Bosch PSR 12-2

Einhell TH-CD 14,4-2 2B LI

• Slecht

Thijs 22-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Accu na 2 dagen al ontladen

Wat een bagger accu. Na twee dagen helemaal ontladen, zelfs als de accu niet in de schroefmachine zit. Je moet van tevoren weten dat je iets wilt doen. DIT IS EEN MILIEU OVERTREDING. Schande dat dit verkocht mag worden, door Bosch notabene ! Ik mis mijn oude Skill die minder dan de helft kost..en ik weg gegeven heb omdat in bagger bosch heb gekregen die nooit onverwacht te gebruiken is. Nooit meer bosch voor mij.
Het apparaat zelf ( als de bar slechte accu buiten beschouwing gelaten wordt) doet wat het moet doen. Ik lees dat Bosch al veel slechte reviews heeft ge kregen en ook niet een behoorlijke coulance regeling treft. DIT APPARAAT PSR12 IS ROMMEL NIET KOPEN!!

Minpunten

• Accu
  • Gebruik plannen

Tieske79 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Slechte accu cellen

4,8
Ben er achter gekomen dat er een slecht type accu cellen is gebruikt door de cellen in de accu pack individueel te testen. Zelfs nog goede cellen gingen na testen met een speciale dure lader kapot. De 1.5 Ah packs zijn wel van goede kwaliteit enkel moet je wel een goede lader gebruiken die afschakelt zoals Bosch AL15FC of vergelijkbaar. Dan heb je er wel lang plezier van. ook niet helemaal leeg trekken van de accu packs voorkomt schade.

annette 17-07-2016 Product maand in bezit

Puur slecht

2,5
Paar maal gebruikt accu stuk geen kracht.Gewoon waardeloos Bosch gereedschap is alleen goed met een vaste electra aan sluiting dus gewoon ouderwets in het stopcontact.heb een ouderwetse Bosch boor van 36 jaar oud die werkt nog perfect maar nu geen accu boor van boch meer.a
h.root

Tieske79 08-01-2016 Product jaar of meer in bezit

4,8
Machine zelf niets mis mee. Euvel zit hem in de goedkope standaard lader waarmee je bij het overladen de accu's opstookt of beter gezegd het elektroliet uit de accucellen stookt(witte uitslag). Oplossing: gebruik de Bosch AL 15FC 2498 lader met fuzzy logic control. Hiermee laad je de accu snel op en voorkom je overladen. Lader is dus eigenlijk het belangrijkste onderdeel voor goed functioneren, maar dat zegt Bosch er niet bij!

rpa63 21-09-2014 Product jaar of meer in bezit

4,5
Inderdaad, twee van deze machines en drie accu packs verder: Alle drie de accu's gewoon slecht. NiCd is oudere techniek, maar hoeft niet slecht te zijn, maar met deze laders die doorladen tot de accu's heet zijn kan het niet lang goed gaan. BOSCH zou beter moeten weten !

rea2011 15-10-2013 Product jaar of meer in bezit

Waardeloze accu's.
Made in Turkey dus in dit geval echt rommel
Praxis zegt doodleuk; Ze zijn toch niet stuk.
Service ??hahahah Heb hier nog een oudje KWB
Die accu is beter dan de Bosch. Blijkt dat Bosch hiervan hele partijen op de markt gooit met "oude Nicad accus. De
nieuwe hebben LI ion accu's.
Bosch geeft voor service niet thuis. (niet de eerste keer trouwens, ook niet met kookplaat) Bosch echt exit voor mij

beachman 06-10-2013 Product jaar of meer in bezit

Op zich leuke machine, maar ook ik heb met beide accu;s het veel beschreven euvel: in een mum van tijd leeg. Machine is mede daardoor niet echt krachtig.
Ik snap echt niet dat Bosch zijn goede naam hiermee te grabbel gooit en niets doet ter vervanging van deze volstrekt waardeloze accu's.
Mijn vorige draadloze boor was van Skill en die was vele malen krachtiger en zat ook niet na kort gebruik of enkele dagen onbruik al weer met lege accu's.

Bosch, neem je verantwoordelijkheid als je nog klanten wilt overhouden en vervang deze ondermaatse troep gratis door iets beters.

Janja390 19-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Zoals velen al hebben geschreven, absoluut onbruikbaar apparaat dankzij de waardeloze accu's.
Gekocht naar aanleiding van een de goede test in de consumentengids (ook de laatste keer), maar gewoonweg schandalig hoe slecht beide accu's zijn.

Met dank aan Bosch voor de frustratie die dit apparaat heeft opgeleverd.

Bitter 27-07-2012 Product jaar of meer in bezit

In een woord waardeloos.door de beroerde batterijen onbruikbaar.
Nooit meer BOSCH service tot de deur

Frans V.d.Broeck 12-07-2012 Product jaar of meer in bezit

Accu's zijn een absolute ramp en ontladen zeer snel. Machine is helemaal niet krachtig wat vooral een gevolg is van de zeer slechte accu's

Hein79 29-05-2012 Product jaar of meer in bezit

3,5
Waardeloze accu's. Snel leeg en na een van weinig gebruik helemaal op. Dacht met een Bosch iets goeds in handen te hebben wat een paar jaar meekon

Dave P 14-05-2012 Product half jaar in bezit

5,8
Leuke machine, maar ik zal denk ik niet de laatste zijn om over de accu's te klagen!!! Waardeloze dingen. Ik heb 3 jaar geleden een merkloze accuboormachine van € 25 euro met vaderdag gekregen. Die doet het nog steeds. En de accu's ook NIKS mis mee !!! NOOIT meer Bosch !

marckymarque 12-05-2012 Product jaar of meer in bezit

1,5
Ook ik heb een mooie Bosch accu boormachine gekocht...kan hem weg gooien, want na nog geen jaar waren allebei de batterijen al stuk....wat een WAARDELOZE kwaliteit!!! Op zich een handzaam ding, maar doordat de batterijen zó ongelooflijk snel stuk zijn, heb je er geen moer aan! NOOIT meer een Bosch accu boormachine.

Frank de Greef 09-05-2012 Product jaar of meer in bezit

Er is iets fundamenteel mis met de mogelijkheden hier op Kieskeurig.nl om een product te beoordelen. Neem bijv. de Bosch PSR 12VE-2: dat is op zich een prima machine, alleen: je hebt er geen moer aan doordat de accu's zo slecht zijn.

De instelmogelijkheden, kracht, gebruiksgemak en duurzaamheid zullen best wel in orde zijn, alleen: je komt niet toe aan een serieuze beoordeling van die aspecten doordat die accu's zo waardeloos zijn.

Dat deze accuboormachine toch nog steeds met een 4,8 beoordeeld wordt, is enorm grote onzin. Dat moet een nul-komma-nul zijn! Je hebt namelijk niks aan die machine - doordat, nogmaals, de accu's zo waardeloos zijn.

NOOIT KOPEN DUS!!! En hoe zou een apparaat beoordeeld moeten worden waarvan iedereen die erin getrapt is zegt: "NOOIT KOPEN!!!"? Juist ja, met een nul.

Er moet dus iets veranderd worden aan de manier waarop je de functionaliteit van een apparaat hier op de site kunt beoordelen. Iedereen die overweegt zo'n Bosch te kopen, moet gewaarschuwd worden door meteen te zien dat het apparaat beoordeeld wordt met een 0 (nul), oftewel: NIET DOEN, NIET KOPEN!!!

Bitter 08-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Waardeloze accu,s. Dit is de laatste Bos .Het ligt altijd aan de klant geen enkele service.

Hans K1 07-04-2012 Product jaar of meer in bezit

5,2
Ook ik sluit mij aan bij de vele reviews. Ik had al snel een vervangingsaccu gekocht. De ergernis dat telkens de accu leeg is na een aantal dagen irriteert snel. Je moet minimaal 1 dag van te voren weten dat je hem nodig hebt, zodat je de tijd hebt om de accu op te laden.
Ik heb een aantal apparaten van Bosch. Maar de waarde van Bosch is zo goed als het laatste apparaat. Ook voor mij geldt dat dit mijn laatste Bosch ooit was. Gemist kans van Bosch om dit goed op te lossen.

valenbil 07-03-2012 Product jaar of meer in bezit

5,5
In 2004 heb ik, toen we gingen verhuizen, een naamloze boor-/schroefmachine gekocht bij de Gamma, mijn éérste schroefmachine. Ik meen me te herinneren dat ik er toen nog geen €40 voor betaald heb. Zuinig toen, want die verhuizing kostte toch al zo'n hoop geld.
Die machine heeft uitstekend dienst gedaan tot oktober 2010, toen begon opeens de motor te roken als ik hem aanzette. Maar tot dan was de machine altijd wel bruikbaar met één van de twee accu's, ook al was ze maanden lang niet gebruikt.

Ook ik dacht toen laat me maar eens zo'n degelijke duitse Bosch machine kopen en m'n keuze viel toen op de PSR12.
Nou ik was er snel achter dat dát een waardeloze prul is.
De machine zelf mag dan wel degelijk zijn, maar ze is waardeloos omdat de accu's waardeloos zijn. Na twee dagen liggen is een volledig opgeladen accu al weer leeg.
Dus is het iedere keer ergernis als er weer eens geschroeft of geboord moet worden. De accu moet altijd éérst opgeladen worden!!!

Een paar dagen geleden was het weer eens zover dat er wat geschroefd moest worden en dat de accu's leeg waren. Wederom ergernis!!! Daarom ben ik vandaag maar eens op internet gaan struinen of er iets te vinden was over dit probleem en zodoende ben ik hier op dit forum terecht gekomen.
Tja... aan medegedupeerden geen gebrek merk ik wel.

Ik sluit me aan bij de vorige schrijver... Bosch is ook voor mij passé.
(Zo, dat heb ik toch maar mooi even van me af geschreven!!!)

rpvanoyen 31-01-2012 Product jaar of meer in bezit

4,8
Bouwkwaliteit is prima, het zit degelijk in elkaar "geschroefd" (waarschijnlijk is dat NIET met een Bosch gedaan...), geen scherpe randjes en rammeltjes e.d.

Gebruiksgemak is voldoende, 25 doorslipstanden zijn ruim bemeten maar... Het koppelbereik is onder de maat, de verschillen tussen twee standen is dus te klein waardoor je blijft draaien aan die ring. Meestal staat 'ie gewoon op de boorstand en voel ik het vanzelf wel wanneer het goed is (vast = vast).

Duurzaamheid is voldoende... Denk ik... Zolang de accu's het doen althans...

Werktijd per accu-lading... Tja... Het apparaat staat alweer ruim twee jaar werkeloos in de kast want de accu's houden totaal geen lading vast. Die ellende begon al een maand na de aankoop (lees: miskoop dus). Waar-de-loos. Klagen bij Bosch heeft totaal geen effect en ik heb meerdere keren te horen gekregen dat ik dan de accu's niet op de juiste manier zou hebben opgeladen. Tuurlijk, dit is ook pas m'n eerste accu-machine... NIET dus... M'n 4e Bosch, en tevens m'n laatste.

Heb in het eerste jaar een andere machine gekocht, een Makita met 3 accu's (NiMH 3Ah), in 1 woord fantastisch. Twee jaar later begonnen 2 accu's slecht te worden. Brief geschreven en tesamen met de 2 accu's (via een dealer) laten opsturen en wat denk je? Drie weken later doosje retour met 2 spiksplinternieuwe accu's (winkelwaarde 198 Euro!).

Moraal: Bosch is passé...

siert 29-01-2012 Product jaar of meer in bezit

4,5
Zoals ik bij bijna alle reacties terug zie is het bij mij niet anders waardeloze accu's ik zal nooit meer een bosch apparaat kopen mijn schoonvader heeft het zelfde en bij bosch blijven ze maar herhalen dat het aan jezelf is hoe lang de accu's mee gaan als ik dit allemaal lees hadden ze beter iedereen vervangende accu's kunnen geven ik zal in iedergeval nooit iemand adviseren iets van bosch te kopen

keespalm 27-01-2012 Product jaar of meer in bezit

Ook ik heb een tijd geleden deze troep aangeschaft, accu's zijn vanaf het begin al slecht. De Bosch meneer in de bouwmarktstand van deze febriek ontkend het probleem en geeft mij de schuld van slechte behandeling van de accu's. Nu maar een Makita gekocht met Lithium-Ion accu's aangeschaft. heeft er iemand ervaring met de (plaatsvervangende)NimH accu's van de "Accu Company". Ik vind het dus toch zonde van het geld om deze machine werkloos in een hoek te laten wegroesten (machine is op zich niets mis mee) het zijn de accu's. Als je de reviews leest blijkt het dat het probleem zich voordoet sinds 2005 en Bosch blijft ze gewoon verkopen!!!!!.