Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 986 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

251tv 02-12-2017 Via de website gekocht

Prima service

Mooie overzichtelijke website met snelle levering en goede aanbiedingen
Ook de service in de winkel is perfect

Roger - Ludo Devaux 02-12-2017 Via de website gekocht

Onberispelijke service én verzending !

Volledige voldoening van wat je als consument verwacht.
Zowel wat snelle levering als zorgzame verpakking betreft.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Linda 02-12-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

2 x Goed geholpen en goed advies!

Ik heb totaal geen verstand van een camera. Ze hebben de tijd genomen om uitleg Te geven over camera's. Ik heb uiteindelijk 2 keuzes gekregen die het beste bij mij paste. Echt super blij mee. Heb uiteindelijk besloten die camera Te nemen die ik nu heb. Echt super blij mee. Erg bedankt voor de hulp en de goede service

Rens 51 02-12-2017 Via de website gekocht

goede service bij aankoop B&W Outdoor Cases Type 05 - Oranje

B&W Outdoor Cases Type 05 - Oranje gekocht op Black Friday. Vooraf gevraagd of dit kleine kistje afsluitbaar was. Snel een gedetailleerd antwoord van de klantenservice ontvangen en op basis daar van gekocht. Snel geleverd en keurig verpakt! Overigens was de adviesprijs heel erg hoog, zonder de 75% korting, nu dus ca 25 Euro na korting had ik het nooit gekocht.
Wel jammer dat de fysieke winkel zo ver weg zit, zo zijn ook cursussen nauwelijks te volgen voor mij.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Bert 02-12-2017 Via de website gekocht

Op tijd geleverd.

Product werd netjes geleverd, alleen jammer dat bij de bestelling niet aangekondigd werd dat de volgende dag 10% korting zou ingaan.

Philip T. 02-12-2017 Via de website gekocht

Snel en correct

De webwinkel is heel gebruiksvriendelijk, goeie info, zeer interessante prijzen. Eenmaal je keuze gemaakt en de bestelling geplaatst, wordt alles correct en snel geleverd.
Goed zo.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Rob 01-12-2017 In de winkel gekocht

Zeer goede voorlichting.

Deskundig advies, en er wordt goed naar de klant geluisterd. Ruim assortiment en ook een grote keuze in gebruikte apparatuur.

Marouw 01-12-2017 Via de website gekocht

Goede service en snelle levering.

Goede overzichtelijke site met veel producten voor de hobby en gevorderde fotograaf.
Na googelen en vergelijken bij deze winkel besteld en alles goed en snel ontvangen.
Ben best tevreden!
En als ik weer een keer wat nodig heb zal ik zeker niet schromen om weer te bestellen!

Henri 01-12-2017 Via de website gekocht

Balhoofd statief.

Mooie aanbieding en ook kijk ik wel eens in de winkel zelf.
Personeel weet je zeer goed te adviseren, en via de website besteld, die ook goed overzichtelijk is.
Heb het de volgende dag in huis, en zeer te vreden

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

bolbergjes 01-12-2017 Via de website gekocht

echte service !

via website een demo model besteld , helaas was deze defect , na telefonisch overleg terug gestuurd en na 3 dagen is geld weer teruggestort !

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Ronald 01-12-2017 Via de website gekocht

Top bedrijf!

Geweldig bedrijf met snelle levering. Goederen in prima staat ontvangen. Perfecte prijs-kwaliteitverhouding. Een bedrijf wat ik zeker bij anderen zal aanbevelen!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Robin 01-12-2017 Via de website gekocht

Overzichteljke site en snelle levering

Enkele jaren geleden in de winkel geweest voor een astro fotografie lezing. Alles was netjes verzorgd en ze hadden aandacht voor iedereen. Deze service bieden ze ook online en dat waardeer ik enorm.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Johan 01-12-2017 In de winkel gekocht

Slechte service

Aanbevolen door een kennis omdat cameraland veel tweedehands camera's heeft.
De website liep heel slecht, kan je bijna niet filteren en je moet uren zoeken naar dezelfde producten om te kunnen vergelijken.
Naar de winkel gegaan omdat ik daar 10% korting kreeg, de winkelbediende moest lang zoeken naar hetgeen ik wilde en kon heel weinig informatie geven.
Toen ik de camera had bleek later dat ik hem niet kon verzekeren waarop ik contact opnam met Cameraland en die vertelde dat ze een uitstekende verzekering hadden maar na het doorlezen van de voorwaarden bleek het verhaal lijnrecht tegenover elkaar te staan en was ik nog niet eens voor de helft van mijn aankoopbedrag verzekerd met een dure polis.
Weer contact opgenomen en nu was de medewerker heel kortaf en antwoordde met graag of niet.
Daarna nog een mail gestuurd maar zit nu al een week op antwoord te wachten en verwacht eigenlijk geen reactie meer.
Ik ga mijn aankoop zeker retourneren en hou voor de rest Cameraland voor gezien.

Erik 01-12-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

zeer goede en kundige service

Ondanks de zeer drukke black friday met 10% korting toch zeer kundige service en hulp. Begrijpelijk minder tijd dan normaliter maar meer dan logisch in dit geval.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Mbo 01-12-2017 In de winkel gekocht

Goed advies

Ik kwam binnen met een wensenlijst, kreeg op basis daarvan goed advies en ging de deur uit met een bij mijn wensen passende camera.

Ofer Vazana 01-12-2017 In de winkel gekocht
Mostly Video

Super professional!

There are many good shop out there but such a service I didn’t get anywhere! For every problem there is a solution, for every will there is an answer.
Keep up the good work guys (and I’ll probably visit you soon...again...)

Daan 01-12-2017 Via de website gekocht

Goede service

Ik ken de winkel en ik weet dat de service altijd goed is. Snapte alleen niet waarom mijn bestelling in 2x op dezelfde dag geleverd werd want alles pasten makkelijk in 1 doos

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Jacques van Meer 30-11-2017 In de winkel gekocht

Jammer

Na mailcontact op vrijdag 21 april 2017 met de winkel werd toegezegd dat ik voor mijn Canon 100-400 mm type 1 lens 700,00 inruil zou krijgen mits de lens in goede staat was en bij aankoop van de nieuwe canon 100-400 mm. Op maandag 24 april 2017 op pad met de trein van Nijkerk naar Alkmaar, daar OV fiets gepakt en op naar de winkel. Daar werd de lens beoordeeld en goed bevonden maar de inruilprijs was 500,00. Als reden werd opgegeven dat er een soortgelijk type van ander merk op de markt was gekomen. ( Sigma ). Nog gevraagd of dat dit voor het weekend niet bekend was e.d., reiskosten. Totaal geen medewerking. Als laatste werd nog wel gevraagd of ik de gereserveerde Canon nog wilde kopen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Roy 30-11-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Top winkel met geweldige service!

zeer tevreden over deze winkel ..goede service ..nemen de tijd voor je.. garantie op occations van 1 jaar

Esmee 30-11-2017 Via de website gekocht

Geweldige service!

Ik zocht online een wegwerpcamera en ik kwam uit bij de kodak funsaver en deze was het goedkoopste bij cameraland.nl. Ik kende de website/winkel eerst niet maar ik heb er toch besteld en het is mij zeer bevallen. Goede service en het word zeer snel verzonden, de zending zou volgende dag al aangeboden worden (helaas was ik niet thuis en kreeg ik het dus een dagje later maar dat is mijn stomme schuld) dus eigenlijk zou je dus wel de zending de volgende dag al binnen moeten hebben. Kortom, ik zou deze winkel zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jon 30-11-2017 Via de website gekocht

Aangename kennismaking.

Duidelijke website, omvangrijk aanbod, snelle levering. Een gestroomlijnd proces waarin de klant centraal staat.

Fred Wolf 30-11-2017 Via de website gekocht

Erg tevreden.

Snel gevonden wat ik zocht (een ND grijs filter) tegen een schappelijke prijs. Gelijk bestelt en de volgende dag in huis alles prima afgehandeld.

Jaap Molenaar 30-11-2017 Via de website gekocht

Miskoop MacWet Sports Gloves

Via internet onder de rubriek "regenhandschoenen " Uw bedrijf gevonden en bebekijken van de videoband dacht ik een goede keuze te doen met deze handschoenen. Ik ging ze gebruiken
voor golfen. Ik kwam al snel achter dat ze totaal niet geschikt zijn bij regenachtig weer.
Op 27 - 11 heb ik een email naar Uw bedrijf gestuurd waar ik mijn ongenoegen heb vermeld.
Dezelfde dag kreeg ik van *******een zeer kort email terug waarin hij mij schreef Jammer verkeerde keus. Zij geven alleen een betere grip bij nat weer en daar kon ik het meedoen. IK zou niet graag met deze handschoenen mijn dure spiegelreflexcamera gebruiken

Joke 30-11-2017 Via de website gekocht

Goede lezing nando Harmsen flitsen op camera

Nando lag het flitsen op de camera goed uit, ook goede interactie!! Wist al veel, maar toch weer geleerd!!

Johan 29-11-2017 Via de website gekocht

Juiste product snel geleverd

Lang naar deze lens gezocht en uiteindelijk super snel door Cameraland geleverd. De body van mijn camera was nog in orde alleen de lens was afgebroken met een ongeluk. Twee jaar in de kast gelegen en nu werkt alles weer perfect.

Jan Heijnen 28-11-2017 Via de website gekocht

vlot verloop.

Vlotte en goed verzorgde zending in stevige verpakking. misschien is het een idee om er een beetje extra informatie omtrent het artikel bij te voegen. Dat kan natuurlijk ook via internet.
Ben tevreden met Cameraland.

Joop van Dijk 28-11-2017 Via de website gekocht

Prima geregeld

Voor het eerst iets besteld, een adapter voor mijn flitser wel zomaar 30% goedkoper dan elders en per omgaande ontvangen. Dik tevreden.

Rob 28-11-2017 Via de website gekocht

bezorging door DHL vedient geen schoonheidsprijs

product is prima en op tijd verstuurd echter DHL zou woensdag tussen 1400 en 1800 bezorgen, om 1600 staat er bij track en trace dat er niemand thuis was (wij zijn een bedrijf wat gewoon open is, er is niemand geweest), op donderdag kwamen ze niet vanwege "tijdelijke overmacht" op vrijdag is het pakket eindelijk afgeleverd.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Levertijd

Sofie 28-11-2017 Via de website gekocht

Goed verpakt en snelle service...GEWELDIG! GOOD JOB!

Ik had gewoon gegoogeld om het artikel zo snel mogelijk geleverd te hebben en aan een zo goed mogelijke prijs te kunnen kopen. Cameraland kwam er als beste uit...Good job!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Cor 28-11-2017 Via de website gekocht

Eerlijke advertenties

De advertenties op de website zien er goed en eerlijk uit. En daarom durven ze ook nog eens één jaar garantie op hun "second hand" aanbiedingen te geven :-)

Ivo 27-11-2017 Via de website gekocht

Goed zoals het hoort

Makelijk je bestelling plaatsen , afrekenen en dan krijg je het netjes geleverd
Ben zeer tevreden
Ik heb al meerdere mensen jullie winkel aan bevolen👍🏼
Het produckt dat wij kochten voor mijn vader bevalt zo goed dat ik er voor mezelf nog een bij jullie bestel😃

GR 27-11-2017 Via de website gekocht

Ricoh GR

Ricoh GR gekocht, dag later in huis, perfecto 🤘
Ook de bestellingen van losse onderdelen supersnel in huis.

Ruud 27-11-2017 In de winkel gekocht
Cameraland, van Ostadelaan 290-292, Alkmaar

Kundig en plezierig geholpen

Heb Canon EOS 80D body en 18-135 IS USM lens gekocht bij Cameraland winkel in Alkmaar, en daar mijn vorige camera met twee lenzen ingeruild. Ben naar de winkel gegaan omdat ik advies nodig had welke camera en lens goed zouden passen bij het beoogde gebruik (vakantie foto's, kinderen en kleinkinderen). Heb de winkel twee keer bezocht alvorens mijn beslissing te nemen. Ben beide keren prima geholpen en heb goed advies gekregen over de verschillende opties om mijn fotografie wensen in vervulling te laten gaan. Advies kwam altijd als vrijblijvend en zeker niet opdringerig over.

henk van Gestel 27-11-2017 In de winkel gekocht

Warme douche verdient....

In de garantie tijd kon ik slecht wennen aan mijn camera. Er bleek ook zo nu en dan een kleine hapering voor te doen. Met Cameraland overlegd en een keuze kunnen maken voor een ander type die ik zelf had uitgezocht. Samen zijn we (onder genot van koffie) er uit gekomen en ben glunderend de deur uitgegaan.
Tevens had ik een avond geboekt voor instructie voor de camera die overbodig bleek. De instructie avond kon overgezet worden naar andere cursus. Top en nogmaals dank.

Tamara 27-11-2017 Via de website gekocht

Goede service, snelle levering

Ik had een usb 3.0 nodig en via deze site heb ik een goede usb gevonden voor mijn werkzaamheden. De levering was erg snel en alles was netjes ingepakt.

Arthur 25-11-2017 Via de website gekocht

Snelle reactie en terugkoppeling met zeer vriendelijke stem.

Via internet besteld en na enkele minuten kreeg ik een telefoontje met de melding dat ze er nog maar 1 hadden maar dat het doosje kapot was. Of dit een probleem was. Natuurlijk niet. Maar ik bleek het verkeerde besteld te hebben en ze ging nog even zoeken of ze voor mij de juiste had. Helaas. Kreeg zeer snel het bedrag gecrediteerd. TOP !

Schoon 24-11-2017 In de winkel gekocht

Service goed

Een winkel met een zeer groot assortiment. Medewerkers hebben kennis van zaken. Goed geholpen er werd de tijd genomen voor mij. Wat jammer is de inruil. Een week later blijkt mijn Sony camera 50 euro minder waard. Foutje bedankt.

Gepassioneerd amateur-fotograaf Jozef van Dongen 23-11-2017 Via de website gekocht

Fantastisch vriendelijke en zeer deskundige vakmensen.

Omdat ik helemaal onder in Brabant woon, ben ik aangewezen op een deskundige en eerlijke webwinkel in de fotografie. In mijn geval is dat al jaren CAMERALAND.NL. Voordat ik iets aanschaf doe ik eerst zelf onderzoek, daarna bel ik op naar Cameraland, waarbij ik nog altijd zonder uitzondering, door een vriendelijke deskundige ( meestal Will, Gerard of Harrie) van zeer goed advies wordt bediend. Ik weet dan altijd zeker dat mijn aankoop de juiste is.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Bart Raatjes 23-11-2017 Via de website gekocht

Uitstekende service, communicatie + razendsnelle levering.

Hele goede prijs. Uitstekende website en bestelproces. Zeer snelle respons en uitstekende en vooral juiste communicatie over de voortgang van de bestelling en levering.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Rudi Peeters 22-11-2017 Via de website gekocht

Betrouwbare webshop, prima en snelle service.

De website is duidelijk en goed ingericht, de service is snel, en de productomschrijvingen zijn prima. Het bestelde product voldeed ook nog eens aan alle verwachtingen, kortom: 100% tevreden. De webshop maakt het makkelijk om een goede keuze te maken, afhankelijk van je wensen en je budget.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Eric 22-11-2017 Via de website gekocht

Bedrieglijke omschrijving artikel en verkeerde reactie

Ik heb een Nissin flitser gekocht die in andere staat bleek te verkeren als de uitstekende staat die in de advertentie bij de omschrijving stond: "De staat van dit tweedehands artikel is door ons gewaardeerd met 5 sterren. Deze tweedehands artikelen zijn het neusje van de zalm. Aan vrijwel niets is te zien dat het hier gebruikte apparatuur betreft. Deze apparatuur is jong en bijna niet gebruikt of enkel voor demo doeleinden ingezet. Deze modellen zijn zo nieuw dat vaak de handleidingen en andere accessoires nog netjes in hun oorspronkelijke plastic verpakkingen zitten.”. De flitser voldoet op geen enkel punt aan deze omschrijving. Kwalijk is ook dat ik een afhoudende reactie terugkrijg als ik de klantenservice benader. Heel jammer want een met 5 sterren gewaardeerde camera die ik eerder bij cameraland kocht voldoet juist heel goed aan de omschrijving, daar ben ik erg tevreden over. Een amateur die iets via marktplaats verkoopt weet al dat je de staat van een artikel netjes moet omschrijven.

Carel 22-11-2017 Via de website gekocht

Levertijd informatie en klantenservice online

Ik shop al tien jaar bij deze winkel, een tevreden klant, goede informatie en service medewerkers in de winkel. Echter nu ik probeer een nieuwe camera online te bestellen blijft het bij proberen. Geen duidelijke antwoorden, telkens wisselende medewerkers.geen eerlijke informatie over levertijd.

Rob 22-11-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Goed en eerlijk advies voor aanschaf compact camera

Via advertentie heb ik gezien dat ik mijn HI8 en een videoband op een harde schijf kan laten zetten -het resultaat hiervan is op dit moment nog niet bekend-. Nadat ik deze had ingeleverd meteen wat advies gevraagd voor een camera voor beginners. De Canon Power Shot heb inmiddels aangeschaft.

Edu 21-11-2017 Via de website gekocht

Goed geregeld

Deze winkel gevonden op het internet. Ik wist niet welke ik moest hebben, het ging over een cadeau voor mijn vrouw. De volgende dag al meteen een goed antwoord via de mail. Daarna besteld en het cadeau werd keurig de volgende dag goed verpakt afgeleverd. Al met al zeer tevreden en ik zal dit zeker doorvertellen.

Thomas 21-11-2017 Via de website gekocht

Uitstekende service.

Betrouwbare website zonder gezeur. Vlotte verzending en het artikel was op voorraad. Graag tot een volgend bezoek.

Ron 21-11-2017 Via de website gekocht

Snelle en correcte afhandeling

Levering was snel en correct. Ook het advies was correct. Ik had een vraag over 3 verschillende filters en uiteindelijk werd mij de goedkoopste aanbevolen vanwege de prijs/kwaliteit.

Otto 21-11-2017 Via de website gekocht

Fijn bedrijf, luisteren naar de klant, uitstekend advies

Niet alleen de Webshop is overzichtelijk en informatief (Lees ook de blog's !) maar de fysieke winkel is fantastisch ! Mensen hebben geduld, stellen de juiste vragen, en geven fantastisch advies.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

veerlammers@kpnmail.nl 21-11-2017 In de winkel gekocht
alkmaar

fijne winkel

Deze winkel luistert naar de behoeften van de klant. Vriendelijk personeel met veel geduld. Goede service. Ik heb net een tweede hands toestel gekocht met 1 jaar garantie. De foto's zijn mooi.

Sven 20-11-2017 Via de website gekocht

Slechte levering

Vrijdagmiddag besteld en betaald, pas maandag verzonden. Vervolgens beloofd dat het maandagavond nog ging toekomen. Het is woensdag pas toegekomen.

Officiele reactie van Cameraland.nl 21-11-2017

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Ik zie in onze administratie dat uw afleveradres in België is. Zendingen naar België nemen doorgaans 1 à 2 werkdagen in beslag. Ook is avondlevering of same-day delivery helaas niet beschikbaar voor onze Belgische klanten.

Ik zie ook dat uw bestelling vrijdagavond om 21:34u is geplaatst. Deze werd de maandag daarop behandeld en heeft ons magazijn tijdig verlaten. Twee werkdagen daarop, woensdag om 12:12u 's middags, is de bestelling op tijd bij u afgeleverd.

Ik vermoed dat er over het hoofd is gezien dat het om een levering naar België ging toen hier met u over gecommuniceerd werd. Mijn excuses voor het scheppen van dit verwachtingspatroon.

Toch vind ik het jammer dat wij na een correcte orderafhandeling met een klein communicatief foutje toch maar een 3 van u krijgen.

Ik wil u daarom vragen uw review te herzien.
Alvast bedankt voor de medewerking en veel plezier met uw aankoop.

Fred - Team Cameraland.

Bert 20-11-2017 Via de website gekocht

NOG niet tevreden,

Heb net een camera teruggestuurd die volgens mij niet in orde was. Levering was verder perfect: op tijd en keurig ingepakt. Alleen in plaats van vermelding waar handleiding te vinden was zou misschien iets geprint welkom zijn geweest. Maar de camera kan denk ik vandaag pas terug aangekomen zijn, over de afhandeling kan ik verder dus nog niets zeggen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Officiele reactie van Cameraland.nl 21-11-2017

Bedankt voor het plaatsen van uw review.

Al onze retouren worden doorgaans binnen 3 werkdagen behandeld. Kunt u in een email uw order- en/ of factuurnummer doorsturen? Ik zal dan de actuele status voor u bekijken.

Occasions verkopen wij zoals deze ingeleverd is door de vorige eigenaar. Het kan dus zijn dat de geprinte handleiding ontbreekt.
Digitaal kunt u deze vrijwel altijd vinden op https://www.gebruikershandleiding.com/.

Hebt u toch liever een geprinte handleiding? Neemt u dan graag contact op met onze klantenservice. We kunnen altijd even kijken of we nog ergens een boekje in voorraad hebben.

Ik hoor graag van u zodat ik u verder kan helpen.

Fred - Team Cameraland.