze camera helaas niet geschikt. Daar is de prijs en het doel gelukkig ook niet op gericht.
Wat betreft het samenvoegen van de twee 180 graden foto’s/video’s: zolang je genoeg afstand van je onderwerp houdt gaat dit bijna perfect. Als een onderwerp te dichtbij komt en net in de overgang tussen de twee beelden zit wordt het zichtbaar dat het samenvoegen van de beelden niet naadloos gaat.
Wat verder opvalt is dat bij het vasthouden van de camera er altijd wel een hand of vinger in beeld is. Dit kan opgelost worden door de camera op een statief te plaatsen maar daardoor wordt deze juist minder compact. Voor Samsung wellicht iets om bij een nieuw model over na te denken.

De Gear 360 app en Gear 360 ActionDirector
De Gear 360 app voegt foto’s en video’s automatisch aan elkaar om er 360 graden beeldmateriaal van te maken. Deze zijn dus ook meteen op de telefoon te bekijken na opname. Er zijn verschillende weergave mogelijkheden van panorama, 360 graden tot een tiny planet. De laatste optie is mijn favoriet geworden waarbij er veel creatieve mogelijkheden in zijn. In deze review zijn ook een aantal voorbeeldfoto’s toegevoegd.
Wat betreft de software voor de PC stelt deze helaas teleur. De ActionDirector kan foto’s en video’s ook aan elkaar plakken maar op de een of andere manier krijgt de helft van het beeldmateriaal allemaal grote pixels in beeld. Dit blijft ook zichtbaar na het exporteren van de bestanden. Ik had de video die bij deze review is geplaatst binnen een uur af. Deze bleek helaas onbruikbaar. Na wat speuren op internet kwam ik erachter dat nog meer mensen problemen hebben met de software. Uiteindelijk heb ik een (omslachtige) workaround gevonden: eerst al het beeldmateriaal via de app op de telefoon laten samenvoegen en dit vervolgens in ActionDirector aan elkaar plakken. Waar de camera in combinatie met de telefoon heel goed presteren zorgt de software op de PC voor heel wat frustraties en teleurstellingen. Ook niet alle functies zijn in ActionDirector beschikbaar zoals de tiny planet. Ik hoop dat hier snel wat meegedaan wordt.

Conclusie
Samsung heeft met de Gear 360 een compacte camera uitgebracht waarmee je de wereld om je heen gemakkelijk kunt vastleggen. De beloofde 4K voor video blijkt in de praktijk net aan full-HD te zijn of misschien zelfs iets minder. Voor het maken van foto’s zijn de mogelijkheden gevarieerd en het daagt je uit om creatief aan de slag te gaan. De combinatie van camera en telefoon gaan ook heel goed samen: een foto of video heb je binnen no time op social media geplaatst en nog bewerkt ook. De app werkt goed, helaas geldt dit niet voor de ActionDirector voor op de computer.

Voor de prijs heb je een heel leuk speeltje waarmee je de meest unieke foto's en video's van dit moment kunt maken. Kortom voor de gadgetliefhebbers en creatieve hobby fotografen zeker een aanrader! In combinatie met de Gear VR is het helemaal een belevenis om je herinneringen terug te zien.

Pluspunten

• Gemakkelijk 360 graden foto's en video's maken
  • Zit goed in de hand
  • Verschillende weergavemogelijkheden in de app
  • Echt iedereen staat nu op een selfie

Minpunten

• Video is niet heel scherp
  • Laadtijden in de app
  • Matige software voor op de computer

movealong 28-08-2017

Leuke gadget

Ik heb nu de Gear360 een aantal weken in huis en over het algemeen bevalt het apparaat prima. Wat opviel bij het uitpakken was de grootte van het apparaat, de minimalistische hoeveelheid knopjes en kleine interface: meer is ook niet nodig. De set-up wijst voor zich, al is het daadwerkelijk live-streamen van beelden naar Facebook nog steeds niet gelukt, doorlinken via de Gear-app mijn telefoon lukt niet, en de stream wordt niet geopend en geplaatst. Echter was dat niet een van de redenen voor mij om de Gear360 te proberen, maar meer de 360 graden foto, video en timelapse functie. Vooral de timelapse functie is heel grappig, je hebt echt het gevoel dat je, versneld, een tijdsperiode kan meemaken, bijvoorbeeld op een feestje, waar jij het middelpunt bent, zeker in combinatie met de Gear VR headset. Een aanrader!

Conaal 25-08-2017

Vakantie-ervaing

Samen met vrienden ben ik op vakantie geweest in Zuid-Frankrijk. Door het ruige terrein en met name de hoge bergen, heb je hier enorme uitzichten die vaak niet in één keer te fotograferen zijn. De Samsung gear 360 is hier een uitstekende oplossing voor. De Samsung gear 360 maakt namelijk zowel horizontaal als verticaal een 360 graden foto, je mist hierdoor nooit meer een gedeelte van het uitzicht. Door de 4k kwaliteit van de Samung gear 360 zijn de fotos en videos enorm helder en gedetailleerd. Zelfs wanneer fotos gemaakt worden vanuit een rijdende auto. Gedurende de vakantie hebben we veel off-road gereden en heb ik dus ook regelmatig een foto gemaakt vanuit een rijdende auto. Eenmaal terug van vakantie zijn de gemaakte fotos en videos een absolute meerwaarde, als je tenminste een virtual realitybril hebt. De gemaakte fotos en videos zijn ook terug te kijken op een mobiele telefoon, maar dan mis je wel een stuk extra beleving. Positieve punten Samung gear 360: Zeer hoge kwaliteit beelden. Zeer geschikt voor beelden met veel uitzicht. Echt een meerwaarde aan de (her)beleving van de vakantie voor jezelf maar ook familie en vrienden. Aanraders: Een smal statief, zodat je geen handen en vingers op de foto hebt. Een waterdicht omhulsel.

Pluspunten

• goede grip en makkelijk handelbaar
  • zeer hoge kwaliteit beelden
  • scherpe fotos ook uit een rijdend voertuig

Minpunten

• zonder een statief staan je vingers op de foto
  • niet waterdicht

MarryTM 23-08-2017

Leuke gadget

De Samsung Gear 360 is een leuke gadget, ziet er mooi uit en ligt lekker in de hand.
De ring die eraan zit is erg makkelijk wanneer je hem ergens neer wilt zetten.
Hij is makkelijk in te stellen en na de updates en het opladen kan je gelijk aan de slag.

Het is leuk om je omgeving op deze manier opnieuw te ontdekken.
Het is wel jammer dat bij de foto's en video's je hand goed te zien is, ook zit het knopje waarmee je de foto's maakt niet op een optimale plek, had regelmatig dat ik een foto maakte wanneer ik hem even anders vast hield.
De kwaliteit van de foto's is redelijk goed, maar geen topkwaliteit.
De foto's bekijken op mijn mobiel ging prima, zolang de gear 360 maar aan staat. Hij gaat vanzelf uit en dan moet je hem eerst weer opstarten en verbinden om weer verder te kijken.
Ook moet je de foto's eerst opslaan op je mobiel wanneer je ze wil bekijken met de Gear VR, en dan is het wel even zoeken voor je ze dan gevonden hebt.

Pluspunten

• Eigen opslag op Gear 360
  • Klein

Minpunten

• Vinger/hand staat altijd op de foto/film
  • Foto's en video's overzetten kost wat tijd
  • Niet compatibel met alle smartphones

Nynke 23-08-2017

Leuk instapmodel

Ik heb de Samsung Gear 360 in combinatie met de VR bril mogen uitproberen. Ik heb de camera gebruikt tijdens mijn vakantie in Griekenland. Erg leuk om dat naderhand met de VR bril nog eens mee te maken! De Camera voelt solide aan door het gewicht en de accu gaat naar mijn mening voor een voldoende tijd mee. Gebruik is wat minder voor een snelle video - of foto. Er zijn meerdere instellingen (360 graden of 1 camera met fish eye effect) De camera onthoud de vorige instellingen waardoor een snelle foto niet makkelijk is. Wel geeft Samsung de optie om met een Android én iPhone telefoon contact te maken met de camera. Zo heb je live beeld en kan je gelijk zien wat je fotografeerd/filmt.

Pluspunten

• Robuust
  • via smartphone te bedienen
  • (spat)waterdicht

Minpunten

• Beeldkwaliteit had beter gemogen
  • Schakelen tussen instellingen kan niet vlot

BlackWid0w 22-08-2017

Leuk gadget

Het toestel ligt super in de hand en is door het kleine formaat makkelijk overal mee te nemen. Ook koppelen met de smartphone gaat snel. Een waardevolle toevoeging aan het basispakket zijn zeker het beschermhoesje en polsbandje. Toen ik laatst het toestel had meegenomen om muziek te filmen was ik heel enthousiast om die momenten thuis opnieuw te beleven. Het was super grappig om de reacties van de mensen nadien te zien op het filmpje ... wat je natuurlijk op het moment zelf niet doorhebt. Jammer genoeg kon je niks zien van wat er op het podium zelf gaande was door de donkere omgeving en het lichtspel. Gelukkig had ik ook een filmpje met m'n GSM gemaakt en hier was alles wel zichtbaar en ook direct deelbaar met vrienden. Toch zeker een werkpunt voor in de toekomst.
De batterij gaat lang mee, maar als je bv. gaat kamperen zal investeren in een powerbank toch noodzakelijk zijn. Ook het meegeleverde USB-kaartje staat snel vol en kan dus best vervangen worden door meerdere of een groter exemplaar bij geplande trips. Aangezien de prijs van het toestel sta je natuurlijk niet direct te springen om dit te moeten doen ... Wat ik echt een minpunt vond, was de oplaadkabel. Liever had ik hiervoor mijn Gsm-kabel willen kunnen gebruiken. Daarnaast zijn de 360° filmjes/ervaring niet direct deelbaar met een groep en is het resultaat niet altijd zoals gewenst. Om uiteindelijk tot een aanvaardbaar resultaat te komen, heb je best wat werk zonder de beginnersfouten mee te tellen.
Persoonlijk vond ik de vorige versie mooier en is er behalve de bedieningsknoppen weinig veranderd, maar het blijft natuurlijk een leuk gadget.

AnnaG 22-08-2017

Leuke gadget met mooi foto´s

De Gear360 is een leuke gadget die leuke functies heeft. Je kan er mee filmen en foto´s maken en je hebt daar verschillende functies mee. Het mooiste vind ik de 360 foto´s, waarmee je rondom je foto kan bekijken en zo alles kan terugzien. Daarnaast kan je in combinatie met de juiste apparatuur je foto´s nog mooier beleven, zoals met de Samsung GearVR.
Hij kan tegen een stootje en tegen een beetje waterdruppels.

Hugo78 21-08-2017

Perfecte foto's

De Gear 360 overtreft mijn verwachtingen.
Na het uitpakken van Gear360 begon het opladen. Dat duurde zo lang voordat het apparaat reageerde, dat ik bijna dacht dat hij het niet deed. Na het opladen was het tijd om foto's te maken. Thuis getest en toen mee op vakantie.
Mooie foto's en filmpjes, vooral de 360 graden foto's. Het nadeel vindt ik dat je toch vaak je vinger op de foto's ziet, ook als je je telefoon gebruikt om de foto te nemen. Mogelijk met een soort van stick dat het wat beter gaat. Deze heb ik alleen nog niet kunnen vinden.
Het live streamen is mij nog niet gelukt, maar daar moet ik rustig de tijd voor nemen, niet boven op een berg proberen.
Pluspunten zijn:
* Leuke scherpe foto's waarin je goed kan scrollen
* foto's gelijk op je telefoon (alleen bepaalde toestellen) bekijken
* films zijn makkelijk gemaakt,
* eigen opslag op Gear 360 dus geen gedoe met geheugentekort op je telefoon.

Minpunten zijn:
* vingers vaak op foto en film door de plaatsing van de recordknop
* foto en film overdragen naar telefoon gaat niet snel en met een maximum van 100 stuks tegelijk
* niet compatibel met alle telefoons

Arjaykay 20-08-2017

Mini scherm, groot fotobereik ;)

Top Gadget, vele mogelijkheden en eindelijk een stabiele 360 graden foto en zelfs video.
Je kan foto's en video's versturen of Live gaan.
Ik heb enorm veel foto;s en video's gemaakt de afgelopen weken. Fietsen met mijn dochtertje, haar eerste verjaardag , foto's gemaakt van het verloop van de verbouwing, diner met een grote groep. Iedereen was benieuwd naar mijn nieuwe Gadget. Ze hadden zo'n cameratje nog nooit gezien. Helemaal leuk was het toen ik de Samsung Gear Vr er bij pakte en ze de opnames liet zien die ik eerder gemaakt had.

Pluspunten

• 360 graden
  • klein maar fijn
  • lange accu duur
  • Remote App
  • Video in 360

Minpunten

• niet altijd scherp
  • hard/draadje is altijd in beeld
  • Geen software voor pc

InvincibleFox 20-08-2017

Handig klein en leuk

Het cameraatje ziet er leuk uit. Het is makkelijk om te gebruiken en handig dat je op afstand een foto kunt maken (bijvoorbeeld zodat je er zelf niet bij opstaat). De 360 foto’s zijn van degelijke kwaliteit. De verschillende functies (gebruik van slechts 1 van de 2 camera’s, timelapse, filmen) zijn handig en eenvoudig te gebruiken. De camera heeft een ringetje waardoor hij kan blijven staan (maar soms ook wel eens wil omvallen), maar is vooral ook makkelijk te bevestiging op een statief. Als je een foto maakt terwijl je de camera vasthoudt, wordt je arm wel een beetje raar afgebeeld.
Zeker in combinatie met een VR-bril is deze camera een leuke en nieuwe manier om herinneringen vast te leggen.

Gifgroen 20-08-2017

Camera die een nieuwe dimensie geeft aan foto en video

De gear 360 is een ongewone camera die een extra dimensie toevoegd aan foto's en videos. De kleine, maar wat zwaar(der) aanvoelende camera maakt het heel gemakkelijk om kiekjes van een omgeving te schieten.

Het handvat van de camera is echter wat aan de korte kant. Dit zorgt ervoor dat je handen altijd op een of andere manier op een foto of video staan. Daarnaast is de kwaliteit van fotos met voldoende licht best indrukwekkend. Onder wat donkere omstandigeheden schiet een smartphone goede of misschien zelfs betere kwaliteit fotos.

De App voor smartphone zijn echter niet zo snel, makkelijk en duidelijk in gebruik. Het duurt lang voor je erachter bent hoe je een foto van camera SD-Kaart naar smartphone moet kopieren om vervolgens te delen. Kopieren vanaf de SD-Kaart kan niet omdat de 360° data dan verloren gaat en je "platte" normale fotos krijgt.

De combinatie met Virtual Reality in de vorm van de Gear VR is geweldig. Kijken naar een foto van een herinnering is een ding. Maar volledig opnieuw ondergedompeld worden d.m.v. de Gear VR is een ervaring die geweldig is. Ik zou iedereen aanraden dit eens te proberen.

Pluspunten

• Compacte camera
  • Makkelijk in gebruik
  • Batterij duur
  • Schroefdraad voor statief, selfie stick, etc.

Minpunten

• Voelt zwaar aan
  • Software niet geweldig
  • kwaliteit media slecht bij weinig licht

EviR 19-08-2017

Leuk gadget

Het is een erg leuk gadget waarmee je op een originele manier foto's en video's kan maken. Door het kleine design neemt hij ook niet veel plaats in beslag en kan je hem heel makkelijk overal mee naar toe nemen.

Hoppa1234 19-08-2017

Leuke en compacte gadget

Leuke en compacte gadget, aan het begin is het een beetje uitvogelen wat je ermee kan, omdat de gebruiksaanwijzing erg beknopt is. Maar uiteindelijk erg makkelijk in gebruik. Met de bijgeleverde afstandsbediening of via de app is de camera ook makkelijk te bedienen.

Beeldkwaliteit (bij voldoende licht) is goed en het geluid is goed. Maakt mooie foto's en video's en vooral de 360graden functie is erg leuk.

Voor het afspelen van de opgenomen video's is de combinatie met de VR bril perfect.

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Makkelijk in gebruik

AnnaG 19-08-2017

Leuke camera met meerdere mogelijkheden

Het handzame formaat van de camera maakt dat deze goed en fijn in de hand ligt. De camera heeft meerdere functies, zoals timelapse en landscape. Het mooie aan deze camera is de 360 foto. Door de 2 lenzen kan je rondom een foto maken, wat je maximaal terugbrengt naar de activiteit. Daarnaast kan je je herinneringen nog beter herbeleven wanneer je de camera koppelt aan de GearVR.
Het is een leuke gadget. Zoek van tevoren wel even de handleiding op om maximaal de opties te kunnen gebruiken en het maximale uit het product te halen.

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • 360 foto´s

Minpunten

• Geen handleiding meegeleverd

Ilse76 18-08-2017

Super camera

Geweldige camera, zoveel mogelijkheden.
Samsung doet haar naam weer eer aan.
We zijn nog druk aan het uitvogelen wat betreft het bewerken op de pc.....zoveel mogelijkheden.
Super beeldkwaliteit, ligt fijn in de hand en past op de helm ed.

Biebs 18-08-2017

GEAR 360 - a whole new view

De SAMSUNG Gear 360 wordt geleverd in een compacte zwarte doos waarin je de volgende onderdelen kan terugvinden : GEAR 360, USB-kabel, polsband, een stoffen tasje om je GEAR 360 in op te bergen zodat er geen krassen op het scherm komen en een snelstartgids.

De Gear 360 zelf ziet eruit als een kleine webcam die gemakkelijk in de hand ligt door het smalle stuk onder de camera waaraan je onderaan ook polsbandje van vastmaken zodat je camera vlot overal kan meenemen zonder dat je hem kan verliezen. bovenaan heb je dan twee camera's waarmee je moeiteloos de volledige omgeving kan vastleggen in één opname.

Voor diegenen die nog niet bekend zijn met het 360 gamma heeft SAMSUNG een handige handleiding voorzien van de basisfuncties die je kan terugvinden rechtsboven in de app " SAMSUNG GEAR 360" ( downloaden in de SAMSUNG play store).
Persoonlijk vond ik dit zeer handig aangezien het toch even wennen is om op deze manier foto's te nemen/te filmen.

Als je deze hebt doorgenomen is het tijd om de 360 te verbinden met je smartphone. Dit doe je door 360 in te schakelen via de aan/uit knop aan de rechterzijde van het toestel totdat het toestel een geluidje maakt om aan te geven dat hij aan staat. Vervolgens druk je de menutoets in tot er de connect to adroid (of ios) op staat en dan druk je op de ok toets. Volg hierna ook nog de procedure op jouw smartphone scherm en na enkele minuten kan je jouw 360 ook bedienen via jouw smartphone (wat ik persoonlijk een groot pluspunt blijf vinden).

Het maken van de foto's/video's ging initieel wat klungelig maar practice makes perfect en na enkele dagen oefenen hadden we dit helemaal onder de knie. De beste resultaten krijg je als je de 360 kan plaatsen op een vaste ondergrond in het midden van de scene zodat je de hele omgeving kan opnemen zonder dat je vinger overal mee op staat. Op deze manier zijn de beelden ook enorm leuk om achteraf terug te bekijken in combinatie met de SAMSUNG VR-bril!!! Maar ook de 360 selfies zijn zeker een meerwaarde als je ze later samenvoegt via je smartphone, zeer tof effect! Een minpuntje hier is wel dat niet elke selfie-stick kan worden gebruikt bij de 360, dus wel even opletten bij de aankoop van je selfie-stick. Naast de gewone video's/foto's biedt de 360 ook nog tal van andere mogelijkheid zoals live streaming via facebook, timelapses, ...
Het is even wennen maar eenmaal je de techniek onder knie hebt kan je enorm leuke dingen doen met de 360, zeker in combinatie met de SAMSUNG VR-bril.

Stoyka Bojkova 18-08-2017

Heel leuk gadget

Heel leuk. Werk heel goed en is heel intuïtief. Ligt goed in de hand en is gemakkelijk mee te nemen. Je kan filmen ook zonder telefoon en daarna alles opladen. heel leuk speelgoed. Kwaliteit van beeld is heel goed. Maar blijft een gadget die tof is maar voor mij persoonlijk een beetje overbodig. Kwalitatief niks op aan te merken.

SarahDev1989 18-08-2017

Geweldig gadget

De Samsung Gear 360 is makkelijk en leuk om te gebruiken, zeker wanneer je dit je eerste contact is met 360-graden video's. Er zijn ontzettend veel toepassingen denkbaar. Door de twee grote fisheye-lensen komt alles in het zichtveld van de cameralenzen in beeld. Dit is zeer leuk om impressies van de omgeving vast te leggen. Via de bijhorende app kan je de camera via je smartphone besturen. De software wijst zichzelf uit en het is heel makkelijk om na installatie gelijk aan de slag te gaan. De Gear 360 ligt goed in de hand, maar blijft ook goed zitten op een statief of op de bijhorende houder. Doordat de camera zo klein is, kan je hem makkelijk overal mee naar toe nemen. Er zit ook een beschermhoesje bij om de camera veilig op te bergen. De kwaliteit van de camera zou beter kunnen.

De combinatie van de Gear 360 met de VR-bril is super. Het is heel fijn om je eigen momenten terug te beleven, heel leuk voor vakanties of familiefeesten. Ook als je sport beoefent, kan je zeer mooie opnames maken als herinnering voor later. Doordat de camera spatwaterdicht is, is hij ook geschikt om buiten te gebruiken.

Pluspunten:
* Unieke ervaring om beelden te maken.
* Makkelijke installatie en software.
* Compatibel met recente smartphones.
* Zowel stand alone als door middel van smartphone bestudering te gebruiken.
* Mooi design.
* Klein en licht.
* Bijgevoegde houder en beschermhoesje.
* Batterij gaat lang mee.
* Geheugen uitbreidbaar door geheugenkaartje.

Minpunten:
* Kwaliteit van de beelden kan beter.

Bianca 18-08-2017

Anders foto's maken

Grappig om zo foto's te maken. Ligt lekker in de hand en ter beveiliging om de pols te bevestigen. Wel mijn duim in beeld als ik 360° foto maak als ik apparaat in de hand houd. Op een ring te plaatsen om op afstand foto's te nemen en dan is het wel zonder storende duim. Maar niet overal kun je natuurlijk zomaar de Gear plaatsen en er bij weg lopen! Makkelijk in gebruik, maar ik houd het bij mijn mobiel ipv de Gear in het vervolg

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handzaam formaat

Minpunten

• Duim in beeld
  • Toch niet mijn ding

Nynke 18-08-2017

Leuk hebbedingetje, maar aardig aan de prijs

Hoi! Ik heb deze camera mee genomen op vakantie in Griekenland. Aldaar heb ik zo veel mogelijk 360° en 'normale' shots genomen met de camera. Hieronder beschrijf ik mijn bevindingen:

1. Camera ligt lekker in de hand
2. Kwaliteit van de film- en foto's had ik hoger verwacht voor de prijs van de camera
3. Gebruik is eenvoudig, vooral in combinatie met de app op smartphone.
4. Even snel van video naar foto - of van 2 (360°) naar 1 camera (180° fish eye) gaat niet heel snel via de camera. Voor het volgende model zou ik daarvoor twee fysieke knoppen voorstellen
5. Het is heel gaaf om je vakantiebeelden in 360° terug te zien met een VR bril - alsof je er weer bent!