Philips TAPR802/12 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips TAPR802/12 op Kieskeurig.nl.

Huub 27-01-2021

Leuke internet radio

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Prima radio met een mooi geluid voor dit formaat, deze mede aangeschaft omdat er ook een apart podcast menu is.
De 20 voorkeurzenders voor DAB, FM en INTERNET zijn apart en na even uitzoeken makkelijk in te stellen. Ontvangst van de zenders is prima.
De voeding is via een 230v adapter naar 5v gelijkstoom, hierdoor ook te gebruiken via een usb voeding. Voor ons erg gemakkelijk om in onze camper, waar we niet altijd 230v hebben te gebruiken. Ook te voeden met een Powerbank dus ook in de tuin of elders te gebruiken. De voedingskabel die je hiervoor nodig hebt is: USB A male – naar DC Plug 5.5mm / 2.1mm

Pluspunten

• Apart podcast menu
  • Goed geluid

Minpunten

• Verlichting ook op laagste stand te fel.
  • Geen hoofdtelefoon aansluiting.

Leij 31-05-2020

Niet aan de gang te krijgen

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Klokradio gekocht en gebruiksaanwijzing gevolgd. Datum en tijd waren kennelijk al ingesteld. Verder kom ik niet. Rechtsonder op het scherm: rood kruisje met daaronder stip. Geen idee wat dit behelst. Maar apparaat doet verder niets.

DorienA1990 01-09-2021

Fijne radio

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Deze radio is zijn geld zeker waard. Vooral de spotifyfunctie is heel fijn omdat je niet je volledige gsm via bluetooth verbindt maar enkel spotify. Hierdoor kan je andere functies nog gewoon om de gsm blijven afspelen in tegenstelling tot goedkopere radios die de volledige audio overnemen.

Luc 20-07-2021

Veelzijdige kleine radio, top!

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Dit radiootje heb ik gekocht om de vele mogelijkheden. FM/DAB+/Internetradio/Podcasts en Bluetooth.
Het radiootje is een Frontier Smart radio en na verbinden met de wifi is deze de met de app Undok (Android/Apple) makkelijk te bedienen. Het geluid is afdoende voor een radio van dit formaat. DAB+ ontvangst is vrij beroerd, maar hiervoor kun je dan uitwijken naar internetradio die ook vele malen beter klinkt. Via de zoekfunctie van Undok kun je naar specifieke internet radio-zenders of Podcasts zoeken. Verder maakt de app een afstandsbediening van je smartphone. Ook de free versie van Spotify werkt op deze radio!
Tot dusver ben ik meer dan tevreden. Veelzijdige kleine radio, top!

De radio is via de app Undok te bedienen.

Pluspunten

• veel ontvangst functies
  • via UNDOK-app te bedienen

Otto- 11-07-2021

De radio is uitstekend op ëën ding na!

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Hij werkt uitstekend, echter hij geeft te veel licht, ook in de dimstand voor de slaapkamer.
Heb hem maar met time out in gebruik. Nadeel: Iedere keer aan knopje draaien om tijd te zien. Ingesteld op 10 seconde. Iets voor een software Update?

Djee 25-05-2021

Complete multi radio

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Mooie compacte multiradio met veel mogelijkheden. Wat een geweldige toevoeging is het bedienen van deze radio op je mobiele telefoon.
Je kunt heel veel dingen instellen, zoals wekker en slaapfunctie.

Jose B 14-03-2021

Klein apparaat met fantastisch geluid !

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Het is een een mooi compact apparaat met een mooie strakke vormgeving en een heel heldere ontvangst. Super eenvoudig in bediening.

Miwisan 09-03-2021

Een puike veelzijdige hybride radio

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Van de aankoop van de TAPR802 Dab+, spotify connect, bluetooth radio heb ik zeker geen spijt. Hij voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Ook de internetradio waarbij ik in het verleden zeer slechte ervaringen mee had bij een ander merk (ontzettend veel hinderlijk geklik) is echt zeer goed te noemen. Bij elk van de items zijn 20 items voor te programmeren wat het bedienen heel gemakkelijk maakt. Het voor het eerst opstarten van de TAPR802 DAB+ is een "fluitje van een cent". Verder is de bediening heel intuitief wat deze radio tot een voor eigenlijk iedereen heel bruikbaar apparaat maakt.
De geluidskwaliteit is boven verwachting. Erg goed voor zo'n klein toestelletje.
Eén nadeel(tje) wil ik wel even noemen. Er is altijd netspanning nodig voor het gebruiken van de radio. Een voedings"buffer" van een paar batterijen zou handig zijn, maar dat is minder belangrijk als je de voordelen van dit apparaat in ogenschouw neemt. De instellingen blijven ook los van het spanningsnet in takt
-Snel te installeren
-Gemakkelijk de diverse items te programmeren
-Veelzijdig
-Handig (bijna) overal te plaatsen
-Uitstekende geluidskwaliteit
-Mooi design
kortom een veelzijdig toestelletje dat ik echt kan aanraden!

Dorus26 05-03-2021

Veel mogelijkheden

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

We zochten naar een wekkerradio die vanaf de voorzijde te bedienen is. Dan is de keuze heel beperkt. Deze heeft het allemaal. En DAB+ en via WiFi je favoriete zender kiezen.
Om zeker te zijn dat we 's morgens gewekt worden kiezen we voor een DAB+ zender. Om gewoon te luisteren kiezen we internetradio (via WiFi). Helemaal top.

Steff54 26-01-2021

Leuke wekkerradio me veel mogelijkheden

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Deze wekkerradio enkele dagen in gebruik en lijkt een goede aanschaf. In eerste instantie lijkt het gebruik ingewikkeld, vooral het menu lijkt niet logisch. Als je het menu éénmaal kent valt dat heel erg mee, hoewel, als je b.v. iets in de alarmtijd wil wijzigen moet je daar via het menu naar toe, dit zou eenvoudiger moeten kunnen. De ontvangst van FM en DAB+ is niet geweldig, radio luisteren via internet werkt goed.In tegenstelling wat er in de specificaties staat heeft deze wekkerradio wel een snooze-functie die je kan instellen op 5, 10, 15 enz. minuten.

Luisteraar7 25-01-2021

Een fijne, complete radio

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

De radio heeft veel mogelijkheden, fm, dab, internetradio, bluetooth. Het zit er allemaal op en werkt goed. Alleen de klok loopt niet altijd op tijd en moet vaak worden gereset.

Jansen. 12-01-2021

Perfecte radio

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Prachtig apparaat met veel mogelijkheden. Bij mij staat hij op internet radio omdat hier de DAB ontvangst niet optimaal is. Voor mij het enige nadeel, had in een andere kleur gemoeten, maar dat is de persoonlijke smaak. Geluidskwaliteit is prima en daar gaat het om tenslotte. Aanrader!!!

Saisu 01-01-2021

Leuk en compact en snel

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Radio ziet er leuk uit en is lekker compact. Volume is redelijk. Leuke scherm. Aardig wat functionaliteit. We hebben het voor ons ouders aangeschaft die een ander model van Philips internet radio gewend waren waarop je de internet stations als favoriete kon opslaan. Dit is een gemis op dit model terwijl je wel de fm radiostations kan opslaan. Hopelijk met de volgende software update zou het mogelijk kunnen zijn om internet radio stations als favoriete op te slaan.

H.Wes 16-12-2020

Product doet aan de verwachtingen

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Deze internetradio is toch zeer eenvoudig te installeren en te bedienen.
Het geluid is voor dit voormaat goed .
Jammer dat er geen afstandsbediening bij zit

GeertBlijmetRadio 02-10-2020

Mooi en duidelijk

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Je kunt kiezen om het via internet te gebruiken, maar ook gewoon via de antenne. Als internet het niet doet, kun je toch radio luisteren.

Sjoerd van Staveren 07-09-2020

Werkt zoals beloofd. Jammer genoeg niet via app te bedienen

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Ik gebruik dit apparaat als klokradio. Hij staat op mijn nachtkastje en de display geeft, ook in de meest gedimde stand nog vrij veel licht. Gelukkig is het blauwachtig dus het stoort niet heel erg maar het zou mooi zijn als het nog iets minder kan. Lijkt me dat dit via en software update moet kunnen.

Instellen van de internetverbinding gaat makkelijk en daarna is er een overvloed aan radiozenders beschikbaar. De spotify app vindt het apparaat ook direct dus muziek afspelen via spottify connect gaat ook prima.

De sleeptimer is ideaal om met wat achtergrondmuziek in slaap te vallen. Alles moet via de vrij kleine knoppen en op het kleine scherm worden bediend. Het zou mooi zijn als er een goed werkende app zou zijn waarmee dit kan. Er is wel een app te vinden in de app store maar die is van 4 maart 2013 en daarna nooit meer bijgewerkt. Hij werkt dus niet op nieuwe smartphones. Philips eigenlijk onwaardig.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Werkt goed met spottify connect
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen bediening via app
  • Kleine knopjes
  • Geeft vrij veel licht in het donker

Ron. 24-08-2020

Prima, handzame DAB/internetradio

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Eigenlijk op zoek naar een DAB radiowekker, maar gezien de recensies over slechte DAB ontvangst bij dit radiootje uitgekomen vanwege de mogelijkheid tot internet radio.
Ik moet zeggen, geluid valt niet tegen na gebruik van de equalizer en de ontvangst van DAB+ en internetradio is geweldig. Ook binnenshuis! Instellen was best eenvoudig na het zien van een internetfilmpje en met de mogelijkheid van het opslaan van 20 voorkeuzezenders voor DAB en 20 voor internetradio heb ik altijd de muziek voorhanden die past bij mijn stemming. De verlichting is te dimmen, maar ook bij de laagste stand nog wel erg veel licht. Twee wektijden in te stellen, voor weekend en door de weeks. Ook een voordeel vind ik de vaste telescoopantenne. Is niet zonder adapter te gebruiken. Wat mij betreft een aanrader!

Anoniem 24-08-2020

Leuk apparaatje

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Veel mogelijkheden, snel op internet stations zoeken. Snel connect met bluetooth. Alleen jammer geen antenne aansluiting dus binnen geen/slecht DAB ontvangst dus maar weer terug naar de FM...

Frits Beek 21-08-2020

Wat een geluid voor zo’n kleine radio!

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

Wat een geweldig mooie en prima functionerende radio!
Ben helemaal tevreden met het geluid, het uiterlijk en alle mogelijkheden. Ook een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Ensink 18-08-2020

het product is bijna perfect

Geschreven voor: Philips TAPR802/12

de slaaptijd is alleen via het hoofdmenu instelbaar. Dus als je hem op 60 min. hebt staan en deze tijd is verstreken moet je indien je weer 60 min wil luisteren via het hoofdmenu en vervolgens draaien met de rechter knop opnieuw activeren