Bosch PSR 960 - Reviews

5,3

• Slecht

uitkijker 03-10-2013 Product jaar of meer in bezit

6,5
De accu's van de Bosch PSR 960 zijn heel erg slecht, maar de lader is een prima ding! De machine is ook goed, op die waardeloze accu's na. Ik heb het even uitgezocht. De acculader AL 1404, die bij de machine geleverd is, kan zowel NiCd als NiMH accu's laden.
Lees hier: http://www.elektrowerkzeug.net/catalog/bosch-ladegeraet-1404-p-2655.html waar staat: Bosch LadegerätAL 1404, geeignet für alle Bosch Akkus 7,2 Volt bis 14,4 Volt(NiCd und NiMH).
Bij het al eerder door iemand aangehaalde replace direct kan je 2.000 mAh accu's bestellen voor net geen 32 euro. Bij anderen is het vaak 1.500 mAh, let daar op! Shop gerust verder maar hou dat goed in de gaten, de capaciteit.
NiMH accu's zijn makkelijker in het onderhoud en kennen praktisch geen geheugenproblemen zoals NiCd die wel kennen.
Laad hoe dan ook de accu op gezette tijden op waarbij de NiCd accu eerst zo goed als leeg moet zijn.
De NiMH kan geladen worden wanneer je zin hebt, dus ook tijdens je klus als je even aan de koffie of wat sterkers zit. Met andere woorden, voor 32 euro heb je weer een goed te gebruiken accu schroefmachine met 2 jaar garantie op je nieuwe accu. Klus je lekker veel neem er dan 2 waarbij de keuze eigenlijk op NiMh accu's moet vallen omdat je die kan laden op elk moment wat jou goed uitkomt. De lader is er geschikt voor. Zoek gerust verder naar een goedkopere accu, ik heb hem nog niet kunnen vinden, maar let goed op de capaciteit en de garantietermijn.

remb 01-10-2013 Product jaar of meer in bezit

5,5
2e machine in 5 jaar tijd, alle batterijen zijn nu defect, al een keer eentje in de garantie vernieuwd gekregen. Kortom waardeloos ding

juanlente 17-04-2013 Product paar dagen in bezit

5,2
Geef mij deze machine maar met gewoon een snoer/stekker,
dan zal hij w.s. wel z'n best doen.... bij de Karwei aangeschaft voor E 59,- Accu is waardeloos. Zal w.s. hem gewoon op marktplaats verkopen tegen elk aannemelijk bod en alleen de bijgeleverde bitset gebruiken

kleplo 24-01-2013 Product jaar of meer in bezit

3,5
Dit is wel de Fyra onder de accuboormachines. Het lijkt heel wat, ligt goed in de hand, maar wat je ermee zou willen doen lukt nauwelijks door de slechte accu. Deze is of leeg of bijna leeg als je de machine wil gebruiken, ongeacht wanneer het ding opgeladen is. Een echte afrader.

Dr.Mudd 13-11-2012 Product jaar of meer in bezit

2,8
Leuke schroefmachine met werkelijk waardeloze accu's. Onvoorstelbaar dat Bosch z'n goede naam te grabbel gooit met deze rotzooi. Zelf meldt Bosch per Email: "Dit type batterij beschikt helaas over het algemeen een snelle zelfontlading en korte-termijn gebruik vooral als de capaciteit laag als 1,5 Ah. Bovendien hebben deze batterijen belangrijke geheugen effect, dat wil zeggen dat als je ze oplaadt voordat deze volledig leeg zijn, verliezen ze dan de "time performance". Dus het is normaal dat na 48 uur gebruik dat de Batterij 'uit' is." en vervolgens (in nog slechter Hiawatha Nederlands): "Deze accu's dienen op de juiste worden opgeladen.
Dat betekend [sic] dat als je ze niet vaak gebruikt en niet tussendoor oplaad [sic] ze kracht verliezen.
Tevens is het bij deze accu's zeer belangrijk dat deze accu's volledig leeg dienen te zijn voordat ze opgeladen worden.
Gebeurt dit terwijl ze half leeg zijn ze veel kracht verliezen. ".
Ergo: een 0 voor kracht, een 0 voor gebruiksgemak, en een 0 voor duurzaamheid.

uitkijker 14-06-2012 Product half jaar in bezit

5,5
De machine is goed, de kracht eveneens voor het doorsnee schroefwerk en daar had ik hem ook voor gekocht.
Alleen die accu's, die zijn wel zo waardeloos dat ik van mijn leven geen Bosch meer koop.
Gelukkig hielden ze het nog net uit voor het karwei waarvoor ik hem had aangeschaft. Al met al een AFRADER, alleen vanwege de waardeloze accu's.

Leusdense klusser 30-04-2012 Product paar dagen in bezit

Gekocht in 2007. Al vanaf het begin problemen gehad met de accu's. Opladen moest kort tevoren gebeuren. Steeds wisselen was het devies. En ik maar denken dat ik ze verkeerd gebruikte. De andere revieuws openden mijn ogen. De accu's zijn nu echt aan hun eind. Dit verhaal valt me ontzettend tegen van BOSCH. Ik moet nu een goed werkend apparaat weggooien, want nieuwe accu's á 30,00 euro is me te gortig: dan begint de ellende voor veel geld van voor af aan.

marstadt 03-01-2012 Product jaar of meer in bezit

3,5
Een hele leuke machine, maar wat heb je aan een leuke machine als de accu's maar voor eenmalig gebruik geschikt zijn?

Allebei accu's, ondanks na zorgvuldig gebruik volgens de handleiding zo dood als een pier. Service van Bosch is ook helemaal niets, daar vertellen ze je dat je niet goed bent omgegaan met de accu's.
En helemaal niets geen coulance.
Ik dacht dat Bosch goed was!!!!!!!!
Niet dus.....
Bosch gooit zijn goede naam aan barrels!
En dat is dom. Klanten krijgen is niet moeilijk, klanten houden wel!!!

JasperZ 09-09-2011 Product paar weken in bezit

Overbodig om te zeggen dat deze machine om zeep wordt geholpen door de accu's. Deze lopen. Hierdoor heeft de 2e accu geen enkel nut aangezien hij niet vol klaar kan liggen. Wisselen van de ene lege naar de andere lege accu schiet niet op.

piet de klusser 05-06-2011 Product jaar of meer in bezit

Wat heb je aan een gemiddelde score van 7,5 als 1 voor duurzaamheid nog teveel is. Onvoorstelbaar dat Bosch z'n naam heeft verkwanselt door deze machine met dergelijke accus op de markt te brengen. Na 1 dag zijn de accus gewoon weer leeg. Voorlopig geen accu machine meer van Bosch.

arendw 29-05-2011 Product jaar of meer in bezit

6,2
mooie machine alleen de accu,s zijn slecht. ik heb deze machine nu ruim 2jaar de accu is na het opladen na 1 dag alweer leeg en ik ben niet de enige met dit probleem mijn zoon en mijn buurman heeft het zelfde probleem. en deze machine wordt nog steeds verkocht .hij is de naam bosch niet waardig .koop maar een B&d of makita

Henkie51 03-04-2011 Product half jaar in bezit

5,5
Heb deze machine gekocht bij de Karwei voor € 59,00 incl. een 2e accu.Mag je natuurlijk niet teveel van verwachten voor deze prijs maar dit is wel heel bizar.Half jaar in bezit en voor een beetje stevige klus niet meer te gebruiken.Dramatische machine (lees accu,s).Na een veel te lange oplaadtijd kun je hem gebruiken om bv gipsplaatschroeven in te draaien echter na enkele gipsplaten is het alweer gedaan met de accu en moet hij weer gewisseld worden.Kortom een baggerapparaat met flut batterijen.Gezien eerdere ervaringen met Bosch schaf ik nooit geen gereedschap meer van dit merk aan.Garantie 0!!!

Eduard Gouda 16-12-2010 Product jaar of meer in bezit

5,2
Aangezien de batterijen al heel snel slecht waren heb ik niet lang plezier van dit apparaat gehad. Wat heb je aan twee batterijen als één van de twee bijna direct na aankoop amper nog iets doet. Idd niet veel aan Bosch gehad. Afrader.

Bobuitmuiden 16-09-2010 Product jaar of meer in bezit

6,2
Prima apparaat; waardeloos bijgeleverde accu's (2!). Ronduit slechte service van Bosch als je hierover klaagt. Is na 2 x gaatje boren leeg en een 'volle' accus is na 1 dag ongebruikt ook vrijwel geheel leeg!Mensen, spaar maar even door voor een Metabo, Makita of koop een superaanbieding van Aldi/Lidl. Bosch is er duidelijk op uit om een grote groep trouwe gebruikers te verliezen. BAGGER!

Paul1957 08-08-2010 Product half jaar in bezit

Bij Karwei 9 maanden geleden de Bosch PRS960 gekocht o.a. vanwege het standaard leveren van 2 accu's.
Apparaat ligt zeer goed in de hand en werkt prettig, maar.... ze hadden wel 5 accu's mogen meeleveren als je er na een half jaar nog gebruik van wilt maken.
Onbegrijpelijk dat Bosch in zo'n prettig apparaat zulke slechte accu's weet te plaatsen.

Thijs_psr960 06-08-2010 Product paar dagen in bezit

Slechte accu's.

Na 5 maanden in bezit zijn de accu's al op. Je kan laden wat je wilt, maar de volgende dag kun je net 1 gat boren en dan accu wisselen. Heb hem teruggebracht, maar hij wordt ter reparatie aangeboden. Ik kijk het nog wel even aan, maar als als de accu's slecht blijven dan sta ik binnen de kortste keren weer bij de KARWIJ (geen punt) Valt me echt bar tegen, veel goedkope machines gehad (oa gamma) maar nooit zoiets meegemaakt...

PdB146 18-07-2010 Product half jaar in bezit

Ik ben diep teleurgesteld over deze accu boormachine. Nog geen jaar in bezit en met beide accu's kan ik nog geen 10 gaten door een plankje boren. Bovendien is deze lang niet zo krachtig als het oudere psr type wat ik hiervoor had.

De oude psr heb ik jaren gehad en was er zeer tevreden over dus weer een zelfde type gekocht. Wat ze met de accu's gedaan hebben weet ik niet maar ze zijn rond uit waardeloos. Ik gebruik nu deze boormachine met mijn oude accu's.

Na deze ervaring komt er hier geen Bosch accu boormachine weer.

Fritsjof 30-05-2010 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de PSR-1200 en ook daarmee hetzelfde accu-probleem: leeg zodra je hem wilt gebruiken.

Ik laad de accu enkele uren, haal deze dan uit de lader, stop de accu de volgende dag in de boormachine om te gebruiken en deze is eigenlijk zo goed als leeg.

Zondje van je geld dit soort spul, koop een knappe machine met een knappe accu.

JAKOuitBroek 28-04-2010 Product half jaar in bezit

Helaas, ik ben het volledig eens met het vorige oordeel.

Heb hem gekocht met 2 accu's, waarvan er een amper meer een 3,5 cm schroef in vurenhout kan draaien. En dat na ruim een half jaar! Het apparaat zelf kan het wel aan, maar zonder accu is ie natuurlijk niets waard. Kortom niet kopen, want zo is het een wegwerpartikel en dan is € 70 veel teveel geld.

Een levensduur van minimaal 2 jaar is het minste wat de consument zou mogen verwachten van een dergelijk product. Bosch verschuilt zicht achter een "quasi garantie" van een half jaar op de accu. Een onwaardige houding! Maar ja, procederen doe je niet voor dat geld en dat weten ze.

tesbum 16-01-2010 Product half jaar in bezit

Ik heb erge slechte ervaring met deze machine.
accu na 10 maanden al dood.
geen garatie meer na half jaar.