Philips AJ3400 - Reviews

digitaal
iPod dock
Kleuren
zwart

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Hans 15-02-2017 Product paar weken in bezit

Slechte klokradio.

Zelfs in de laagste brightness-stand geeft dit ding teveel licht af. Voorkeurszenders zijn niet fatsoenlijk in te stellen, de antenne is niets waard. De belettering van de knoppen is waardeloos, hele kleine lettertjes op een zwarte achtergrond. Probeer dan maar te ontcijferen op welke knop je moet drukken. Geen enkele aanduiding voor de slechtziende medemens. Kortom, een waardeloos ding.

Minpunten

• Tevele licht in de zwakste lichtstand.
  • Voorkeurzenders niet fatsoenlijk in te stellen
  • Slechte antenne
  • belettering bij knoppen is onleesbaar
  • Piepkleine lettertjes op een zwarte achtergrond.

Valentinn 15-07-2015 Product half jaar in bezit

Een verdomd leuk wekkerradiootje, zeker voor de prijs. Belangrijk voor mij is om 's-avonds naar wat praatzenders te kunnen luisteren, soms muziek. Het geluid is helder en dragelijk (voor dit kleine formaat dus goed te noemen). 10 voorkeuze-zenders zie je niet vaak op een wekkerradio, erf fijn! Gewoon zenders zoeken gaat ook makkelijk, hij loopt vanzelf naar de volgende zender toe. Het display is erg groot en op de gedimde stand wordt je slaapkamer nauwelijks verlicht.

De knopjes bovenop zijn inderdaad een beetje het zwakkere punt, maar heb er niet echt problemen mee. Ze zijn in het donker best te vinden. Ze hebben ook wat dubbele functies, maar daar is (ook zonder manual) wel uit te komen. Het zetten van de wekker op een specifieke tijd gaat vrij vlot.

Qua vormgeving erg basic maar aangenaam. Prettig is dat de vorm de hoogte in gaat (speaker aan de achterkant). Dus niet zo'n grote platte doos die je nachtkastje in beslag neemt.

Over geluidsvolumes: de zachtste stand is inderdaad niet enorm zacht maar best te doen voor sleep/in slaap vallen. Bedenk, als het wekvolume niet hard zou zijn maar instelbaar, dan zouden er zeker misverstanden kunnen ontstaan waarbij mensen door hun wekker heenslapen.... Zelf hoef ik niet wakker te worden met radiogeluid, dus dat gaat dan gewoon met piepjes die wat toenemen in volume, vrij subtiel.

Om een gestelde vraag te beantwoorden: de 2x AAA batterijen dienen alleen om instellingen te behouden bij stroomuitval, de wekker loopt daar niet op. Zonder batterijen doet ie het natuurlijk ook gewoon.

Ik was nog wel eens sceptisch over producten van Philips, maar dit is zeker een aanrader!

HN72 28-12-2013 Product maand in bezit

6,2
De wekkerradio is mooi vormgegeven en de bediening is niet al te moeilijk. De geluidskwaliteit is wat je mag verwachten in deze prijsklasse. Het display is goed afleesbaar (groot en dimbaar) en de digitale tuner werkt ook naar verwachting. Het grote probleem van deze wekkerradio is echter dat de volumeregeling ook digitaal is. Als de radio wordt aangezet gebeurt dat op niveau 7 en dat is (zeker in een stille slaapkamer) vreselijk hard. Op het laagste volumeniveau (1) is het geluid nog steeds veel te hard om bij in slaap te vallen of rustig radio te luisteren. Hiervoor is deze wekkerradio dus niet geschikt (vandaar de lage score bij gebruiksgemak). Ik gebruik hem nu puur als wekker en daarvoor is hij (met oplopend weksignaal) prima bruikbaar. Had echter gehoopt dat ik hem ook als radio had kunnen gebruiken.

henkwolters 30-07-2015 Product paar weken in bezit

het is ons nog steeds niet duidelijk hoe we de wekfunctie blijvend uit moeten zetten.we hebben philips al om inlichtingen gevraagd doch degene die we aan de telefoon hadden had er geen duidelijk antwoord op. Hij heeft wel een mailtje gezonden met de handleiding, doch daar is geen duidelijk antwoord op onze vraag in te vinden. Als het alarm afgaat dan is deze eenvoudig uit te zetten.Doch de volgende morgen loopt hij op dezelfde tijd af. Voor degene die nog werken is dit natuurlijk goed doch in het weekend en eventuele vakanties is dit niet makkelijk. Wij als 80 Plussers hoeven niet iedere dag gewekt te worden.Doch alleen op dagen waarop het absoluut noodzakelijk is .

henkwolters 03-08-2015

Na heel veel proberen met de diverse knoppen is het me toch gelukt om het alarm blijvend uit te zetten. Het blijkt heel heel eenvoudig te zijn alleen is het niet duidelijk in de handleiding beschreven te zijn. Verder is het een heel duidelijke wekker.

MarcvH 07-09-2017

Opzoek naar een goede klokradio voor naast je bed?

Op veel sites lees je dat men zich ergert aan het steeds harder wordende geluid van het alarm. Op zich niets mis mee want wanneer je stevig doorslaapt je de wekker niet snel hoort maar aan de andere kant stel dat je hem bent vergeten uit te zetten wordt het wel herrie.
Verder een mooi groot scherm, dat je 's nachts kunt dimmen wanneer je het licht te fel vind (maar ga er maar vanuit dat dit eigenlijk niet hoeft, je kamer is en blijft donker.
Wakker worden met fm radio of toon

Conclusie; prijs/kwaliteitverhouding oke dus een aanbeveling!

Molenzicht 25-07-2017

Geluid en lichtniveau volstrekt onvoldoende te dimmen.

Miskoop geweest. Wekker geeft veel te veel licht af 's nachts, en laagste geluidsniveau is veel te hard. Van wekker inmiddels gedegradeerd naar keukenradio, en dan nog irriteert het volume me. Als ik zit te werken of telefoneren overheerst het radiogeluid.

FoxyLies 15-06-2017

Waardeloos om in te stellen

Wekkerradio ????
Zelfs met handleiding op internet is het niet voor elkaar te krijgen.
Spijt van deze aankoop.

ririp 15-04-2017

Klokradio

goed wekker doet wat ie moet doen.
ziet er ook goed uit mooi model mooi dat er twee wek tijden op zitten

jg 02-04-2017 Product paar dagen in bezit

Rampzalige wekker

De wekkerradio komt samen met een enorm groot uitvouwblad waarop in de meeste Europese talen een uiterst summiere gebruiksaanwijzing. De knopjes om alles te regelen zijn heel klein en onhandig, je hebt een vergrootglas nodig om te zien waar elke knop voor is. In het donker moet je over braille vingertoppen beschikken om op het juiste knopje te vinden voor aan/uit/snooze etc. Steeds licht aan of licht mobieltje gebruiken om bij te lichten en zo de knopjes te onderscheiden. Maar het ergste is dat het alarm niet uitgezet kan worden, iedere dag gaat het ding af, ook als je niet gewekt wilt worden of wanneer je drie weken weg bent. Het alarm kan niet uitgezet worden... wie bedenkt zoiets? Waardeloos ding. Niet kopen. Je haalt een hoop ergernis in huis. Dit ding gaat terug.

Eddie4 07-02-2017

Geen volumeregeling op alarm

Gentle wake =volume steeds harder als alarm gaat.
Als ik dit had geweten had ik m nooit gekocht , ik bepaal zelf wel hoe ik wakker wil worden.
Ik heb ouder model gehad met draaiknoppen van phillips niks mis mee.

Volume 12-11-2016

Knipperen en geluid

Ik heb me ook verbaasd over het blijven knipperen van de dubbele punt.
Maar meer nog:
wil wakker worden met radio 1 maar wordt langzamerhand het bed uitgeblazen door het volume, werkelijk ongelooflijk.
Groot display maar kleine knoppen

Claudio 30-09-2016 Product paar weken in bezit

Wekfunctie

Dit product heb ik aangeschaft bij Bol.com, maar is niet naar wens. Eigenlijk is alles goed te bedienen. Makkelijke knoppen van ongeveer 1cm x 1cm. Helaas na 2 keer geretourneerd te hebben werkt de wekker nog niet goed. Als de radio aan gaat als wekfunctie springt het volume naar 7 toe. Dit is veel te hard (tenzij je van plan bent om het gehele huis wakker te maken).

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijke bediening
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Wekfunctie

Irritant 28-04-2016

De dubbele punt blijft knipperen

Na het instellen van de tijd blijft de dubbele punt knipperen. Geen idee of dit hoort. Zo ja, vreselijk irritant, zo niet, kan nergens vinden hoe ik dat op kan lossen. Op Philips support site kan ik er niets over vinden.

Maps 28-01-2016

Tegenvaller

Op het eerste gezicht gekocht vanwege het mooie grote display, Echter bij gebruik kan het volume niet zacht genoeg gezet worden voor de sleeptimer. Dus na een aantal dagen een ander model gekocht

moeder41 14-12-2015

Volume niet regelen

Waardeloos. Wek volume kan niet aangepast worden. Ik had gehoopt dat de beknopte handleiding op deze site uitgebreider zou zijn.
IK dacht dat het handig was voor kind als eerste wekkerradio. Totaal niet

Steve30 15-11-2015

Mooi design

* Wekker onhandig te bedienen
* Toen ik laatst thuis kwam van een weekendje weg stond dat ding te loeien toen ik binnen kwam (ik dacht wat is dat toch).
* Geen Philips meer !!

Bassie59 05-08-2015

geen volume

Op zich een goed product denk je maar het volume doet het niet.
Geen volume is dus niet gewekt worden.
Eigenlijk dus gewoon een miskoop!

jvdriel 14-06-2015 Product paar dagen in bezit

Vorige week gekocht als reiswekker ..
Ziet er fraai uit met super duidelijk en extra groot display
Dat de radio erg luid wekt...? ons nog niet opgevallen en anders gewoon de buzzer instellen. Prima wekker (radio) voor € 24,00. Heel gebruiksvriendelijk. Wij vinden hem fijner in gebruik dan onze slaapkamerwekker De Philips SJB3552/12 die onlangs € 79,00 heeft gekost...maar die heeft wel DAB ontvangst met een mooi helder en instelbaar geluid en wat meer digitale instellings mogelijkheden...De AJ3400/12 is toch een betere keuze als je prijs en kwaliteit vergelijkt...Algemene vraag: bestaat de universele ideale wekker wel ...??

Snooze 06-02-2015

In de winkel leek het mooi maar wegens niet in te stellen wekvolume radio, geen handige snoozeknop en niet voldoende te dimmen geen goede keus

Typisch geval van niets mspontaan kopen...wekvolume van de raio belachelijk hard en niet in te stellen. Knoppen lijken op elkaar dus in donker de snoozeknop lastig te vinden. Op laagste Domstad is alsnog de kamer enorm verlicht. Het ding gaat de prullenbak in en ik denk niet nog ooit een Philips wekker te kopen.

batavorum 26-01-2015

geen prettig apparaat

instellen vindt ik een ramp vooral de tweede wekker tijd zoeken naar een Nederlandse gebruiksaanwijzing is ook heel erg moeilijk.
Ik heb het apparaat al na een week niet meer gebruikt