Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 964 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Arthur Bruin 02-03-2017 In de winkel gekocht

Vriendelijk en vakkundige benadering

Kort geleden zijn mijn partner en ik, allebei een leek op fotografiegebied, naar binnen gelopen in de winkel van Cameraland om een indruk te krijgen welke camera er nu voor ons de beste keus zou zijn. Wij troffen er heel vriendelijk personeel en werden meteen op onze wenken bediend: de verkoper liet ons, na eerst te hebben gevraagd waarvoor wij een camera precies zouden willen gebruiken, enkele prachtige camera''s zien en gaf ook een heldere uitleg over de soorten camera''s die er zijn.
Wat wel zo prettig was is dat de verkoper naar mijn indruk deskundig was en dat er in het geheel geen sprake was van enige aandrang om ons direct tot aanschaf te laten overgaan.
Een week later zijn wij teruggegaan om de door de verkoper geadviseerde Sony a6000 te kopen en daarvan hebben we nog geen seconde spijt gehad ! Pas in de dagen na de aanschaf ben ik mij op internet goed gaan verdiepen in het aanbod van verschillende merken en type camera's en de prijzen ervan, en ik kan alleen maar beamen dat we door Cameraland uitstekend zijn geadviseerd.
Ook vanwege het overweldigend grote assortiment van Cameraland zou ik anderen zeker adviseren om naar deze winkel te gaan indien men overweegt om een foto- of videocamera te gaan aanschaffen.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Varya 02-03-2017 Via de website gekocht

Super snel geleverd

Ik vestelde een tweedehands camera, en ondanks dat deze de grens moest oversteken was hij de volgende dag al aangekomen. De camera leek ook gloednieuw. Super!

ProPhoto.Pictures 02-03-2017 Via de website gekocht

Aankoop 2e hands onderdeel

Ja dat heb je dan, je camera komt ten val ondanks de metalen ophang beugel die losschiet. Kosten liepen hoog op. De lens maakte als eerste contact en daardoor ving de lenskap de val als eerste op. De lens bleef heel, de camera helaas niet en de lenskap ook niet. Gelukkig kon Cameraland mij aan een goede 2 de hands helpen.Dank jullie. Top service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Steven 02-03-2017 In de winkel gekocht

Kundige verkopers.

We zijn netjes geholpen en goed advies gehad. We waren op zoek naar een cameratas , en dat is gelukt ook.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Oscar Mendonca Dias 02-03-2017 Via de website gekocht

Zeer goede service

Als klant van Cameraland sinds twee jaar ken ik de winkel goed en heb niets anders dan goed ervaringen met assortiment, service en personeel.
Nu voor het eerst bestel ik een step up ring via de website. rond 16.00 uur besteld en volgende ochtend om 11.00 uur in Hoorn ontvangen.
Beter kan niet. Geweldig.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Kim Udo 02-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ouderwetse service in een moderne fotozaak!

Is er iets op fotogebied dat ze bij cameraland niet hebben? Nou heeeel soms. Maar dan... bestellen ze het gewoon voor je en krijg je binnen een dag een telefoontje dat je bestelling in aantocht is. Dat maakt het dus de moeite waard om een stukje om naar Alkmaar te rijden. Voor mijn man zeker geen straf, hij noemt dit niet voor niets zijn favoriete 'snoepjeswinkel'!

Ilse Van den Bossche 01-03-2017 Via de website gekocht

Via de shat, hebben zij mijn ogen geopend

Ik schaam mij nog steeds dood. Net omwille de ongelooflijke snelle hulp on line.
Eindelijk had ik een budget bijeen gekregen, om een betere camera te kunnen aanschaffen. Eentje met meer iso waarden. Ook al wist ik totaal niet wat het eigenlijk betekende. alleen dat het beter was voor als je veel binnen huis trekt.
Zo kwam ik terecht bij de Sony A5100 body. Wist ik veel dat deze geen lens incluis heeft en mijn moment van vruegde, sloeg om in pure paniek.
Tja, klik en go is mijn ervaring met camera's. In paniek bestelde ik dan maar de Nikon Coolpix P900. Toch werd ik er niet rustiger op en waagde de domste vragen via de shat. Het gevolg is, door hen ben ik mij gaan verdiepen in alles betreffende een camera. Gewoon al, om niet nog eens vanachter de pc, door de grond te zakken want kwam weer tond mijn verstand. De Sony is het geworden.
oprechte excuses maar vooral, veel dank.
Mijn volgende aankoop bij jullie, zal een bewuste keuze zijn en niet meer beschamend.
Ilse Van den Bossche. Ik ben er echt wijzer op geworden.

Mathijs Geenacker 01-03-2017 Via de website gekocht

Top service

Ik wilde een statief hebben maar wist niet precies wat. Dankzij de zoekfilters van de site heb ik precies kunnen bekijken welk statief het best bij mij past. En de volgende dag in huis. Gelijk uitgeprobeert. Helemaal geweldig!!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

HCR Fotografie 01-03-2017 Via de website gekocht

Snelle levering

Was op zoek naar een receiver van Elinchrom die nergens meer leverbaar was maar.... gelukkig nog wel op voorraad bij Cameraland. Top geregeld en snel in huis.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

ALR 01-03-2017 Via de website gekocht

goede info-snelle levering

Prima (extra) informatie verkregen via de telefoon.
Keurig en snel geleverd. Dit hete een demo onderdeel maar is als nieuw. super!!

Wilfried 01-03-2017 Via de website gekocht

Kowa BD 8x42 XD

De aankoop en levering gingen prima
Het geleverde komt echter niet overeen met de beschrijving
Ipv een lederen tas is er een plastic tasje geleverd
Daarnaast is de garantie volgens de beschrijving 10 jaar, echter in de voorwaarden van camera land staat 2 jaar.
De verrekijker zelf voldoet aan mijn verwachting

André 28-02-2017 In de winkel gekocht

Blij met mijn D5600

Goed geholpen, klantvriendelijk en lekker snel. Extra batterij wilde ik eerst een goedkopere kopen,dat bleek bij de nieuwe toestellen niet te kunnen. Heeft de verkoper me laten zien dus toen maar een originele batterij extra erbij gekocht. Super camera alleen jammer dat er geen boekje meer bij zit, dat moet je downloaden. Verder een topzaak

T Meijering 28-02-2017 In de winkel gekocht

Advies en reparatie

Altijd een goed advies over te maken keuzes en hulp bij reparatie van toestel. Correcte adviezen. Ben zero tevreden.

Matthijs Wolthers 28-02-2017 In de winkel gekocht

Prima geholpen

De keuze voor een goed statief is lastig. Ik had me uitgebreid verdiept, maar eigenlijk duizelde het me een beetje. Bij Cameraland kon ik rustig even kijken en kreeg ik aangenaam en deskundig advies én een goede prijs.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

R. Ebli 28-02-2017 Via de website gekocht

Vlot en zo goed als nieuw

Net voordat ik naar buiten ging om te fotograferen, snuffelde ik nog wat rond op de tweedehands-pagina van Cameraland. Hier stuitte ik op een mooi klasse-objectief; namelijk een 12-32 mm F 3.5-5.6 van Panasonic: Niet alleen zeer compact en scherpe beeldoverdracht, maar ook nog eens zeer scherp geprijsd. Na een paar handelingen was het mijn objectief. Na het weekend ontving ik het objectief en inmiddels heb ik er al mooie foto's mee gemaakt.

Victoria 27-02-2017 Via de website gekocht

Super!!!

Ik heb voor het eerst een bestelling geplaatst bij cameraland.nl Ik ben echt tevreden over de verloop hier van. Een hele mooie prijs betaald voor een lens voor mijn nieuwe camera. Ik zal zeker als ik nog een lens ga halen zeker hier weer kijken.
Product werd ook zeer snel geleverd.
Hopelijk kan ik in de toekomst hier terecht voor meedere aankopen.

Heel erg tevreden. 27-02-2017 Via de website gekocht

Aankoop camers met lens

Ik ben zeer tevreden over het geleverde. Er was in eerste instantie een misverstand ontstaan, door de medewerker op een adequate manier opgelost.

Fred de Wit 27-02-2017 In de winkel gekocht

EAW

Prima advies en begeleiding bij de keuzen van een spiegelreflex camera met lens.
Er is in de winkel zo veel keuze, dat je er bijna een dag voor kan uittrekken wil je alles gezien hebben.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

wilco 26-02-2017 In de winkel gekocht

Fotocamera

goede uitleg en kennis van zaken.. verkoper neemt de tijd voor je ondanks de drukte van klanten.. gedegen kwalitatieve uitleg over het product.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Piter 26-02-2017 In de winkel gekocht

Veel expertise en uitmuntende service

Koop er regelmatig. Veel kennis in huis en perfecte service. Ze hebben er echt verstand van en helpen in een rustige sfeer

Fred 25-02-2017 Via de website gekocht

Handschoenen Climatec.

Prima webshop, schitterende winkel.
Vriendelijk personeel dat weet waar ze het over hebben, geen vraag is te gek.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Ron en Wendy 25-02-2017 In de winkel gekocht

Klantvriendelijk en professioneel

Was opzoek naar cadeautje voor mijn vrouw. Ze verkopen op advies en ze willen je niet het duurste verkopen.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Wilma Lippolt 25-02-2017 Via de website gekocht

Nikon zonnekap gebruikt

De afbeelding was niet van het product. Ik heb dezelfde afbeelding op een buitenlandse site gezien n.l. www.bhphotovideo.com. Een knopje ontbreekt en dat was niet omschreven.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• -

Afra Beemsterboer 24-02-2017 Via de website gekocht

review

Ik kan Cameraland van harte aanbevelen als je iets uit de webshop koopt. Snelle en keurige service. Zo kon ik snel aan de slag met mijn nieuwe Panasonic camera.

Pieter van Walsem 24-02-2017 Via de website gekocht

Macro-closup voorzet lens

Ik bestelde een macro closup lens. Supervoordelig bij cameraland. Bij de post was het pakket 1 dag vertraagd. (de zaterdag die ik uitgetrokken had om de lens te proberen) Maar ja daar kan camerland niets aan doen. Dus ik ben dik tevreden!

E.horst 23-02-2017 Via de website gekocht

Aanschaf La-ea4 adapter sony

Na een vastloper in het bestelproces van de laatst aanwezige sony adapter kon ik hem niet meer bestellen via de webshop. Dacht dat ik te laat was en deze uitverkocht was.
Na een telefoontje de volgende ochtend bleek datnie inderdaad vast stond. Door goed overleg en communicatie werd het vrijgegeven en kon ik deze alsnog direct bestellen. De volgende dag in huis. Top service!!!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Sjaak 23-02-2017 In de winkel gekocht

Aanschaf Panasonic Camera

Ik had al langere tijd gekeken naar de Camera die ik gekocht heb en ook wat ervaring er mee op kunnen doen doordat een kennis deze ook had.Ging dus eigenlijk heen om deze even op te halen maar de verkoper vroeg toch zonder verveld te zijn wat ik er mee ging fotograferen, pakte naar wat opmerkingen van mijn kant nog 2 andere camera's er bij om toch nog even op de voor en nadelen te wijzen van de verschillende types. Verder nog extra advies gehad betreffende accu's en filters. Bij het afrekenen kon ik ook nog een kortingsbon die eigenlijk via de site besteed moet worden inleveren dus in zijn geheel ben ik zeer tevreden over de service en kom graag nog eens terug.

Nico 22-02-2017 In de winkel gekocht

Nico

Mooie overzichtelijke winkel en een goede service vooral omdat er nogal wat moeite gedaan moest worden om een lensdop met de juiste diameter te vinden.

JM 22-02-2017 Via de website gekocht

Aankoop bridgecamera

We wilden een tweedehands camera kopen, maar vanwege de summiere omschrijving op de website hebben we gebeld, twee keer contact gehad en we zijn nog een keer teruggebeld vanwege een onvolledig antwoord. Heel netjes. Bovendien snelle verzending en een prachtige camera, kreeg 4 sterren in de winkelwaardering, maar wat ons betreft 5!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Anne 22-02-2017 In de winkel gekocht

Verrassend

Ik kwam alleen voor batterijen, maar was aangenaam verrast door het enorme, uitgebreide assortiment camera's en accessoires! Ik werd met enthousiasme geholpen, ook al kocht ik iets kleins. Erg vakkundig!

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Peter 22-02-2017 Via de website gekocht

tamron lens

Zeer vriendelijk en verstand van zaken. Goed luisteren naar de klant en daardoor zeer toegankelijk voor amateur of professional

Rob Jouvenaar 21-02-2017 Via de website gekocht

dhr.

Zeer snelle levering van een VR bril. Jammer genoeg werkte de VR bril niet zoals ik gehoopt had op mijn telefoon. Gelukkig geen probleem, ik mocht hem kosteloos
terug sturen en kreeg keurig mij geld retour. Klasse geregeld dus een pluim voor Cameraland. TOP!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Perakash 21-02-2017 Via de website gekocht

Camera gekocht en goed geleverd

toppe shop , mijn camera was de volgende dag al geleverd bij de Gamma. Het gaat om een zeer dure camera waarvoor ik wel de nodige twijfels had , maar alels is prima gegaan, warme douche van mij aan Cameraland en zeker te promoten

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Cameratas 21-02-2017 Via de website gekocht

Cameratas

mooie tas voor mijn Nikon A900 ben zeer tevreden met mijn aankoop snel geleverd en de tas is van goede kwaliteit en mooi van vorm. Top

Erwin Verheyen 20-02-2017 Via de website gekocht

Prachtige service!

Na wat zoeken vond ik de toploader van Mindshift. Omdat ik twijfelde tussen enkele items heb ik mijn keuze voorgelegd aan Cameraland. De dag nadien kreeg ik al een degelijk onderbouwd antwoord. Mijn bestelde tas zelf werd me de dag na het plaatsen van mijn bestelling al geleverd. Van een uitstekende service gesproken!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Hans I. te Bussum 20-02-2017 In de winkel gekocht

deskundig, en to the point

na voorafgaande oriëntatie op de site, ging de keus en het gesprek over de twee alternatieven. Alternatief 2 paste perfect; ook het advies over de benodigde accessoires (oa statief), waarbij de lage prijs een belangrijk element was, verliep 'naadloos'.

wim aben 20-02-2017 Via de website gekocht

grijskaart

snelle en correcte levering.
zal zeker in de toekomst meer bestellen.
groot assortiment en zeer goede prijs kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Arno 20-02-2017 Via de website gekocht

Zoals het hoort

Overzichtelijk site, correcte afhandeling en snelle bezorging. Zoals als je het verwacht en hoopt maar je niet altijd krijgt. Goede zaak en een voor mij vertrouwd adres met een uitstekend assortimente goede prijsstelling en service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

I.J. Newsman 20-02-2017 Via de website gekocht

Niet duur, maar ook niet compleet

De bestelde fototas is prima, en niet duur. Maar de aangekondigde 'swing'-riem met vakje voor mobieltje e.d. zat er niet bij. In plaats daarvan een gewone draagriem, die aan de binnenkant ook nog beschimmeld was (makkelijk af te vegen). Geen reden om terug te sturen, wel jammer.
De op vrijdag bestelde tas werd pas op dinsdag bezorgd. Wel per mail op de hoogte gesteld van de reden: sneeuwval.

Officiele reactie van Cameraland.nl 20-02-2017

Goedemorgen meneer, mevrouw Newsman,

Wat vervelend om te horen dat uw aankoop u niet in nette staat heeft bereikt.

Kunt u ons per mail uw ordernummer doorgeven?

Graag wil ik iets doen als dank dat u de moeite hebt genomen om ons te laten weten hoe uw product geleverd werd en hoe wij dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Fred Hoogervorst
Team Cameraland.

Anatolii Isaiev 20-02-2017 In de winkel gekocht

X-Rite ColorMunki Display + Passport Bundle

My spouse is photographer and we saw how hard sometimes to restore colours from the photoset. So we decided to buy this nice kit from her first salary as professional photographer. As a perfectionist when it comes to colours, now she will be happy.

Pluspunten

• Klantenservice

Minpunten

• -

Bob 18-02-2017 Via de website gekocht

Cursus landschapsfotografie bas meelker

Het was zeer gemakkelijk om de cursus te boeken, duidelijke indeling van de website en goed doorverwezen naar de omschrijving/ betaling.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Louise 18-02-2017 Via de website gekocht

Goede service!

Goede winkel. Duidelijke website en bestelling. Netjes mail gestuurd dat levering later was ivm sneeuwval. En direct nieuwe datum gemeld.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

houdt moedt 17-02-2017 In de winkel gekocht

cameraland-land van mijn dromen

super service
goede kwaliteits produkten
nooit te beroerd om met je mee te
te denken
en een rimpelloze afhandeling aan de balie.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

cora 15-02-2017 In de winkel gekocht

Super winkel om snel terug te komen

Ik ben een volkomen leek op gebied op gebied van fotograferen. Ga in april op safari naar Afrika.
Ik heb een hele mooie spiegelreflex camera gewonnen, via loterij. Heel leuk natuurlijk, maar om goed te weten hoe je mooie foto's kan maken is dan weer iets anders.
Ik werd super goed ingelicht in de winkel en ze hadden zelfs occasions van lenzen. Ook een mooie tas gekocht, voorzetlens en voor zonnig weer een zonnebrilletje voor camera ;-)) en daarbij ook nog regenkapje voor camera.
Ik heb op website gekeken en heb daar gelijk ingeschreven voor cursus in Amsterdamse Waterleiding gebied. Daar kan ik leren hoe ik mooie foto's kan maken van dieren. Verheug mij er op en hoop er veel te leren.
Super spannend. Ik ga mij er verder in verdiepen.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Lorenzo 15-02-2017 In de winkel gekocht

goed en deskundig advies

Zeer goed geholpen bij de aanschaf van twee objectieven een flitser en een tas. De prijs is dan misschien wel wat hoger dan bij andere winkels maar de service en proffesionaliteit is er dan ook naar.
Je wordt altijd zeer goed geholpen en geadviseerd.

Wessel 14-02-2017 Via de website gekocht

Wessel

Telefonisch geholpen, 3x gebeld, 3x mensen met heel veel kennis. Super camera gekocht. Cameraland.nl is echt aan te raden!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Ulympos 14-02-2017 In de winkel gekocht

Geen "dozenschuiver" maar echte winkel met kundig personeel.

Ik heb dit keer bewust een winkel opgezocht. Cameraland biedt scherpe verkoopprijzen en is voor mij dichtbij. Dus bezoek is geen punt. Een mooie winkel met ontzettend veel artikelen. Voor de professional tot voor de kiekjesmaker.
Op een doordeweekse dag bleek het toch aardig druk. Niettemin kreeg ik alle aandacht om de aanschaf van een door mij al bewust uitgekozen camera met inruil oude camera door te spreken. Nog als extra een geheugenkaartje + verzekering voor drie jaar. Goede deal gesloten en blij met m'n nieuwe aanwinst naar huis om het toestel te verkennen.

Ramon 14-02-2017 In de winkel gekocht

Goede service, vriendelijke medewerkers, eerlijk advies

Ik ben bewust naar de winkel gegaan om me voor te laten lichten over de (on)mogelijkheden mbt mijn wensen voor een camera. Ik kreeg verschillende modellen gedemonstreerd die pasten bij mijn wensen/eisen. Ik kreeg eerlijk advies en werd zelfs afgeraden een duurder model te kopen omdat de goedkopere beter bij mijn wensen zou passen. Ik kan deze winkel echt aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Mike 13-02-2017 Via de website gekocht

Deskundig advies en geduldig

Zowel in de winkel als door de telefoon nemen de mensen van cameraland altijd uitgereid de tijd om mijn vragen te beantwoorden. Ik krijg deskundig advies en als men het niet weet zoeken ze het op en word ik teruggebeld. Recent heb ik 2 remote triggers online gekocht via de webshop na eerst telefonisch contact gehad te hebben..

Pluspunten

• Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid site

Nico Vemeer - Fotografie 11-02-2017 In de winkel gekocht

Even bij Cameraland kijken.. blijf je gelijk vaste klant!

Cameraland is een winkel in Alkmaar die zo ingedeeld is dat er overzicht is middels de vele vitrines en voldoende balies zijn om klanten te woord te staan, professionele hulp is altijd aanwezig!
De winkel is vanuit Haarlem zeer goed te bereiken en parkeren is nog nooit een probleem geweest.
Inmiddels al div. apparatuur gekocht zowel nieuw als 2e hands, kennissen die net beginnen met de mooie hobby (zo begint het toch) beveel ik ook steeds de website aan en er een kijkje te nemen .

Nico Vermeer

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -