Sony HDR-AS30V - Reviews

Beeldformaat
16:9

8,9

bartvanderveere 26-03-2014 Product kwartaal in bezit

Om te beginnen met het geluid. De camera kan in praktijk alleen worden gebruikt in de waterdichte behuizing. Daarin zit, aan de voorkant, voor beide microfoons een waterdicht en flexibel stukje rubber waarmee geluid wordt doorgegeven. Dat dit ten koste gaat van de geluidskwaliteit kan niet anders. Als je de camera in de hand houdt zonder behuizing is het geluid prima, maar aangezien het een actioncam is zal dit niet vaak gebeuren.

Belangrijkste vind ik het beeld. Dat is erg goed, de stabilisatie ook. Er kan vrij veel worden ingesteld, maar de bottom line is meestal 1920, GPS aan, beeldstabilisatie aan. Dan ben je er wel. Bediening is zeer simpel. Er brandt een heel klein rood ledje als de camera opneemt. Ik heb een bracket in de auto geplakt en eentje op de helm van de motor. Dat gaat allemaal goed. Remote-control kan met de iphone, sony heeft nu ook een polshorloge dat hetzelfde doet.

Software is playmemories-home. Dat zou iets moeten kunnen doen met de GPS-info. Op windows-XP gaat de installatie niet goed, met Win7 vermoedelijk wel. Op de Mac werkt het helemaal niet.

Ik heb heel lang nagedacht over deze sony of een GoPro. Sony is goedkoper en het beeld een stuk beter.

Nog even afsluiten over het geluid. Meestal maak ik een film van het opgenomen materiaal, met hier en daar wat commentaar in de vorm van tekst en een muziek-track er bij. Doet er niet zoveel toe dat het ingebouwde geluid niet zo best is.

Een voorbeeld van de kwaliteit (op 1280 slechts) vindt u hier:

Del Nesto 21-02-2014 Product paar weken in bezit

Afgelopen week de camera gebruikt tijdens mijn wintersport.
Beelden zijn echt haarscherp en prettig om naar te kijken vanwege de uitstekend werkende beeld stabilisatie.
Fantastische camera die zeer eenvoudig is in te stellen.

eindhovendegekste 21-02-2014 Product kwartaal in bezit

Eindelijk een action cam met Sony beeldkwaliteit! Ik heb de action cam gebruikt tijdens het surfen en snowboarden en ben zeer te spreken over dit product. Meegeleverde accesoires werken perfect! Surfboard mounth, polsband en hoofdband gebruikt. Gebruiksgemak en batterijduur spreken in het voordeel tov de concurrent. Ruim 4 uur gefilmd met een wide angle shot in HQ op een 64GBmSDXC kaart. Overzetten van je bestanden via WIFI werkt perfect en via Playmemories kun je leuk de beelden bewerken.