Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 520 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

9.2

Joop 24-04-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Trieste ervaring met salesgeile verkopers

Nikon D500 gekocht @ 2000 EUR; wordt me ongevraagd een extra accu en geheugenkaart in rekening gebracht. Accu bleek achteraf niet te werken.

Ik kwam op een later tijdstip terug om beginners belichtset te kopen, ipv daarvan een verkoopgrage verkoper die me een set van 400 euro duurder wilt aan smeren. Mega Irritant.
Enfin ik koop de set uiteindelijk, blijkt daar de verkeerde netspanningsnoer bij te zitten.

Vervolgens wordt me een remote trigger set aangepraat, ondanks herhaalde vragen van mij of mn huidge set niet voldoet. Nee mijnheer u ziet dat verkeerd. Ook deze set bleek niet te werken en volgende verkoper probeerd me precies de zelfde de set te verkopen waarvan de vorige koopmans zei dat het niet werkte.

Je hoort niets van klantenservice als ik hier vragen over stel. Personeel heeft enorme gaten in de produkt kennis en lijkt voornamelijk getrained te zijn om het maximale uit je beurs te knijpen.

Doet uzelf een lol, informeer uzelf online en koop via een webshop, hoogstwaarschijnlijk wat goedkoper en ALS er dan iets fout gaat kunt u in ieder geval alleen uzelf de schuld geven, ipv deze zgn experts.

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Ozzy 24-04-2017 In de winkel gekocht

Echte vakmensen

Prima website, kon de camera die ik wilde aanschaffen reserveren zodat ik het in de winkel fysiek kon bekijken. In de winkel onderscheidt cameraland zich van de rest. Service is perfect omdat je door een vakman tot de beste aankoop wordt begeleid. Alles wat ik vroeg stond een heldere uitleg en advies tegenover. Hierdoor kon ik beter mijn keus maken. Fotografie is niet mijn core business, maar eerder een aanvulling op mijn creatieve process als kunstenaar, daarom is het fijn dat iemand de tijd neemt om te begrijpen wat je echt nodig hebt. Ik gebruik de camera nu al enkele weken en het is echt een genot om dit product aan mijn arsenaal toegevoegd te hebben. Mijn studio/atelier uitbreiding zullen dan ook bij cameraland plaats vinden.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

irma 23-04-2017 In de winkel gekocht

fantastische service

Ik wilde graag een fototoestel en een verrekijker kopen en werd fantastisch geholpen. De service, uitleg en engelen geduld van Dirk, zorgde ervoor dat ik als een tevreden klant de deur uitging. En het ging niet eens om een dure camera en verrekijker. Dus ze nemen voor elke klant uitgebreid de tijd. Waar vindt je dat nog tegenwoordig? Bij Cameraland in Alkmaar dus. ... nogmaals bedankt en hoop dat ik nu weer mooie foto's kan maken. Vriendelijke groet, ....

paul schuyt 22-04-2017 In de winkel gekocht

Deskundige en eerlijke voorlichting

De breedte van de sortering, almede de de deskundige en eerlijke voorlichting door iemend(Remco) die liefde en passie heeft voor zijn vak

R.p.heijkoop 22-04-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Goede service en personeel welke de juiste kennis heeft .

Gewoon een goed uitziende winkel met het juiste personeel met kennis van zaken.
Geen opdringerig personeel maar vriendelijk.

Jan Piet 22-04-2017 Via de website gekocht

Als altijd: razendsnelle service tegen een scherpe prijs!

Soms fysiek, maar vaker digitaal doe ik hier als professional mijn aankopen. Levering per post is als altijd snel en correct, het wordt dezelfde dag verstuurd en is als PostNL meewerkt de volgende dag aanwezig. Vaak later op de dag in mijn geval en dat is fijn ivm terug zijn van opdrachten. Fysiek is het een winkel waar men meedenkt en een eerlijk (dus niet altijd het duurste maar meest bruikbare) advies geeft. Dat maakt het ritje dan weer ruimschoots de moeite waard!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Mariska 21-04-2017 Via de website gekocht

Goede service

Mijn aankoop betrof een Occasion objectief. Op de site stond duidelijk de staat hiervan beschreven, maar toch had ik voor de aanschaf, graag nog even bevestiging per mail, die ik ook kreeg. Het was voor mij te ver om vooraf te gaan kijken. De lens werd goed verpakt opgestuurd, en bleek inderdaad in een super staat te verkeren. Enige minpuntje vond ik het stof aan de achterkant van de lens. Ik had verwacht dat dit in de winkel wel nagekeken/gereinigd zou worden voor de verkoop. Nu heb ik het zelf gedaan.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice

Wiro 21-04-2017 Via de website gekocht

Snelle levering en goede communicatie

Video camera en gebruikte microfoon gekocht. Werd snel geleverd. Microfoon past niet op gekocht model camera, dus retour gestuurd met bijgeleverd formulier en direct ook geld teruggekregen. Nieuwe microfoon gekocht en deze is net als de camera perfect. Toppers!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

G. Nijhof 21-04-2017 Via de website gekocht

Klasse gedaan!

We hadden per abuis twee cameratassen met het verkeerde formaat besteld. Ondanks dat het goed op de site stond.
Het kosteloos omruilen was geen enkel probleem.

A Koster 21-04-2017 Via de website gekocht

Goede service en snel geld terug bij verkeerde zending

Snelle levering en service. Ik kan alleen maar zeggen top behandeling. nodigt uit meer te werken met Camera land.

Anoniem 20-04-2017 Via de website gekocht

Snelle levering.

Ik heb een verrekijker gekocht. De website geeft duidelijke uitleg over de verschillende producten en de levering was snel.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Hans 20-04-2017 Via de website gekocht

Goede service

Besteld produkt was niet meer leverbaar, Cameraland kwam met een goed alternatief.
De afhandeling was uiterst coulant.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Marieke 20-04-2017 In de winkel gekocht

Cameraland Alkmaar

Vorige week een camera gekocht bij Cameraland Alkmaar. Mijn complimenten voor de professionele service! Heel uitgebreid, zonder tijdsdruk, duidelijke uitleg, goed meedenken van de verkoper. Absoluut een aanrader!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Dini 20-04-2017 In de winkel gekocht

vakkundige hulp

Deze zaak gekozen omdat mijn zus en zwager daar al lang komen en zeer tevreden zijn. En het klopte vragen werden goed beantwoord en advies werd vakkundig en vriendelijk gegeven

Edwin 19-04-2017 Via de website gekocht

Snelle levering

Ik heb bij Camerland een tweedehands battery grip gekocht en deze werd binnen een dag geleverd in prima conditie en goed ingepakt. Top!

Peter 19-04-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Prettig en goed geholpen!

Ik ging heen om te vragen hoe ik mijn oude camera moest reinigen en wilde kijken of ik de overstap naar een nieuwer model wilde maken. Ik kreeg een goede instructie hoe de camera schoon te maken, dat werd ook ter plekke uitgevoerd. Daarna zijn we gaan praten over de nieuwe modellen versies mijn model. Voordelen en nadelen zijn goed benoemd. Uiteindelijk met een leuke deal naar huis gegaan.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Dick Bosman 19-04-2017 Via de website gekocht

De service, die ik nodig heb...

-Duidelijk
-Overzichtelijk
-Compleet
-Vriendelijk
-Snel
Alle info die ik nodig heb om iets aan te schaffen, vind ik op de web-site.

Leo 18-04-2017 In de winkel gekocht

100% deskundig.

Het maakt niet uit welke verkoopmedewerker je te spreken krijgt, ze weten allemaal waarover ze het hebben. 100 % deskundig en volledig op de hoogte van wat in de winkel te koop is, of het nu nieuw is of 2e hands het maakt niets uit.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Ben Tomesen 18-04-2017 In de winkel gekocht

Alsof je thuis komt!

Onmiddellijk als je binnenkomt kijkt een van de medewerkers je aan en verwelkomt je. De winkel ziet er super uit, je wordt heel persoonlijk geholpen aan één van de statafels, echt voor jou. Het assortiment is enorm en ook als je geen verstand van fotograferen hebt voel je je welkom tussen alle professionals.

Groentjes 18-04-2017 In de winkel gekocht

Wat een klasse zaak!

Eerder hebben we al een videocamera gekocht bij Cameraland. Dit keer gingen we voor een mooi fototoestel, onze eerste echte camera. Uitvoerig en in alle rust hebben we geduldig uitleg gekregen over alle verschillen tussen de camerasoorten en de verschillende lenzen etcetc. Als een kind zo blij de deur uit met een supercamera! Geen platte verkoop maar echt advies, wow, ze bestaan nog, winkels waar je als klant centraal staat met je wensen, en ook onwetendheden als groentjes in de fotografie. We kregen geduldige uitleg tot we het echt begrepen!

Mar 18-04-2017 In de winkel gekocht

Perfect geholpen!!

Bij cameraland nieuw camera gekocht. Ze luisteren goed wat je wensen zijn en aan de hand daarvan geven ze advies over de eventueel aan te schaffen camera! En het advies is geweldig gebleken! Wat ik wil kan ook echt! Nog even telefoneren voor meer advies, ook geen probleem! Gewoon top! Ik ben een tevreden klant!

Ernst 18-04-2017 In de winkel gekocht

Prettige ontvangst

Geduldige medewerker, die met koffie begon, en duidelijk was voor mij als (niet deskundige) koper. Probeerde mij ook niets meer dan nodig aan te prijzen!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

JWR 18-04-2017 Via de website gekocht

Snelle correcte levering

Gebruikte onderdelen veel goedkoper dan nieuw, ziet er uit als nieuw, prima initiatief. Zeer snel en perfect geleverd.

Bas 18-04-2017 Via de website gekocht

Alles top verlopen

Bestelling en alles eromheen perfect verlopen. Op tijd geleverd.goed verpakt. Overzichtelijke afhandeling van je bestelling. Top

Marten 17-04-2017 Via de website gekocht

snel en adequaat

Prima service. Vandaag besteld en echt morgen in huis.
Goede beschrijving bij het product. Dus helemaal tevreden.

gewoonguido 16-04-2017 Via de website gekocht

Gewoon Goed

Joby statief gekocht. Snel geleverd. Goede prijs (icm kortingsbon).
Wel een beetje vreemd verpakt. Doos van statief was ingewikkeld in plastic folie en vast getapet. Was wel goed verpakt, maar een beetje vreemd.

cpekel 15-04-2017 Via de website gekocht

Zeer goede service

Ik had een converter besteld , die achteraf niet bij mijn lens paste, heb deze retour gestuurd.kreeg direct een mail over retourbedrag. Fijn en snel geregeld

Valerie de Bruijne 15-04-2017 Via de website gekocht

Uitmuntende service

Goede en duidelijke productinformatie en ook nog eens een heel snelle levertijd! Goedkoop en toch geweldige kwaliteit

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Sjaak Zonneveld 12-04-2017 In de winkel gekocht

Uitmuntende advisering

Binnenkomende voor een gratis workshop in gesprek geraakt met een van de werknemers (verkopers wil ik deze mensen NIET noemen) Luisterend naar de wensen kwam hij tot de juiste advisering. Zonder ook enige druk of sturing te voelen. Kortom uit enthousiasme voor het vak. Ook al bel je of kom je iedere week terug met vragen, je blijft van harte welkom. Voor mij GEEN andere winkel meer. Ook al moeten wij er wat verder voor rijden.

TIJS 04-04-2017 In de winkel gekocht

Uitstekende uitleg!!

Geduldige verkoper die tijd nam om de basisprincipes van het toestel goed door te nemen.Niet gemerkt dat er druk op stond om de deal snel te scoren...heel prettig

Kim 29-03-2017 Via de website gekocht

Top service!! En dat al 3min na mijn bestelling.

Als verjaardagscadeautje was ik opzoek naar de SONY SEL35F18, een erg gewilde lens. Na een lange tijd zoeken kwam ik bij Cameraland terecht. Hier werd de lens voor een top prijs aangeboden, de goedkoopste die ik kon vinden. En er was gelukkig ook nog 1 lens op voorraad. Diezelfde avond heb ik de lens nog besteld. Maar geen 2 minuten later kreeg ik al een telefoontje van Cameraland met de vraag of ik had gezien dat de lens uitverkocht was. Ik had inderdaad gezien dan het product uitverkocht was, maar ik hoopte stiekem dat doordat ik hem in mijn winkel mandje had dat ik diegene was die net de laatste had weggepikt. Niet helemaal slim van mij natuurlijk. Maar wat was ik blij dat Cameraland mij gelijk terugbelde. Het was natuurlijk een verjaardagscadeautje en ik had de lens het weekend al nodig. Doordat ze me gelijk gebeld hadden kon ik nog opzoek naar een andere winkel. Het positieve wat ik bij mijn bestelling van Cameraland heb meegekregen is dat ze:
- De voorraad die wordt aangegeven op de webshop erg goed wordt bijgehouden!
- Prijzen zijn bij Cameraland erg voordelig.
- Cameraland kijkt de bestellingen na en controleert of alles goed is (dit heeft mij gered met mijn verjaardagscadeau).
- Zelfs in de avond zijn ze nog erg actief. Dit omdat ik mijn bestelling om 8 uur s'avonds pas had geplaatst, maar toch 3 minuten later al gebeld werd.

En tijdens het belletje hebben ze gelijk de terugbetaling verwerkt en had ik mijn geld binnen 1 week terug gestort op mijn bankrekening.

Ookal heb ik uiteindelijk geen bestelling bij jullie geplaatst. Maar wetende dat jullie hierbij al zo erg jullie best doen kan het haast niet anders dat jullie service een 10 waard is.

Nogmaals bedankt voor alles!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Rens Timmermans 28-03-2017 In de winkel gekocht

Prima geholpen

Zaterdags op de site tweedehands objectief gereserveerd en maandags opgehaald in Alkmaar.
Objectief in de winkel uitgeprobeerd ,prachtig zo goed als nieuw 5 sterren.
1 jaar garantie voor een schappelijke prijs

Joost van Baars 27-03-2017 Via de website gekocht

Prima levering

Cardreader besteld, dag erop prima geleverd.
Keurige levering en goede service. Ook bij andere vragen netjes en behulpzaam te woord gestaan.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Cindy 27-03-2017 Via de website gekocht

afstandsbediening Nikon

Snelle levering, echter is de afstandsbediening niet comptabel met de camera, ondanks dat dit wel op de site vermeld stond. Heb de afstandsbediening teruggestuurd, nog niets vernomen of terugbetaling ontvangen, dus wachten af, hierover kan ik dus nog niets vermelden

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Cameraland.nl 29-03-2017

Beste Cindy,

Bedankt voor uw review.

Foute informatie op de website is natuurlijk nooit leuk. Graag wil ik dit voor u oplossen en de foutieve informatie corrigeren.

Kunt u ons per mail (info@cameraland) uw order-/ factuurnummer doorgeven? Ik kan dan zien wat u hebt aangeschaft en u verder helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Fred Hoogervorst
Klantenservice Cameraland.

Tim Roelofsen 27-03-2017 In de winkel gekocht

Prettige service

Fijne winkel, mooie uitstalling van producten en goeie service. Topwinkel voor al uw camera producten.

Jolanda Vlaming 26-03-2017 In de winkel gekocht

Top zaak!

Ik heb voor deze zaak gekozen vanwege de positieve ervaringen van anderen en vooral ook dat er veel toestellen op voorraad liggen. Ze nemen alle tijd voor je en leggen alles goed uit, ondanks dat het die dag druk was. Tussendoor nog koffie gekregen en zelfs bij de kassa kregen we goede uitleg over de camera ondanks dat er mensen stonden te wachten. Het is belangrijk dat ze aandacht aan je schenken, omdat een camera best een grote aankoop is, je moet daar de tijd voor nemen zodat je er later geen spijt van krijgt. Die tijd geven de medewerkers je. Dus ik kan niet anders zeggen, dat het een TOP ZAAK is.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Yvonne 25-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Mooie winkel met vakkundig personeel

Ik kom hier met enige regelmaat en bestel ook af en toe online. De winkel is echt een walhalla voor de foto en film freak! Topmerken, slimme hulpjes en leuke gadgets. Online bestellen is okay maar er binnen stappen geeft een nog betere ervaring.

Freek 25-03-2017 In de winkel gekocht
Cameraland Alkmaar

Aandacht voor de klant.

Toen ik de winkel binnenkwam had ik het idee een mijn eerste spiegelreflexcamera te gaan kopen. Ik werd geholpen door Eric. Eerst werd er naar je geluisterd en daarop wordt er gehandeld. De camera die op wensenlijstje stond zat niet meer in het assortiment. Omdat ik al in het bezit was van een systeemcamera welke niet geheel aan mijn verwachtingen voldeed was mijn eerste keuze dan ook een spiegelreflexcamera. Eric liet mijn toen de Fujifilm X-T10 + XC 16-50mm systeemcamera zien. Die zou zekers wel aan mijn verwachtingspatroon voldoen en lag binnen mijn budget. Er was een goede uitleg van wat de voordelen en de nadelen van beide systemen waren. Omdat ik graag macrofotografie wil gaan doen werd mij geadviseerd eerst eenvoudig te gaan beginnen. Er werd geadviseerd om met tussenringen te beginnen i.p.v. de duurdere macrolenzen. Er werd niets opgedrongen.
Mijn ervaring met Cameraland is top. Er wordt niet gehaast en ik werd geholpen met volle aandacht voor mij en mijn behoeften. Er wordt niet geprobeerd om je laatste cent uit je te trekken. Dit geeft mij een goed gevoel. Je wordt er nog behandeld als klant. Ik zou zeggen “tot de volgende keer, bedankt”.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Smurfray 24-03-2017 In de winkel gekocht

Hele goede service

Ik had een camera gezien op de webwinkel en die meteen gereserveerd. heb hem opgehaald in alkmaar werd goed en vriendelijk geholpen goede uitleg. Ik zou er zo weer wat kopen als ik iets nodig heb.

Ingrid 24-03-2017 In de winkel gekocht

Prima geholpen!!!

Kom al jaren bij Cameraland. Ze zijn zeer vakkundig en vriendelijk en je kunt op foto gebied je hart ophalen, wat een assortiment!
Het is gewoon een Top winkel 👍

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

JVoorburg 23-03-2017 Via de website gekocht

Probleem goed opgelost

Er was wat fout gegaan bij het verwerken van mij bestelling van een tweedehands lens. Uiteindelijk is dat heel netjes opgelost door Cameraland. Het tweedehands lens die ik uiteindelijk heb ontvangen is van goede kwaliteit en ik ben er zeer blij mee!

Hanneke 23-03-2017 Via de website gekocht

Een tien! Het maakt niet uit of je telefonisch contact hebt, via de website of in de winkel persoonlijk. Het is een verademing om overal een kundige en vriendelijke reactie te krijgen. TOP!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Kees 23-03-2017 Via de website gekocht

zeer goede service

Bestelling is snel verlopen snelle ontvangst van de bestelde zaken . Helaas paste het extra wisselplaat niet op de vloeistofkop. retour zending aangevraagd en zonder problemen wordt dit nu opgelost en de juiste wisselplaat wordt nog opgestuurd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces

Arie van Ringelesteyn 23-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Uitstekende en deskundige service.

Ik kwam met mijn defecte Nikon D 60 camera bij Cameraland. Bleek helaas overleden te zijn. Mij werd uitstekend advies gegeven en heb een nieuwe Nikon D 3300 gekocht met een reserve accu. Doet het uitstekend.

Laurenknufman 19-03-2017 In de winkel gekocht

Top geholpen!

Erg goed geholpen! Goede uitleg, geluisterd naar mijn wensen en uiteindelijk mij geholpen aan een camera naar mijn wens. Kan niet meer stoppen met fotograferen en kom ook zeker terug!

Marry en Jaap Schinkel 18-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

hele goede, duidelijke en vriendelijke service

in de winkel gaven wij aan, wat ongeveer onze wensen waren. De verkoper een prima adviseur pakte gelijk de camera, die het beste bij ons paste. Na een uitstekend goede uitleg, gingen wij blij met de camera naar huis !

Bas 18-03-2017 Via de website gekocht

Prima produkt

Bestelde een Tango Olive cameratas bij Cameraland. Vlotte levering, goed verpakt. De tas: stevig, veel vakken, mooi ontwerp om te zien. De binnenkant is aan te passen: het oranje binnenwerk zit op z'n plaats vast met klittenband. Wie meer ruimte nodig heeft kan het verwijderen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Hans 17-03-2017 Via de website gekocht

vakkennis

Ik heb deze zaak enkele jaren terug leren kennen tijdens een door cameraland georganiseerde beurs in de oude kerk te Alkmaar.
Sindsdien mag ik er graag een paar keer per jaar komen,
om naar occasions te kijken of aankoop van een product.
Ik waardeer de vakkennis en de klantvriendelijkheid van de medewerkers zeer.

Tjinta 16-03-2017 In de winkel gekocht

Bijzonder plezierig geholpen

Een fijne winkel. Alles is zeer overzichtelijk opgesteld. Heel fijn die hoge tafels om samen met de verkoper te kunnen bespreken waarvoor je bent gekomen. Er wordt alle tijd genomen voor advies. Ik kan alleen oordelen over de verkoper die mij geholpen heeft, maar vond het bijzonder plezierig. Er werd me niets opgedrongen en ik kreeg vrijblijvend advies. Na de aankoop 2 x een email gestuurd met een vraag en ook die werden allervriendelijkst beantwoord.

Bories Marc 16-03-2017 Via de website gekocht

Heel correcte service = BRAVO

Ik vond er de goedkoopste prijs en heel vlotte en gemakkelijke betaling !
Een zeer groot assortiment aangeboden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden