Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 862 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Bas 30-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

De webshop is overzichtelijk en mooi ontworpen. Het is gemakkelijk om snel te bekijken wat Cameraland precies aan (tweedehands) producten in huis heeft.

Telefonisch goed bereikbaar, ik werd snel geholpen. Ook in de winkel is genoeg fotografisch ervaren personeel aanwezig.

Assortiment
Mooi assortiment, de occassions zijn een mooie aanvulling. voor beginnende/gevorderde fotografen is genoeg in het assortiment

Aanbeveling
Goede service, mooi assortiment. Ik heb alleen maar goede ervaringen met deze winkel.

oneindig 28-10-2015 In de winkel gekocht
alkmaar

veel te zien/goeie aanwezige voorraad in de winkel zelf, veel in de vitrines, de website komt overeen met de winkelvoorraad.

netjes snel en actief vriendelijk en profesioneel geholpen. Kijkend om me heen, leek dit ook het geval bij andere klanten, dus genoeg personeel aanwezig.

Assortiment
alles wat ik ooit nog zou willen zodra ik de loterij win leek aanwezig te zijn, maar ook spullen op kortere termijn.

Aanbeveling
het "gevoel" in de winkel was goed, ik had niet het ik wil hier snel weer weg gevoel want, "redenen".

locatie en parkeren leek ook geen groot probleem

Extra toelichting
ik kom wel weer terug, je kan alles krijgen via het internet maar een fysieke winkel blijft toch ook wel fijn.

Marcel 27-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Goed bereikbaar, gratis parkeren, overzichtelijke winkel met ruime sortering.

De door mij gereserveerde tas bleek toch niet zo geschikt. Ter plekke werd een beter aan mijn wensen tegemoetkomende tas uitgezocht.

Assortiment
Ruime sortering in diverse prijsklassen.

Zie boven

Sean 27-10-2015 Via de website gekocht

Snelle levering, zoals aangegeven.

Behulpzaam, deskundig en vriendelijk.

Ruim.

Aanrader!

Maris 27-10-2015 In de winkel gekocht

Prima service, eerlijke info en veel keuze.

Chris 27-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Al is het druk ( op zaterdag ) toch os er een rustige sfeer

Een hele goede en rustige uitleg, en zeker met een geintje tussen door

Assortiment
Ik heb alleen gekeken bij de occasions, en dekeuze was enorm

Peter Visser 27-10-2015 Via de website gekocht

Besteld vanuit de luie stoel

Prima snelle afhandeling

Veel op voorraad

Prima ervaring

Peter 26-10-2015 Via de website gekocht

Zeer overzichtelijk.

Zeer goed geholpen en goed advies gehad.

Assortiment
Ruim asortiment, en wat ik wilde hebben was te verkrijgen. Heerlijk gelijk je spullen mee naar huis nemen.

Aanbeveling
Goed gesprek gehad met de verkoper en een heel goed advies. Geen gedraai of een suf en onduidelijk verhaal, maar eerlijk en oprecht. Nog niet eerder meegemaakt. Gewoon top.

Extra toelichting
Kom zeker weer terug, oftewel tot de volgende keer. Goede prijzen en mooie inruil van mijn oude camera.

geen 26-10-2015 Via de website gekocht

gewoon simpel te doen

Assortiment
wat ik wilde was er gewoon.

gewoon geen probleem gehad

Extra toelichting
Bestelling lekker snel thuis.

Annette 25-10-2015 Via de website gekocht

Makkelijk zoeken en vinden van producten op de site. Eenvoudig bestellen.

S'avonds besteld, volgende dag bezorg

Ruime keuze

Jesse 21-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar (winkelcentrum Hoefplan)

Cameraland heeft ons de mogelijkheid gegeven diverse camera's uit te proberen en voorlichting gegeven over de voor- en nadelen van verschillende modellen. Hiermee onderscheid de winkel zich in positieve zin van de webshops die steeds meer in opkomst zijn. Daarnaast zijn er altijd meerdere medewerkers in dienst waardoor wij snel geholpen konden worden. Voor gemak geef ik dus een dikke 10.

We zijn erg prettig geholpen. Personeel was super behulpzaam en heeft veel kennis. Het is duidelijk dat ze klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan.

Assortiment
Camerland heeft een zeer groot assortiment in diverse prijsklassen. Hierdoor niet alleen geschikt voor de professionele fotograaf maar ook voor de hobbyist, er is voor ieder wat wils.

Aanbeveling
Na de vorige scores behoeft dit mijn inziens geen verdere toelichting

Extra toelichting
We zijn nog steeds erg tevreden over onze aankoop!

Ad 21-10-2015 Via de website gekocht

Twee artikelen via webshop besteld voor de go pro action camera. Afgehaald in de winkel te Alkmaar. Een artikel was van een goedkoper merk en niet van Gopro wat een verschil was van €20. De medewerker overlegde met collega en zorgde ervoor dat ik het juiste artikel in de winkel kan afhalen. Ter compensatie mocht ik het verkeerde houden waardoor we toch prachtige beelden konden maken tijdens onze vakantie in Zwitserland. Dat was TOP geregeld.

Groot assortiment, deskundig prrsoneel

Martijn 19-10-2015 In de winkel gekocht

Goed bereikbaar

heel vriendelijk en to the point geholpen, werd alle tijd voor mij genomen.

Assortiment
Indrukwekkende hoeveelheid producten uit voorraad leverbaar.

Dirk Kruit 19-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Je wordt prettig te woord gestaan; de verkoper weet waarover het gaat.

Assortiment
Tot nu toe (en dat is al jaren) heeft Cameraland alles wat ik zoek. Voor mij dus heel goed.

Aanbeveling
Hoewel ik niet alles van de winkel weet lijkt alles top verzorgd. Groot assortiment, prettige mensen, veel productkennis.

Pascal van de Vendel 19-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Winkel stond erg vol. Had wat ruimer gekund.Tevens waren veel artikelen niet geprijsd, geeft de klant een idee dat er geen vaste prijzen worden gehanteerd. Voor de rest helemaal super.

Had waterschade aan mijn camera. Super geholpen en tevens een bewijs voor de verzekering gekregen.

Super groot assortiment

Aanbeveling
Een 10 als het wat overzichtelijker zou zijn. En artikelen prijzen zodat je niet alles hoeft te vragen.

Klaske Essing 17-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar ( Van Ostadelaan 290-292)

goed bereikbaar en geen parkeergeld. Naast AH is ook handig.

goede info en bereid even met Nikon te bellen voor verdere info, geduldige verkoper, want ik was aan het treuzelen

Assortiment
Volgens mij hebben ze echt alles en er nog verstand van ook.

Aanbeveling
Goed bereikbaar en gratis parkeren voor de deur, goede informatie, ruim assortiment, geduldige medewerkers

Extra toelichting
Jammer dat ik geen korting kreeg. Dat geeft toch een nog beter gevoel, al is het maar een beetje. Of geef dat SD kaartje er dan gratis bij. Beetje treurig.

Angelavdg 15-10-2015 Via de website gekocht

Ik heb via de webshop besteld, mijn product was makkelijk te vinden en er stond uitgebreide informatie bij zodat ik de goede keus kon maken. Het bestelproces ging ook snel.

Assortiment
Heel uitgebreid assortiment , voor elk wat wils.

Aanbeveling
Compleet assortiment, goede prijzen en snelle verzending. Helaas was mijn bestelling een dag te laat maar dit kwam omdat de bezorger mijn huis niet kon vinden (??). Dus volgende keer kom ik zeker eerst weer bij cameraland.nl

Ron 15-10-2015 Via de website gekocht

Extra toelichting
Doen wat ze zeggen, en stellen je gelijk op de hoogte als er onverhoopt iets mis gaat met de bestelling.

Jan Willem 15-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

De winkel van Cameraland in Alkmaar ligt aan groot parkeerterrein (gratis parkeren) in een winkelcentrum. Er is altijd plek voor de deur.

Werd bijzonder deskundig en vriendelijk geholpen. Geen vraag was teveel. Alles werd keurig en rustig uitgelegd. De adviezen waren eerlijk en gericht op mijn behoefte en wensen.
Zelf heb ik geen klachten gehad. Toen ik de winkel bezocht raakte ik in gesprek met een meneer die een probleem had met een statief. Bij het verlaten van de winkel vroeg ik hem of het goed geregeld was. Met een grote glimlach zei hij: "Meer dan". En hij verliet de winkel met een nieuw statief in een mooi foedraal.

Assortiment
Ik ken geen fotozaak met zo'n breed assortiment. Tweede hands in- en verkoop, alle de (nieuwe) apparatuur en accessoires, software en ook nog cursussen. Bij de inkoop van tweede hands apparatuur wordt een bijzonder concurrerende prijs betaald. De verkoop prijzen zijn ook concurrerend.

Aanbeveling
Ik ken geen betere fotozaak in Nederland. Deskundig, gemotiveerd met hart voor de fotograaf.

Rob Zonneveld 13-10-2015 In de winkel gekocht
ALKMAAR

Overzichtelijke winkel

Assortiment
Assortiment komt overeen met de website

Aanbeveling
Vakkundig advies en goed assortiment

Deborah Mittelmeijer 11-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

het gemak zit hem in de lokatie van de winkel. ik woon in Heiloo en werk in Alkmaar. in die zin is erg makkelijk, ik rij zo even langs.

deze keer wist ik wat ik wilde hebben, dus was niet veel uit te leggen. de vorige keer zat ik te twijfelen tussen 2 verschillende objectieven (50mm en 35mm vastbrandpunt). hier heb ik goed advies gekregen en kon beide objectieven uitproberen.

Assortiment
Eigenlijk te veel keus, maar ze weten wat ze verkopen en hebben overal uitleg en advies bij

Aanbeveling
goede service, geven echt goed gericht advies. Ze zijn niet uit op de meest dure verkoop, maar kijken echt naar de behoefte van de klant.

gewoon zo door gaan!

Richard 09-10-2015 Via de website gekocht

Lage prijs en zeer snelle levering.

Assortiment
Alles wat je zoekt op fotogebied is aanwezig.

Wijrun 09-10-2015 In de winkel gekocht

Een mooie ruime winkel

Er wordt met je meegedacht

Uitgebreid sortiment

marktplaats 05-10-2015 Via de website gekocht

vind het een prima zaak

Assortiment
als alle zaken zo zijn dan doe ik het ervoor

dennis 05-10-2015 Via de website gekocht

Het is erg makkelijk om in de winkel, de juiste spullen te vinden! En ze in je Winkelmand Te plaatsen om vervolgens doorgelinkt te worden naar je bank!

Je wordt netjes terug gebeld als de levering iets langer gaat duren of als het geen dat je besteld hebt niet op vooraad is of niet meer leverbaar is! Als het niet meer leverbaar is,is de kans groot dat je een upgrade aangeboden krijg! (Top)

Assortiment
Er is genoeg keuze in zowel nieuw spul als tweedehands! Voor iedereen Knip wat dus!

Aanbeveling
Een goede winkel met veel keus en een super klantenservice die bereid is om je te helpen en goed te woord staat

Marja Vlaar 05-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Veel bezoekers, dus even in de wachtrij.

Als je aan de beurt bent wordt er de tijd genomen om je te woord te staan. Er is vakkundig advies.

Veel keus.

Daan van der Graaf 05-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

kopje koffie, voldoende materiaal om rustig rond te kijken

Goed geholpen, voldoende tijd wordt er vrij gemaakt om je te helpen!

Voor ons was er ruim voldoende keuze, zou niet weten wat er mist, vandaar een 8

Aanbeveling
Camera leek in eerste instantie niet te werken bij thuiskomst, telefonisch hulp gekregen, uiteindelijk heen en weer gereden voor een nieuwe camera!

Extra toelichting
Leuke winkel, leuk personeel en neemt de tijd om ea uit te leggen!

v Kampen 05-10-2015 In de winkel gekocht
De Hoef Alkmaar

Alles rustig kunnen bekijken, zonder lastig gevallen te worden.

hele goede uitleg bij het gekochte product.

Assortiment
Heel groot, in alle prijsklasse.

Aanbeveling
Vriendelijke bediening, verstand ervan.

Roel Raterink 03-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Parkeer gelegenheid, makkelijk te vinden.

Aangeven wat ik graag wilde en waarvoor, daarover een goed advies gekregen.

Assortiment
Grote voorraad tweedehands producten en van goede kwaliteit, werd prima geholpen en geadviseerd met het maken van een keuze uit het ruime assortiment.

Aanbeveling
Gewoon een prettige winkel met vriendelijk,servicegericht en technisch goed op de hoogte zijnd personeel.

Extra toelichting
Kom zeker terug ook al is het meer als 100km van mijn woonplaats.

pieter van den bor 03-10-2015 In de winkel gekocht
alkmaar

maakt iets te drukke indruk als je voor het eerst binnenkomt, voor de rest goed

vriendelijk - geduld - verstand van zaken

Assortiment
alles wat je hartje begeerd

zie bovenstaande beoordelingen

Siska 02-10-2015 Via de website gekocht

Wonend op Terschelling is het gemak van kopen in een webwinkel ideaal. Vooral wanneer je het dan ook gelijk een dag later al in huis hebt.

Alle contact via de mail was snel en duidelijk

Assortiment
Ik zocht een tas en heb verder niet alles bekeken, maar er is een ruime keus in diverse merken, maten, modellen en prijzen.

Henk van Dal 02-10-2015 Via de website gekocht

Kan ook betalen met overschrijvingskaart

Zie toelichting

Assortiment
Goed te vinden op website

Zie toelichting

Extra toelichting
Na bestelling en betaling werd ik gebeld door een van uw medewerkers voor welk type toestel dit objectief bedoeld was. Uit ons gesprek bleek dat het objectief niet geschikt was voor mijn camera. Objectief was nog niet verzonden en overgemaakt geld zou meteen teruggestort worden. Dank voor de goede service.

Lean 01-10-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Cameraland is vanuit Brabant een flink stuk uit de buurt; daarnaast vind ik dat ik een camera vast moet houden voor de koop

Omdat de Nikon D3x niet aan mijn wensen voldeed kon meteen geruild worden tegen D810 die uitstekend voldoet

Assortiment
Behalve nieuwe camera's en objectieven volop keus uit goede gebruikte

Prima geadviseerd, goed geholpen

Christian Bulesz 01-10-2015 Via de website gekocht

zeer goed, maar misschien kan het nog beter

heel goed, maar het maakt nog teveel verschil wie je te spreken krijgt

Assortiment
zeer goed maar misschien kan het nog beter

al met al heel goed

Diana 29-09-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Dat je met 3 dure kijkers naar buiten mag lopen vind ik SERVICE!

Assortiment
Het enige dat echt mist in het assortiment is een tuin met vogels.

Kundig personeel.
Altijd druk.
Geen winkel om even snel te bezoeken.

W KRAM 29-09-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik deed in het vorige pand al graag zaken, maar in het nieuwe pand is alles heel overzichtelijk neergezet en is er voor elke klant zeer veel keuze.

Bovenverwachting was de service uitstekend. Ik wilde alleen maar gaan kijken, maar kwam er met een batterygrip weer naar buiten.

Assortiment
Het assortiment is ruim aanwezig en is voor mij een eldorado waar ik wel de hele dag kan blijven.

Aanbeveling
Zie boven in mijn toelichting.

Extra toelichting
Moet ik nog een 10 uitdelen, dan is dat geen probleem.

Gerard Neumann 29-09-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

het oogt heel erg druk door de hoge vitrines, zou meer rust vanuit kunnen stralen. Nu maken de vitrines het heel dominant

op zaterdag kun je merken dat het de drukste dag is. Er werd echt alleen het hoogst noodzakelijke verteld. Een beetje jammer

Assortiment
Zo goed als alles is wel te verkrijgen

Aanbeveling
Er zijn dingen voor verbetering vatbaar

Extra toelichting
Probeer de klant een thuis gevoel te geven

Jan van den Berk 28-09-2015 Via de website gekocht

simple selectie via webshop; aanklikken en bestellen!

per omgaande bevestiging ontvangen en nog dezelfde dag order verwerkt.

gewoon goed!

neen

Fred Rijpkema 27-09-2015 In de winkel gekocht
alkmaar

Dezaak was ons al bekend, maar met de nieuwe parkeerplaats genoeg ruimte voor de auto en in de winkel gemoeg ruimte voor alles

Assortiment
alles is aanwezig; voor amateur tot proffessional en van complete apparatuur tot assesoires en ondeerdelen

Top winkel, maar een 10 is wel erg hoog

neen

Koen 23-09-2015 In de winkel gekocht
alkmaar

alle onderdelen staan apart in de winkel, wel zo overzichtelijk

goed vriendelijk deskundig

precies wat ik zocht

prettige winkel

Extra toelichting
zelfs toen het druk werd werd iedereen keurig op volgorde geholpen

PaulS 23-09-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Het was erg druk in de winkel, dus het duurde even voor ik aan de beurt was. En het was wat lastig om een rustig plekje te vinden

Ik kwam wat spullen inruilen en werd fatsoenlijk behandeld, met een eerlijk en transparant aanbod

Assortiment
Er was een prachtig tweedehands exemplaar van de lens die ik al lang wilde hebben. Super deal gedaan!

Aanbeveling
Ik zei in de winkel al "ik zie zomaar een nieuwe favoriete camerawinkel". Het antwoord was 'en wij zijn zomaar een nieuwe favoriete klant...":-)

Evelien 21-09-2015 Via de website gekocht

Het bleek dat de informatie op de site niet volledig was waardoor ik een minder model had gekocht met meer beschadigingen. Ik werd gebeld dat het jullie fout was en ik een beter model zou krijgen. :)

Ad 20-09-2015 Via de website gekocht

de goedkoopste levert....

levering volgens afspraak(volgende dag in huis)

Assortiment
kan ik niet over oordelen

Aanbeveling
na mijn 1e bestelling.....

nee

D-Groot 19-09-2015 In de winkel gekocht

6,5

Ik bestelde de camera Panasonic FZ 300 ruim voordat hij uitkwam. En cameraland was de 1ste die hem binnen kreeg.

Had hem ook bij 2 andere winkels een pre order gedaan. Maar cameraland had hem als 1ste binnen. TOP!

Assortiment
Assortiment is erg ruim. Ze hebben echt alles, alleen let goed op de prijs van de memory kaarten accu's en cameratassen. helaas na de accessoires aankoop, bij de camera bleek de concurrent 82 euro goedkoper te zijn. Op een bedrag van 235 euro.

Extra toelichting
+ punten Met het bestellen van de camera werd ik goed geholpen. Ruim assortiment Camera was ruim op tijd binnen. (vergeleken met de andere 2 winkel) Uitleg in de winkel was prima. - punten Extra bestelde accu' s waren er niet Bij binnenkomst van de accu's zouden deze verzonden worden. Maar kreeg mail dat ik ze kon afhalen in de winkel. (weer bellen) Bij het bestellen van extra accessoires op internet kwam ik er achter dat de prijzen voor : Accu's camera tasjes en memory kaarten wel aan de erg hoge kant zijn. (voorbeeld memory kaart 65 euro concurrent 35 euro) Heb Cameraland hiervan op de hoogte geteld. En kreeg Excuses.

Bianca Manglie 19-09-2015 In de winkel gekocht
alkmaar

alles is overzichtelijk en goed te zien

vriendelijk geholpen en bruikbaar advies gekregen.
Kom zeker terug.

vooral veel goede 2de hands spullen

Aanbeveling
de winkel zit in te afgelegen gebied en te ver.

Phil 19-09-2015 Via de website gekocht

online bediening via internet verloopt heel vlot

snel en efficiënt, duidelijke informatie & heel correct!

vatbaar voor herhaling, bedankt Steven

Mark de Vries 17-09-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Alkmaar is niet zo dicht bij als je uit Almere moet komen.

Goed geholpen en vakkundig personeel.

Assortiment
Uitgebreide keuze van kleine toestellen en lenzen tot lenzen die rond de 15000 euro kosten. Vrij uitgebreid.

Extra toelichting
Ik begrijp de methode vanuit een marketing perspectief maar ga niet smeken om een 10. Wees pragmatisch, jullie hebben genoeg spullen in huis voor iemand die foto's wilt maken.

Alex K 15-09-2015 In de winkel gekocht
Alkmaar

Via internet een printer laten reserveren en later opgehaald in de winkel.Heel makkelijk te doen.

duidelijke site en in de winkel heeft het personeel veel kennis en geeft ook voldoende uitleg en neemt de tijd voor je.

Assortiment
Er is van alles op de site te vinden, zelfs occasions

Ik heb nu al 2 x een fototoestel gekocht met alle uitleg
erbij,goede service.later met een toestel terug i.v.m problemen,maar in de winkel meteen opgelost.Ook een printer gekocht en hier ook
weer goede service.ze nemen de tijd voor je.

Koos 13-09-2015 Via de website gekocht

Via ideal betaald en de volgende dag binnen

Kreeg de bestelde waar nogal kaal, er was bijvoorbeeld geen draagriem bij geleverd. Na 1 telefoontje alsnog toegestuurd, jammer dat het er niet meteen bij zat.

Assortiment
De 3d-camera's en verrekijkers van Sony zijn al enkele jaren uit de handel. Dat cameraland.nl een exemplaar had vond ik heel bijzonder, want ik zoek er regelmatig naar op internet.

Aanbeveling
Het was een tweedehands product, maar geen enkel krasje of andere beschadigingen te zien. Waarom geen 10? Omdat een draagriem voor dit product essentieel is en deze er niet bijgeleverd was. Overigens was een telefoontje voldoende om het alsnog toegestuurd te krijgen.

Martin 11-09-2015 In de winkel gekocht
Thuis

De mensen weten alles te vinden

Je wordt meteen geholpen en met vakkennis

Assortiment
Ze zijn zeer uitgebreid en hebben ook het nieuwste

Zie boven