Bosch PSR 960

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSR 960 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

John 04-01-2018

Waardeloze kwaliteit

Geschreven voor: Bosch PSR 960

Wat een waardeloos ding, zit geen power in, accu's binnen no time leeg. Kortom zonde van elke euro die hier aanuit is gegeven. Heb Bosch via de mail mijn ongenoegen kenbaar gemaakt echter deze firma blinkt uit in afwezigheid qua coulance. Had van dit merk toch wel wat meer verwacht.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Accu's snel leeg
  • Slechte service

Jan Bunnik 26-06-2017

Is dit wel een Bosch?

Geschreven voor: Bosch PSR 960

Ik heb meerdere Bosch apparaten die alle geweldig goed en degelijk zijn,
Deze boormachine kocht ik bijna nieuw voor € 20,- in een kringloopwinkel en dacht daar kan ik nooit aan bekocht zijn.
De accu's zijn al leeg als je er naar kijkt. Deze machine is nog geen euro waard.

Ed 10-01-2017

Bosch : waardeloze accu's, nul service

Geschreven voor: Bosch PSR 960

Ook ik heb deze ervaring. Drie accuboormachinines, en nu in totaal 7 rotte accu's waar ik niet 1 schroef mee kan indraaien.

Bosch komt eerst met onzin antwoorden, dan reageren ze niet meer.

NOOIT NOOIT NOOIT MEER IETS VAN BOSCH !!

Als jullie BEWUST slechte accu's op de markt gooien en daar geen verantwoordelijkheid voor nemen zouden jullie hier strafrechtelijk voor vervolgd moeten worden. Hier is geen excuus. En nogmaals : deze accu's zijn geheel volgens het boekje behandeld !!!

Let wel : het gaat mij niet om die paar tientjes, maar gezien de tientallen reviews met exact dezelfde klacht is dit gewoon structureel en heeft Bosch daar volstrekt maling aan.

Minpunten

• accu's zeer snel waardeloos
  • Bosch geeft onzin antwoorden, dan negeren ze je
  • Bosch neemt geen verantwoordelijkheid
  • Tientallen reviews met dezelfde klacht
  • schandalig !!

Hans 21-10-2016

Slecht accu

Geschreven voor: Bosch PSR 960

Na 20 jaar met goede ervaringenmet Bosch machines te hebben gewerkt, blijkt de Bosch PSR18 een miskoop. De accu's zijn altijd leeg als ik ze nodig heb. Zelf na omruilen in de garantietermijn van Bosch, blijft het probleem bestaan. Bosch is duidelijk niet meer wat het geweest is

uitkijker 03-10-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 960

De accu's van de Bosch PSR 960 zijn heel erg slecht, maar de lader is een prima ding! De machine is ook goed, op die waardeloze accu's na. Ik heb het even uitgezocht. De acculader AL 1404, die bij de machine geleverd is, kan zowel NiCd als NiMH accu's laden.
Lees hier: http://www.elektrowerkzeug.net/catalog/bosch-ladegeraet-1404-p-2655.html waar staat: Bosch LadegerätAL 1404, geeignet für alle Bosch Akkus 7,2 Volt bis 14,4 Volt(NiCd und NiMH).
Bij het al eerder door iemand aangehaalde replace direct kan je 2.000 mAh accu's bestellen voor net geen 32 euro. Bij anderen is het vaak 1.500 mAh, let daar op! Shop gerust verder maar hou dat goed in de gaten, de capaciteit.
NiMH accu's zijn makkelijker in het onderhoud en kennen praktisch geen geheugenproblemen zoals NiCd die wel kennen.
Laad hoe dan ook de accu op gezette tijden op waarbij de NiCd accu eerst zo goed als leeg moet zijn.
De NiMH kan geladen worden wanneer je zin hebt, dus ook tijdens je klus als je even aan de koffie of wat sterkers zit. Met andere woorden, voor 32 euro heb je weer een goed te gebruiken accu schroefmachine met 2 jaar garantie op je nieuwe accu. Klus je lekker veel neem er dan 2 waarbij de keuze eigenlijk op NiMh accu's moet vallen omdat je die kan laden op elk moment wat jou goed uitkomt. De lader is er geschikt voor. Zoek gerust verder naar een goedkopere accu, ik heb hem nog niet kunnen vinden, maar let goed op de capaciteit en de garantietermijn.

remb 01-10-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 960

2e machine in 5 jaar tijd, alle batterijen zijn nu defect, al een keer eentje in de garantie vernieuwd gekregen. Kortom waardeloos ding

arendw1 02-10-2013

koop voor 30 euro een accu bij replace direct en je boormachine is als nieuw ,veel beter dan de bosch accu

juanlente 17-04-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Geef mij deze machine maar met gewoon een snoer/stekker,
dan zal hij w.s. wel z'n best doen.... bij de Karwei aangeschaft voor E 59,- Accu is waardeloos. Zal w.s. hem gewoon op marktplaats verkopen tegen elk aannemelijk bod en alleen de bijgeleverde bitset gebruiken

Dirkvanbrussel 01-07-2021

Niet alle accu schroevendraaiers zijn waardeloos. Wel in het tegendeel. Ik heb een bosch schroevendraaier met 24volt batterij en die werkt meer dan behoorlijk. Voor het zware werk een Makita 24 volt, die doet het zelf nog beter.

kleplo 24-01-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Dit is wel de Fyra onder de accuboormachines. Het lijkt heel wat, ligt goed in de hand, maar wat je ermee zou willen doen lukt nauwelijks door de slechte accu. Deze is of leeg of bijna leeg als je de machine wil gebruiken, ongeacht wanneer het ding opgeladen is. Een echte afrader.

Dr.Mudd 13-11-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Leuke schroefmachine met werkelijk waardeloze accu's. Onvoorstelbaar dat Bosch z'n goede naam te grabbel gooit met deze rotzooi. Zelf meldt Bosch per Email: "Dit type batterij beschikt helaas over het algemeen een snelle zelfontlading en korte-termijn gebruik vooral als de capaciteit laag als 1,5 Ah. Bovendien hebben deze batterijen belangrijke geheugen effect, dat wil zeggen dat als je ze oplaadt voordat deze volledig leeg zijn, verliezen ze dan de "time performance". Dus het is normaal dat na 48 uur gebruik dat de Batterij 'uit' is." en vervolgens (in nog slechter Hiawatha Nederlands): "Deze accu's dienen op de juiste worden opgeladen.
Dat betekend [sic] dat als je ze niet vaak gebruikt en niet tussendoor oplaad [sic] ze kracht verliezen.
Tevens is het bij deze accu's zeer belangrijk dat deze accu's volledig leeg dienen te zijn voordat ze opgeladen worden.
Gebeurt dit terwijl ze half leeg zijn ze veel kracht verliezen. ".
Ergo: een 0 voor kracht, een 0 voor gebruiksgemak, en een 0 voor duurzaamheid.

paulus33 27-12-2012

Wat een ontzettende flauwe onzinreactie. Wat werkelijk het probleem is, is dat een ontwerpfout is gemaakt. Kijk op de accu: daar zit een plus, een min en ee T-aansluiting. Als je de batterij open maakt, zie je aan de T een therrmische beveiligheidsensor zitten. Dit is om beschadiging van de accu door te hoge temperatuur tijdens het opladen te voorkomen. Hij kan maar 50 °C hebben (zie onderkant accu) Kijk nu eens in de oplader: hee, de T is helemaal niet aangesloten: de beveiliging is vergeten of wegbezuinigd. Na meten blijkt ook de middelste cel (die z'n warmte het slechts kwijt kan) in de accu kapot.

paulus33 27-12-2012

Wat een ontzettende flauwe onzinreactie van Bosch!. Wat werkelijk het probleem is, is dat er een ontwerpfout is gemaakt. Kijk op de accu: daar zit een plus, een min en een T-aansluiting. Als je de batterij open maakt, zie je aan de T een therrmische beveiligheidsensor zitten. Dit is om beschadiging van de accu door te hoge temperatuur tijdens het opladen te voorkomen. Hij kan maar 50 °C hebben (zie onderkant accu) Kijk nu eens in de oplader: hee, de T is helemaal niet aangesloten: de beveiliging is vergeten of wegbezuinigd. Na meten blijkt dan ook de middelste cel (die z'n warmte het slechts kwijt kan) in de accu kapot.
Het is gewoon een enorme wanprestatie van Bosch, wat los hoort te staan van een garantietermijn. Niet moeilijk doen Bosch: gewoon vervangen! Professioneel zijn!

uitkijker 14-06-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 960

De machine is goed, de kracht eveneens voor het doorsnee schroefwerk en daar had ik hem ook voor gekocht.
Alleen die accu's, die zijn wel zo waardeloos dat ik van mijn leven geen Bosch meer koop.
Gelukkig hielden ze het nog net uit voor het karwei waarvoor ik hem had aangeschaft. Al met al een AFRADER, alleen vanwege de waardeloze accu's.

Kaka240 25-08-2012

Heb altijd alles van Bosch gekocht. Heb ook twee van deze schroefmachines en dezelfde ervaringen met de accu's.

Binnen de garantietijd heeft Gamma geregeld dat ik nieuwe accu's kreeg. So far, so good. De twee nieuwe accu's waren echter ook na en paar schroeven of een dagje zonder gebruik totaal leeg.

Nu vandaag weer bij Gamma (Leiden, Lammenschansweg) teruggebracht. Gamma gaat met Bosch in gesprek voor een oplossing.

remb 04-10-2013

Bedankt uitkijker!
Inderdaad het is een handig machientje, ik heb nieuwe accu's voor een prima prijs besteld.

DrMudd 04-10-2013

Hoi,

De accu's zijn inderdaad pruts. Dit was de reactie van Bosch op mijn klacht:
"Deze accu's dienen op de juiste worden opgeladen.
Dat betekend dat als je ze niet vaak gebruikt en niet tussendoor oplaad ze kracht verliezen.
Gebeurt dit terwijl ze half leeg zijn ze veel kracht verliezen. "
Het bezigde Nederlands is al bijna net zo beroerd als de accu's zelf. Ik heb mezelf een hoop gedoe bespaard door gewoon een goede accu bij ReplaceDirect te bestellen. Sindsdien bevalt het apparaat prima!

Leusdense klusser 30-04-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Gekocht in 2007. Al vanaf het begin problemen gehad met de accu's. Opladen moest kort tevoren gebeuren. Steeds wisselen was het devies. En ik maar denken dat ik ze verkeerd gebruikte. De andere revieuws openden mijn ogen. De accu's zijn nu echt aan hun eind. Dit verhaal valt me ontzettend tegen van BOSCH. Ik moet nu een goed werkend apparaat weggooien, want nieuwe accu's á 30,00 euro is me te gortig: dan begint de ellende voor veel geld van voor af aan.

marstadt 03-01-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Een hele leuke machine, maar wat heb je aan een leuke machine als de accu's maar voor eenmalig gebruik geschikt zijn?

Allebei accu's, ondanks na zorgvuldig gebruik volgens de handleiding zo dood als een pier. Service van Bosch is ook helemaal niets, daar vertellen ze je dat je niet goed bent omgegaan met de accu's.
En helemaal niets geen coulance.
Ik dacht dat Bosch goed was!!!!!!!!
Niet dus.....
Bosch gooit zijn goede naam aan barrels!
En dat is dom. Klanten krijgen is niet moeilijk, klanten houden wel!!!

arendw 07-01-2012

koop bij Replace Direct .nl een nieuwe accu voor 30euro incl verz kosten dan is je boormachine als nieuw daar kan Bosch wat van leren met hun goedkope troep

JasperZ 09-09-2011
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Overbodig om te zeggen dat deze machine om zeep wordt geholpen door de accu's. Deze lopen. Hierdoor heeft de 2e accu geen enkel nut aangezien hij niet vol klaar kan liggen. Wisselen van de ene lege naar de andere lege accu schiet niet op.

piet de klusser 05-06-2011
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Wat heb je aan een gemiddelde score van 7,5 als 1 voor duurzaamheid nog teveel is. Onvoorstelbaar dat Bosch z'n naam heeft verkwanselt door deze machine met dergelijke accus op de markt te brengen. Na 1 dag zijn de accus gewoon weer leeg. Voorlopig geen accu machine meer van Bosch.

arendw 29-05-2011
Geschreven voor: Bosch PSR 960

mooie machine alleen de accu,s zijn slecht. ik heb deze machine nu ruim 2jaar de accu is na het opladen na 1 dag alweer leeg en ik ben niet de enige met dit probleem mijn zoon en mijn buurman heeft het zelfde probleem. en deze machine wordt nog steeds verkocht .hij is de naam bosch niet waardig .koop maar een B&d of makita

Henkie51 03-04-2011
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Heb deze machine gekocht bij de Karwei voor € 59,00 incl. een 2e accu.Mag je natuurlijk niet teveel van verwachten voor deze prijs maar dit is wel heel bizar.Half jaar in bezit en voor een beetje stevige klus niet meer te gebruiken.Dramatische machine (lees accu,s).Na een veel te lange oplaadtijd kun je hem gebruiken om bv gipsplaatschroeven in te draaien echter na enkele gipsplaten is het alweer gedaan met de accu en moet hij weer gewisseld worden.Kortom een baggerapparaat met flut batterijen.Gezien eerdere ervaringen met Bosch schaf ik nooit geen gereedschap meer van dit merk aan.Garantie 0!!!

Dirkvanbrussel 01-07-2021

Goedkoop is duur koop. Heb een Bosch 24v koste mij -koffer met bits, vijzen, lader twee batterijen- €110. Zeer goed toestel en kan alle zware karweien aan.

Eduard Gouda 16-12-2010
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Aangezien de batterijen al heel snel slecht waren heb ik niet lang plezier van dit apparaat gehad. Wat heb je aan twee batterijen als één van de twee bijna direct na aankoop amper nog iets doet. Idd niet veel aan Bosch gehad. Afrader.

Bobuitmuiden 16-09-2010
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Prima apparaat; waardeloos bijgeleverde accu's (2!). Ronduit slechte service van Bosch als je hierover klaagt. Is na 2 x gaatje boren leeg en een 'volle' accus is na 1 dag ongebruikt ook vrijwel geheel leeg!Mensen, spaar maar even door voor een Metabo, Makita of koop een superaanbieding van Aldi/Lidl. Bosch is er duidelijk op uit om een grote groep trouwe gebruikers te verliezen. BAGGER!

Paul1957 08-08-2010
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Bij Karwei 9 maanden geleden de Bosch PRS960 gekocht o.a. vanwege het standaard leveren van 2 accu's.
Apparaat ligt zeer goed in de hand en werkt prettig, maar.... ze hadden wel 5 accu's mogen meeleveren als je er na een half jaar nog gebruik van wilt maken.
Onbegrijpelijk dat Bosch in zo'n prettig apparaat zulke slechte accu's weet te plaatsen.

Thijs_psr960 06-08-2010

Slechte accu's.

Na 5 maanden in bezit zijn de accu's al op. Je kan laden wat je wilt, maar de volgende dag kun je net 1 gat boren en dan accu wisselen. Heb hem teruggebracht, maar hij wordt ter reparatie aangeboden. Ik kijk het nog wel even aan, maar als als de accu's slecht blijven dan sta ik binnen de kortste keren weer bij de KARWIJ (geen punt) Valt me echt bar tegen, veel goedkope machines gehad (oa gamma) maar nooit zoiets meegemaakt...

PdB146 18-07-2010
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Ik ben diep teleurgesteld over deze accu boormachine. Nog geen jaar in bezit en met beide accu's kan ik nog geen 10 gaten door een plankje boren. Bovendien is deze lang niet zo krachtig als het oudere psr type wat ik hiervoor had.

De oude psr heb ik jaren gehad en was er zeer tevreden over dus weer een zelfde type gekocht. Wat ze met de accu's gedaan hebben weet ik niet maar ze zijn rond uit waardeloos. Ik gebruik nu deze boormachine met mijn oude accu's.

Na deze ervaring komt er hier geen Bosch accu boormachine weer.

Fritsjof 30-05-2010
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Ik heb de PSR-1200 en ook daarmee hetzelfde accu-probleem: leeg zodra je hem wilt gebruiken.

Ik laad de accu enkele uren, haal deze dan uit de lader, stop de accu de volgende dag in de boormachine om te gebruiken en deze is eigenlijk zo goed als leeg.

Zondje van je geld dit soort spul, koop een knappe machine met een knappe accu.

JAKOuitBroek 28-04-2010
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Helaas, ik ben het volledig eens met het vorige oordeel.

Heb hem gekocht met 2 accu's, waarvan er een amper meer een 3,5 cm schroef in vurenhout kan draaien. En dat na ruim een half jaar! Het apparaat zelf kan het wel aan, maar zonder accu is ie natuurlijk niets waard. Kortom niet kopen, want zo is het een wegwerpartikel en dan is € 70 veel teveel geld.

Een levensduur van minimaal 2 jaar is het minste wat de consument zou mogen verwachten van een dergelijk product. Bosch verschuilt zicht achter een "quasi garantie" van een half jaar op de accu. Een onwaardige houding! Maar ja, procederen doe je niet voor dat geld en dat weten ze.

tesbum 16-01-2010
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Ik heb erge slechte ervaring met deze machine.
accu na 10 maanden al dood.
geen garatie meer na half jaar.

Goos1 22-10-2007
Geschreven voor: Bosch PSR 960

Leuk gereedschap voor weinig geld. Bij mijn oude machine was de accu op, Black & Decker. Een nieuwe accu was veel duurder dan deze machine en hier zitten dan ook nog twee accu's bij. Voor mij een prima apparaat.