Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1108 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Joop van Dijk 28-11-2017 Via de website gekocht

Prima geregeld

Voor het eerst iets besteld, een adapter voor mijn flitser wel zomaar 30% goedkoper dan elders en per omgaande ontvangen. Dik tevreden.

Rob 28-11-2017 Via de website gekocht

bezorging door DHL vedient geen schoonheidsprijs

product is prima en op tijd verstuurd echter DHL zou woensdag tussen 1400 en 1800 bezorgen, om 1600 staat er bij track en trace dat er niemand thuis was (wij zijn een bedrijf wat gewoon open is, er is niemand geweest), op donderdag kwamen ze niet vanwege "tijdelijke overmacht" op vrijdag is het pakket eindelijk afgeleverd.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Levertijd

Sofie 28-11-2017 Via de website gekocht

Goed verpakt en snelle service...GEWELDIG! GOOD JOB!

Ik had gewoon gegoogeld om het artikel zo snel mogelijk geleverd te hebben en aan een zo goed mogelijke prijs te kunnen kopen. Cameraland kwam er als beste uit...Good job!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Cor 28-11-2017 Via de website gekocht

Eerlijke advertenties

De advertenties op de website zien er goed en eerlijk uit. En daarom durven ze ook nog eens één jaar garantie op hun "second hand" aanbiedingen te geven :-)

Ivo 27-11-2017 Via de website gekocht

Goed zoals het hoort

Makelijk je bestelling plaatsen , afrekenen en dan krijg je het netjes geleverd
Ben zeer tevreden
Ik heb al meerdere mensen jullie winkel aan bevolen👍🏼
Het produckt dat wij kochten voor mijn vader bevalt zo goed dat ik er voor mezelf nog een bij jullie bestel😃

GR 27-11-2017 Via de website gekocht

Ricoh GR

Ricoh GR gekocht, dag later in huis, perfecto 🤘
Ook de bestellingen van losse onderdelen supersnel in huis.

Ruud 27-11-2017 In de winkel gekocht
Cameraland, van Ostadelaan 290-292, Alkmaar

Kundig en plezierig geholpen

Heb Canon EOS 80D body en 18-135 IS USM lens gekocht bij Cameraland winkel in Alkmaar, en daar mijn vorige camera met twee lenzen ingeruild. Ben naar de winkel gegaan omdat ik advies nodig had welke camera en lens goed zouden passen bij het beoogde gebruik (vakantie foto's, kinderen en kleinkinderen). Heb de winkel twee keer bezocht alvorens mijn beslissing te nemen. Ben beide keren prima geholpen en heb goed advies gekregen over de verschillende opties om mijn fotografie wensen in vervulling te laten gaan. Advies kwam altijd als vrijblijvend en zeker niet opdringerig over.

henk van Gestel 27-11-2017 In de winkel gekocht

Warme douche verdient....

In de garantie tijd kon ik slecht wennen aan mijn camera. Er bleek ook zo nu en dan een kleine hapering voor te doen. Met Cameraland overlegd en een keuze kunnen maken voor een ander type die ik zelf had uitgezocht. Samen zijn we (onder genot van koffie) er uit gekomen en ben glunderend de deur uitgegaan.
Tevens had ik een avond geboekt voor instructie voor de camera die overbodig bleek. De instructie avond kon overgezet worden naar andere cursus. Top en nogmaals dank.

Tamara 27-11-2017 Via de website gekocht

Goede service, snelle levering

Ik had een usb 3.0 nodig en via deze site heb ik een goede usb gevonden voor mijn werkzaamheden. De levering was erg snel en alles was netjes ingepakt.

Arthur 25-11-2017 Via de website gekocht

Snelle reactie en terugkoppeling met zeer vriendelijke stem.

Via internet besteld en na enkele minuten kreeg ik een telefoontje met de melding dat ze er nog maar 1 hadden maar dat het doosje kapot was. Of dit een probleem was. Natuurlijk niet. Maar ik bleek het verkeerde besteld te hebben en ze ging nog even zoeken of ze voor mij de juiste had. Helaas. Kreeg zeer snel het bedrag gecrediteerd. TOP !

Schoon 24-11-2017 In de winkel gekocht

Service goed

Een winkel met een zeer groot assortiment. Medewerkers hebben kennis van zaken. Goed geholpen er werd de tijd genomen voor mij. Wat jammer is de inruil. Een week later blijkt mijn Sony camera 50 euro minder waard. Foutje bedankt.

Gepassioneerd amateur-fotograaf Jozef van Dongen 23-11-2017 Via de website gekocht

Fantastisch vriendelijke en zeer deskundige vakmensen.

Omdat ik helemaal onder in Brabant woon, ben ik aangewezen op een deskundige en eerlijke webwinkel in de fotografie. In mijn geval is dat al jaren CAMERALAND.NL. Voordat ik iets aanschaf doe ik eerst zelf onderzoek, daarna bel ik op naar Cameraland, waarbij ik nog altijd zonder uitzondering, door een vriendelijke deskundige ( meestal Will, Gerard of Harrie) van zeer goed advies wordt bediend. Ik weet dan altijd zeker dat mijn aankoop de juiste is.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Bart Raatjes 23-11-2017 Via de website gekocht

Uitstekende service, communicatie + razendsnelle levering.

Hele goede prijs. Uitstekende website en bestelproces. Zeer snelle respons en uitstekende en vooral juiste communicatie over de voortgang van de bestelling en levering.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Rudi Peeters 22-11-2017 Via de website gekocht

Betrouwbare webshop, prima en snelle service.

De website is duidelijk en goed ingericht, de service is snel, en de productomschrijvingen zijn prima. Het bestelde product voldeed ook nog eens aan alle verwachtingen, kortom: 100% tevreden. De webshop maakt het makkelijk om een goede keuze te maken, afhankelijk van je wensen en je budget.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Eric 22-11-2017 Via de website gekocht

Bedrieglijke omschrijving artikel en verkeerde reactie

Ik heb een Nissin flitser gekocht die in andere staat bleek te verkeren als de uitstekende staat die in de advertentie bij de omschrijving stond: "De staat van dit tweedehands artikel is door ons gewaardeerd met 5 sterren. Deze tweedehands artikelen zijn het neusje van de zalm. Aan vrijwel niets is te zien dat het hier gebruikte apparatuur betreft. Deze apparatuur is jong en bijna niet gebruikt of enkel voor demo doeleinden ingezet. Deze modellen zijn zo nieuw dat vaak de handleidingen en andere accessoires nog netjes in hun oorspronkelijke plastic verpakkingen zitten.”. De flitser voldoet op geen enkel punt aan deze omschrijving. Kwalijk is ook dat ik een afhoudende reactie terugkrijg als ik de klantenservice benader. Heel jammer want een met 5 sterren gewaardeerde camera die ik eerder bij cameraland kocht voldoet juist heel goed aan de omschrijving, daar ben ik erg tevreden over. Een amateur die iets via marktplaats verkoopt weet al dat je de staat van een artikel netjes moet omschrijven.

Carel 22-11-2017 Via de website gekocht

Levertijd informatie en klantenservice online

Ik shop al tien jaar bij deze winkel, een tevreden klant, goede informatie en service medewerkers in de winkel. Echter nu ik probeer een nieuwe camera online te bestellen blijft het bij proberen. Geen duidelijke antwoorden, telkens wisselende medewerkers.geen eerlijke informatie over levertijd.

Rob 22-11-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Goed en eerlijk advies voor aanschaf compact camera

Via advertentie heb ik gezien dat ik mijn HI8 en een videoband op een harde schijf kan laten zetten -het resultaat hiervan is op dit moment nog niet bekend-. Nadat ik deze had ingeleverd meteen wat advies gevraagd voor een camera voor beginners. De Canon Power Shot heb inmiddels aangeschaft.

Edu 21-11-2017 Via de website gekocht

Goed geregeld

Deze winkel gevonden op het internet. Ik wist niet welke ik moest hebben, het ging over een cadeau voor mijn vrouw. De volgende dag al meteen een goed antwoord via de mail. Daarna besteld en het cadeau werd keurig de volgende dag goed verpakt afgeleverd. Al met al zeer tevreden en ik zal dit zeker doorvertellen.

Thomas 21-11-2017 Via de website gekocht

Uitstekende service.

Betrouwbare website zonder gezeur. Vlotte verzending en het artikel was op voorraad. Graag tot een volgend bezoek.

Ron 21-11-2017 Via de website gekocht

Snelle en correcte afhandeling

Levering was snel en correct. Ook het advies was correct. Ik had een vraag over 3 verschillende filters en uiteindelijk werd mij de goedkoopste aanbevolen vanwege de prijs/kwaliteit.

Otto 21-11-2017 Via de website gekocht

Fijn bedrijf, luisteren naar de klant, uitstekend advies

Niet alleen de Webshop is overzichtelijk en informatief (Lees ook de blog's !) maar de fysieke winkel is fantastisch ! Mensen hebben geduld, stellen de juiste vragen, en geven fantastisch advies.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

veerlammers@kpnmail.nl 21-11-2017 In de winkel gekocht
alkmaar

fijne winkel

Deze winkel luistert naar de behoeften van de klant. Vriendelijk personeel met veel geduld. Goede service. Ik heb net een tweede hands toestel gekocht met 1 jaar garantie. De foto's zijn mooi.

Sven 20-11-2017 Via de website gekocht

Slechte levering

Vrijdagmiddag besteld en betaald, pas maandag verzonden. Vervolgens beloofd dat het maandagavond nog ging toekomen. Het is woensdag pas toegekomen.

Officiele reactie van Cameraland.nl 21-11-2017

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Ik zie in onze administratie dat uw afleveradres in België is. Zendingen naar België nemen doorgaans 1 à 2 werkdagen in beslag. Ook is avondlevering of same-day delivery helaas niet beschikbaar voor onze Belgische klanten.

Ik zie ook dat uw bestelling vrijdagavond om 21:34u is geplaatst. Deze werd de maandag daarop behandeld en heeft ons magazijn tijdig verlaten. Twee werkdagen daarop, woensdag om 12:12u 's middags, is de bestelling op tijd bij u afgeleverd.

Ik vermoed dat er over het hoofd is gezien dat het om een levering naar België ging toen hier met u over gecommuniceerd werd. Mijn excuses voor het scheppen van dit verwachtingspatroon.

Toch vind ik het jammer dat wij na een correcte orderafhandeling met een klein communicatief foutje toch maar een 3 van u krijgen.

Ik wil u daarom vragen uw review te herzien.
Alvast bedankt voor de medewerking en veel plezier met uw aankoop.

Fred - Team Cameraland.

Bert 20-11-2017 Via de website gekocht

NOG niet tevreden,

Heb net een camera teruggestuurd die volgens mij niet in orde was. Levering was verder perfect: op tijd en keurig ingepakt. Alleen in plaats van vermelding waar handleiding te vinden was zou misschien iets geprint welkom zijn geweest. Maar de camera kan denk ik vandaag pas terug aangekomen zijn, over de afhandeling kan ik verder dus nog niets zeggen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Officiele reactie van Cameraland.nl 21-11-2017

Bedankt voor het plaatsen van uw review.

Al onze retouren worden doorgaans binnen 3 werkdagen behandeld. Kunt u in een email uw order- en/ of factuurnummer doorsturen? Ik zal dan de actuele status voor u bekijken.

Occasions verkopen wij zoals deze ingeleverd is door de vorige eigenaar. Het kan dus zijn dat de geprinte handleiding ontbreekt.
Digitaal kunt u deze vrijwel altijd vinden op https://www.gebruikershandleiding.com/.

Hebt u toch liever een geprinte handleiding? Neemt u dan graag contact op met onze klantenservice. We kunnen altijd even kijken of we nog ergens een boekje in voorraad hebben.

Ik hoor graag van u zodat ik u verder kan helpen.

Fred - Team Cameraland.

Alexander Roelofs 20-11-2017 Via de website gekocht

Second Hand

Bij het kopen van gebruikte spullen, in mijn geval een degelijk statief, ben je vaak aan de goden overgeleverd. Zo niet bij Cameraland. Zij leveren wat ze beloven. Niets mis mee.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

MartinR. 20-11-2017 Via de website gekocht

Zeer tevreden met tweedehands product.

Ik koop al jaren spullen voor mijn fotohobby bij Cameraland. Zocht een goede gebruikte ultra groothoek zoomlens. De tweedehands foto spullen worden bij Cameraland uitgebreid beschreven en allemaal voorzien van een sterren kwalificatie. Kocht een vier sterren lens van een type dat al jaren niet meer in productie is. De omschrijving van de lens was prima en de lens werd snel geleverd. De kwaliteit en de conditie van de lens kwam helemaal overeen met de beschrijving. Ik ben er erg tevreden over. Cameraland een echte aanrader!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Johan 18-11-2017 Via de website gekocht

Eenvoudige bestelprocedure via de webwinkel

Laatste jaren al mijn fotoapparatuur gekocht bij Cameraland. Zeer goede service, ze nemen de tijd om je uitgebreid te informeren over het product waar je interesse naar uitgaat. Nu Canon lens gekocht via de webwinkel. Snel levering en regelmatig op de hoogte gehouden over de voortgang van de levering

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Gerard 18-11-2017 Via de website gekocht

super geholpen

Ik had een verkeerde bestelling gedaan maar dat werd door Fred zonder moeite weer terug genomen en een andere opgestuurd ,

boof 17-11-2017 In de winkel gekocht

prettige vakmannen/-vrouwen in AV winkel

Ik ben via de consumentenbond op de enige Fotovakman/winkel in Alkmaar gekomen.
Na twee keer een persoonlijk advies over camera’s ben ik tot mijn huidige aanschaf gekomen;
Panasonic DMC G80 met losse lens.
Met twee verschillende heren prettig gesproken, niets is daar teveel als je zaken vraagt te demonstreren.Ruim gesorteerde vak winkel.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Anton 16-11-2017 Via de website gekocht

Er ontbreekt nog wat

Een keurige webserver, de volgende dag al geleverd. Maar het geleverde was maar een heel klein deel. Geen mededeling dat de rest nog nageleverd wordt. En zeker niet wanneer. Dat vind ik toch wel een tekortkoming. Ik wacht nog even af.

Jos Pieterse 16-11-2017 Via de website gekocht

snelle service

Goede achtergrond informatie, snelle levering, alles zeer overzichtelijk met gebruiksvriendelijke toepassingen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Fijn om te winkelen 16-11-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Super vaktechnische kennis EN vriendelijke adviseur

Hele goede kennis van zaken en geen onbeantwoorde vragen. Ze nemen ook echt de tijd voor het verkoopadvies.

Ria 16-11-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Snelle en adequate reactie en uiterst prettig geholpen

Uitgebreid assortiment. Deskundige info door goed geinformeerd en behulpzaam personeel. Ook betaalservice bij evt. ruilen is prettig.

Boudewijn Overduin 15-11-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Top fotowinkel met een kritiekpunt.

Uitstekende camerawinkel. Deskundige verkopers. Veel op voorraad.
Een kritiekpunt van mij betreft de uitstraling van de organisatie als het gaat om de reviews van camera's. Vrijwel altijd betreft het Canon of Sony ( en vaak terecht zoals bij de A9). Geen D5 geen D810.etc. Ben benieuwd of ooit de revolutionaire D850 in de etalage wordt gezet.Je bent een top fotowinkel en daar horen qua uitstraling alle topmerken bij!

arthur kottman 15-11-2017 Via de website gekocht

Uitstekende Webshop

Ik heb een artikel moeten retourneren omdat ik zelf niet goed op de specificaties had gelet. Op zaterdag het pakket afgegeven bij PostNL, op maandagochtend al de creditfactuur ontvangen en de dag daarna het aankoopbedrag. Geen gedoe over portokosten, op het retourformulier (bij de bestelling) stond keurig een antwoordnummer aangegeven. Gewoon TOP!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Bert 15-11-2017 Via de website gekocht

Snelle levering, prima prijs

Ik heb gekozen voor Cameraland.nl omdat ze een niet zo courant stuk aanboden (1) aan de laagste prijs, te vinden via internet en (2) met gratis verzending. Besteld en iets meer dan 24 uur later uitstekend geleverd. De website is gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Roel 15-11-2017 In de winkel gekocht

Hoog kennis niveau

Cameraland is in de buurt en heeft verreweg het grootste assortiment van de omgeving. Prijzen zijn concurrent t.a.v. andere internetwinkels en dan is het erg prettig als je gewoon naar een winkel kan gaan.

C. Filet 15-11-2017 Via de website gekocht

Professioneel en snel!

Goede overzichtelijke website waarin je snel en makkelijk je produkt vind met goede begeleidende info.
Mijn bestelling voldeed exact aan mijn verwachting en de bezorging ervan was snel en stipt op tijd.

C. Filet 15-11-2017 Via de website gekocht

Professioneel en snel!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

TvW 14-11-2017 Via de website gekocht

Prima levering

Bestelde fotodoek is correct en op tijd geleverd. Voldoet aan mijn verwachtingen. Opgehaald in een postagentschap wanneer het mij uit kwam.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Sarah Smit 14-11-2017 Via de website gekocht

Tweedehands artikel precies volgens verwachting

Een duidelijke omschrijving op de website en heel snelle levering. Ook dat ik dit dure artikel, waarvoor een handtekening nodig was, kon laten bezorgen in een winkel, was heel prettig. Dat gaf een veilig gevoel. Cameralens was onbeschadigd en conform omschrijving op de website.

Dingeman 14-11-2017 Via de website gekocht

Niets dan lof over de service van Cameraland

Het is voor het eerst dat ik bij Cameraland binnen ben gekomen. Aanleiding was een voucher die ik bij een bedrijf kon besteden. Gezien het feit dat ik met fotografie bezig ben, viel de keus op dit bedrijf. Zij konden leveren waar ik op zoek was. Ze hebben van begin tot einde levering mij zeer goed op de hoogte gehouden.
Proficiat Cameraland.

Zonneveld 13-11-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Geweldige winkel met fantastisch personeel.

Een winkel waar je perfect advies krijgt en de klant echt klant is. Ze zijn pas tevreden als jij gelukkig de winkel uitgaat. Met aankoop of alleen advies.

hans 13-11-2017 Via de website gekocht

beoordeling cameraland

Cameraland vroeg mij om een beoordeling. Vooruit dan maar. Bij hun een tweedehands nikon v2 camera gekocht. En die was in puike staat voor een schappelijke prijs. Levering verliep vlot.
What more do you want?

Tim Broers 12-11-2017 Via de website gekocht

Webshop op mobiel geeft problemen

Ik heb geprobeerd een occasion te bestellen op m'n iPhone. Maar de webshop gaf een foutmelding zodra ik wilde afrekenen. Op laptop werkt het wel prima.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid site

Koen 12-11-2017 Via de website gekocht

Snelle verzending, uitstekende occasion

Snelle verzending, keurig uitziende body Canon EOS 1000D geleverd gekregen. Duidelijke productomschrijving. Waar voor je geld!

Jacques 11-11-2017 Via de website gekocht

Prima service

Er kon weinig fout gaan met mijn bestelling. Keurig afgehandeld en keurig op tijd geleverd. Overzichtelijke site

Petja 11-11-2017 Via de website gekocht

tevrede

Een tweede hands lens aangeschaft waar de auto focus helaas niet van werkte. De lens was na bestellen snel bij mij thuis en ook weer snel terug. De balans (aankoopbedrag) is daarna ook de zelfde dag nog recht gezet.

Eric 11-11-2017 Via de website gekocht

Prima!

Na zoekopdracht in Google kwam ik uit bij cameralens.nl, iets na de tijd besteld waarbij gegarandeerd wordt volgende dag in huis maar zaterdag namiddag camera in huis ipv verwachte maandag of dinsdag.
Camera prima, met garantie op een toch wel niet zo nieuw model, maar prima in orde en tevreden over levering en garantie.
Prima prijs kwaliteit verhouding ook.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Nathasya 11-11-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Niet waarvoor ik kwam maar beter!

Ik kwam naar de winkel voor een Canon M3 of Canon M6 omdat ik gewend ben aan fotograferen met een spiegelreflexcamera. Toen de verkoper (Jordi) vroeg waarom ik deze wilde hebben wist ik geen goed antwoord waardoor hij waarschijnlijk al wist aan de hand van mijn doel in fotografie dat dat niet de camera voor mij zou zijn geweest...Hij dacht na over wat goed bij mij zou passen en niet aan dingen zoals winst maken en dat vind ik service! Ik ben heel erg tevreden met mijn Sony a6000, veel te leren, maar ik heb alle tijd! Dankjewel! X