Linksys B2A068-C02 - Reviews

Aantal antennes
Kleuren
zwart

hlogmans 06-12-2014 Product kwartaal in bezit

De installatie was al niet makkelijk omdat je echt een Windows computer moet hebben. Maar na drie maanden het apparaat teruggebracht: ga maar eens zoeken op "RE1000 looses connection after a day". Alle mogelijke instellingen en hulp toegepast. Vele uren erin gestoken om het draaiend te houden. Dus maar omgeruild voor de wat duurdere netgear en alle problemen direct verholpen, ook de installatie is nog een stuk eenvoudiger. In reviews lees je alleen de ervaringen van de eerste dag, en die zijn voor dit apparaat best goed.

Het apparaat is trouwens al een aantal jaar uit productie, dus dit zijn allemaal restpartijen die gedumpt worden. Niet kopen dus.

hlogmans 18-08-2014 Product paar dagen in bezit

6,5
LET OP: de CD + download van site werkt niet met windows 8 en nieuwste Mac versie. Je moet dus een win7-computer met wifi zoeken om de installatie te doen. Verder ging het allemaal automatisch.
Ik had wel het idee dat er intussen ook modellen zijn die je via de connect knop met je router kunt verbinden.
Handig pluspunt is ook dat je kunt kiezen tussen direct in de stekkerdoos inpluggen, of een snoertje van een meter gebruiken zodat je hem uit het zicht kunt liggen.

bramvd60 31-10-2013 Product paar dagen in bezit

3,5
Waardeloos apparaat, Installatie is easy ja maar dan moet het wel blijven werken.
Verbinding valt steeds weg. Van alles geprobeerd qua positie en fixed IP-adressen maar het is een bagger apparaat.
Er wordt ook nooit vermeld dat bij de huidige consument range extenders je snelheid gehalveerd wordt. Niet kopen dus!!

Sunsp0t 13-07-2013 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat! Gekocht bij de Harense Smid. Goed geholpen en deze gekocht. Je hebt een PC of laptop nodig die WIRELESS is verbonden met je router. Je opent de bijgeleverde CD-ROM, volgt de korte installatie en klaar is kees!

Zo hoort het! Van een slecht signaal naar een sterk signaal op het balkon met dit apparaat is dus in 2 minuten geregeld.

Jack Pieter 02-02-2013 Product paar weken in bezit

Installatie is een fluitje van een cent. Binnen 2 minuten een hartsikke goed bereik op 1e en 2e verdieping.

weilandje 05-11-2012 Product half jaar in bezit

2,5
Inmiddels heb ik zin om het ding in de vullisbak te gooien. had deze extender gekocht voor thuis om de slechte wifi ontvangst op de 2e verdieping te verbeteren. Installatie is simpel, maar daarna begint het drama.. alle apparaten verbinden, verbreken de verbinding en dat gaat zo constant door. Ook op het werk heb ik het geprobeerd met het zelfde resultaat. Via wifi analyser op android kan ik zien dat hij braaf uitzendt.met een prima bereik. Soms verbindt mijn mobiel of laptop ook met de extender maar evenlater verbreekt ie de verbinding weer om weer te verbinden met de oorspronkelijke router met het zwakke signaal...Er is niks in te stellen ... aan te passen verder dus volstrekt nutteloze aankoop. De prijs van het oud plastic niet waard.

Harold Koolen 17-10-2012 Product paar dagen in bezit

Heel erg eenvoudig om te installeren middels installatie cd-rom. Binnen vijf minuten werkend. Geen losse kabels. Het apparaat ziet er stijlvol uit. Dit in tegenstelling tot de wirelesse extender van Sitecom (Sitecom 300n wireless router).

controllernico 06-10-2012 Product paar dagen in bezit

De installatie was een fluitje van een cent. Zeker na het gepruts met de goedkopere TP-link die ik eerst besteld had. Werkt prima, begeleid ook de plaatsing van het apparaat. En wat heel handig is is de netwerkkabel ingang. Mijn printer staat nu in het netwerk met een lan-kabeltje gekoppeld aan de repeater.
De router staat op WPA. Ik heb wel mac-adres beveiliging eraf gegooid (whitelist).

peter1966schuringa 24-09-2012 Product paar dagen in bezit

Ik loop al maanden te tobben met mijn wifi op zolder.Ik maak gebruik van een I-mac uit 2011.Steeds viel de verbinding weg(bekend probleem)Nu heb ik de linksys repeater uitgeprobeert en hij bevalt super.Ik heb een upc abbonement van 25 MB,boven haalde ik hoogstens 2,4MB!Nu haal ik rond de 10MB en dat is voor mij prima.Internet is stabiel nu.Installeren was 5 minuten werk,gaat vanzelf m.b.v de biijgeleverde cd.
De repeater heb ik op de 1e verdieping geplaatst en de router zelf (linksys) staat in de gang beneden.

jutta 15-09-2012 Product paar dagen in bezit

installatie is kinderspel; in nog geen 5 minuten werkend, waarna ik de extender in een ander stopcontact op de bovenverdieping heb gestopt. Voor de Linksys RE1000 was het bereik boven slechts 7 Mb; na installatie bijna gelijk aan beneden en is het gestegen naar 70 tot 130. Geweldig! Werkt perfect in combinatie met mijn modem van KPN (voor internet, telefonie en televisie). MacBook, iPad, pc en notebook werken nu beneden en boven perfect. Over betrouwbaarheid kan ik nog weinig zeggen omdat ik hem pas in mijn bezit heb.

Yellow123 27-08-2012 Product paar dagen in bezit

3,8
Instaleren is een ramp. Na twee avonden frustratie eindelijk het ding aan het werk maar sommige apparaten blijven m'n router direct benaderen, bij andere apparaten blijft de verbinding aan en weer uitgaan zodat werken niet mogelijk is.

Handige Harry 67 15-07-2012 Product paar dagen in bezit

Installatie is gemakkelijk: gewoon in het stopcontact stoppen, CD in de laptop, en een minuut later werkt het. De RE1000 daarna op een onopvallende plek geplaatst. Betrouwbaarheid weet ik nog niet, nog maar 3 dagen in bezit.
In gebruik met een Linksys E2000 router.

upatamby 08-06-2012 Product paar dagen in bezit

Setup was een drama!
Tijdens het installeren werd telkens de wifi-verbinding verbroken waarna er een vage foutmelding volgde. Op de website verdwaalde ik onmiddellijk in het chaotische samenraapsel van faq's dat je wordt voorgeschoteld in plaats van heldere bruikbare documentatie. Uiteindelijk (dankjewel Google) ergens anders aanwijzingen gevonden waarmee het me lukte om het ding in te stellen met een kabelverbinding. Waarom zetten ze die beschrijving niet gewoon in de handleiding? Nu word je gedwongen om de setup uit te voeren met een PC die een feilloze draadloze verbinding moet hebben (waarom dachten ze dat ik die range extender gekocht had?) en bovendien eisen ze ook nog dat die PC een wifi-adapter bevat met een Microsoft-driver.
Allemaal niet nodig als ze gewoon even de beschrijving van een bekabelde setup-procedure zouden toevoegen.

Maar goed, toen het eenmaal liep was het verder super eenvoudig: gewoon een geschikte plek opzoeken en dat ding in het stopcontact steken. Het bereik is niet super, maar omdat het apparaatje makkelijk te verplaatsen is had ik vrij snel een plek gevonden waarbij het bereik overal voldoende tot goed was.
En daarna zakte de ergernis en begon het genieten van een stabiele en redelijk snelle netwerk- en internetverbinding.

Misschien ook aardig om te weten: mijn verbruiksmetertje gaf een stroomverbruik aan van ca. 3,5 watt, hetgeen neerkomt op zo'n 7 euro per jaar.

Betrouwbaarheid kan ik moeilijk beoordelen na een paar dagen, maar omdat Kieskeurig eist dat ik minimaal 4 aspecten beoordeel, en omdat het apparaat er wel netjes en degelijk uitziet heb ik een 8 gegeven.

aquarius41 09-05-2012 Product paar weken in bezit

Simpele installatie. Prima "doorgeefluik" en goed bereik
zelfs via betonvloer (18 cm) en laminaat op alufolie.

Viktor20 02-05-2012 Product paar dagen in bezit

Installatie is kinderspel en mijn airplay apparatuur doet het nu ook helemaal achter in mijn tuin! Super

NetwerkinstellenNl 10-04-2012 Product paar weken in bezit

Apparaat heeft een erg goed bereik. Verder redelijk makkelijk in te stellen. Tot nu toe nog geen problemen.

ro1962 19-02-2012 Product paar dagen in bezit

IK had eerst een accespoint gekocht. Wilde het bereik op de eerste etage vergroten. Bij een accespoint blijft de computer maar schakelen tussen verschillende kanalen. Was geen optie. Nu met de rangeextender van Linksys heb ik een groter en sterker bereik. Alles blijft nu werken op het zelfde kanaal. Installatie was heel simpel. Je steekt hem in het stopcontact en middels software geef je je draadloze netwerk aan.Paar minuten wachten en klaar voor gebruik. Vervolgens kan je het apparaat elders in een stopkontakt steken. Verbinding met de router is hiervoor wel noodzakelijk al is het maar een zwak signaal.