Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1116 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Bert 30-03-2016 In de winkel gekocht

Winkel met parkeerplaatsen

Er werd royaal tijd genomen en men wist waar men het over had

Veel merken en prijsklasses

Aanbeveling
Ik voelde me echt geholpen

Peter 29-03-2016 Via de website gekocht

Site is overzichtelijk en bestelproces eenvoudig

Snel en zonder poespas besteld en verzonden

Assortiment
Kon prima vinden wat ik zocht

Aanbeveling
Simpel, zonder poespas, nette prijs en lekker snel

Richard 29-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Prima geholpen , fijn en deskundig personeel maar voordat je geholpen wordt is het een beetje zoeken wie er nu aan de beurt is. Normaal natuurlijk geen probleem maar als het druk is geen volgorde en heb je voordringers maar de koffie maakt een hoop goed ;)

Een tas gekocht die bij nader inzien toch niet zo geschikt was en kon deze zonder problemen terugbrengen. Dat is fijn. Ook een tijd geleden een schroef van mijn Redged statief kwijt en kreeg ik deze gewoon opgestuurd. De service is gewoon super!

Assortiment
Voor mijn keuzes genoeg aanbod.

Aanbeveling
In eerste instantie voor het eerst iets bij cameraland gekocht via de webshop. Had ik snel nodig en kon het ophalen. Sindsdien alleen maar fijne adviezen gehad en vooral ook bruikbare. Er wordt echt doorgevraagd wat je nodig denkt te hebben en al je vragen worden deskundig beantwoord en in ieder geval nemen ze alle tijd voor je om je te helpen. In ieder geval is dit een Michelin *** oftewel een winkel waar je een omweg voor maakt. In mijn geval is de 120 km rijden geen probleem omdat ik zeker weet dat ik een goed en deskundig advies krijg van professionals!

Tony 29-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Gemakkelijk via Facebook te benaderen voor vragen en ook in de winkel is het personeel erg behulpzaam!

Via Facebook een berichtje gestuurd of cameraland inmiddels de Canon 80D in huis had. Binnen een uur een berichtje terug dat er 1 geleverd was en deze nog beschikbaar was. Gelijk in de auto gestapt en de body opgehaald. In de winkel ook uitstekend geholpen en de medewerker liet mij nog een aantal dingen zien wat er nu echt veranderd was ten opzichte van de 70D uitstekende service!!

Aanbeveling
Super winkel. Ik kom hier met veel plezier en loop hier elke aankoop weer met een goed en voldaan gevoel weg!

Extra toelichting
Ga zo door met de service en kwaliteit die jullie bieden!

Fred 29-03-2016 Via de website gekocht

Na aankoop bleek ik een verkeerde converter gekocht te hebben dat niet overeen komt met mijn lens, na telefonisch contact gehad te hebben mocht ik de converter probleemloos retour sturen.

Assortiment
Alles wat je nodig hebt kun je hier vinden.

Aanbeveling
Gewoon compleet en goed geprijsd en je kunt ook mooi 2e hands kopen.

Hans 29-03-2016 In de winkel gekocht
alkmaar

overzichtelijk winkel en goed bereikbaar

prima uitleg en advies

Assortiment
van alle markten thuis. Voor ieder soort gebruiker

Bob 29-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Alles aanwezig; ook prettig dat elke vraag beantwoord wordt.

goede service, goed onafhankelijk advies.

Compleet

Aanbeveling
Ik zou Cameraland als expert aanraden.

Prettig.

Cherelle Overklift Vaupel Kleyn 27-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Bij binnenkomst heb ik direct een medewerker kunnen spreken die vervolgens anderhalf uur lang mij te woord stond om de meest geschikte camera voor mij te ontdekken. De gratis parkeergelegenheid maakt de winkel zeer toegankelijk en geeft de rust om ongelimiteerd in de winkel rond te blijven kijken.

De medewerker was deskundig en vroeg oprecht naar mijn persoonlijke behoeften waarop hij vervolgens een goed advies op maat gaf. Ik kreeg alle tijd voor het ontdekken van de voor mij meest geschikte camera. De camera's en lenzen werden mij real life getoond en ik mocht ze uitgebreid testen. Super service! De medewerker was niet uit op het verkopen of uit op het verkopen van dure opties en dat maakte de service oprecht en prettig.

Assortiment
Groot assortiment voor een complete camera beleving. Het tweedehandse assortiment is hetgeen wat mij aangetrokken heeft om voor deze winkel te kiezen.

Aanbeveling
Service is echt top, assortiment biedt voor ieder wat wils en ook zeker voor ieder budget. Top!

Extra toelichting
Misschien is het handig om mensen op een lijst te kunnen zetten die je een mailtje kan sturen wanneer een desbetreffend model als tweedehands binnenkomt. Ik heb namelijk besloten te wachten met de aankoop van de camera, omdat ik graag even wil wachten totdat het desbetreffende model tweedehands aangeboden kan worden.

Anneke 25-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik werd goed begeleid in mijn wensen.

Prima

Heel groot assortiment.

Aanbeveling
Veel keus, goed advies, deskundigheid.

Georgant 23-03-2016 Via de website gekocht

Zeer vlotte en snelle transactie

Schitterend!

Assortiment
Kwaliteit en redelijk van prijs.

Zeer tevreden

Ik kom zeker terug :-)

Marc Vanderbruggen 22-03-2016 Via de website gekocht

duidelijke website

's avonds om 18u40 besteld en volgende dag al in België aangeboden

ruime keuze

prima en duidelijke service

Extra toelichting
verpakking kon iets beter. Enkel luchtplastic rond een lens vond ik wat weinig bescherming.

Hobby fotograaf 21-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Parkeren voor de deur, maar ook prima on-line communicatie.

Assortiment
Niet alleen assortiment maar ook kennis!

Aanbeveling
Door goed luisteren naar mijn wensen ging ik met een andere camera naar huis dan ik oorspronkelijk had bedacht. Een veel betere oplossing voor hetzelfde (of eigenlijk minder) geld.

G Kamp 21-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Op de site van Cameraland kan je het aanbod bekijken en vergelijken. Als je liever het gewenste artikel fysiek in handen hebt voordat je het aanschaft, kan je het artikel reserveren en afspreken dat je op de locatie langs komt. Je kan het artikel daar uitproberen en bekijken of het echt bevalt.

Cameraland geeft 1 jaar garantie op gebruikte apparatuur. Dat die garantie ook op een snelle en adequate manier ingevuld wordt hebben we kunnen ervaren. Tijdens reparatie van een tweedehands aangeschafte camera werd voor een vervangende camera gezorgd. Omdat de camera vanwege de opleiding van mijn dochter niet gemist kon worden, konden we afspreken dat de vervangende camera pas geretourneerd werd nadat zij haar eigen gerepareerde camera weer in huis had. Een perfecte service.

Assortiment
Zeer ruime keuze. Wat moet er meer gezegd worden.

Aanbeveling
Mijn dochter en ik zijn allebei veel met fotografie bezig. We kunnen het ons allebei niet permitteren om hele grote bedragen aan apparatuur te besteden. Toch willen we wel graag kwalitatief goede spullen gebruiken. Cameraland heeft een ruim aanbod aan goede tweedehands apparatuur tegen een redelijke prijs en met prima garantie.

liesje 19-03-2016 Via de website gekocht

Besteld en zeer snel geleverd, mooi!

Assortiment
Mijn keus was er bij, mooi!

snelle levering

nee, spreekt voor zich

cameraland 17-03-2016 Via de website gekocht

overzichtelijk

snelle levering

redelijk veel keuze

Aanbeveling
goede uitleg bij artikelen, veel keuze, redelijke prijzen

Lg 17-03-2016 Via de website gekocht

Mooi site en eenvoudig in gebruik

Oprecht en eerlijke antwoorden

Top assortiment

Aanbeveling
Zowel internet als fysieke mooi zaak

Extra toelichting
Vriendelijk en deskundig personeel.

Hans DK 15-03-2016 In de winkel gekocht

Goed bereikbaar

Eerlijk advies en goede after sales service.

Assortiment
Ruime keuze maar er wordt niet zo maar iets meegegeven.

Aanbeveling
Goede en eerlijke service en vooral het persoonlijke advies.

Geen

Jan 15-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

fysieke winkel, je ziet wat je wil kopen

Zeer goed en met veel aandacht geholpen. men nam de tijd.

Assortiment
leek me meer dan genoeg, zelfs drones met camera's waren opo voorraad

Willy Lopes 13-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Het aanbod is zo groot, dat het wat intimiderend kan overkomen, maar dankzij de uitstekende service en advies van de medewerkers wordt de keuze uiteindelijk gemakkelijk. En alles staat zeer overzichtelijk opgesteld, zodat het ook supergemakkelijk is om een eventueel wachten op je beurt te gebruiken om alvast op onderzoek uit te gaan.

De medewerkers hebben grote kennis van het assortiment en eindeloos veel geduld om je in te lichten, te adviseren en je te helpen om een keus te maken waar je later thuis nog steeds blij mee bent.

Assortiment
Super assortiment. Veel op voorraad.

Aanbeveling
Ik vind het een top winkel, omdat nog nooit tevergeefs om advies heb gevraagd, altijd heel vriendelijk geholpen ben. Er is altijd met mij meegedacht, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat me iets "aangesmeerd" is.
Het assortiment is gigantisch en de prijzen zijn meer dan redelijk.

Extra toelichting
Ik kom al jaaaren in de winkel. En hoewel ik nu in Zwitserland woon, belemmert me dat niet om te blijven komen. Het is geen geslijm, jullie winkel is echt een 10 waard.

Frank Hermans 11-03-2016 Via de website gekocht

Assortiment, beschikbaarheid, kennis product.

Snel en goed

Aanbeveling
Je hoeft nergens anders heen. Webshop en winkel prima

Extra toelichting
Ja. Indien product via webshop wordt gekocht en zal worden afgehaald bij Cameraland is dat niet duidelijk op factuur. Er staat factuuradres en bezorgadres. Aangezien er geen verzendkosten in rekening worden gebracht mag daaruit worden opgemaakt dat het een afhaalproduct betreft. Kan duidelijker.

Gerard 10-03-2016 Via de website gekocht

de beschrijving was goed. Tweedehands zou ik niet zo gauw kopen, maar omdat het een bestaande winkel betreft, toch gedaan.

prima geleverd volgends de bestelling. Was allemaal goed te volgen via track and trace

Assortiment
breed assortiment om voor te gaan

gewoon prima

N 09-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

inruilen, zeer uitgebreid nieuw en tweedehands assortiment, goed bereikbaar, ruime parkeergelegenheid.

Deskundige, efficiënte medewerkers die de tijd voor je nemen.

Assortiment
De nieuwste producten, voor amateur en professional, maar ook goede tweedehands spullen.

h Rietbroek 09-03-2016 In de winkel gekocht
alkmaar

ruim en duidelijk opgezet

correct

Assortiment
goed assortiment van zowel nieuw als gebruikt

zie boven

Ben Kraak 07-03-2016 Via de website gekocht

Zoekfunctie op website laat te wensen over. Verder alles makkelijk.

Bestelling gedaan, maar geen orderconformation ontvangen (vandaag besteld, morgen in huis/verstuurd). Toen gebeld met de klantenservice waar ik nogal vreemd werd 'geholpen'. Pakket zou wel/niet komen want er was een product niet op voorraad.
Gelukkig de volgende dag gebeld dat het pakket volledig werd opgestuurd. Ik heb geloof ik nog een extra pakje insta films gekregen.

Aanbeveling
Goede makkelijke wegschop, zoekfunctie niet helemaal werkende (kan aan mijn browser liggen; Safari). Makkelijk betalen en uiteindelijk snelle levering.

Thijs Niesten 05-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Beetje jammer dat je maar aan een kant de winkel in kunt maar verder helemaal goed

De medewerkers hadden alle tijd voor je.

Assortiment
Een heel groot assortiment cameras.

Aanbeveling
Het is een geweldige winkel en ik heb er niets over aan te merken

Jan Vermeulen 03-03-2016 In de winkel gekocht

Erg overzichtelijk

Snelle service en prima klantgerichtheid

Alles ruim aanwezig

Prima prijs/kwaliteitsverhouding

Gerard 03-03-2016 In de winkel gekocht

Beetje zoeken waar we moesten zijn voor ons specifieke onderwerp.

Uiteindelijk wel goed geholpen aan de balie, best wat moeten wachten maar het afrekenen bij de kassa was echt slecht geregeld. Lang wachten omdat de medewerkster bij de kassa ook allerlei handelingen moest verrichten zoals aanmaken en printen van cadeau bonnen. Er stonden zeker 8 klanten in de rij om te betalen.

Assortiment
Hoewel we geen artikelen uit de winkel nodig hadden was het aanbod pittig groot naar ons idee

T Bressers 03-03-2016 Via de website gekocht

Snelheid en correctheid OK

Snelle E-mail wisseling over vragen

Gratis nazending van nippel

MA Faasse 01-03-2016 Via de website gekocht

Internetbestellingen vereisen een handtekening bij ontvangst. Veilig, maar niet altijd handig. Voor de rest prima.

Terugsturen producten geen probleem. Daarna nog zeer goed advies.

Assortiment
Ook 2ehands budgetproducten, waarbij goed wordt aangegeven wat de reden voor de lage prijs is.

geen idee wat er bedoelt wordt 01-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Bereikbaarheid is goed, grote winkel, genoeg keuzemogelijkheden

Voorlichting goed, inleveren van het oude filmmateriaal wat overgezet moest worden ging op een nette manier, tenslotte was ik niet de enige die dit kwam doen.

Extra toelichting
Ik bracht samen met mijn zus wat oude super 8 films bij Cameraland, die het door een ander bedrijf op een USB stick heeft laten zetten, dus Cameraland fungeerde min of meer als tussenpersoon.

LindaP 01-03-2016 In de winkel gekocht
Hoefplan, Alkmaar

Je loopt gewoon binnen, kunt even lekker rondkijken en wordt vriendelijk begroet en gevraagd of men je kan helpen.

Een vriendelijke en goede uitleg van toestel en accessoires. Bij thuiskomst een pitje geconstateert in een filter en bij terugkomst in de winkel, werd deze zonder pardon meteen omgeruild. Top!

Assortiment
Een heel ruim assortiment van toestellen en accessoires, voor ieders budget heeft men wel een oplossing.

Aanbeveling
De winkel maakt een goede logische en verzorgde indruk op de klant. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam en neemt de tijd voor een klant. Heel belangrijk is, dat het winkelpersoneel niet opdringerig is.

Extra toelichting
Ik ben een oude, nieuwe klant bij cameraland. Ik werd jaren terug ook heel goed geholpen en ben daarom nu ook weer teruggekomen, omdat men hier vakkundig is.

Jacqueline 01-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

makkelijk te bereiken, auto kun je voor de winkel parkeren.

onze videobanden zijn op een hard disk gezet. Ruim binnen de afgesproken tijd waren ze gereed.

mooi assortiment. Vakmensen

Scannen 01-03-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Prettig en snel geholpen.

Zie het antwoord op vorige vraag.

Aanbeveling
Goed advies en snelle keurige afhandeling

Arjen 29-02-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Wordt ruim de tijd genomen om uitleg te geven en te assisteren bij je keuze

Assortiment
Grote ruime keuze uit voorraad en diversiteit

Marianne Stevens 29-02-2016 In de winkel gekocht
Hoefplan Alkmaar

vriendelijk

veel

nee

Hillemans 29-02-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

gemakkelijk aan te rijden met de auto, voldoende parkeergelegenheid.
Omdat de wachttijd nogal kan oplopen zou een zitje wenselijk zijn.

fantastisch hoe je geholpen wordt met het kiezen van je product.
De verkoper nam alle tijd en gaf mogelijkheden om te testen, zowel binnen als buiten de winkel.
Verkoper wist ook waar hij over sprak: goeie kennis van het product

Assortiment
de keuze in merken en prijsklasse was niet heel erg groot, maar een telescoop is waarschijnlijk een product wat niet dagelijks over de toonbank gaat.

Aanbeveling
het verkoopteam was vriendelijk, volop tijd voor de klant en de kennis van de producten die verkocht worden is goed

Fotastique 29-02-2016 Via de website gekocht

de nieuwe webwinkel vind ik minder toegankelijk en overzichtelijk dan de oude

medewerker zoekt naar oplossingen en dat lukte

breed en professioneel

Aanbeveling
fijne winkel met deskundige medewerkers

DRSDRE 29-02-2016 Via de website gekocht

product meteen gevonden

zeer uitgebreide reeks producten

Maurice 29-02-2016 Via de website gekocht

De webshop is overzichtelijk en de zoekfunctie doeltreffend

Assortiment
IK zou wel wat meer agfa produkten in de webshop zien, Precisa CT100 (dia) en Rollei CR200 (dia=agfa)

Analofe fotografen werken graag met diamateriaal tegenwoordig, want dat is makkelijker te scannen, gezien de opnieuw opkomende analoge trend is dat niet zo'n gek idee zolang dit nog te bestellen is...

Aanbeveling
Snelle service, uitgebreide betalingsmogelijkheden, netjes verpakte bestelling

Fotografie Moussault Schagen 27-02-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Moest even wachten voor geholpen te worden, maar ja die drukte is er niet voor niets!

perfect bestaat niet.

Aanbeveling
nooit geweten dat zij er zaten, totdat ik een postmail van ze kreeg over materiaal-lease. Bleken ze ook nog bar goede inruil voor apparatuur te geven, zodat nieuwe aanschaf een stuk makkelijker werd.

denys40patrick 27-02-2016 Via de website gekocht

een grot voorbeeld voor andere internet winkels

snel en als beloofd de volgende dag, sommige camera winkels de belofte de volgende dag en word er altijd 4 dagen , zeker een aanrader

Assortiment
goede en betrouwbare uitleg via sterren systeem, klein minpuntje (klein) de toebehoren staat er niet bij maar met een mailtje is dat opgelost

Aanbeveling
een aanrader, voorlopig heb ik geen klachten

Extra toelichting
graag meer ,uitleg erbij zoals (zonnekap, voor foto otestel wat zit erbij ??)

Kris Rogiers 25-02-2016 Via de website gekocht

Makkelijk bestellen en betalen via de website

zat nog met vragen en kreeg meteen een verkoper aan de lijn die de nodige informatie kon verschaffen. Ook werd mijn bestelling op tijd geleverd.

Assortiment
Het product dat ik wou kopen was op veel plaatsen niet meer voorradig, wel bij Cameraland

Aanbeveling
vlotte service, bekwame medewerkers en snelle levering

amateurtje 25-02-2016 Via de website gekocht

gemakkelijk om een bepaald artikel te vinden, betalen ging via mastercard kostenloos

na bestelling een email gekregen met bevestiging en verdere relevante info , levertijd volgens de opgave op de site

Assortiment
bij de camera werd werd op de website wel een pakket aangeboden maar jammer genoeg niet een bijpassende camera tas vermeld

Aanbeveling
goede volledige website waar gemakkelijk een keuze kan worden gemaakt

OTTO 25-02-2016 Via de website gekocht

Het was vrij gemakkelijk om te zoeken naar wat je wil hebben

De verrekijker die ik had uitgezocht had bleek niet meer beschikbaar en toen werd mij een andere verrekijker aangeboden voor dezelfde prijs

Assortiment
Ik had wat meer kleinere kijkers willen zien van een goede kwaliteit en een redelijk prijs. Ik had een hele goede kijker van Fuji die ik met een hand kon hanteren. Deze kijker is helaas verloren gegaan

C 23-02-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Overzichtelijk, maar prijzen ontbraken.

medewerker met veel kennis, maar wel met een wat nonchalante houding

Assortiment
Zeer groot en uitgebreid assortiment

Aanbeveling
Als het er om gaat dat je ziet wat je krijgt is dit een uitstekende winkel.

Simon 23-02-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Geen gezeur, geen poging om me meer te verkopen dan wat ik nodig had.

To the point,kort bondig (het was ook best druk ;-) )

Aanbeveling
Groot, kundig, vertrouwenwekkend, makkelijk bereikbaar.

Extra toelichting
Ik was blij dat ik in Alkmaar woonde, want Hands-on service/uitleg/instructie vind ik leuker dan klooien op het internet. (niet dat ik onhandig ben, maar LIVE is leuker!)

Ron Klaver 23-02-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ruime keus en prima personeel wat goed adviseert.

Ondanks de drukte op zaterdagmiddag toch vlot geholpen. De medewerker nam alle tijd voor advies.

Assortiment
Ongelofelijk veel op voorraad. Zowel nieuw als gebruikt. Een enorme keus.

Aanbeveling
Uitstekend geholpen. Vriendelijk personeel en je ziet tevreden klanten de winkel verlaten.

Extra toelichting
De score had nog iets hoger kunnen zijn. Helaas bracht mijn in te ruilen apparatuur toch iets minder op als verwacht. Ik had al eens een taxatie via de mail gedaan. Deze kwam hoger uit als in de winkel.

Frans Riemslag 23-02-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar Hoefplan

Goede advisering dicht in de buurt

Relatief hoge afhandelingskosten aangeboden reparatie

Assortiment
Er werd aan alle dungen gedacht en gevonden. Ik miste niks

Aanbeveling
Terzake kundig en werkelijke aandacht voor de vragen. Rust voor een relatief grote uitgave.

Extra toelichting
Verstandige advisering over aangeboden reparatie camera. Wel hoge afhandelingskosten, wat op zijn beurt druk legt op de beslissing repareren of vervangen. Maar de verbeteringen ban de afgelopen 5 jaar bleken toch al aanleiding om te vervangen.

Petra van Gend 23-02-2016 Via de website gekocht

Alles is prima te vinden op de website.

Snelle levering en goed verpakt.

Een volledig assortiment.

Aanbeveling
Zie antwoorden heir boven. Een prima winkel met een duidelijke en overzichtelijke website. Een snelle levering met goed beschermde producten door de manier van inpakken.

Leo Tillmans 23-02-2016 Via de website gekocht

Snel en correct

Aanbeveling
Kan er alles vinden wat ik zoek

Vooral doorgaan