Philips HF3532/01 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3532/01 op Kieskeurig.nl.

rocfal 21-12-2017

ontspannen in slaap en fris weer wakker

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Nu ik het product een aantal weken in gebruik heb, ben ik er erg tevreden over.
Bij het uitpakken merk je al gelijk dat het een degelijk product is waarbij vooral opvalt hoe stevig deze op de ondergrond staat door de rubberen voetjes. Het zal dus niet zomaar van je nachtkastje vallen.
Na zeer korte tijd heb je al door hoe je de wekker in moet stellen en hoe je alle andere functies kan bedienen.

Vooral de slaap-functie wordt veelvuldig gebruikt. De rustgevende geluiden van "regen" of "de branding van de zee" laten je tot rust komen. Ondertussen dooft het licht van de door jouw ingestelde lichtsterkte tot het rood van de ondergaande zon waardoor men ook hierdoor al voorbereid wordt om te gaan slapen. Wellicht wel ideaal om kinderen die niet willen slapen, langzaam in slaap te krijgen (iets wat ik nog wil gaan testen).

De volgende ochtend wordt je langzaam gewekt door het het licht dat een goede zonsopgang simuleert. Daardoor wordt je ook op een natuurlijke manier wakker waardoor je uitgeruster voelt dan wanneer je plots gewekt wordt door een normale wekker.

Extra functies zoals een nachtlamp en een usb aansluiting om je telefoon op te laden zijn zeker een plus. Met 500mA is dit geen snellader, maar voldoende om tijdens het opladen van je eigen batterij, die van je telefoon ook weer op 100% te krijgen.

Er zijn voldoende instellingsmogelijkheden om de slaap en wek routine helemaal naar eigen wens in te stellen, zoals:
- lichtsterkte
- volume van verschillende slaap en wek geluiden
- tijd voordat de lamp en geluid uit gaat (slaap routine)
- aantal minuten voordat de lamp van minimale naar ingestelde maximale lichtsterkte gaat (wek routine)
- 2 verschillende wek routines (voor bijvoorbeeld werkdagen en weekend)

Conclusie:
Zeker een aanrader voor als je moeilijk in slaap kan komen en wanneer je bed veel te lekker ligt in de ochtend.

Pluspunten

• nachtlampfunctie
  • relax in slaap vallen
  • genoeg en makkelijke instel mogelijkheden
  • goede antislip voetjes
  • telefoon oplader

Minpunten

• geen radio
  • volume gaat niet steeds harder bij het wekken
  • wekgeluiden niet mogelijk buiten wektijden

icalex 10-12-2017
  • Product gekregen

Ontspannen wakker worden

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Wij hebben nu een weekje de Wake-up light in huis en het is een heel prettig apparaat om mee wakker te worden. De eerste nacht keken we beide gewoon uit naar weer wakker worden. De eerste keer was wel even wennen (anders dan anders) maar nu een week verder is het al alsof we nooit anders hebben gedaan.
De Wake-up light zelf is wat betreft design iets groter dan ik verwacht had, wat in het begin wel even moest wennen. Het design is strak en de toetsen functioneren goed. Wel vind ik de knopjes aan de bovenhand in het donker soms wat moeilijk vindbaar en als Philips iets moet aanpassen aan het apparaat zou ik zeggen “Dat”. Soms wil je even dat het licht vol aan gaat, maar dat zit je net weer naast de juiste knop te drukken. Ook mis ik de mogelijkheid om radio of een USB disk aan te sluiten om af en toe muziek te kunnen luisteren. Dat zit wel op andere modellen. Dat was het negatieve.
Positief is veel. Wij hebben een kleine jongen die in de nacht nog wel eens langs komt. Als hij dat huilt is het heerlijk om even een tikje boven op de Wake-up light te geven, om dat een heel zwak lampje te krijgen (ipv een bouwlamp). Zo stoor je de partner niet en kun je goed je weg vinden naar de deur. Ook is het in slaap vallen met zee geluiden iets wat ons erg goed bevalt. Het opstaan is een wereld van verschil. Wij gingen van een donkere kamer met een wekker waar je spontaan arbeidsongeschikt van word naar langzaam sterker wordend licht en vogeltjes. Heel fijn is dat je ook kan instellen hoe sterk het licht wordt bij wakker worden. Wij vonden standje 20 (bouwlamp) toch iets te veel. Standje 12 bevalt ons op dit moment ook goed. Ook de vele verschillende deuntjes waaruit we kunnen kiezen (van vogels tot aan koeien toe) is voor ons ook voldoende.
Wat ook heel fijne is, is de mogelijkheid om 2 alarmen in te stellen. 1 voor door de week en 1 voor weekenden en vakanties. Erg goede optie, en scheelt in de avond veel instellen elk weekend.
In het donker zijn de letters met de tijd goed te lezen en het is heel fijn dat de helderheid van deze verlichting (achter de display) ook te verstellen is. Goed over na gedacht.
Deze lamp heeft ook de mogelijkheid om een USB apparaat op te laden. We hadden altijd al een lader bij het bed liggen, nu hebben we die aangesloten op de lamp. Het apparaat kost ons dus ook nog niets eens een extra muur aansluiting.
Al met al een hele fijne en mooie lamp die ik echt iedereen kan aanraden. Wij zijn beide een stuk vrolijker in de ochtend met opstaan en vragen ons af hoe we al die jaren zonder hebben gekund.
(Als de knoppen worden verbeterd aan de bovenkant dan een 10 )

Pluspunten

• Mogelijkheid tot dimmen van lichtsterkte
  • Nachtlamp functie

Minpunten

• Vindbaarheid knoppen bovenkant in het donker
  • geen FM radio of USB audio mogelijkheid

lekker wakker 16-03-2021

heerlijk wakker worden

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Naast het prachtige moderne uiterlijk van deze wakeup is het wakker worden echt geweldig, goed in te stellen en het is in de donkere wintertijd een verademing om met een soort zonlicht wakker te worden. Als de tijd is gekomen om echt op te staan is het wakker worden met de keuze van geluid. Ik heb vogels genomen :) Ben sedert ik deze lamp in gebruik heb nooit meer met kloppingen wakker geworden. Bedankt voor het product!

Wendy-Ignace 19-01-2021

Hadden dit al eerder moeten kopen.

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Mijn dochter is een hele moeilijke om wakker te worden. Een wekker hoort ze niet afgaan. Dus tijdens de week voor school of in het weekend als ze moet werken dan moeten wij ook opstaan om haar wakker te maken. Sinds ze deze wekker gebruikt wordt zij zelf wakker zonder onze hulp. En ze zegt zelfs dat ze nu ook vele blijer opstaat dan dat ze anders wakker gemaakt werd door ons, dat was te bruut ineens wakker worden.

Muurling 24-10-2020

Helemaal te gek . . .

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Mijn echtgenote kreeg 'm van onze zoon voor haar verjaardag. Ze werd tot voorheen nogal ruw en onprettig gewekt door onze wekkerradio waaruit een onprettig, gestoord, krakend en piepend radiogeluid kwam.
Nu is het ontwaken van mijn echtgenote een feestje, bij een langzaam opkomende zon en prachtig gezang van een vogel. Helemaal geweldig. Ze ontwaakt niet langer vermoeid en chagrijnig maar fit en vrolijk. Te gekke klok. Dankuwel.

ivdh 01-03-2020

Mooi warm licht en prettige geluiden

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Zeer prettig warm licht (van rood naar zacht geel), en een makkelijk bedienbare zachtrode nachtlamp (tikje op de bovenkant).
7 geluiden om uit te kiezen bij het wakker worden die meer als muziek klinken dan als repeterend wekkergeluid en dus fijn zijn om naar te luisteren.
Helaas maar 3 geluiden om bij in slaap te vallen, en dan ook nog alleen maar watergeluiden (waar een kind al gauw van moet plassen...). Dit staat nergens vermeld...
En het apparaat is erg groot.

De Boer 21-10-2019

Fantastische wekker

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Ik ben erg tevreden over deze wekker. Je wordt heel ontspannen wakker en kunt zelf instellen hoe fel het licht wordt, welke muziek je wilt en hoelang de zonsopgang duurt. Eventueel kun je ook nog in slaap vallen met muziek en een zonsondergang maar dit heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Duncan 08-10-2019

Verademing in de winter

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Erg blij met mijn tweede Philips wekkerlamp. De eerste kocht ik acht jaar terug maar was aan vervanging toe. Ik heb last van winterdepressie en vind het moeilijk om wakker te worden als het pikdonker is. De wekkerlamp helpt hier goed bij. Hij is mooi vormgegeven en kan weer jaren mee. Ideaal voor tijdens de donkere maanden.

maxou 08-08-2019

Un bon produit au top design

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Un très beau réveil, multi-fonctions, très performant au design exceptionnel. Le passage du lever du soleil à la pleine lumière se fait tout en douceur. Les sons naturels ou la radio permettent à chacun de trouver son mode de réveil approprié.
De plus, d'un simple tapotement, la veilleuse s'éclaire d'un rouge-orange qui n'éblouit pas et qui permet de se lever la nuit sans devoir allumer la lampe.
Un produit avec un très bon rapport-qualité-prix pour ma part. J'en suis très enchantée. C'est le deuxième que j'achète.

Sanne 08-08-2019

chique uitstraling en fijn licht

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Erg fijne lamp van Philips met als fijne optie dat je twee wekkers kan zetten. Ook 20 (!) verschillende kleur keuzes, waardoor je altijd wel een fijne wake up light voor jezelf kan vinden. De lamp staat mooi op mijn nachtkastje. De geluiden die je kan kiezen als wekker zijn ook heerlijk rustgevend. Als je 's nachts even uit bed moet, tik je twee keer bovenop de lamp en dan gaat er een nachtlicht aan. Dit nachtlicht is genoeg om te zien wat je doet (het is een roodachtig licht). Fijn en makkelijk om te bedienen.

Pluspunten

• Chique uitstraling
  • Veel kleurkeuzes
  • Twee wekker momenten
  • Snoozen
  • Nachtlicht

giuseppe 14-07-2019

bediening laat te wensen over

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Mooi apparaat maar als alarm afgaat kan het niet worden uitgezet met één druk op de knop.
Hiervoor moeten minimaal twee knoppen worden ingedrukt: 1 voor het geluid en 1 voor het licht.
Bovendien zijn knoppen niet goed te vinden als je niet bovenop kijkt. Je drukt snel de verkeerde in.
Met mijn oude HF3461 kon dit wel.

Yvette80 19-02-2019

Dit had ik veel eerder moeten kopen!

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Mooi design, even uitvogelen hoe de bediening en instellingen werken, maar dan ook een topproduct. Ik kon altijd moeilijk opstaan, dat is nu voorbij. Ik word nu uitgeruster en vrolijker wakker. Zeker een aanrader!

Yvel 14-11-2018

aangenaam ontwaken

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Mooi compact design. Manier van instellen (zonder bijgeleverde manual te lezen) is even uitproberen maar na een paar keer uitproberen en heen en weer klikken gaat t heel gevoelsmatig. Voor de digibeten onder ons misschien wat meer werk. Vogeltjes geluid is erg fijn maar speakers van slechte kwaliteit: hoor gekraak bij hoge tjilp geluidjes.
Je ontwaakt echt heel langzaam en daarom volgens mij ook eerder 'helemaal' wakker: heb nog geen snooze gebruikt. Ja 1x keer maar dat was om te testen of het licht dan ook weer uit ging. Niet dus.
Ben er erg blij mee!

JeSp 26-05-2018

Mooi en effectief maar bediening kan beter

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Mooi en compact design. Met “zonsopgang” wakker worden is erg prettig. Instellingen (met name alarm) is lastig.
Voldoet ruim aan de wens.

trentwatcher48 10-03-2018

Schitterend disign, waardeloos gebruiksgemak

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Als industrieel ontwerper wordt ik blij van dit fraaie product.
In die hoedanigheid weet ik ook dat het ontwerp nimmer mag prevaleren boven functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.
De bedieningstoetsen zitten verborgen achter het fraaie front waardoor de bediening van het toch al nodeloos ingewikkelde menu irritant is.
In de praktijk kom onbedoelde aanraking der toetsen maar al te vaak voor, waardoor op ongelegen momenten "rustgevend" licht en dito "gezellig" vogel gesnater ons doorgaans goede humeur ernstig bedreigt.

Nu de tuning van de radio ook nog capriolen vertoont weet ik het zeker: Ik betreur de aankoop van dit bepaald niet goedkope apparaat ten zeerste.

Een "afrader" dus..

FRENCHKRISS 29-12-2017

Compliqué à éteindre

Bonjour,
Il n'est expliqué nul part comment éteindre le réveil lorsque celui ci s'est déclenché en mode crépusculaire et sonnerie.
Sur notre ancien réveil Phillips également lumineux, en appuyant sur un seul bouton (très large sur le dessus du réveil et oui le matin on se lève dans le brouillard sans lunette !!) on éteignais à la fois la sonnerie et la lumière, sur le modèle HF3532/01 .... je ne sais pas comment faire, les boutons sont minuscules et j’appuie sur tous les boutons, je dérègle tout pour l'éteindre ...
Une catastrophe

gerthille 21-12-2017
  • Product gekregen

Blij met de Philips Wake-up Light.

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Heb de Philips Wake-up Light nu een week en ik ben er heel blij mee. De installatie wijst zich vanzelf, is simpel, een kind kan de was doen. Ik ben erg tevreden over de Philips Wake-up Light omdat ik merk dat ik een stuk prettiger wakker wordt. Heerlijk het geluid van de vogels in de vroege ochtend en niet de irritante zoomer van een standaard wekker. Daarbij is de nachtlamp functie ook erg prettig. Ik raad echt iedereen dit product aan want als je dan toch op tijd je bed uit moet kun je beter gewekt worden op een prettige manier.

Pluspunten

• fijner wakker worden

Hansdk 20-12-2017

Zeer goed product

Geschreven voor: Philips HF3532/01

De wake up light is een verademing voor mij en mijn vrouw! Ondanks dat we korte nachten hebben worden we op een rustige manier wakker sochtends. Er zitten veel functies op de wake up light, zoals de wekker, fm radio, nacht lampje en een grotere en fellere lamp. Vooral het nachtlampje is heel handig en zorgt er niet gelijk voor dat heel het huis wakker is. Het gebruiksgemak is zeer goed! Ik moet zelf zeggen dat ik de nieuwste versie van de wake up light wat moderner en mooier vind. Al met al een heel goed product, wat absoluut doet wat het beloofd! Wij kunnen niet meer zonder!!

SBuurman44 16-12-2017

Vrolijke vogeltjes

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Van het licht word ik niet wakker, mijn man wel. De eerste dagen werd ik wel van het licht wakker, maar na een dag of drie werkte het voor mij niet meer. Echter, ik word wel vrolijk wakker van het gekwetter van de vogeltjes. Mijn man daarentegen kan de vogeltjes niet heel erg waarderen. Vandaar de gemiddelde beoordeling. Word ik nu uitgerust wakker? Nee niet echt, maar ik word wel vrolijk wakker. Daar is ook wat voor te zeggen.

• Keuze uit meerdere geluiden
  • Keuze uit meerdere kleuren licht

Minpunten

• Ik word niet wakker van het licht

Rainbowred 15-12-2017

Perfectie in Relaxatie

Geschreven voor: Philips HF3532/01

Philips HF3532 heeft een mooi strak design, wat ook goed bij ons in de slaapkamer past. Het gebruiksgemak is hoog. De knoppen van de wake-up light geven middels pictogrammen al duidelijk aan waarvoor het dient.
Ik gebruik de Wake up light al ongeveer een maand en tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik merk dat vergeleken met de periode hiervoor (waarin ik een standaard wekker gebruikte) ik de afgelopen weken een heel stuk gemakkelijker en vooral ontspannender wakker wordt. Dit komt voornamelijk doordat de Wake-up Light niet direct als een gek overgaat (zoals bij de standaard wekker). De wake-up light bereidt mij juist voor op wat er gaat komen, doordat de lamp al ruim 20/30min vantevoren aangaat en geleidelijk feller wordt. Het is te vergelijken met de zon die opkomt in de ochtend. Daarna begint de melodie ‘vogeltjeszang’ , wat zeer aangenaam klinkt :) je kunt trouwens kiezen uit vele verschillende melodieën.
De inslaapfunctie is trouwens ook ideaal, je stelt een timer in en kiest voor de melodie waarmee je in slaap wilt vallen. De ‘regengeluiden’ vindt ik persoonlijk het meest rustgevende. Ik heb keer op keer heerlijk kunnen inslapen.
Het enige minpunt tot nu toe is dat de Philips HF3532 geen radio heeft, maar dit bederft de pret zeker niet! Het is juist fijner om in te slapen/wakker te worden met de mooie natuurgeluiden.
Kortom, ik ben zeer tevreden over de Wake-Up light!

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Gebruiksgemak is hoog

Minpunten

• Geen fm-radio