Philips AJ7000

Tiny Audio Joy

Nikkei NR270P - klokradio met projectie en twee wektijden

• Groot display Ja
Nikkei NR270P - klokradio met projectie en twee wektijden

Beoordeling op basis van 23 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Tom75 20-01-2016

Heel tevreden

Perfecte wekkerradio,na installeren en gebruik er van ben ik heel tevreden over mijn nieuwe aankoop.
De handleiding mocht iets duidelijker.
Het volume na de tweede snooze is iets te hard.
De prestatie is top.
Knap en modern design.
Display is heel mooi.

Jet61 20-11-2015

Mooi design met gemak van twee wektijden

Na wat stoeien met de gebruiksaanwijzing is het gelukt de wekker goed in te stellen (radio). Wakker worden met deze wekker is prettig, het geluid bouwt zich op van heel zachtjes naar - dat wel - snoeihard! Dus dan gauw naar een normale geluidssterkte terugdraaien (minpunt, zou mooi zijn als een maximale geluidssterkte vooraf ingesteld kan worden). Het geluid van de radio is vrij kil, een warmer geluid is niet in te stellen. Verbeterpunt.
Fijn is dat de helderheid van de klok in 3 lichtsterktes in te stellen is.

ExosphereDragon 23-04-2015

Prima klokje

Het is een mooie klok met mooie materialen.
De klok is zeer makkelijk in gebruik en de tijd is heel makkelijk aftelezen.
Dan de 3 standen voor hoe vel de klok kan branden is ideaal.

Pedro5100 23-10-2014

goede wekkerradio

mooi apparaat om te zien en daarbij duidelijk leesbaar. Prettig licht
Goed verpakt. Echt een aanrader.

Als nu ook nog de handleiding wat duidelijker zou zijn is het helemaal perfect

AJ1961 02-07-2014

Waardeloos product

Ik heb deze wekker/klok/radio nu een jaar in bezit en erger me er steeds meer aan dat 1 cruciale en meest belangrijke functie van het apparaat het behoorlijk laat afweten;
binnen een week loopt de klok namelijk een minuut achter en in een maand loopt dit op tot 5 minuten.
B E L A C H E L I J K voor een klok met dit prijskaartje.
Een willekeurig horloge van €5 van de markt doet dit beter.
Dit valt mij echt bijzonder zwaar tegen van een bedrijf als Philips.

Markus88 13-06-2014

Stijlvol design maar irritant qua gebruik en gecompliceerd

Dit toestel gekocht om zijn stijlvol, prachtig design. Daar blijft het echter ook bij, waardoor ik hem gelijk weer op Marktplaats gezet.
Het eerste probleem is de gecompliceerde bediening, niet iedereen is ingenieur. Jammer dat de ontwerpers totaal niet aan het gebruiksgemak gedacht hebben. Eenvoud en simpelheid doen het nog altijd het beste bij de doorsnee consument.
Het tweede en misschien nog wel grotere probleem is de zgn. Gentle Wake, wat absoluut niet mijn ding is. D.w.z. dat het volume van de radio, noch van het alarm instelbaar zijn. Het volume loopt in verschillende stappen op, en wekt bij mij alleen maar irritatie op. Is het zo'n raar idee dat een mens gewoon gewekt wil worden door een radio die op hetzelfde volume blijft spelen ?
Ik hoop dat deze punten snel worden opgelost, dan ben ik de eerste die deze klokradio onmiddellijk weer koopt.

Mavadeja 10-06-2014 Product jaar of meer in bezit

5,8
Mooi design, maar zeer gebruiksonvriendelijk. Ik heb hem snel weer weggedaan, o.a. vanwege:
- geluidsniveau van de radio loopt langzaam op als de wekker afgaat, totdat de hele straat wakker is (handig als je al onder de douche staat): dit is niet instelbaar
- switchen van wekken van radio naar signaal doet het niet
- meeste knopjes zitten heel onhandig achterop het apparaat
- alarm instellen gaat door herhaaldelijk bovenop het apparaat te drukken, dat gaat regelmatig fout omdat de radio het niet "oakt" (en dan gaat hij 's morgens niet af...)
Het goede nieuws: als je hem alleen als klokje gebruikt, dan heb je een fraai apparaat naast je bed staan.

moortje12 02-01-2014

Heel mooie klokradio

Zeer mooie klokradio. display is heel makkelijk in te stellen geeft geen hinderlijk licht in de slaapkamer. klok aanduiding in digital en wijzers zeer mooi is dat. radio heeft een goede ontvangst en het geluid is prima. 2x alarm dat is natuurlijk ook handig kan ieder zijn eigen wektijd instellen.

dan het Aluminium aan deze klokradio, dat is een blikvanger zeer mooie uitstraling in de kamer. hij heeft ook tijdzone makkelijk in te stellen tijd. makkelijk te bedienen. ik ben heel tevreden over deze klokradio AJ7000/12

mvg m12.

Leo1111 05-12-2013

Max volume fm wekker niet in te stellen

Mooi design, makkelijk in te stellen
Groot minpunt. Maximaal volume van fm wekker niet in te stellen. Begint zacht, maar na halve minuut wordt je gek van het harde geluid

jmvanwouwe 26-09-2013 Product paar dagen in bezit

5,5
Hat belangrijkste gemis van deze wekkerradio is dat het maximale geluidsniveau bij het wekken niet instelbaar is. Daardoor is het in feite een wanproduct. Je hebt niets aan een leuk uitziende wekker als hij eigenlijk niet te gebruiken is. Niet kopen dus!

ivan1 25-06-2013 Product paar dagen in bezit

Bedankt Philips voor de tips

Toch wel belangrijk :

Besteed wat meer aandacht aan de handleiding / gebruiksaanwijzing.

En maak de bediening van een toestel zo logisch mogelijk.
Niet iedere bewoner van deze aardkloot is doctor ingenieur.

Trek een paar mensen aan die goede handleidingen kunnen schrijven en laat dit door een kleine groep zeer kritische nepklanten controleren.

Gefrustreerde klanten = verloren klanten !!!

ivan1 25-06-2013 Product half jaar in bezit

Ondertussen gebruik ik deze wekker niet meer.

Je kan hem niet afzetten, hij blijft je minstens een uur lang om de 5 minuten wekken.

Ik wil geen burenruzie

Wat een miskleun 75 euro weggegooid...

ivan1 06-03-2013 Product paar weken in bezit

5,8
Philips is er opnieuw in geslaagd om een toestel op de markt te brengen dat er weliswaar heel goed uitziet, maar ERG lastig is om te bedienen. Er staat een reuzegrote SNOOZE knop op (om het alarm eventjes uit te schakelen, waarna het alarm zich om de zoveel minuten herhaalt) er staat ook een tamelijk duidelijke SLEEP knop op (om een vooraf bepaalde tijd naar de radio te luisteren)

Twee knoppen STAAN ER NIET OP : EEN KNOP OM DE RADIO AAN EN UIT TE ZETTEN EN EEN KNOP OM HET ALARM TOT DE VOLGENDE DAG UIT TE SCHAKELEN : MET SNOOZE GEGARANDEERD RUZIE MET JE BUREN. Een toestel gebouwd in een land waar je nog zwaar gestraft wordt wanneer je te laat op het werk komt (China)... Niet voor de Europese markt vermoed ik...

BARSLECHT ONTWERP EN HANDLEIDING

VOOR MIJ GEEN PHILIPS MEER

A. Lombarts 07-03-2013

Beste Ivan1,

De wekkerradio is heel eenvoudig te bedienen.
De radio zet je aan en uit door de ronde knop aan de zijkant in te drukken.
Het alarm kun je uitzetten door links of rechts bovenop de knop van de betreffende alarmtijd in te drukken waarna het alarm is uitgeschakeld tot uiteraard de volgende dag. Deze knoppen 2x indrukken om het alarm helemaal uit te schakelen.

Mvrgr
Arnold

Officiele reactie van Philips Nederland 07-03-2013

Beste Ivan1,

Vervelend te horen dat je niet geheel tevreden bent over de AJ7000.

Je kunt het alarm zeker tot de volgende dag uitschakelen. Dit gaat niet via de snoozeknop, maar de knop waarmee het alarm zelf is ingesteld bovenop het apparaat. AL1 of AL2 (linksbovenop of rechtsbovenop).

Door middel van de middelste knop aan de achterkant van het apparaat (aan de kant van de hoofdknop), kan je de radio ook aanzetten los van het alarm.

We hopen dat je hier wat aan hebt en dat je meer plezier hebt met het gebruik van de wekkerradio.

Philips Webcare

ivan1 25-06-2013

Sorry hoor Philips

Ik heb jullie reactie te laat gelezen.

Ik ga het met jullie tips proberen.

Maar het was toch wel heel wat handiger geweest moest het gewoon in de handleiding staan...

marian b. 04-12-2012 Product maand in bezit

We hebben deze gekocht n.a.v. de reviews van kieskeurig. En inderdaad: super wekkerradio met goede geluidskwaliteit. Hij is niet goedkoop, maar je hebt echt een mooie wekkerradio! De programmering vond ik wel wat lastig, maar nu ik het weet, is het helemaal prima! Wij zijn zeer tevreden.
Een aanrader!
nb alarmvolume is instelbaar!
Gekocht bij Graus: prima!

WD6491 16-10-2012

Kwaliteits product

Door zijn simpele bediening , en zijn moderne vormgeving is het een sieraad in de slaapkamer.
De helderheid van het display is in 3 waardes in te stellen van helder naar middel en naar low, dus je heb geen verlichte slaapkamer.
kortom een tevreden gebruiker.
Misschien een nadeel voor andere toekomstige kopers er zit geen datum aanduiding op,maar voor mij maakte het niet uit.

Tinusplotseling40 04-09-2012

te ingewikkeld voor mij

retour gezonden , voor mij 73 jaar veel te ingewikkeld en ik voelde me misleid om dat de voorlichting aangaf knopje drukken een andere zender,( zoiets ) ik ben niet in staat om dit app. in te stellen, het moet voor mij eenvoudiger , verder wel een mooie radio .het retour zenden was goed geregeld.

JohnnB65 23-08-2012 Product paar dagen in bezit

Prachtig ontwerp. Duidelijke uitlezing. Helderheid goed aan te passen. Goede tuner/ontvangst. Jammer dat geluid wat "blikkerig" klinkt. Hadden ze bij Philips iets meer aandacht aan moeten schenken. Maar verder een topper!

bert73 31-05-2012 Product paar dagen in bezit

Geluidkwaliteit is wat minder, waarschijnlijk wegens het formaat van de wekker.
Leesbaarheid display is perfect.
Gebruiksgemak: zelf tijd instellen daarom geen 10. Niet te veel mogelijkheden, daarom in te stellen zonder iedere keer de gebruiksaanwijzing te hoeven lezen.
Vormgeving kwestie van smaak, ik vind hem erg mooi.
Eind beoordeling: erg goede wekkerradio.

Walter59 23-05-2012

Een wekkerradio die haar verwachting waar maakt

Deze wekkerradio werkt prima, het display kan ruimschoots gedimd worden waardoor deze nagenoeg geen licht meer uitstraalt, erg prettig. De wekmodus kan per radio of toon worden ingesteld. Kortom: biedt zeker voldoende waar voor het geld.

bedroomlover 20-05-2012

Mooi product wat voldoet aan de verwachting.

Een erg mooi design, al blijft dat een kwestie van smaak.
Alle mogelijkheden die je nodig hebt zitten er in.
Goed te bedienen. Duidelijke gebruiksaanwijzing.
De achtergrondverlichting van het display zou iets beter kunnen.
zodat de wijzers helder blijven en het display zelf donker.
Helaas ontbreekt een secondewijzer, al is dat geen vereiste.
Er moet tenslotte iets te zeuren zijn..