Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 978 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

mike 10-05-2017 In de winkel gekocht
alkmaar

goede uitleg

het was behoorlijk druk in de shop maar werd toch vlot geholpen
ik was op zoek naar een camera maar was nog niet zeker welk type ik had wel wat huiswerk gedaan maar wilde toch wat bevestiging van iemand die er verstand van heeft.
de verkoper liet mij nog wat alternatieven zien (nieuw en gebruikt) stelden goede vragen omtrent te verwachte gebruik en samen zijn we tot een camera gekomen
het werd de canon eos 760 d waar ik nu stevig mee aan het oefenen ben naar volle tevredenheid

Ton Fransen 10-05-2017 Via de website gekocht

Dik tevreden

De door mij bestelde lens werd direct de dag erna al geleverd en zelfs in de originele verpakking en verder goed beschermd verpakt. De lens was in topconditie zonder enige beschadiging of krasjes. Dus dik tevreden.
Cameraland Bedankt en tot snel.

Boerema 09-05-2017 Via de website gekocht

Snelle Levering

als enige webshop had CameraLand de Bynolyte WPR 8X42 DCL verrekijker nog op voorraad. gelijk besteld en de volgende dag al inhuis kunnen hebben als Post NL de tijd indicatie in de app tenminste voor elkaar had gehad helaas kwam de bezorger 6 uur te voeg. hier kan Camera Land natuurlijk niks aan veranderen

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Paul 09-05-2017 Via de website gekocht

Schitterende bijstand aan de klant + prima oplossingen!

Door mijn eigen schuld bestelde ik een verkeerd type zonnekap( Canon ES-62 i.p.v. ES-68). Toen ik mijn fout opmerkte, nam ik telefonisch contact op. Ik kreeg onmiddellijk een zeer simpele, afdoende manier aangeboden om dit euvel op te lossen ( geen ingewikkelde procedure maar een heel eenvoudige ruil). En kijk, nog geen 3 dagen later waren alle problemen van de baan en zit de juiste zonnekap reeds op mijn lens! Schitterende klantenservice ! Hier blijf ik zeker klant !!!

Edith Lambermon 09-05-2017 In de winkel gekocht

Camerland altijd goed!

Via de site (heel handig!) had ik 2 objectieven besteld. In de winkel kreeg ik het advies om ter plekke met beide objectieven enkele foto's te maken, zodat ik het verschil kon zien en een goede keuze kon maken. Uit eerdere ervaringen weet ik dat wat je 2e hands koopt altijd goed is en mocht er onverhoopt toch een minpuntje zijn, dan wordt dat netjes opgelost. Ik ben heel tevreden met al mijn nieuwe- en 2e hands aankopen en adviseer iedereen die een camera of andere foto apparatuur zoekt, naar Cameraland te gaan.

K. Lorie 09-05-2017 Via de website gekocht

Fantastische service!

Ik heb onlangs een camera gekocht bij Cameraland en ben zeer tevreden van de service die ik gekregen heb. Ik heb snel antwoord gekregen op een vraag die ik via mail gesteld had en ben tevreden met het antwoord. Heb mij een demotoestel gekocht en enkel de doos was een klein beetje beschadigd maar dit was ook op voorhand vermeld. Voor de rest is het toestel in perfect staat en ben ik er zeer tevreden mee! Het was ook een zeer snelle levering. Ik heb donderdag besteld en had het toestel al op zaterdag in mijn handen in België! Een echte aanrader voor iedereen!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Pieter 09-05-2017 Via de website gekocht

krijgen wat je wil

duidelijke omschrijving en ook krijgen wat er staat. de website is makkelijk te doorzoeken en het product goed beschreven en gefotografeerd

Pluspunten

• Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Nelize 09-05-2017 Via de website gekocht

Camera

Ik vind het een uitstekend product en heb er veel gemak van, ook zijn de foto's mooi scherp waar ik blij mee ben. Goede service

Anja 08-05-2017 Via de website gekocht

Superwinkel

Makkelijk te bestellen en een zerre vlotte afhandeling van zaken. Zo wil je het als klant hebben. De website is helder. Van de aangeprezen tweedehands waren weet je wat er te verwachten is.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Wilma Heijnen 08-05-2017 In de winkel gekocht

Enthousiaste vakkundige medewerkers

Ik ga graag naar de winkel zelf omdat het voelt als een snoepwinkel, ik kijk graag naar het grote assortiment wat jullie hebben en laat me graag adviseren omdat ik als hobby fotograaf zeker niet alle wijsheid in pacht heb en zo nog een hoop van jullie kan leren.

Frank 06-05-2017 Via de website gekocht

Helemaal niks mis mee!

Goeie prijs, laat op de avond besteld, en inderdaad de volgende dag nog bezorgd ook, precies zoals beloofd. Helemaal goed!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

kvdoorn 05-05-2017 Via de website gekocht

Goede wijn behoeft geen krans!

Om niet altijd mijn sony a300 met de nodige lenzen mee te hoeven zeulen, zocht ik een camera die alles in zich had en liefst meer dan de Sony a300. Vroeger (1980) altijd met een Nikon gewerkt, vandaar mijn keuze op Nikon. De A900 trok mijn aandacht vanwege de zeer goede specificaties en mogelijkheden maar ook door de redelijke prijs van deze camera.
De keuze van 'Cameraland' was ook niet moeilijk gezien de reputatie die het bedrijf heeft.
Goed verpakt en de sublieme service om dezelfde dag te leveren vond ik heel bijzonder.

Monique 05-05-2017 Via de website gekocht

Supersnelle en keurige service

Ik heb voor cameraland gekozen door het grote assortiment en de snelle levering. Alles wat ik zocht is ook waargemaakt en bezorgd.

FRans Vermeir 05-05-2017 Via de website gekocht

Ik kan u feliciteren om de heerlijke service

Had een Eos D5 gekocht. Die is stuk geraakt. Teruggestuurd en na enkele dagen, hersteld bij mij thuis afgeleverd.
Duimen te kort om te zeggen hoe tevreden ik ben!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

van geelen 05-05-2017 In de winkel gekocht
hoefplan alkmaar

goede service

Remco intervenieerde terecht bij het kopen van een adaptor micro 4/3
Leverde in plaats daarvan een tweedehands telelens.
Voldoet uitstekend.
Goede uitleg.
(Enige dagen tevoren minder mededeelzame medewerker over hetzelfde onderwerp)

wj snel 05-05-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Zeer goed geholpen de verkoper had verstand van zaken

Goed geholpen door de verkoper ben al meer in deze winkel geweest en als je goed geholpen ga je ook terug naar de winkel.
En een groot assortiment accessoires voor de camera.

Peter 03-05-2017 In de winkel gekocht
hoefplan

gewwon lekker normaal

goed advies gekregen, lijkt wel alsof ze je kennen......
9 gegeven omdat er een item bij de demo model camera ontbrak ondanks controle door verkoper ( en ikzelf)
moest dus even terug, werd meteen weer goed geholpen. klasse.

Bibi 03-05-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Hele goede en klantvriendelijke service!

Mijn ouders hadden hier in het begin een van de eerste versies van de Sony Alpha gekocht. De service was toen al goed. Na mijn toenemende interesse in fotografie ben ik naar deze winkel teruggekomen. De eerste keer kwam ik om informatie te vragen over wat voor soort camera geschikt zou zijn voor mijn soort gebruik. Er werd voor mij alle tijd genomen en ik werd professioneel te woord gestaan. Ik ben hierna nog een tweede keer teruggekomen om een beslissing te maken. Met behulp van een van de personeelsleden heb ik uiteindelijk mijn perfecte camera gekozen. Ik ben zeer tevreden over het aanbod en de hulp van het filiaal in Alkmaar.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Hendriks 02-05-2017 In de winkel gekocht

geweldig geholpen

bij de aankoop was het erg druk in de winkel maar de verkoper die mij hielp nam alle tijd om alles uit te leggen en te laten zien.
niets was te veel verschillende objectieven werden naar voren gehaald en uit gelegd TOPPIE!!!!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Nina 01-05-2017 Via de website gekocht

Zeer snelle bezorgtijd!

Ik heb Cameraland gekozen omdat dit de scherpste prijzen waren en zeker toen ik zag dat er ook tweedehandsspullen werden verkocht. De lens die ik hier heb gekocht was voor mijn Nikon camera, en ik ben er heel tevreden over, enkel stond er niet in de beschrijving bij dat je bij deze lens zelf moest scherpstellen, dus dat was wel een kleine verrassing, maar ik vind dit niet echt een minpunt.

Jos 01-05-2017 Via de website gekocht

Fijne shop en snelle levering

Heb online een systeemcamera gekocht. Twijfelde tussen fuji x-t1 en x-t2. Uiteindelijk voor t1 gegaan via cameraland nav goede review van product en over hun service. Ben tevreden met hoe alles verlopen is.

Stefan Ammerlaan 01-05-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Betrouwbaar en deskundig advies!

Bij deze aanschaf kwam technisch vakmanschap en bevlogenheid voor beeld duidelijk naar voren. Geen onzin verkooppraatje maar oprechte interesse voor ons mooie vak: Fotografie. De winkel was behoorlijk vol en ondanks dat, nam de verkoper toch alle tijd om mijn wensen aan te horen, wat resultreerde in de aanschaf van de juiste lens.
Daarnaast was het een genot om in deze 'snoepwinkel' een zeer uitgebreide collectie camera's, lenzen en toebehoren te zien. Ook de enorme keuze 2e hands camera's, lenzen, etc is een aanrader!

Wezelman 30-04-2017 In de winkel gekocht

Prima service

Nemen goed de tijd voor je. Luisteren naar je wensen en adviseren je perfect. En goede uitleg over je aanschaf.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Peter 25-04-2017 In de winkel gekocht

Heel goed advies

Heel goed advies gekregen. Ik heb zelf een Canon D450 hier wilde ik een nieuwe standaard lens voor kopen, mij werd gezien de leeftijd van de camera een tweede hands lens aangeboden. Scheelde een hoop geld.

Joop 24-04-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Trieste ervaring met salesgeile verkopers

Nikon D500 gekocht @ 2000 EUR; wordt me ongevraagd een extra accu en geheugenkaart in rekening gebracht. Accu bleek achteraf niet te werken.

Ik kwam op een later tijdstip terug om beginners belichtset te kopen, ipv daarvan een verkoopgrage verkoper die me een set van 400 euro duurder wilt aan smeren. Mega Irritant.
Enfin ik koop de set uiteindelijk, blijkt daar de verkeerde netspanningsnoer bij te zitten.

Vervolgens wordt me een remote trigger set aangepraat, ondanks herhaalde vragen van mij of mn huidge set niet voldoet. Nee mijnheer u ziet dat verkeerd. Ook deze set bleek niet te werken en volgende verkoper probeerd me precies de zelfde de set te verkopen waarvan de vorige koopmans zei dat het niet werkte.

Je hoort niets van klantenservice als ik hier vragen over stel. Personeel heeft enorme gaten in de produkt kennis en lijkt voornamelijk getrained te zijn om het maximale uit je beurs te knijpen.

Doet uzelf een lol, informeer uzelf online en koop via een webshop, hoogstwaarschijnlijk wat goedkoper en ALS er dan iets fout gaat kunt u in ieder geval alleen uzelf de schuld geven, ipv deze zgn experts.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Officiele reactie van Cameraland.nl 03-05-2017

Goedenavond Joop,

Wat vervelend dat u z'n slechte ervaring hebt gehad. Dit kan nooit onze bedoeling zijn geweest.

Graag komen wij met u in contact zodat wij dit passend met u kunnen oplossen. Kunt u ons per mail (info@cameraland.nl) uw order- / factuurnummer doorgeven?

Alvast bedankt voor de moeite.

Fred Hoogervorst
Klantenservice Cameraland.

Ozzy 24-04-2017 In de winkel gekocht

Echte vakmensen

Prima website, kon de camera die ik wilde aanschaffen reserveren zodat ik het in de winkel fysiek kon bekijken. In de winkel onderscheidt cameraland zich van de rest. Service is perfect omdat je door een vakman tot de beste aankoop wordt begeleid. Alles wat ik vroeg stond een heldere uitleg en advies tegenover. Hierdoor kon ik beter mijn keus maken. Fotografie is niet mijn core business, maar eerder een aanvulling op mijn creatieve process als kunstenaar, daarom is het fijn dat iemand de tijd neemt om te begrijpen wat je echt nodig hebt. Ik gebruik de camera nu al enkele weken en het is echt een genot om dit product aan mijn arsenaal toegevoegd te hebben. Mijn studio/atelier uitbreiding zullen dan ook bij cameraland plaats vinden.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

irma 23-04-2017 In de winkel gekocht

fantastische service

Ik wilde graag een fototoestel en een verrekijker kopen en werd fantastisch geholpen. De service, uitleg en engelen geduld van Dirk, zorgde ervoor dat ik als een tevreden klant de deur uitging. En het ging niet eens om een dure camera en verrekijker. Dus ze nemen voor elke klant uitgebreid de tijd. Waar vindt je dat nog tegenwoordig? Bij Cameraland in Alkmaar dus. ... nogmaals bedankt en hoop dat ik nu weer mooie foto's kan maken. Vriendelijke groet, ....

paul schuyt 22-04-2017 In de winkel gekocht

Deskundige en eerlijke voorlichting

De breedte van de sortering, almede de de deskundige en eerlijke voorlichting door iemend(Remco) die liefde en passie heeft voor zijn vak

R.p.heijkoop 22-04-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Goede service en personeel welke de juiste kennis heeft .

Gewoon een goed uitziende winkel met het juiste personeel met kennis van zaken.
Geen opdringerig personeel maar vriendelijk.

Jan Piet 22-04-2017 Via de website gekocht

Als altijd: razendsnelle service tegen een scherpe prijs!

Soms fysiek, maar vaker digitaal doe ik hier als professional mijn aankopen. Levering per post is als altijd snel en correct, het wordt dezelfde dag verstuurd en is als PostNL meewerkt de volgende dag aanwezig. Vaak later op de dag in mijn geval en dat is fijn ivm terug zijn van opdrachten. Fysiek is het een winkel waar men meedenkt en een eerlijk (dus niet altijd het duurste maar meest bruikbare) advies geeft. Dat maakt het ritje dan weer ruimschoots de moeite waard!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Mariska 21-04-2017 Via de website gekocht

Goede service

Mijn aankoop betrof een Occasion objectief. Op de site stond duidelijk de staat hiervan beschreven, maar toch had ik voor de aanschaf, graag nog even bevestiging per mail, die ik ook kreeg. Het was voor mij te ver om vooraf te gaan kijken. De lens werd goed verpakt opgestuurd, en bleek inderdaad in een super staat te verkeren. Enige minpuntje vond ik het stof aan de achterkant van de lens. Ik had verwacht dat dit in de winkel wel nagekeken/gereinigd zou worden voor de verkoop. Nu heb ik het zelf gedaan.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Wiro 21-04-2017 Via de website gekocht

Snelle levering en goede communicatie

Video camera en gebruikte microfoon gekocht. Werd snel geleverd. Microfoon past niet op gekocht model camera, dus retour gestuurd met bijgeleverd formulier en direct ook geld teruggekregen. Nieuwe microfoon gekocht en deze is net als de camera perfect. Toppers!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

G. Nijhof 21-04-2017 Via de website gekocht

Klasse gedaan!

We hadden per abuis twee cameratassen met het verkeerde formaat besteld. Ondanks dat het goed op de site stond.
Het kosteloos omruilen was geen enkel probleem.

A Koster 21-04-2017 Via de website gekocht

Goede service en snel geld terug bij verkeerde zending

Snelle levering en service. Ik kan alleen maar zeggen top behandeling. nodigt uit meer te werken met Camera land.

Anoniem 20-04-2017 Via de website gekocht

Snelle levering.

Ik heb een verrekijker gekocht. De website geeft duidelijke uitleg over de verschillende producten en de levering was snel.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Hans 20-04-2017 Via de website gekocht

Goede service

Besteld produkt was niet meer leverbaar, Cameraland kwam met een goed alternatief.
De afhandeling was uiterst coulant.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marieke 20-04-2017 In de winkel gekocht

Cameraland Alkmaar

Vorige week een camera gekocht bij Cameraland Alkmaar. Mijn complimenten voor de professionele service! Heel uitgebreid, zonder tijdsdruk, duidelijke uitleg, goed meedenken van de verkoper. Absoluut een aanrader!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Dini 20-04-2017 In de winkel gekocht

vakkundige hulp

Deze zaak gekozen omdat mijn zus en zwager daar al lang komen en zeer tevreden zijn. En het klopte vragen werden goed beantwoord en advies werd vakkundig en vriendelijk gegeven

Edwin 19-04-2017 Via de website gekocht

Snelle levering

Ik heb bij Camerland een tweedehands battery grip gekocht en deze werd binnen een dag geleverd in prima conditie en goed ingepakt. Top!

Peter 19-04-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Prettig en goed geholpen!

Ik ging heen om te vragen hoe ik mijn oude camera moest reinigen en wilde kijken of ik de overstap naar een nieuwer model wilde maken. Ik kreeg een goede instructie hoe de camera schoon te maken, dat werd ook ter plekke uitgevoerd. Daarna zijn we gaan praten over de nieuwe modellen versies mijn model. Voordelen en nadelen zijn goed benoemd. Uiteindelijk met een leuke deal naar huis gegaan.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Dick Bosman 19-04-2017 Via de website gekocht

De service, die ik nodig heb...

-Duidelijk
-Overzichtelijk
-Compleet
-Vriendelijk
-Snel
Alle info die ik nodig heb om iets aan te schaffen, vind ik op de web-site.

Leo 18-04-2017 In de winkel gekocht

100% deskundig.

Het maakt niet uit welke verkoopmedewerker je te spreken krijgt, ze weten allemaal waarover ze het hebben. 100 % deskundig en volledig op de hoogte van wat in de winkel te koop is, of het nu nieuw is of 2e hands het maakt niets uit.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Ben Tomesen 18-04-2017 In de winkel gekocht

Alsof je thuis komt!

Onmiddellijk als je binnenkomt kijkt een van de medewerkers je aan en verwelkomt je. De winkel ziet er super uit, je wordt heel persoonlijk geholpen aan één van de statafels, echt voor jou. Het assortiment is enorm en ook als je geen verstand van fotograferen hebt voel je je welkom tussen alle professionals.

Groentjes 18-04-2017 In de winkel gekocht

Wat een klasse zaak!

Eerder hebben we al een videocamera gekocht bij Cameraland. Dit keer gingen we voor een mooi fototoestel, onze eerste echte camera. Uitvoerig en in alle rust hebben we geduldig uitleg gekregen over alle verschillen tussen de camerasoorten en de verschillende lenzen etcetc. Als een kind zo blij de deur uit met een supercamera! Geen platte verkoop maar echt advies, wow, ze bestaan nog, winkels waar je als klant centraal staat met je wensen, en ook onwetendheden als groentjes in de fotografie. We kregen geduldige uitleg tot we het echt begrepen!

Mar 18-04-2017 In de winkel gekocht

Perfect geholpen!!

Bij cameraland nieuw camera gekocht. Ze luisteren goed wat je wensen zijn en aan de hand daarvan geven ze advies over de eventueel aan te schaffen camera! En het advies is geweldig gebleken! Wat ik wil kan ook echt! Nog even telefoneren voor meer advies, ook geen probleem! Gewoon top! Ik ben een tevreden klant!

Ernst 18-04-2017 In de winkel gekocht

Prettige ontvangst

Geduldige medewerker, die met koffie begon, en duidelijk was voor mij als (niet deskundige) koper. Probeerde mij ook niets meer dan nodig aan te prijzen!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

JWR 18-04-2017 Via de website gekocht

Snelle correcte levering

Gebruikte onderdelen veel goedkoper dan nieuw, ziet er uit als nieuw, prima initiatief. Zeer snel en perfect geleverd.

Bas 18-04-2017 Via de website gekocht

Alles top verlopen

Bestelling en alles eromheen perfect verlopen. Op tijd geleverd.goed verpakt. Overzichtelijke afhandeling van je bestelling. Top

Marten 17-04-2017 Via de website gekocht

snel en adequaat

Prima service. Vandaag besteld en echt morgen in huis.
Goede beschrijving bij het product. Dus helemaal tevreden.

gewoonguido 16-04-2017 Via de website gekocht

Gewoon Goed

Joby statief gekocht. Snel geleverd. Goede prijs (icm kortingsbon).
Wel een beetje vreemd verpakt. Doos van statief was ingewikkeld in plastic folie en vast getapet. Was wel goed verpakt, maar een beetje vreemd.