Cameranu - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameranu.

Cameranu stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 786 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Vincent Wagenaar 26-07-2024

Cameranu is een van de zeldzame speciaalzaken op fotogebied waar je altijd terecht kunt voor deskundig advies, uitstekende service, een zeer ruim assortiment en lekkere koffie (dat geldt allemaal in ieder geval voor de vestiging in Urk). Natuurlijk kun je soms artikelen elders nét iets goedkoper aanschaffen, maar ik geloof in echte klantvriendelijkheid waarvoor ik graag een paar euro meer uitgeef. Online heeft Cameranu zijn zaken ook goed voor elkaar, zelfs de winkelvoorraad van je gewenste aankoop is betrouwbaar. Een camera speciaalzaak die dat predikaat dubbel en dwars verdient!

Baran 26-07-2024

Ik heb een 7 gegeven omdat de bestelling heel lang duurt maar moet wel erbij zetten dat wanneer ik bel er word opgenomen en klantvriendelijk word beantwoord daar buiten heb ik ook nog een mail gekregen zo voel ik me niet vergeten heel fijn. voor de rest heb ik nog niet veel meekregen waardoor ik een volle beoordeling kan doen

Rick 25-07-2024

Volgende dag bezorging, overtuigd, besteld. Na betaling bleek volgende dag bezorging niet mogelijk. Als je de belofte niet naar kunt komen, maak hem dan ook niet

Sonja 24-07-2024

Deze winkel is erg toegankelijk en heeft een fijne en deskundige service. Men is er vriendelijk en denkt graag mee.

A7iii koper 24-07-2024

Van we de week een A7iii gekocht bij Cameranu.nl. De volgende dag geleverd, netjes verpakt. De genoemde 5 jaar garantie staat zoals aangegeven vermeld op de factuur. Bij de camera kreeg ik een Cleaning Card van 89,95. Op zich een leuke bijkomstigheid, maar ik vind het wat gek dat het schoonmaken van de sensor op eigen risico is. Ik zal daar ook geen gebruik van maken. Al met al een goede ervaring. Over service kan ik nog niets zeggen.

Jaap 23-07-2024

Ik heb al verschillende keren iets besteld bij Cameranu ze werken snel en zeer nauwkeurig, ik raad dit bedrijf zeker aan om je foto appratuur te bestellen.

Peter 23-07-2024

Bestelling zou naar verwachting na drie werkdagen verstuurd worden. Na 14 dagen nog niets ontvangen, geen updates, geen bericht, niets... Een deel van de bestelling na een week op eigen initiatief vervangen door een product dat wel direct geleverd kon worden, volgende dag in huis. Helpdesk is vriendelijk maar geeft nietszeggende antwoorden ' helaas is er wat vertraging, we houden je op de hoogte' Niet dus.
In het verleden erg goede ervaringen met Cameranu, maar dit is erg teleurstellend.

Joram 23-07-2024

Verkopers met weinig kennis van zaken en leveringsafspraken die niet worden nagekomen

Afgelopen maand voor ruim € 5.000,- aan spullen gekocht bij Cameranu. Atomos Accessory Kit zou worden nageleverd, was op 01 juli niet voorradig. Zou 1 tot 1,5 week duren. Na mijn aankoop bleek de winkelverkoper over geringe kennis te beschikken betreft het Atomos Shinobu scherm en moest ik achteraf los nog een monitor mount en hdmi kabel bestellen. Was in de veronderstelling door wat de verkoper aangaf dat het montageklaar was.

Na 2 weken nog niks gehoord over de nalevering van de Atomos Accessory Kit dus maar gebeld. Hier gaven ze aan dat het de volgende dag binnenkwam. Ook het aanbevolen variabele filter in combinatie met de SmallRig MatteBox was geen succes. Zo'n variabel filter draait namelijk en dat is niet handig als de enige 'logische' manier van bevestigen de MatteBox op het variabel filter is. Aangegeven die dus te willen omruilen voor een vast filter en tevens een 18-135mm lens bij besteld voor mijn fuji camera t.w.v. € 899,-. Nadrukkelijk aangegeven dat ik het echt snel nodig heb want wil die lens ook mee op vakantie 24 juli.

Via de mail bevestigd medewerker xxxx op 15 juli dat ze morgen de levering verwachten en dan opsturen naar de winkel in Groningen. Hier kan ik het afhalen en tevens verkeerd geadviseerde producten omruilen voor de juiste. Alsook mijn oude objectief 18-55 inruilen op de nieuwe lens.

Maandag 22 juli nog niks gehoord dat ik iets kan afhalen in Groningen dus maar weer gebeld. Medewerker aan de telefoon geeft aan alles klaar te hebben liggen en het kan dus verstuurd worden. Ik geef aan dat ik spullen om te ruilen heb en een objectief 18-55mm wil inruilen op mijn aangekochte 18-135mm objectief. Ze belt me vervolgens in de middag terug. Morgen, dinsdag 23 juli, kan ik alles ophalen in de winkel in Groningen vanaf 15:30. Het is momenteel geen feest om de binnenstad van Groningen in te gaan gezien de beperkte toegangswegen en de ring die er grotendeels uit ligt, maar ik heb wat om naar uit te kijken, toch?

Dus ik naar de winkel, was er om 16:15 uur. Geeft de dame achter de balie aan dat er wat mis is gegaan want de koerier was 1 krat vergeten. Waarom word ik dan niet even gebeld? Scheelt mij minstens 30 minuten heen en 30 minuten terugrijden. Geen trek hier dus meer in en alles gecanceld. Ik vind dit echt amateurisme ten top en getuige van weinig klantbeleving.

Marieke 23-07-2024

Altijd behulpzaam, snelle en persoonlijke service. Ze hebben altijd waar ik naar op zoek ben.

Michel 23-07-2024

Cameranu heeft een breed assortiment en altijd mooie aanbiedingen. Verzending is stipt en pakketten worden keurig en veilig verpakt verzonden. Koop er om die reden graag.

Jordy 23-07-2024

Wat een waardeloos bedrijf. Ik koop een Pgytech mount voor mijn insta360. Op de foto van het artikel staat een COMPLETE mount afgebeeld, op alle andere foto's staat ook een COMPLETE mount afgebeeld. In de artikelomschrijving (specificaties) staan de kleuren, materialen, onderdelen en afmetingen van een COMPLETE mount beschreven.

Vervolgens krijg ik alleen het onderste ronde plastic voetje geleverd.

Wanneer ik aangeef dat de artikelomschrijving niet klopt, en ik het artikel wil retourneren, maar niet voor de kosten wil opdraaien, krijg ik vervolgens een waardeloos antwoord wat werkelijk helemaal nergens op slaat.
Op de reactie krijg ik van een ander persoon weer een reactie die nergens op slaat.

Wat mij uit de reactie van deze beide dames (#, *) wel duidelijk is geworden, is dat er helemaal niet de tijd wordt genomen om naar een klacht te kijken. Bij beide reacties vraag ik me af of de dames überhaupt wel capabel zijn op simpele klachten zoals deze op te lossen.

Wat een ontzettend frustrerende ervaring is dit. Nu gaat het om een artikel van 20 euro, maar ik heb medelijden met de klanten van cameranu die een serieuze dure klacht hebben en zich met deze werkelijk abominabele klantenservice moeten zien te redden...

Ik heb nu al spijt dat ik mijn Insta360 X3 bij deze waardeloze toko gekocht heb en ik vrees nu al voor de dag dat er iets aan stukgaat en ik me weer via deze moeizame weg moet beroepen op mijn consumentenrecht...

Edwin Kiewiet 22-07-2024

Even langs geweest in Groningen met 1 van m'n Canon camera's, om te laten controleren, de sensor was ernstig vervuild, ze gingen direct aan de slag om de sensor te reinigen. Resultaat is duidelijk te zien. De beide medewerkers waren heel erg vriendelijk en zeer klantgericht! TOP service, ik kom zeker terug 👍🏻
Vr. Gr. Edwin Kiewiet

Denny van der Vaart.nl 22-07-2024

Fijne webshop met kwaliteitsspullen tegen een goede prijs! Snel verzonden volledig volgens verwachting. Netjes verpakt en extra service!

Anita 22-07-2024

goede service en personeel en altijd zeer behulpzaam en meedenkend of het nu gaat om een schade, reparatie of aanschaf van een vervangend product

Roel-VDM 22-07-2024

Vriendelijke vakkundige medewerkers die producten en productgegevens met plezier voor je uitzoeken. Mailtje dat bestelde artikelen (vrijblijvend) klaarliggen. Locatie Amsterdam is prachtige winkel en printshop, overzichtelijke inrichting en ruimte om even te zitten producten te bekijken en te proberen met kopje koffie.

Siewert 22-07-2024

De artikelen werden snel en netjes ingepakt verzonden. Bij een volgende gelegenheid zou ik hier weer bestellen.
Alles prima!

Creaktor 21-07-2024

Het prettige aan CameraNu is dat ze alles omtrent verkoop en advies fotografie en video heel goed op hebben gezet. Het voelt vertrouwt aan en als ik bel voor een vraag, krijg altijd een eerlijk antwoord. Voor mij de enige winkel die er toe doet!

Paul 21-07-2024

Deze onderneming kent de optimale verhouding tussen klantvriendelijkheid, vakmanschap en deskundigheid, kwaliteit en assortiment. Uiterst plezierig om te winkelen bij CameraNu waar ik al langer kom. Ik zou voor hen geen beter alternatief weten!

Volodymyr 21-07-2024

Ik heb hier een gebruikte lens gekocht, de lens is aangekomen zoals beschreven, nog beter tegen een redelijke prijs, dit is een van mijn succesvolle aankopen. Ik raad de winkel aan.

Anja 20-07-2024

Prima shop met een zeer grote keuze. Dankzij de adapters kan ik oude lenzen nog een tweede ronde gunnen. Ook in het macrogebied. Jippie, ik word hier helemaal blij van.

Nathalie 19-07-2024

-1 minimaal.
Op de site stond morgen ophalen.
Dus ik had ervoor gekozen ivm een shoot voor de dagen en de week erna.
Een dag later krijg ik al de melding over 5 werkdagen kan je je bestelling ophalen.. was gefrustreerd maar oke heb het zelfde product gehuurd voor 100€ ergens anders. Nu een hele week later krijg ik een mail dat me bestelling 1-2 weken vertraging heeft opgelopen. Punt. Zoek t maar uit zeg maar.
Heel slecht en wil me geld terug of iig een tegemoedkoming want ik ga hier niet meer bestellen. Moet nu weer het product huren bij budgetcam voor 100€ kan echt niet.

J. van Dalen 19-07-2024

Zeer slechte service. Fout na fout maken, dit kan uiteraard een keer gebeuren, maar vervolgens komen ze met geen enkele oplossing. Afdelingen gaan langs elkaar heen en beloftes worden niet nagekomen. Zou ze niemand aanbevelen en mij zijn ze als klant kwijt.

Mark van Hierden 19-07-2024

Deze shop gekozen vanwege goede beschrijving op de site. Fijne winkels met personeel die weten waarover ze het hebben en goede service. Geen praatjes maar deskundig en afspraken die worden nagekomen.

Pascal 18-07-2024

Demoprinter gekocht blijkt na inhalatie printerkop compleet verstopt te zitten.
Kun je hem opsturen om te laten nakijken (zou verwachten dat dat voor verkoop wordt gedaan bij een demo machine.)
Cameranu 19-07-2024

Beste Pascal,

Bedankt voor je review.
Wat vervelend om te horen, mijn oprechte excuses hiervoor.
Ik zie dat je hierover contact met onze klantenservice hebt gehad, maar helaas werd het probleem ons niet helemaal duidelijk.
Daarom hebben wij voorgesteld om het product naar ons op te sturen, zodat we mee kunnen kijken en met een oplossing kunnen komen.
We zien deze graag tegemoet.

Sandra 18-07-2024

Ik wordt vooral heel erg blij van de klantenservice!
Ze zijn vriendelijk, behulpzaam en denken echt met je mee. Ik heb 1x gehad dat een paar producten vertraagd waren, kreeg ik netjes een email van. Later over gemaild dat het er nog niet was, (was mis gegaan) en heel snel een reactie terug en opgepakt. Ook als je vragen hebt over producten, bestellingen, retourneren.

Ik ken weinig bedrijven die goed op de hoogte zijn van hun producten (telefonisch/ klantenservice) en als diegene het niet weet, wordt je netjes doorgezet naar iemand die het wel weet. Oftewel, helemaal fijn.