Philips AJ7000

Beoordeling op basis van 11 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Mavadeja 10-06-2014 Product jaar of meer in bezit

5,8
Mooi design, maar zeer gebruiksonvriendelijk. Ik heb hem snel weer weggedaan, o.a. vanwege:
- geluidsniveau van de radio loopt langzaam op als de wekker afgaat, totdat de hele straat wakker is (handig als je al onder de douche staat): dit is niet instelbaar
- switchen van wekken van radio naar signaal doet het niet
- meeste knopjes zitten heel onhandig achterop het apparaat
- alarm instellen gaat door herhaaldelijk bovenop het apparaat te drukken, dat gaat regelmatig fout omdat de radio het niet "oakt" (en dan gaat hij 's morgens niet af...)
Het goede nieuws: als je hem alleen als klokje gebruikt, dan heb je een fraai apparaat naast je bed staan.

jmvanwouwe 26-09-2013 Product paar dagen in bezit

5,5
Hat belangrijkste gemis van deze wekkerradio is dat het maximale geluidsniveau bij het wekken niet instelbaar is. Daardoor is het in feite een wanproduct. Je hebt niets aan een leuk uitziende wekker als hij eigenlijk niet te gebruiken is. Niet kopen dus!

ivan1 25-06-2013 Product paar dagen in bezit

Bedankt Philips voor de tips

Toch wel belangrijk :

Besteed wat meer aandacht aan de handleiding / gebruiksaanwijzing.

En maak de bediening van een toestel zo logisch mogelijk.
Niet iedere bewoner van deze aardkloot is doctor ingenieur.

Trek een paar mensen aan die goede handleidingen kunnen schrijven en laat dit door een kleine groep zeer kritische nepklanten controleren.

Gefrustreerde klanten = verloren klanten !!!

ivan1 25-06-2013 Product half jaar in bezit

Ondertussen gebruik ik deze wekker niet meer.

Je kan hem niet afzetten, hij blijft je minstens een uur lang om de 5 minuten wekken.

Ik wil geen burenruzie

Wat een miskleun 75 euro weggegooid...

ivan1 06-03-2013 Product paar weken in bezit

5,8
Philips is er opnieuw in geslaagd om een toestel op de markt te brengen dat er weliswaar heel goed uitziet, maar ERG lastig is om te bedienen. Er staat een reuzegrote SNOOZE knop op (om het alarm eventjes uit te schakelen, waarna het alarm zich om de zoveel minuten herhaalt) er staat ook een tamelijk duidelijke SLEEP knop op (om een vooraf bepaalde tijd naar de radio te luisteren)

Twee knoppen STAAN ER NIET OP : EEN KNOP OM DE RADIO AAN EN UIT TE ZETTEN EN EEN KNOP OM HET ALARM TOT DE VOLGENDE DAG UIT TE SCHAKELEN : MET SNOOZE GEGARANDEERD RUZIE MET JE BUREN. Een toestel gebouwd in een land waar je nog zwaar gestraft wordt wanneer je te laat op het werk komt (China)... Niet voor de Europese markt vermoed ik...

BARSLECHT ONTWERP EN HANDLEIDING

VOOR MIJ GEEN PHILIPS MEER

A. Lombarts 07-03-2013

Beste Ivan1,

De wekkerradio is heel eenvoudig te bedienen.
De radio zet je aan en uit door de ronde knop aan de zijkant in te drukken.
Het alarm kun je uitzetten door links of rechts bovenop de knop van de betreffende alarmtijd in te drukken waarna het alarm is uitgeschakeld tot uiteraard de volgende dag. Deze knoppen 2x indrukken om het alarm helemaal uit te schakelen.

Mvrgr
Arnold

Officiele reactie van Philips Nederland 07-03-2013

Beste Ivan1,

Vervelend te horen dat je niet geheel tevreden bent over de AJ7000.

Je kunt het alarm zeker tot de volgende dag uitschakelen. Dit gaat niet via de snoozeknop, maar de knop waarmee het alarm zelf is ingesteld bovenop het apparaat. AL1 of AL2 (linksbovenop of rechtsbovenop).

Door middel van de middelste knop aan de achterkant van het apparaat (aan de kant van de hoofdknop), kan je de radio ook aanzetten los van het alarm.

We hopen dat je hier wat aan hebt en dat je meer plezier hebt met het gebruik van de wekkerradio.

Philips Webcare

ivan1 25-06-2013

Sorry hoor Philips

Ik heb jullie reactie te laat gelezen.

Ik ga het met jullie tips proberen.

Maar het was toch wel heel wat handiger geweest moest het gewoon in de handleiding staan...

marian b. 04-12-2012 Product maand in bezit

We hebben deze gekocht n.a.v. de reviews van kieskeurig. En inderdaad: super wekkerradio met goede geluidskwaliteit. Hij is niet goedkoop, maar je hebt echt een mooie wekkerradio! De programmering vond ik wel wat lastig, maar nu ik het weet, is het helemaal prima! Wij zijn zeer tevreden.
Een aanrader!
nb alarmvolume is instelbaar!
Gekocht bij Graus: prima!

JohnnB65 23-08-2012 Product paar dagen in bezit

Prachtig ontwerp. Duidelijke uitlezing. Helderheid goed aan te passen. Goede tuner/ontvangst. Jammer dat geluid wat "blikkerig" klinkt. Hadden ze bij Philips iets meer aandacht aan moeten schenken. Maar verder een topper!

bert73 31-05-2012 Product paar dagen in bezit

Geluidkwaliteit is wat minder, waarschijnlijk wegens het formaat van de wekker.
Leesbaarheid display is perfect.
Gebruiksgemak: zelf tijd instellen daarom geen 10. Niet te veel mogelijkheden, daarom in te stellen zonder iedere keer de gebruiksaanwijzing te hoeven lezen.
Vormgeving kwestie van smaak, ik vind hem erg mooi.
Eind beoordeling: erg goede wekkerradio.

Wakkere Willem 09-02-2012 Product maand in bezit

Ik heb deze wekker nu een maand in mijn bezit en ben heel tevreden over mijn aankoop. De wekker is heel eenvoudig in te stellen, radiozenders zijn prima te vinden en het ziet er ook nog heel mooi en strak uit!
Dankzij de drie verschillende lichtsterktes kan het beeldscherm ook 's nachts goed leesbaar en niet storend worden ingesteld.
Was in het begin alleen een beetje huiverig voor het gentle wake-systeem maar dit is gelukkig heel eenvoudig op te lossen door een simpele draai aan de knop.
Kortom; goede prijs voor een mooie wekkerradio!!

Erikkia 02-03-2012

hoe schakel je de wekker over van alarm naar radio ????

A. Lombarts 08-02-2012 Product paar weken in bezit

Erg mooie en stijlvolle wekker in RVS. Instellen van de wekker is zeer eenvoudig. Dit kan al via het bijgeleverde GET START instructievel met de pictogrammen hierop. De uitgebreidere handleiding hoef je eigenlijk niet meer te gebruiken.
Ideaal de 2 in te stellen wektijden. Instellen radiozenders kan zelfs automatisch worden gedaan. Het gentle wake systeem werkt goed maar kan voor sommige mensen misschien te hard zijn. Dit is heel makkelijk op te lossen door op tijd een kleine draai aan de ronde hoofdknop aan de zijkant te geven waardoor het geluid niet meer harder gaat. De verlichting van het display is in het donker in te stellen op 3 standen zodat je daar absoluut geen last van zult hebben. Wij zijn dan ook enorm tevreden over deze wekkerradio.

Marco_BK50 18-01-2012 Product paar dagen in bezit

Fraaie wekkerradio. Ziet er erg mooi uit!
Goed leesbaar op laagste lichtstand, zonder dat je er last van hebt in donkere slaapkamer.

Handig ook dat er 2 alarmen opzitten, 1tje voor de echt vroege ochtenden, 1tje als je iets later wilt beginnen:)