Batavus - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Batavus.

Batavus stelt zich voor

Batavus is de fietsenspecialist van Nederland voor alle soorten fietsen, inclusief de populaire elektrische fiets. Als je voor een Batavus fiets gaat, weet je gewoon dat je jarenlang fietsplezier zult hebben, of de fiets nou elektrisch is of niet. Ze zijn stevig en betrouwbaar en dat vinden niet alleen wij: regelmatig vallen we in de prijzen bij onafhankelijke tests. E-bikes worden steeds populairder en wij zorgen ervoor dat we een Batavus elektrische fiets voor iedereen hebben. Of je nou op zoek bent naar een fiets die je wilt gebruiken voor je boodschappen of voor weekendtochten, bij Batavus slaag je.

Deze score is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Herman 06-08-2022

Ik wacht al 16 maanden op de levering van 2 batavus finez go power. Al talloze keren een leverweek gekregen maar nog steeds niets. De 2e zomer wachen schiet al op. Benieuwd of ik wél de prijs van 2021 moet betalen.

Batavus? Niet dus! Garantie is een loze belofte! 29-03-2022

Ik heb veel meegemaakt, maar Batavus 'takes the biscuit'. We hebben twee jaar geleden een Batavus Razer gekocht, omdat het model ons aansprak en we nog heel weinig wisten van elektrische fietsen.
Het was een aaneenschakeling van malheur en de fiets is een aantal keer terug geweest naar 12GoBiking. Een stuur dat steeds weer niet goed vastzat, trappers die losraakten en spaken die losraakten zorgden voor behoorlijk wat ergernis. Maar toen de accu ging lekken, ging bij ons het licht wel even uit.

Mijn zoon kwam na vijf minuten fietsen weer terug, hield de lekkende accu voor m'n neus en vroeg of dat normaal was.

Ik had het nog nooit gezien en mijn collega's bij het Gazelle Experience Center ook niet. Ze hadden er ook nog nooit van gehoord. Inmiddels ben ik één ander geval tegengekomen.

Bij 12GoBiking wilden ze ook de fiets even zien, om te checken of er wellicht kortsluiting was ontstaan door de connectoren in de fiets. Dat bleek niet het geval en ze deden bij Batavus een beroep op de garantie. De garantie was nog net een maand 'geldig'.

Batavus wees de garantie af op basis van een email van de motorfabrikant Yamaha, die suggereerde dat er een vreemde (niet-eigen) stof bij de batterijcellen was gekomen, waardoor er een reactie ontstond en de accu is gaan lekken. Die vreemde stof was wellicht ....water!?
Batavus heeft de accu niet zelf onderzocht!!

Ik viel van m'n stoel! Dat had ik niet verwacht.

Toegegeven, we hebben weleens in de regen gefietst met deze ebike. Maar wij dachten dat dat kon!? We zijn ook niet gewaarschuwd om de fiets binnen te houden als het regent.

12GoBiking was ook niet happy met het 'oordeel' van Batavus en besloot ons een nieuwe accu te geven tegen 100% coulance.

Ik viel weer van m'n stoel, want ook dat had ik niet verwacht! Een hele toffe actie van 12GoBiking.

Omdat ik vind dat Batavus moet doen wat ze beloven (2 jaar garantie en "Op Batavus kun je bouwen") heb ik nog een mail geschreven dat ik er alles aan zou doen om m'n recht te halen en Batavus aansprakelijk zou stellen voor de kosten die ik zou moeten maken om mijn recht te halen.

Daarop kreeg ik als antwoord dat ik niet zo moest zeuren, omdat ik van 12GoBiking toch een nieuwe accu had gekregen.

Daarmee wees Batavus voor de tweede keer alle verantwoording die zij hebben te nemen af en verschuilt zich achter anderen. Eerst achter het theoretische verhaal van Yamaha en vervolgens achter de topactie van 12GoBiking.

Van Batavus hoef je dus niets te verwachten en bedenk je goed waar je bij Batavus op kan bouwen. Het is drijfzand.

Het zou Batavus sieren hun fout recht te zetten en 12GoBiking te compenseren voor het overnemen van de verantwoordelijkheid. Want, wat is die garantie van Batavus nou werkelijk waard??? Voor mij: niets!

snarf49 18-06-2020

De fietsen waren besteld maar zijn niet op de tijd afgeleverd die afgesproken was. jammer van de vakantie trip.