Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1346 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

9,1

Bert Westendorp 05-11-2020

Het blijft altijd een saai verhaal, maar als je bij een fotozaak in Nederland wat koopt, dan is het altijd prima geregeld en is er iets (gebeurt haast nooit) dan wordt het altijd opgelost. Bij Cameraland is het niet anders, nou ja vrijdag dan weer wel. Was rustig en dat betekende dat verkoper en deskundig fotograaf met passie, Eric alle tijd had om eens bij te praten over de fotografie en Fuji in het bijzonder. Ook wel apart toch.
Ik kom al jaren bij Cameraland en dat bevalt me prima. Redelijk scherpe prijzen en bij mij in de buurt. Het is wel duidelijk denk ik, zeer tevreden en dat al jaren!

Straffe H 04-11-2020

Vlotte bestelling en betaling. Snelle levering inclusief een retourdocument in geval van. De lens is in goede staat aangekomen al vond ik de verpakking misschien iets te riskant. Ondertussen heb ik de lens kunnen testen met bevredigend en verwacht resultaat. De interne beoordeling van de lens lijkt overeen te komen met de realiteit en mag als betrouwbaar worden aangenomen.

Peter Verweij 03-11-2020

Wat een geweldige service vindt je hier, een gebruikte EOS 60D camera body gekocht én via een omweg aan de financiële dienstverlener van de website van Cameraland betaald (domme actie van mijzelf).
Via de customer service medewerkster xxxx perfect actie opgepakt, 2e betaling gedaan en binnen 24 uur werd de camera al bij me afgeleverd, dezelfde avond had ik óók de centjes van de eerdere betaling weer op mijn rekening staan. Kortom een betrouwbaar adres, met redelijke prijzen én kwaliteitsproducten (ook 2e hands). Ik zou er bij gelegenheid zeker weer een zaak mee doen !!
was getekend 03 November 2020; Peter Verweij / Culemborg

Albert 03-11-2020

Open conversatie, duidelijke uitleg en een mooie tweedehands Canon Eos 6d Mark II met objectief 24-105 gekocht. Mooie foto's maar nog even wennen aan de camera. Mijn Canon 600d met objectieven ingeruild, ik ben tevreden

Wim 03-11-2020

Heb een tweedehands Profoto Air Remote gekocht. Deze zag er prima uit conform de beschrijving op de website. Ook stonden er foto’s zodat ik van te voren kon zien hoe eventuele gebruikssporen eruit zien. Netjes en goed beschermd geleverd nog dezelfde dag. Bovendien nog een jaar garantie ook.

martin.B 02-11-2020

Ik werd de eerste keer supergoed geholpen de winkel voor informatie en latten we zeggen dat ze hier niets te kort in komen.
Je merkt dat de medewerkers (die ik heb gesproken tenminste) passie voor fotografie hebben.

De tweede keer kwam ik om een fotocamera met lenzen te koppen en werd ook weer supergoed geholpen met een eerlijk advies en niet onnodig duren spullen echt top 10/10

Eric61 02-11-2020

Kom hier nu al een tijdje, ben zeer tevreden over de service en kennis van zaken. Zowel de website als de winkel kan ik aanbevelen.

Alvin 02-11-2020

Erg snelle levering. In de ochtend een camera besteld omdat ik deze nodig had voor een shoot en dezelfde dag nog netjes afgeleverd. Dit nooit eerder zo meegemaakt bij een winkel. Communicatie netjes via de mail en topservice

Erwin Otten 02-11-2020

Vakmanschap, Vriendelijkheid. En tijd en aandacht voor de klant. Wat in deze corona tijd best wel lastig is. Dat hebben ze uitstekend opgelost.
Thanks Mannen

Bert Luchtmeijer 02-11-2020

Cameralens had voor wat ik zocht een goed assortiment, de tweedehands lens die ik zocht was bestemd voor mijn kleinzoon die geïnteresseerd bleek om met fotografie bezig te gaan. Ik heb hem mijn eerste digitale camera gegeven om de wereld van de fotografie te verkennen. Omdat mogelijk te maken moest er nog ën geschikte lens komen, hierna gezocht kom ik op de site van cameramaland een mooie tweedehands lens tegen met ook nog eens een jaar garantie. De lens was snel besteld en snel geleverd, kleinzoon blij en enthousiast met fotograferen begonnen. Wanneer het enthousiasme blijft en hij de beginselen onder deknie heeft gaan we kijken naar nog betere apparatuur en wellicht komen we dan weer bij Cameraland uit!

Guido 01-11-2020

Duidelijke omschrijving van de producten, snelle levering en kwaliteitsvol artikel ! Top !

Silvia 01-11-2020

Duidelijke website, snelle levering. Mijn aankoop betrof een tweedehands zoomobjectief dat niet aan mijn verwachtingen voldeed omdat het zoomen heel erg stroef ging, fijn afstellen lukte niet goed, dus retour. Bij het product stond dat het naar behoren werkte, dat zou iets nauwkeuriger kunnen worden omschreven. Het retourproces was erg duidelijk en het geld stond binnen een paar dagen alweer op mijn rekening. Jammer dat de aankoop niet doorging maar het hele koop-retourproces verliep feilloos.

Mark Klaver 31-10-2020

Als beginnend hobby fotograaf blijkt er ineens veel meer te zijn dan body en de standaard meegeleverde lens! De camera gaat vooral mee om onze sportende kids vast te leggen, maar al snel blijkt de lens niet helemaal te voldoen. Na wat onderzoek te hebben gedaan en flink wat reviews te hebben gelezen kwam ik bij Cameraland uit. Een gebruikt exemplaar van de Nikon 55-200mm lens. Bestellen eenvoudig, levering ontzettend snel en de bestelde lens is voor mij echt een aanwinst! Zelfs bij matig kunstlicht maakt hij prachtige foto's, stelt enorm snel scherp en de lens is gewoon nog zo goed als nieuw! Daar ga ik nog een hoop plezier van hebben!

Peter 31-10-2020

Zeer goed geholpen. Ik ging voor een nieuw statief en had eigenlijk al een keuze gemaakt. Dat bleek voor mijn toepassing een beetje overkill. Er werd alle tijd genomen om de verschillende opties op een rijtje te zetten. Uiteindelijk een wat lichter, compacter statief gekocht van hetzelfde merk. Dit was eigenlijk een setje met een bijpassend balhoofd maar ik ga het statief gebruiken met een geared-head die ik al heb. Het was geen probleem om het statief los te verkopen. Al met al uitstekende service, heel blij met mijn aankoop.

Rudolf 31-10-2020

AANKOOP betrof een 2e hands artikel. Het was een verjaarsdagkado die keurig de volgende dag werd bezorgd.
Het artikel had zoals beschreven geen gebruiksschade.

Dus alle tevredenheid aangeschaft.

John 31-10-2020

Ik koop hier graag mijn camera(accessoires) maar ook voor inruil en verkoop kom ik hier graag.
Veelal snelle levering en mocht een product onverhoopt een dag of 2 vertraging hebben dan krijg je een telefoontje of dit geen probleem is. Nette verkoopprijzen maar ook bij inkoop geven ze nette prijzen voor je inruilspullen.
Assorti is ruim voldoende, ik hoef maar zelden bij concurrenten te kijken of zij het benodigde product wel hebben.

Ruud 31-10-2020

Ik zeer ontevreden hoe mijn bestelling is verstuurd, had 4 artikelen besteld met een levertijd van 4 a 5 dagen dit werden 24 dagen. Alle artikelen werden apart verstuurd wat al lastig is al je werken!! Gebeld waar mijn laatste artikel bleef werd weer wat beloofd niet nagekomen nog een keer gebeld en werd mijn laatste artikel na 24 dagen toch nog geleverd!! Dit was mijn eerste bestelling bij cameraland maar denk ook mijn laatste!!

Claudia 31-10-2020

Op de site genoeg info kunnen vinden over de camera. Bestelling gedaan en s`avonds al bezorgd.

John 31-10-2020

Gekozen omdat Cameraland (de enige was die) de lens (occasion) had waar ik naar op zoek was. Volgens de site waardering zo goed als nieuw, dus besteld. Levering liep door fout in systeem helaas wat vertraging op. Bij ontvangst bleek er echter stof achter de frontlens te zitten. Terwijl de lens stofbestendig moet zijn. Daarover dus niet tevreden en melding van gemaakt. Reactie en contact vanuit Cameraland: de lens retourneren en gingen kijken of het stof verwijderd kon worden. Zeer correct geacteerd en geholpen door de klantenservice, daardoor de 7. Het stof kon helaas niet (eenvoudig) worden verwijderd. Bestelling op zich dus niet wat ik had verwacht.
Site is goed overzichtelijk, duidelijk (in dit geval dus wat minder), ruime betaalmogelijkheden.

GK 30-10-2020

Via camerland.nl heb ik een tweede hands body en lens aangeschaft. De omschrijving van de staat van het product is erg handig en helder. Dit wordt vermeldt als 'conditie' met het aantal sterren (1-5) en daar is de prijs dan ook naar. Daarbij zie je dat wat je erbij ontvangt (batterij, draagriem etc). De producten die ik heb aangeschaft matchen bij de omschrijving die is gegeven door de cameraland.nl medewerker dus ik heb dit goed ervaren en ik ben blij met de (voor mij) nieuwe spullen.

Arthur Staal 30-10-2020

Overzichtelijk, ruime sortering, aantrekkelijke prijzen. Gelukkig ook occasions in de aanbieding. Heb een prima objectief voor mijn camera gekocht, binnen twee dagen in huis. Prachtig verpakt. Hulde.

Alan 30-10-2020

Ruime aanbod/snelle service/artikel goed aangekomen /beschrijving artikel perfect.

Bakker 30-10-2020

Alles is helder en duidelijk. Netjes verpakt en komt aan op de afgesproken tijd. Product is ook goed en is zoals vermeld staat dus helemaal prima!

Tessa 29-10-2020

In de winkel wordt je altijd goed geholpen en je krijgt altijd goed advies.

Cees Morsch 29-10-2020

Fantastisch meedenken en alle hulp die je nodig hebt. Voor de tweede keer super geholpen bij de inruil en aanschaf van lenzen. Verkopers zijn meedenkend, invoelend en helpen je rustig en compleet. Geen valse beloftes en indianenverhalen! Integendeel: vakkundig advies en meedenken met mij als klant! Dankjewel Cameraland!!!

Willem 28-10-2020

Goede service, ondanks COVID-19 met zijn beperkingen, neemt men de tijd om de klant goed te informeren.

Susanne 28-10-2020

Zag in de webshop een 2e hands lens.
Prima service, moest telefonisch contact opnemen omdat betaling niet goed werkte.
Aan de telefoon vriendelijk en oplossend gericht.
Snelle levering van het product.

Tim 27-10-2020

Mijn ervaring bij Cameraland was aangenaam. In het verleden goed geholpen bij het aanschaffen van objectieven en ook dit keer eerst lang geweest voor advies. Eenmaal thuis via internet gekocht en enorm te spreken over Cameraland.nl.

Dirk Karten 27-10-2020

Wederom prima service ervaren, deze keer bij het kiezen van de juiste cameratas. Genoeg keuze. Kennis van zaken. Kortom: de beste fotozaak in verre omstreken!

Job 26-10-2020

Uitstekend geholpen (door *) met advies over aanschaf statief voor macrofotografie. In de winkel meerdere producten met elkaar kunnen vergelijken.

Sylvia 26-10-2020

Super geholpen had contact via de site over een vraag die ik had over een product. Kreeg snel bericht terug en duidelijk en goed geholpen. Super handig met een linkje van het product. Echt hele duidelijk en goed. Uiteindelijk het product snel binnen.

ad van Haaften 26-10-2020

Het is heel goed te overzien op wat voor artikel je kan zoeken
Snelle levering en goede prijs voor het artikel

Rob 26-10-2020

Het is makkelijk zoeken in de shop, overzichtelijk en duidelijk. Het bestellen en de uiteindelijke levering ging ook makkelijk en erg goed. Daarbij erg blij met de lens, heeft mijn verwachtingen overtroffen.

Alex 25-10-2020

Belangrijk is de klantvriendelijkheid en het mee kunnen denken door Remco, de belangrijkste persoon met wie ik vaak overlegd heb via mail en via de telefoon over het inruilen van apparatuur, voordat ik deze mooie winkel binnen ben gestapt. Hij luistert, bevraagt en geeft duidelijk uitleg en deskundige ondersteuning waar nodig. Ik word als klant vrijwel direct teruggebeld en/ of terug gemaild. Dit heb ik zelden zo meegemaakt. Ik ben tot nu toe een tevreden klant. Ik fotografeer al heel lang en wilde nog beter advies ten aanzien van de aankoop van apparatuur tbv de Sportfotografie . Uiteindelijk is dit de combi Sony a9 en de Sony 200-600mm 5.6-6.3. geworden. Top advies! Ik weet nu heel goed Cameraland te vinden... al moet ik helemaal uit Zeeland komen.

Jordy 25-10-2020

Mooie grote shop, veel producten. Wij kwamen om een nieuwe lens te kopen en eea uit te proberen. Zonder slag of stoot mochten wij de mooiste lenzen uitproberen. Ik ben zelf beginnende, maar je hoeft je niet te schamen want je wordt gewoon gewaardeerd! Goed advies, en aardig personeel.

de Groot 25-10-2020

Canon R6 gekocht, met gratis adapter. De EF-RF adaptor heb ik nodig om mijn huidige lenzen te kunnen gebruiken. Jammer genoeg was het mij niet duidelijk dat het aanvragen daarvan heel erg lang kan duren. Ik heb nu al bijna een maand een camera die ik niet kan gebruiken. Ik ben bang dat dit nog wel een heel aantal weken tot een maand kan duren. Vooral het GRATIS ADAPTOR stoort mij nu enorm. Meestal deed ik mijn aankopen bij Cameraland in Alkmaar zelf, nu een camera online gekocht bij de winkel. Valt dan toch heel erg tegen.
Officiele reactie van Cameraland.nl 26-10-2020

Bedankt voor uw review. Wat vervelend dat u na zoveel jaren een mindere ervaring met onze winkel heeft gehad, dit was uiteraard niet onze intentie. De gratis adapter moet u zelf aanvragen bij Canon. Hiervoor moet u CPS lid zijn.
Dit staat ook vermeld bij de actie.
Mocht het lang duren, als u hem wel heeft aangemeld, dan is dit vanuit Canon. Zij hebben door de vele aanvragen er niet genoeg op voorraad en deze staan in bestelling bij de fabriek.
Ik wil u vragen om met ons contact op te nemen als dit niet lukt of als u nog vragen heeft. Dit kan naar info@cameraland.nl

Felix Bruin 25-10-2020

Afgelopen week de: "Lowepro pro trekker 550 aw ii" bij CameraLand in hun online webshop gekocht, alles verliep vlekkeloos en snel, communicatie van de webshop was uitstekend, en het bestelde product bevalt meer als geweldig!

Als ik weer eens iets nodig heb voor mijn camera(s) (Canon), dan ga ik dat zeker weer hier bestellen, gewoon een toppertje!

Erik Zwan 25-10-2020

Deskundig advies en producten zijn scherp geprijsd. Bij bestelling krijg je ook een snelle levering.

Onno 25-10-2020

De site van Cameraland is goed op het punt van informatieverstrekking. Een verbeterpunt is bij het afrekenen 'ophalen in de winkel': ik dacht dat dat een winkel bij mij in de buurt zou zijn. Dat bleek later de winkel van Cameraland in Alkmaar. Dat heb ik toen ook maar meteen dezelfde middag nog gedaan. ;)
Over de winkel zelf niets dan complimenten. Zeer uitgebreid assortiment, professionele mensen die je graag informeren en helpen om de beste keuze te maken.

Gerard H 24-10-2020

Uiteindelijk gekozen voor een Tamron lens 150 - 600 bij deze zaak uitgekomen. Goede prijs, deskundig personeel en goed bereikbaar. Was niet op voorraad maar dat was snel opgelost

Miek 24-10-2020

S ochtends besteld s avonds al in huis zonder extra kosten, dat is pas service, ik krijg de adapter nog niet werkend, als dit zo blijft zal ik contact opnemen met cameraland.

C 24-10-2020

Duidelijke indeling, makkelijk te vinden wat je zoekt.
Goede prijs-kwaliteit verhouding

Noa 24-10-2020

Great webshop, great prices with flexible payment methods, and second day delivery.

Carlo 24-10-2020

Dasboard mat voor in de auto. Prima product. Einde ochtend besteld. Zelfde dag begin avond door post nl bezorgd. Top!

paul levitton 24-10-2020

Vriendelijk en vak bekwaam medewerkers. Echt verstand van fotografie en hart voor het vak.

Fransisca 23-10-2020

Prima geholpen, had wat aan het antwoord.
Kan er nu verder mee. En zeker op de site duidelijke info.

Tim 23-10-2020

Hele duidelijke en overzichtelijke website. Groot aanbod en heldere informatie over de producten.

Ronald van Essen 22-10-2020

Zeer grote keuze. Vakkundig personeel die ingaan op jouw wensen. Nemen de tijd voor de klant.

Rose 21-10-2020

Medewerkers nemen de tijd om apparatuur uit te leggen. Ze luisteren naar wat je mist, of wat je zou willen kunnen en dan spelen ze daar op in. Ook als je er aan denkt een dure lens te kopen, willen ze niet perse de dure lens verkopen, maar een lens wat bij je behoefte past, al is deze goedkoper dan hetgeen je dacht aan te ‘ moeten’ schaffen. Echt een TOP bedrijf!

J.B. fotografie 21-10-2020

Erg goede winkel en ik word altijd goed geholpen
Vebeterpunt: ik was laats in de winkel en een medewerker zij dat ze onderbezet waren ik stond een half uur te wachten en ik moest alleen wat
Afgeven

Voor de rest niets op aan te merken
Cameraland jullie zijn toppers