Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1029 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Bart 07-12-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Online kan je goed zoeken op de site, vervolgens is het heel laagdrempelig om naar de winkel te gaan en alles nog eens goed te bekijken en ook te bekijken!

Super service! Zelfs het meedenken en adviseren is zeer goed!

Assortiment
Van alles wat, nieuw en tweedehands (ook hele grote keuze, is zeker een pluspunt).

Aanbeveling
Mooi ruimtelijk, overzichtelijk, snel geholpen, veel personeel!

Huub Meijer 07-12-2015 In de winkel gekocht

goede voorlichting

Assortiment
alles wat wij nodig hebben is op voorraad

netjes

Arnold 07-12-2015 Via de website gekocht

overzichtelijke Site, toestel wat ik wilde hebben was snel gevonden en uiteraard met een duidelijke omschrijving

Snelle levering, voor 21:00 uur besteld, de volgende dag afgeleverd.

Aanbeveling
Ben nog niet in de winkel geweest, maar als de webshop goed verzorgt uitziet dan zal het in de winkel niet anders zijn.

Extra toelichting
product die ik gekocht heb was goed geprijsd, goedkoper dan elders

Frans Mokkink 03-12-2015 Via de website gekocht

Snelle levering

Goed assortiment

winkel vind ik prima

Jan Vink 03-12-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Bij de aankoop van de MERZ-flitser werd ik zeer deskundig en klantvriendelijk geholpen.

Op de spiegel/sensor van mn spiegelreflex-camera zaten 3 stofdeeltjes. En deze werden ongevraagd kosteloos verwijderd.

Assortiment
Cameraland heeft een zeer ruime en professionele sortering.

Gijs Leusink 01-12-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Prettige binnenkomst niet gelijk een hijgende verkoper om je nek te hangen , vond het prettig ondanks dat ik gereserveerd had even rustig de gelegenheid had om rond te kijken .

Assortiment
Eigenlijk meer dan een 10 zelden een zaak binnen gekomen waar zoveel te zien was op het gebied van fotografie .

Aanbeveling
Prettig binnenkomen , rustig de tijd krijgen om iets te testen .

Harry 01-12-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Alles snel en perfect geregeld

Assortiment
Zeer uitgebreid aanbod apparatuur en veel overige fotografisch gerelateerde artikelen

Aanbeveling
Vanwege het design, de overzichtelijke layout en de atmosfeer van de winkelinrichting. Een ander pluspunt is de ruime parkeergelegenheid, pal voor de deur.

Extra toelichting
Qua koopbeleving een absolute topper in deze branche

Theo 01-12-2015 In de winkel gekocht

Deskundig en hulpvaardig

Heel groot assottiment

Goed gevoel

Jacques Teunissen 29-11-2015 Via de website gekocht

perfecte afhandeling

Geleverd volgens afspraak

Aanbeveling
Geleverd product voldoet aan de beloofde specs.

marieke 27-11-2015 Via de website gekocht

duidelijke info

goed telefonische bereikbaar, goed geholpen

ruime keus

Linda 27-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

De winkel is goed te bereiken en er is gratis parkeermogelijkheid. De winkel is ruim en er is voldoende keuze.

Ik werd prettig geholpen, men nam echt de tijd voor me en ik kon zonder meer bedenktijd nemen.

Assortiment
Ruim assortiment in nieuw en tweedehans

Extra toelichting
Ik zou wat meer uitleg over de camera willen. Nu was het eigenlijk alleen het verkooppraatje. Uitleg neemt veel tijd in beslag en ik snap dat dat niet altijd kan. Ik mag met vragen altijd terugkomen.

Leo Doornbos 25-11-2015 In de winkel gekocht

Website is overzichtelijk.

De slechte batterij is direct zonder enige discussie omgewisseld.

Assortiment
Wat ik ook zoek, ze hebben het.

Aanbeveling
Mooie winkel, deskundig en klantvriendelijk personeel.

NIcole Costerus 23-11-2015 Via de website gekocht

makkelijk om te bellen en advies te vragen!
Goed telefonisch bereikbaar!

Ik heb een tijdje geleden gebeld voor advies over daglichtlampen en er werd eerst heel goed gevraagd waarvoor het precies was en kreeg het advies om eerst te proberen met mijn eigen licht in de woonkamer. Dit werkte prima. Vond het super dat mij niet zomaar iets werd aangesmeerd.

Daarom besloot ik toen ik een microfoon nodig had om weer naar Cameraland te bellen en opnieuw werd ik zeer vriendelijk, geduldig en behulpzaam geadviseerd. Ik heb de microfoon een rode videomic GO direct besteld. Later op de avond kreeg ik een telefoontje dat de microfoon niet op voorraad was en dat mij een betere kwaliteit microfoon - een rode videomic rycote - opgestuurd kon worden voor de zelfde prijs. Super!!!

Ik ben enorm onder de indruk van de service bij Cameraland, maar ook van de kennis die in huis is. Ik kan me enorm storen aan shops die spullen verkopen waar ze niets van af weten en bij Cameraland weten ze waar ze t over hebben en zullen ze absoluut geen spullen aansmeren die niet nodig zijn of duurder dan nodig zijn.

Super bedankt!! Mijn filmpjes zijn top geworden met een super geluid! Wat een verschil met eerdere filmpjes

Aanbeveling
top winkel met super service en een goed en eerlijk advies!

Mai 23-11-2015 In de winkel gekocht

Vlot en deskundig advies

Zeer ruim assortiment

E Hageman 23-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar ostadelaan 290-292

je kan rustig kijken voordat er iemand je gelijk aanspreekt

Ik had bij aankoop van een 2e hands camera en lens t.w.v. 302 euro toch zeker een gebruiksaanwijzing van de camera verwacht, deze zit er niet bij

genoeg keuze

Aanbeveling
veel keuze voor een redelijke prijs

Frank Firet 23-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar de Hoef

Zeer duidelijke en overzichtelijke website en dito ingerichte winkel.

Helemaal top! Deskundig en klantvriendelijk personeel met een open en eerlijke houding.

Assortiment
Het allernieuwste is direct na introductie reeds voorradig en vaak meteen al tegen een lagere prijs als de adviesprijs.

Aanbeveling
Zeer overzichtelijke en nette winkel. Je voelt je hier echt op je gemak.

Extra toelichting
Ik heb uitstekende ervaringen met meerdere landelijk bekende zaken, maar Cameraland steekt er wat mij betreft in service en kwaliteit boven uit. Daar heb ik een vrij lange reis naar Alkmaar zeker voor over.

Enigma 22-11-2015 In de winkel gekocht

6,5

Website zeer duidelijk en ruim aanbod.

Mijn aankopen heb ik persoonlijk in de winkel gedaan omdat ik ook spullen wilde inruilen. Ik heb lang moeten wachten. Eenmaal aan de beurt bleek dat de jongen die mij hielp zelf geen inruilprijs mag noemen. Dit moest worden beoordeeld door iemand anders. (filiaalmanager vermoed ik) Op zich begrijpelijk, was het niet dat ik ontzettend lang heb moeten wachten op diegene. Hij liep rond in de winkel maar 'had geen tijd'. Na 45 minuten wel en het kwam allemaal gehaast en ongeïnteresseerd over. Ze hadden wel interesse in mijn spullen en hebben mij ook een goede prijs hiervoor gegeven, maar de manier waarop mag beter. Je laat een klant niet zo lang wachten. Zorg er dan voor dat er meer mensen een inruilprijs kunnen geven.

Assortiment
Assortiment is ontzettend groot en zeer divers. Tevens hebben zij een zeer ruim aanbod van tweedehands objectieven en camera's.

Aanbeveling
Qua assortiment is Cameraland aan te bevelen. Zoals aangegeven vond ik de service in de winkel niet goed.

Extra toelichting
Lang wachten, gehaaste en ongeïnteresseerde houding, je voelt je geen klant maar een nummer. Dat was erg jammer.

Jeffrey 21-11-2015 Via de website gekocht

Duidelijke website

Snel geleverd

Uitgebreid

Bart 21-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Mooie ruim opgezette winkel, alles duidelijk in logisch ingedeeld. Losse servicebalies, waar je geholpen word door een medewerker.

Verkoper neemt de tijd voor je, zie tevens motivatie bij gemak. Enige minpuntje, hoewel begrijpelijk dat cameraland scherp is aan de prijs, zou iets van korting zijn bij een aanschaf van ruim €4000,- (6D, sigma 50 mm art, canon 100-400)

Jeroen 20-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik in Alkmaar woon en dus gewoon regelmatig langs kan gaan in de winkel. Vooral op zaterdag lijkt het wel of je daar je spullen gratis krijgt, zo druk is het :) Mooie overzichtelijke winkel, deskundig en vriendelijk personeel. Ongelofelijk veel op voorraad.

Eigenlijk nauwelijks gebruik van hoeven maken. Kapotte flitser werd teruggenomen, af en toe eens iets geruild, nooit een probleem

Enorm.

Aanbeveling
Niks op aan te merken, het zou wat minder druk mogen zijn :)

Extra toelichting
Ik maak geen gebruik van de webshop omdat ik om de hoek woon. Wel zoek ik regelmatig op de site naar artikelen en informatie. Dat lukt lang niet altijd goed. De gebruikersvriendelijkheid van de site kan nog wel een paar tandjes beter.

Hendrik M 20-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Duidelijke website. Onzekerheden en vragen op voorkomende wijze telefonisch of in de winkel zelf afgehandeld.

In de - nogal drukke - winkel wordt op plezierige wijze volle aandacht besteed aan iedereen bij een mogelijke aankoop. Afhankelijk van tijdstip dus geduld nodig.
Deskundig overkomend personeel.

Assortiment
Zowel op gebied van nieuw als occasion groot assortiment. Prijs artikelen zeer redelijk.

Aanbeveling
Gewoon een uiterst plezierige winkel.

Extra toelichting
Dure fotoapparatuur koop ik uitsluitend in een fysieke winkel. Daaraan voorafgaand zoek ik wel uitgebreid op internet om met gerichte vragen te kunnen komen.

VLIEG Makelaars OG 19-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Winkel is goed bereikbaar (met auto, te voet, te fiets of per openbaar vervoer) en is ruimtelijk en open ingericht.

De betreffende medewerkers waren servicegericht, hebben de behoefte goed bepaald en daarop hun advies afgestemd.

Assortiment
We kwamen voor de reparatie van een lens, die qua arbeidsloon duurder zou uitpakken, waardoor we een tweedehands lens aankochten en tegelijkertijd hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook een body daarbij aan te schaffen.

Aanbeveling
Algemeen gevoel bij de winkel en haar medewerkers is goed.

Extra toelichting
Wij bevelen anderen zeker aan om bij cameraland te shoppen.

C oomes 18-11-2015 In de winkel gekocht

Ruim en overzichtelijk assortiment

Kundig en hulptaal personeel

Ritske Velstra 17-11-2015 In de winkel gekocht
Nederland

Extra toelichting
Goed geholpen om een keus te maken en de verschillende mogelijkheden tegen het licht gehouden. Op basis hiervan mijn keuze gemaakt. Erg prettig geholpen.

Bonaire 17-11-2015 In de winkel gekocht
alkmaar

De vraag werd direct professioneel opgepakt EN begrepen en zonder noemenswaardige wachttijd afgehandeld. Dat is al heel wat in de tijd van "als het er niet ligt hebben we het niet".

Betrokken en inlevingsvermogen naar ons toe en geen "gewouwel" met collega's tussendoor.

Assortiment
Kasten vol maar na een kort antwoord/vragen werd de juiste eruit gepikt.

Aanbeveling
Modern, in vakken en veel "kijkshop".

Extra toelichting
Probeer "leuke" klanten in het gareel te houden. Met een drone vliegen in de winkel kan niet en al helemaal niet als ik daarbij in de buurt sta. (ik heb nog 2 ogen en dat wil ik graag zo houden.

Willem 17-11-2015 In de winkel gekocht

Dicht in de buurt

Service met kennis van zaken

Eindeloos groot assortiment

Top Winkel

G Breur 17-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Goede adviezen en klantvriendelijk geholpen

Assortiment
Precies wat je nodig hebt vind je in de winkel

Ellen 16-11-2015 Via de website gekocht

Gemakkelijk van uit je zetel bestellen

Snel en correct geleverd

Zeer uitgebreide keuze

Rob Rol 16-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

In de winkel is er voldoende rust en tijd om je keuze te kunnen maken. Je kunt voldoende producten testen.

Mijn oude camera en objectieven ingeruild voor een eerlijke prijs.

Assortiment
Een ruime hoeveelheid spullen altijd op voorraad.

Barry Olij 15-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik ben uitstekend geholpen, er werden mij uitstekende tips gegeven, en de verkoper nam uitgebreid de tijd voor mij.

Assortiment
Het grote assortiment is natuurlijk uitstekend, zo is er vaak een goedkoper of beter alternatief als je aankoop toch niet bevalt.

Aanbeveling
Goede service, uitstekende prijzen, ook goedkopere alternatieven worden aangeprezen.

marjolein pladet 15-11-2015 Via de website gekocht

Ik heb een online bestelling gedaan

Ik heb een online bestelling gedaan en werd later teruggebeld dat het de laatste was en de doos open was en kreeg korting wat een service

Assortiment
Ik zocht een leuke kleur tasje voor mijn lens en camera maar vind dat er ook wat vrolijke kleuren mogen komen in het assortiment

Nico van Klei 15-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Kan niet altijd direct iets vinden daar het dan onder een ander subhoofd staat vermeld.

Het is normaal goed

Aanbeveling
Soms is het erg druk uitgestald in de winkeld en is alles niet even gemakkelijk te vinden.

Nico Tol 14-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ze hebben bijna alles en weten waar ze over praten.
Als het druk is een nr tje trekken dus geen voorkruipers.

Hier een camera in geruild en er best wel een goede prijs voor gehad.
Een verkeerde lens gekocht deze werd 4 weken later zonder problemen weer omgeruild.

Assortiment
Ze hebben voor mijn al veel meer als dat ik nodig heb.

Aanbeveling
Ik zou niets kunnen bedenken waar door het beter kan van af de ingang tot de uitgang vriendelijk en vakkundig personeel. Het lijkt overdreven maar het is echt waar zeker voor een leek als ik.

Extra toelichting
Je krijg zelfs een kopje koffie.

Jan Vis 13-11-2015 Via de website gekocht

Hele duidelijke website

Had een serieus probleem met Nikon lens (overigens niet bij jullie gekocht), was defect, originele aanschafprijs € 519,-- , Nikon reparatie € 489,--
Pfff, voor een 5 jaar oude lens.

Besloot Tamron te kopen, had bij jullie al een 10-24 mm gekocht, bevalt uitstekend.
Keuze : 16 - 300 of 18 - 270 , verschil € 200,--
Advies : Als u al een 10-24 heeft, is een 18 - 270 goed genoeg, gelijk besteld , volgende dag in huis.
Na een maand wachten op Nikon service, was bij jullie in 24 uur alles opgelost.

Extra toelichting
Eigenlijk niet, alles liep perfect, goed advies gehad.

William 13-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Voor mij redelijk dicht bij goede en gratis parkeer gelegenheid. En op en rond de winkels altijd wel wat te vinden voor wat test shots.

Prima service. Altijd behulpzaam en je kunt met een gerust hard rustig wat uitproberen.

Assortiment
Uitgebreid assortiment rekening houdend met de beperkte vloer oppervlakte die met de nieuwe winkel is gegroeid, maar je kunt niet alles op voorraad hebben daarom een 9. Of je moet Adorama of B & H heten en je 10x zoveel of meer vloer oppervlak hebt. Maarja die zit op een uurtje of 6 vliegen + een Hotel overnachting :)en al helemaal geen gratis parkeer plek voor de deur :)

Aanbeveling
Geen enkele reden om deze zaak af te raden.

Onno 13-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Gratis parkeren, makkelijk te vinden.

Heel erg service gericht. Ik had problemen met de bank en ipv moeilijk doen komen ze met oplossingen.

Assortiment
En genot om rond te kijken, zeker voor mij als fanatieke amateur in het hogere segment.

Zie al het bovenstaande.

Extra toelichting
Zelfs de koffie is lekker

J de Jong 11-11-2015 Via de website gekocht

Goed te zoeken, netjes gerangschikt

Snel geleverd en ook tweedehands goed verpakt!

Assortiment
Veel keuze ook in tweedehands artikelem

Aanbeveling
Groot assortiment en goede prijs!

Galestien 08-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Winkel is gelegen in winkelcentrum met veel parkeergelegenheid .

Deskundig en klantvriendelijk personeel.
Ik had problemen met installeren van software. Een van de medewerkers bood aan er naar te kijken en heeft het probleem ook verholpen!

uitgebreid assortiment.

Aanbeveling
Mooie ruime winkel met goed aanbod, prima personeel en goed bereikbaar.

Anita 08-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Een duidelijke website waar de verschillende onderdelen gegroepeerd staan, dus mooi overzichtelijk en makkelijk te vinden.

Je kunt de winkel telefonisch en via de mail goed bereiken. Ik hou van rechtstreeks contact dus doe dit per telefoon en er wordt goed met je meegedacht met nuttige adviezen. Zowel voor de grote als de kleine portemonnee.

Assortiment
De site heeft een zeer uitgebreid assortiment voor de amateur, professional, nieuw of tweedehands.

Aanbeveling
Ik snuffel altijd eerst op de website en ga dan naar de winkel om de aanschaf te doen. Vriendelijke medewerkers, goede service en uitgebreid assortiment.

frits 07-11-2015 In de winkel gekocht

het is erg overzichtelijk

alle mensen in de winkel staan direct voor je klaar vragen worden vakkundig beantwoord.
problemen worden in alle rust en gemak opgelost.

Assortiment
Er is een heel groot assortiment van camera's en alle daarbij behorende hulpmiddelen.

Aanbeveling
overzichtelijk, klantvriendelijk en makkelijk te vinden

Extra toelichting
geen, alles lijkt me duidelijk

foto idee 07-11-2015 Via de website gekocht

Na telefonisch contact, waarbij ik erg fijn en goed geïnformeerd werd. Kon ik mijn reservering moeiteloos omzetten naar een bestelling. Die werd de volgende dag al bezorgd!

Prettig en vakkundig te woord gestaan en geïnformeerd.

Ruim assortiment.

Extra toelichting
Heb telefonisch contact gehad en via internet besteld, dit verliep allemaal erg fijn en snel!!

Karin 07-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Overal mooie tafeltjes om rustig je aankoop te kunnen doen

Wij zijn perfect geholpen, er was tijd, kennis en aandacht

Assortiment
Een groot aantal waarin wij onze keuze hebben kunnen maken

Aanbeveling
Perfect geholpen, goede prijs, dicht bij de deur gratis parkeren

Anneloes 07-11-2015 Via de website gekocht

Eenvoudig te zoeken en te bestellen.

's Middags besteld en het liefste wil je het product dat eigenlijk gelijk hebben. De volgende dag voor de middag was het product al binnen! Echt super!

Aanbeveling
Ik ben zeer tevreden. Er stond bij de lens dat het de laatste was. Dit was ook echt zo, want toen ik later keek, was de lens van de site af. De snelle levering was ook super. Als ik iets besteld heb, wil ik het meestal gelijk hebben, wat niet kan, maar dus wel heel snel. De bestelling plaatsen was ook erg eenvoudig.

Ray 07-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Prima site, alles keurig geordend.

Telefonisch prima bereikbaar.

Aanbeveling
Zeker na de verbouwing een schitterende winkel!

Jacintha van Zwet 06-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Er wordt altijd de tijd genomen voor je vragen en je wordt altijd gestimuleerd een goed bij jou passende keuze te maken, ook als deze keuze blijkt te zijn 'niet aanschaffen'.

Aanbeveling
De producten zijn van kwaliteit, Door de service voel ik me begrepen en heel eerlijk behandeld.

Jan Karsten 06-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

je kan op je gemak eerst even rondkijken.

gewoon goed

Assortiment
Het assortiment is zeer uitgebreid. Keus genoeg

Aanbeveling
Prettige zaak. Ze nemen de tijd voor je de uitleg is prima. Advies die ze geven is prettig

dirk 06-11-2015 In de winkel gekocht
alkmaar

Om de artikelen te bekijken moet ik wel een 3 kwartier reizen. Er is namelijk maar 1 winkel (wel een goeie !)

voorlichting en naservice prima

Assortiment
Geweldig wat zij op voorraad hebben. De liefhebber kan hier echt zijn hart ophalen. Ook zeer exclusieve spullen te zien, te voelen en te proberen

Aanbeveling
gelukkig niet naast de deur. Ik zou mij arm kopen. Scherpe prijzen, goede voorlichting en mooie spullen. Wat wil je nog meer.

Gerard 05-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik wilde graag advies en deze mooie zaak is bij mij in de buurt.

De verkoper nam uitgebreid de tijd om me te adviseren.

Uitgebreid!

Zie eerdere motivaties.

Wim Steller 05-11-2015 In de winkel gekocht

Goed opgezet

"Gewoon" goed

Veel

Aanbeveling
Zondermeer een goede speciaalzaak.

Ingrid 05-11-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

een winkel met een enorm groot assortiment dat overzichtelijk geëtaleerd wordt.

Deskundig een eerlijk personeel.Zowel over de telefoon als je slechts belt voor informatie, maar ook live.

Assortiment
een waanzinnig grote verzameling bodies, lenzen van aller soorten merken, cameratassen. Nieuw en tweede hands.

Aanbeveling
Deskundig, service gericht, klantvriendelijk en een heel groot assortiment.