Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 978 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Arno 20-02-2017 Via de website gekocht

Zoals het hoort

Overzichtelijk site, correcte afhandeling en snelle bezorging. Zoals als je het verwacht en hoopt maar je niet altijd krijgt. Goede zaak en een voor mij vertrouwd adres met een uitstekend assortimente goede prijsstelling en service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

I.J. Newsman 20-02-2017 Via de website gekocht

Niet duur, maar ook niet compleet

De bestelde fototas is prima, en niet duur. Maar de aangekondigde 'swing'-riem met vakje voor mobieltje e.d. zat er niet bij. In plaats daarvan een gewone draagriem, die aan de binnenkant ook nog beschimmeld was (makkelijk af te vegen). Geen reden om terug te sturen, wel jammer.
De op vrijdag bestelde tas werd pas op dinsdag bezorgd. Wel per mail op de hoogte gesteld van de reden: sneeuwval.

Officiele reactie van Cameraland.nl 20-02-2017

Goedemorgen meneer, mevrouw Newsman,

Wat vervelend om te horen dat uw aankoop u niet in nette staat heeft bereikt.

Kunt u ons per mail uw ordernummer doorgeven?

Graag wil ik iets doen als dank dat u de moeite hebt genomen om ons te laten weten hoe uw product geleverd werd en hoe wij dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Fred Hoogervorst
Team Cameraland.

Anatolii Isaiev 20-02-2017 In de winkel gekocht

X-Rite ColorMunki Display + Passport Bundle

My spouse is photographer and we saw how hard sometimes to restore colours from the photoset. So we decided to buy this nice kit from her first salary as professional photographer. As a perfectionist when it comes to colours, now she will be happy.

Pluspunten

• Klantenservice

Minpunten

• -

Bob 18-02-2017 Via de website gekocht

Cursus landschapsfotografie bas meelker

Het was zeer gemakkelijk om de cursus te boeken, duidelijke indeling van de website en goed doorverwezen naar de omschrijving/ betaling.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Louise 18-02-2017 Via de website gekocht

Goede service!

Goede winkel. Duidelijke website en bestelling. Netjes mail gestuurd dat levering later was ivm sneeuwval. En direct nieuwe datum gemeld.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

houdt moedt 17-02-2017 In de winkel gekocht

cameraland-land van mijn dromen

super service
goede kwaliteits produkten
nooit te beroerd om met je mee te
te denken
en een rimpelloze afhandeling aan de balie.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

cora 15-02-2017 In de winkel gekocht

Super winkel om snel terug te komen

Ik ben een volkomen leek op gebied op gebied van fotograferen. Ga in april op safari naar Afrika.
Ik heb een hele mooie spiegelreflex camera gewonnen, via loterij. Heel leuk natuurlijk, maar om goed te weten hoe je mooie foto's kan maken is dan weer iets anders.
Ik werd super goed ingelicht in de winkel en ze hadden zelfs occasions van lenzen. Ook een mooie tas gekocht, voorzetlens en voor zonnig weer een zonnebrilletje voor camera ;-)) en daarbij ook nog regenkapje voor camera.
Ik heb op website gekeken en heb daar gelijk ingeschreven voor cursus in Amsterdamse Waterleiding gebied. Daar kan ik leren hoe ik mooie foto's kan maken van dieren. Verheug mij er op en hoop er veel te leren.
Super spannend. Ik ga mij er verder in verdiepen.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Lorenzo 15-02-2017 In de winkel gekocht

goed en deskundig advies

Zeer goed geholpen bij de aanschaf van twee objectieven een flitser en een tas. De prijs is dan misschien wel wat hoger dan bij andere winkels maar de service en proffesionaliteit is er dan ook naar.
Je wordt altijd zeer goed geholpen en geadviseerd.

Wessel 14-02-2017 Via de website gekocht

Wessel

Telefonisch geholpen, 3x gebeld, 3x mensen met heel veel kennis. Super camera gekocht. Cameraland.nl is echt aan te raden!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Ulympos 14-02-2017 In de winkel gekocht

Geen "dozenschuiver" maar echte winkel met kundig personeel.

Ik heb dit keer bewust een winkel opgezocht. Cameraland biedt scherpe verkoopprijzen en is voor mij dichtbij. Dus bezoek is geen punt. Een mooie winkel met ontzettend veel artikelen. Voor de professional tot voor de kiekjesmaker.
Op een doordeweekse dag bleek het toch aardig druk. Niettemin kreeg ik alle aandacht om de aanschaf van een door mij al bewust uitgekozen camera met inruil oude camera door te spreken. Nog als extra een geheugenkaartje + verzekering voor drie jaar. Goede deal gesloten en blij met m'n nieuwe aanwinst naar huis om het toestel te verkennen.

Ramon 14-02-2017 In de winkel gekocht

Goede service, vriendelijke medewerkers, eerlijk advies

Ik ben bewust naar de winkel gegaan om me voor te laten lichten over de (on)mogelijkheden mbt mijn wensen voor een camera. Ik kreeg verschillende modellen gedemonstreerd die pasten bij mijn wensen/eisen. Ik kreeg eerlijk advies en werd zelfs afgeraden een duurder model te kopen omdat de goedkopere beter bij mijn wensen zou passen. Ik kan deze winkel echt aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Mike 13-02-2017 Via de website gekocht

Deskundig advies en geduldig

Zowel in de winkel als door de telefoon nemen de mensen van cameraland altijd uitgereid de tijd om mijn vragen te beantwoorden. Ik krijg deskundig advies en als men het niet weet zoeken ze het op en word ik teruggebeld. Recent heb ik 2 remote triggers online gekocht via de webshop na eerst telefonisch contact gehad te hebben..

Pluspunten

• Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid site

Nico Vemeer - Fotografie 11-02-2017 In de winkel gekocht

Even bij Cameraland kijken.. blijf je gelijk vaste klant!

Cameraland is een winkel in Alkmaar die zo ingedeeld is dat er overzicht is middels de vele vitrines en voldoende balies zijn om klanten te woord te staan, professionele hulp is altijd aanwezig!
De winkel is vanuit Haarlem zeer goed te bereiken en parkeren is nog nooit een probleem geweest.
Inmiddels al div. apparatuur gekocht zowel nieuw als 2e hands, kennissen die net beginnen met de mooie hobby (zo begint het toch) beveel ik ook steeds de website aan en er een kijkje te nemen .

Nico Vermeer

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Cor 09-02-2017 Via de website gekocht

Prima deal een goede zaak.

Via de website een gebruikte camera gekocht. Aantrekkelijk geprijsd. Snelle en correcte bezorging van camera met bijbehorende artikelen.
Zeer tevreden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

J.Dijkstra 08-02-2017 In de winkel gekocht

Groothoeklens

We bezochten Cameraland op zoek naar een groothoekobjectief voor de camera Eos 7D. Hadden de camera mee en vertelden dat we er in eerste instantie Noorderlicht mee willen fotograferen en dus een lens zochten met grote licht gevoeligheid. "Ah, geen fullframe sensor" stelde de verkoper vast bij het zien van de Camera (????). Hij bood ons een occasion Canon groothoeklens aan met een max diafragma van f/3,5. We gaven aan dat niet voldoende te vinden voor Noorderlicht. "Iets anders heb ik niet, of het wordt heel erg duur". Omdat we thuis wat voorwerk gedaan hadden, vroegen we of hij bekend was met de Tokina 11-16 mm met een max diafragma van f/2,8. Gelukkig was die in de winkel aanwezig en hebben wij hem vervolgens uitgeprobeerd en gekocht. De verkoper raadde er een Kenk filterkit van € 101,95 bij aan. Ook die kochten we. Met een toch wel onvoldaan gevoel verlieten we de winkel. We hebben in het verleden betere ervaringen gehad met Cameraland.
p.s. Een dag later kochten we voor onze schoonzoon online bij foto Konijnberg dezelfde Kenko filterkit voor € 72,95.

A.Ko 07-02-2017 In de winkel gekocht

Super Service!! Super vriendelijk en professioneel

Heb hier 2 Zeiss kijkers gekocht,......heeft een super prijs gerekend. Werknemers zijn vriendelijk, bekwaam en vooral bereid om met veel kennis te hulp te schieten.

Kortom.. Cameraland.. voor liefhebbers door liefhebbers.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Wouter Oudemans 07-02-2017 Via de website gekocht

Perfecte service !!

Als ondernemer in Oostenrijk is het niet altijd mogelijk de nieuwste camera technieken hier te vinden. De shops zijn beperkt en zo ook hun voorraden.

Koop nu al een tijdje bij Cameraland en heb nog nooit problemen gehad. Top service van alle medewerkers. Een bijzondere dank aan ....die altijd voor me klaar staat.

Ga zo door!

Theo 07-02-2017 In de winkel gekocht

Prima voorlichting. Uitstekend geholpen!

Ze nemen alle tijd om je volledig te adviseren bij je aankoop. Deskundige medewerkers.
De prijsstelling is concurrerend.

Francis 07-02-2017 Via de website gekocht

Cameraland

De scherpe concurrerende prijs was primair de reden van mijn bezoek . Daarnaast geen verzendkosten en levering op zondag !

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Laminaka 07-02-2017 Via de website gekocht

Très contente !

zeer snelle levering aan Frankrijk! Geproduceerd in zeer goede staat, ik ben zeer tevreden voor een eerste bestelling! Ik zal terugkeren.

Paul V. 06-02-2017 Via de website gekocht

tweede-hands objectief van prima kwaliteit.

Tweede-hands objectief gekocht zoals gezien op de web site. De prijs was zeer schappelijk, levering was zoals beloofd zeer snel, objectief was goed verpakt verzonden en voldeed volledig aan de beschrijving. Echt een aanrader dus.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Corine 06-02-2017 In de winkel gekocht

Upgrade Canon

Prima winkel waar echt de tijd voor je wordt genomen, zodat je met iets goeds de winkel uit gaat. Er wordt geluisterd naar je wensen en daar wordt op ingespeeld. Heb mijn Canon 1100D ingeruild voor een 70D en tevens de groothoek lens ingeruild voor een serieuzere versie. Dik tevreden de deur uit!!

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Ron 06-02-2017 In de winkel gekocht

Remote Control & Flash Trigger

Voor het fotograferen van vogels in mijn tuin wilde ik voor mijn Sony camera een draadloze afstandsbediening dus donderdag naar de winkel gereden. Camera mee en de verkoper gaf mij een Captur Remote Control & Flash Trigger voor Sony DSLR camera's. Thuis gekomen kon ik deze niet monteren op mijn camera. De volgende dag terug en kocht ik een hot shoe adapter for Sony. volgens de verkoper moest het nu lukken. thuis gekomen wilde ik mijn flitser (orgineel Sony) op de reomte control monteren paste mijn flitser niet op. Om nu voor de derde keer van Zaandam naar Alkmaar af te reizen werd me even te veel. En om nu weer een andere adapter er bij te kopen maakt het ook weer duurder. Je verwacht als je een set koopt geschikt voor Sony dat ze ook moeten aansluiten op de Sony apparaten. Overigens de draadloze afstandsbediening werkt goed maar helaas past de flitser er niet op. Verder uitstekende fotowinkel en eigenlijk had ik mijn flitser gewoon mee moeten nemen om te kijken of alles werkt. Dus een les voor de volgende keer.

Matthi 06-02-2017 Via de website gekocht

Super goed

Super goede klantvriendelijkheid en een vlotte bestelling en levering. De betaling verliep iet wat trager maar voor de rest alles tip top in orde. Het materiaal dat besteld was, was ook dik in orde!!

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marco Borsato 05-02-2017 Via de website gekocht

GEWELDIG!

Echt super snelle levering!
En heel eerlijk en duidelijk goede communicatie zeer uitgebreid assortiment! Klasse!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Virgil 05-02-2017 Via de website gekocht

Excellente service

Bestelling online was niet meer voorradig. Dezelfde dag belden ze nog op en boden een perfect alternatief en prijsverschil terug bij bezorging (cash in envelop).
Binnen 24uur geleverd!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Gerrit 05-02-2017 In de winkel gekocht

Gerrit

Ik wilde overstappen naar het HAIDA filtersysteem. Eerst wat huiswerk gedaan en met deze kennis naar mijn vertrouwde Cameraland. Daar werd ik zoals altijd weer goed geholpen en alle filters werd uit de verpakking gehaald met een duidelijk verhaal er bij, Ik was eigenlijk niet anders gewend. Ik kreeg een goede inruilprijs voor mijn variabel NDfilter en ik liep tevreden de winkel uit met een paar nieuwe filters en filterhouder. Enig "smetje" was dat de adapterring 77mm niet meer op voorraad was, maar die zal snel worden nagestuurd.

Liesbeth Kralt 04-02-2017 In de winkel gekocht

Camera ingeruild, zeer tevreden! Winkel Alkmaar

Vriendelijke ontvangst, zeer redelijke prijs voor inruiltoestel. Goed advies voor nieuw toestel. Voelde me koning klant op positieve manier!

GT 17-01-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

1e bezoek en meteen geslaagd!

Op aanraden van een familielid ben ik naar deze winkel gegaan en ben daar prima geholpen.
Het personeel is deskundig en neemt ruim de tijd om alles uit te leggen.

Harman 12-01-2017 Via de website gekocht

tweede hands Sigma 170-500 m/m voor nikon

Heb vaker bij cameraland gekocht ook tweedehands nooit geen spijt van gehad goeie service en vlotte regeling

Pluspunten

• meestal 1 jaar gerantie op 2 dehands
  • beschrijvijng klopt soms is het nog mooier .

Minpunten

• niet gevonden

bmu 09-01-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Eerlijk advies en dat voor een concurrerende prijs!

Het advies over de camera's was voor ons erg belangrijk om de juiste camera te kopen passend in ons budget. Een goede uitleg, lekker bakje koffie en veel dingen nieuw geleerd.

Pluspunten

• Heldere uitleg
  • Nemen de tijd
  • Kopje koffie
  • Goede prijzen

Minpunten

• Dat ik alleen pluspunten kan bedenken

walter 07-01-2017 Via de website gekocht

uitstekende webshop

bij een foute levering zeer goede support van het personeel gehad.
Het probleem werd op de voet opgevolgd en in samenspraak zeer goed opgelost .

Pluspunten

• zeer corecte begeleiding
  • gemakkelijk
  • goede prijzen

Dirk 05-01-2017 Via de website gekocht

Converter 2.0x EX DG HSM APO Sony-AF

Artikel wasbij bestelling niet in voorraad. Cameraland nam spontaan telefonisch contact met me op om me hier nogmaals op te wijzen. Nu is het even wachten tot dit hebbedingetje aan hen, en dan ook aan mij geleverd zal worden.

Hans 04-01-2017 In de winkel gekocht

Top zaak

De verkoper nam werkelijk alle tijd voor ons, gaf goede adviezen en liet voldoende modellen en merken zien met uitleg.
Het was een genot om hier ruim anderhalf uur te doen over een aankoop.

Ricardo 03-01-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Fijne service en veel kennis van zaken!

Via cameraland heb ik een lumix G7 met bijpassende lens aangeschaft.
Deze camera had ik op korte termijn nodig en is dan ook met goed advies binnen een dag verzonden. Ik beveel deze winkel zeker aan!

Pluspunten

• snelle service
  • veel kennis

Minpunten

• mobiele website wat onduidelijk tijdens zoeken.

Fra s 02-01-2017 In de winkel gekocht

Fijne winkel

Eerlijk bekennen dat mijn eerste reden de goede inruilprijs was. 2e waren de goede klanten ervaringen. Mooie winkel en goed geholpen Door vriendelijk personeel

Pluspunten

• Prijs kwaliteit, deskundig personeel

Minpunten

• Reistijd ☺

Kim Meijer 02-01-2017 Via de website gekocht

Ontbreken lensdop

Ik heb afgelopen dagen een tweedehans camera gekocht, en vlak daarna vanaf huis een tweedehans lens besteld. Prima materiaal, erg tevreden over.

Bij de lens mist echter de lensdop. Geen idee waarom die er niet bijgeleverd is, misschien zat hij er gewoon niet bij. Maar bij een lens van 250 euro verwacht ik van de winkel dat ze er een lensdop bij leveren.

Pluspunten

• Goed materiaal
  • Veel aanbod

Minpunten

• Ontbreken lensdop

Officiele reactie van Cameraland.nl 20-02-2017

Goedemorgen mevrouw Meijer,

Uit onze administratie blijkt dat naar aanleiding van uw klacht mijn collega Harry u dezelfde dag de ontbrekende lensdop heeft nagezonden. Uiteraard onze excuses dat deze niet direct was bijgeleverd.

Graag hoor ik of u deze goed hebt ontvangen en wil ik u vragen uw review te herzien.

Alvast bedankt.

Fred Hoogervorst
Cameraland.nl

John Last 02-01-2017 Via de website gekocht

John Last

Was al langer op zoek naar een geschikte lens. Door toeval op deze website terecht gekomen. Snelle, vakkundige informatie. Levering werd snel uitgevoerd. Ben zeer tevreden!

Pluspunten

• vakkundig
  • snelle levering

Vt Hof 02-01-2017 Via de website gekocht

Tweedehands Sony A6300

Prima omschrijving van het product. De camera is tweedehands, maar zat keurig in de originele doos met alle bijbehorende accessoires. En zeer snel geleverd.

Pluspunten

• Goede omschrijving
  • Snelle levering
  • 12 maanden garantie op 2e hands product

Peet 02-01-2017 Via de website gekocht

Excellente klantvriendelijkheid

Deze winkel is een voorbeeld van klantvriendelijkheid. E-mails worden snel beantwoord en zaken worden opgelost indien noodzakelijk.
Afspraken worden nagekomen. Zelfs in een voor hen extreem drukke tijd als de kerstperiode toen ik mijn aankoop deed.

Absolute aanrader. Hele fijne (web)winkel.

Pluspunten

• Klantvriendelijk
  • Snelle reacties
  • Goede prijzen

Rob 02-01-2017 In de winkel gekocht

Topwinkel

Cameraland is een fantastisch winkel. Zelf kom ik er regelmatig en niet altijd om iets te kopen. Toch zijn de medewerkers nooit te beroerd om tekst en uitleg te geven over de producten. En als je iets nodig hebt luisteren ze goed Naar wat je wilt en geven het juiste advies voor elke beurs. Ook bieden ze de mogelijkheid om je fotospullen in te ruilen als je wilt upgraden of iets nooit gebruikt.

Pluspunten

• Zeer vriendelijk en kundig personeel
  • Zeer uitgebreid assortiment
  • Alles voor beginner en prof
  • Goede webwinkel
  • Ruime parkeergelegenheid

George Stoekenbroek 02-01-2017 Via de website gekocht

Prima winkel

Prima zaak. Het personeel heeft kennis van zaken. Goede service. Bij bestelling snelle bezorging.
Website gebruiksvriendelijk.

M. Budding 02-01-2017 In de winkel gekocht

Fijne service

Nette winkel, veel keus. Scherpe prijzen. Goed advies. Vriendelijk personeel dat kundig overkomt en ook de tijd voor je neemt. Er werd niet geprobeerd mij iets aan te smeren waar ik niet om verzocht had

Frank 02-01-2017 In de winkel gekocht

Koop camera en lenzen

Erg goed geadviseerd en zeer tevreden over mijn aankoop. Met mijn wensen/ eisen naar de winkel gegaan en samen met de verkoper tot een uitstekende oplossing binnen het budget gekomen

Petje 01-01-2017 Via de website gekocht

Aanschaf Sony F18 OSS SEL

Snel en tijdig geleverd.. verder niets. Winkel lijkt te bestaan uit enthousiastelingen - jammer dat ze (voor mij) zo ver weg zitten.

Ed Neudorfer 31-12-2016 In de winkel gekocht
Alkmaar

Uitstekende kennis en klantgerichtheid van de medewerkers.

Ik koop al enige jaren mijn camera-apparatuur bij Cameraland en ben meer dan tevreden over de kennis en klantgerichtheid van de medewerkers. Goede inruilprijzen en er wordt de nodige tijd voor de klanten genomen.

Pluspunten

• Kennis
  • Inruilprijzen

Bert de klein 31-12-2016 Via de website gekocht

Bert

Vaak wat gekocht bij cameraland,zelden probleem gehad. Was er een probleem dan werd dit heel snel opgelost. Niets dan lof

Tiny 31-12-2016 Via de website gekocht

goede service

Snelle levering, geen enkel probleem bij retourneren van een artikel.
Iets meer informatie bij een tweedehands aanbieding zou welkom zijn, zoals geschikt voor welk fototoestel, zodat een miskoop voorkomen wordt. (dit ligt ook aan mijn gebrekkige kennis)

Pluspunten

• snelle levering
  • duidelijke info bij retourneren
  • prima verpakt

Minpunten

• info over het product

Arida Winands 30-12-2016 Via de website gekocht

Goede kwaliteit en prima service

Zowel de verkoop van mijn oudere body, lens en camera Gingen vlug en naar wens.
En dat alles per telefoon internet en mail fantastische vlotte service.
Daarom mijn nieuwe camera ook weer besteld en weer vlot en helemaal een prima camera.
Ben zeer tevreden.

Wilhelm Kram 30-12-2016 Via de website gekocht

Behulpzaam en hulpvaardig

Je stelt een eenvoudige vraag en je krijgt een antwoord met heel veel mogelijkheden. Ik ben van mening, dat er vakbekwame en ervaren verkopers werken.

Pluspunten

• uitgebreid assortiment
  • prijzen zijn aantrekkelijk
  • prijzen zijn betaalbaar