Bosch PSR 14.4 LI-2 - Reviews

1,5 Ah

7,1

Marzon 11-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

prima ding

de mijne stamt van 2011, 5 jaar oud alweer, en ik heb veel, erg veel schroef en boor werk gedaan bij de verbouwing van ons schip. deze machine is beresterk, accuduur en oplaadtijd is prima, maar er is 1 stom probleem. ze hebben het eerste tandwieltje op de as van de electromotor middels een krimp verbinding bevestigd, zonder spie of kartels of wat ook.. DIE komt dus los als je de boor echt gebruikt.
ik ben lapmiddelen aan t gebruiken om dat weer vast te krijgen, echt heel stom om enkel en alleen om die reden een perfecte machine weg te moeten donderen.

Pluspunten

• krachtig
  • accuduur is lang
  • hoog maximaal toerental

Minpunten

• motortandwiel bevestiging
  • prijs is best pittig

daniel2000 24-08-2013 Product half jaar in bezit

4,2
als de accu opgeladen is werkt hij prima, echter de accu is na een dag alweer leeg. dus op het moment dat je hem even wil gebruiken is gegarandeerd de accu leeg. dit is bij mij het geval sinds dag 1

Leonardus Boeke 13-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Heb met deze boormachine de steunen van de caravan op en neer gelaten. boormachine is vastgeslagen. Verkoper in Bosch Shop bij de Gamma geeft als oorzaak dat er geen stroomsignaal wordt doorgegeven (geblokkeerd). Wie weet een oplossing en wat gaat dat ongeveer kosten ?

harrie024 29-12-2011 Product paar dagen in bezit

Na een verouderde (3 jaar oud) bosch psr 12,4 V met Nicd accu nu een aangeschaft met een lithium batterij. Nu maar hopen dat de batterij het langer volhoudt. Het lampje en de indicator zijn handige foefjes. Ik kon ook kiezen uit een Li-uitvoering, maar deze Li-2 uitvoering had meer kracht, meer snelheden in te stellen en een vernieuwde accu en dat voor 2 tientjes meer. Maar... Nu had ik deze bij Karwei gekocht en dacht ik mee te kunnen doen aan een actie waarbij je een set bits, boren etc. bij kon krijgen. Nee dus! dit was alleen te doen bij heel veel andere (goedkopere maar ook duurdere) accuboormachines. Zo ook voor de Bosch Psr 14,4 Li-2 met TWEE accu's en niet voor mijn zelfde uitvoering met maar 1 accu, slap gedoe!!!

Paul1946 11-08-2011 Product jaar of meer in bezit

5,8
Heb deze PSR 14,4 Li-2 machine in augustus 2009 aangeschaft, na slechte ervaringen met zijn voorganger, de Bosch PSR 12VE-2. Ik gebruik de boormachine onregelmatig, waardoor de Ni-Cd-accu regelmatig leeg was als ik het apparaat wilde gaan gebruiken.
Ik dacht dat probleem niet meer te hebben met de aanschaf van de PSR 14,4 Li-2 versie, met 2 batterijen. (Aanbieding Praxis met korting, voor € 178,46.) In de afgelopen 2 jaar heb ik de nieuwe machine een paar keer gebruikt. Voordeel van de Li-on accu is dat hij zijn kracht blijft behouden. Echter hooguit 5x opgeladen in de afgelopen 2 jaar.
Nu ik een klusje wil gaan doen blijkt 1 batterij defect te zijn. Dit is een forse tegenvaller: ik had me qua duurzaamheid van dit nieuwe type accu iets anders voorgesteld. Te gek voor woorden. Ik ga het apparaat via Praxis terugsturen naar Bosch. De fabrikant kan zich m.i. niet onttrekken aan zijn verplichtingen t.a.v. de kwaliteit van bijgeleverde accu's van een nog nauwelijks gebruikt apparaat.

Mark4321 17-05-2011 Product jaar of meer in bezit

Absoluut een aanrader. Ik heb deze nu ruim 2 jaar in het bezit en werkt nog altijd perfect.
Capaciteit: zeer goed. Betreffende schroeven kan je met 2 accu's zeker een volledige dag aan. Opladen gaat ook snel +/- 1 uur. In 1 uur heb je zeker de andere accu nog niet leeg.
Boren: Kan in principe in elke muur in mijn huis fatsoenlijke gaten boren, alleen de vloer is te hoog gegrepen. Maar dat hoef je ook niet te verwachten van een accuboormachine.

Gebruiksgemak: Schroef/boor versnelling werkt zeer goed, scheelt doorgedraaide bitjes en afgebroken schroefkoppen. Licht in het gebruik, dankzij de Lithium-ion accu. Werklampje zeer nuttig.

Duurzaamheid: Meer dan 2 jaar veel en zwaar gebruikt en doet het nog zoals nieuw. Enigste is dat het wisselen van de versnelling lastiger gaat, maar nog geen probleem. Daarnaast mag Bosch voortaan de koffer(slotjes) iets degelijker uitvoeren, deze schieten er constant vanaf.

Conclusie: Een apparaat dat zijn geld meer dan waar maakt.

Frits51 26-07-2010 Product paar dagen in bezit

Mijn oude Bosch 14,4 volt wilde de boor in de snelkoppeling met geen mogelijkheid meer loslaten. Repareren kost een halve machine. Eerst aan een Makita gedacht maar toch weer een Bosch aangeschaft. Een hele vooruitgang t.o.v. de oude. Meer instelmogelijkheden en het lampje bij het werk is erg nuttig. Batterij laadt snel op en volgens zeggen duurzaam.
Door de jarenlange positieve ervaring blijf ik dit merk trouw. Komt een beetje door de naam, want dat is ook de achternaam van mijn vrouw en die ben ik ook al 45 jaar trouw.

osje72 22-07-2010 Product paar dagen in bezit

De machine een week geleden aangeschaft. Eerste indruk na een week: zeer tevreden. Een licht en makelijk in de hand liggende machine. Accu`s na een week nog steeds op 100%.
Hiervor had ik ook een Bosch (PSR 9,6 VE-2) maar beide accu`s hadden hun leeftijd bereikt en ik kon ze niet meer opladen. Naar een en ander speurwerk kwam ik tot de coclusie dat een nieuwe aanschaffen een betere optie was dan de accu`s te vervangen. Ik had hoge verwachtingen, gezien ik al zeer tevvreden was over de vorige Bosch machine, maar de nieuwe overetreft al mijn verwachtingen en ga hier mee veel klus plezier beleven.

sidje 01-06-2010 Product paar weken in bezit

1,8
koop deze niet, wat een ellende met de batterij-en, heb het ding nauwelijks langer dan een kwartier kunnen gebruiken. De winkel bestaat niet meer, nou bel bosch dan maar eens op....
ja meneer, het is een slijtage deel, daar geven wij geen garantie op....
zit je mooi met de rommel

marcel1234 17-05-2010 Product paar weken in bezit

Prima, zeer krachtige boormachine. Handig met 2 mechanische versnellingen. Schroeven in de 1e, en boren in de 2e versnelling. Accu is snel opgeladen, en je doet heel lang met een opgeladen accu. Ik heb een 2e erbij wat handig kan zijn als de huidige bijna leeg is (wordt ook aangegeven door 3 led's op de boormachine).