Philips AJ3123/12 - Reviews

FM
Opties
display, comfort-slaapstand, wekfunctie, snooze-functie
Geïntegreerde klok

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJ3123/12 op Kieskeurig.nl.

5,3

Rene 19-03-2016

Geen goede ervaring

6,5
Ook wij hebben ervaren dat de wekkerradio zich telkens zelf reset. Vorige week gekocht 3x in 1 week gaat deze terug naar -- en moet je weer opnieuw instellen. Nieuwe gekregen. Na 3 dagen weer hetzelfde. Nu kijken wat leverancier doet.

Officiele reactie van Philips Nederland 22-03-2016

Geachte Rene,

Bedankt voor uw review, wij stellen de mening van onze klanten erg op prijs. U kunt best even onze klantenservice contacteren, zij zullen ongetwijfeld een oplossing voor u vinden.

Voor contact per e-mail, chat of telefoon gaat u naar de volgende link: http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html en kiest u voor het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio.

Alternatief mag u contact opnemen via Facebook (/PhilipsNederland) of Twitter (@PhilipsCare_NL)

Pascal
Philips Webcare

SensaBen 31-07-2015

6,5
Mooi apparaat met goede functionaliteit, maar toch waardeloos. Het ding reset zichzelf ongeveer 1 keer per week waarna je alles opnieuw moet instellen. Je ziet dan alleen maaar streepjes. We kregen nog een ander exemplaar, maar deze had hetzelfde probleem.

Jongejan 15-11-2019

Miskoop

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Heb dit keer weer eens voor Nederlands fabricaat gekozen, iets duurder maar daarentegen ook iets slechter. Het kan Philips niet aan knowhow ontbreken dus moeten we het in de ambitie zoeken.
Het lukt mij niet om voorkeursfrequenties in te voeren. Het apparaat staat dus altijd op de zelfde ontvangstfrequentie afgestemd maar kan deze zelden langer dan een paar dagen vasthouden. Nadat de wekker diverse malen op de meest onverwachte tijdstippen mijn nachtrust verstoord heeft gebruik ik deze functie niet meer. Kortom; geluidskwaliteit goed, tijdsaanduiding goed en duidelijk, ergonomisch slecht, wekker niet betrouwbaar, ontwerp kwestie van smaak (maar de smaak van Philips heeft sinds de zeventiger jaren nauwelijks een ontwikkeling doorgemaakt) Inslaapfunctie (?) werkt prima (120/60/30 min.). Het apparaat heb ik bij Blokker gekocht. Kennis ontbreekt bij personeel volledig (Als u het niet kunt vinden hebben we het niet)

Pluspunten

• Betrouwbare en duidelijk tijdsaanduiding
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Ergonomisch slecht
  • Wekker niet betrouwbaar
  • Voorkeursfrequenties moeilijk instelbaar
  • Oubollig zeventiger jaren ontwerp

Op zoek naar wekker 03-09-2019

Bediening is al snel ontregeld

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Ik kocht deze wekker nadat de bediening van de vorige wekkers van Philips. Nu me dit wéér gebeurd met een Philips wekker, ben ik klaar met het merk. Ik heb het over 2 typen wekkers waarvan we ieder 2 examplaren hadden. Ik heb 20 jaar een wekker van de Kijkshop gehad die eigenlijk alleen vanwege het uiterlijk is vervangen. Kostte 15 euro en was superbetrouwbaar. Had ik die maar nooit weggedaan.

Pluspunten

• Twee tijden in te stellen

Minpunten

• Knoppen vallen al snel uit
  • Knoppen moeilijk te bedienen/zien in het schemer

Bieke479 31-07-2019

wekker reset zichzelf

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

de wekker heeft tweetal jaar prima gewerkt, en nu resert hij zichzelf meerdere keren per week/dag/nacht. Dan moet je telkens opnieuw de uur instellen en nadien heb je opnieuw gewoon streepjes ipv cijfers. De wekker is net buiten garantie. aan de reviews hier te lezen lijkt dit op een fabrieksfout in de wekker, spijtig dat ik na 2 jaar al een nieuwe wekker moet kopen. Het zal geen Philips meer zijn.

Pienie 01-10-2018

Onbetrouwbare prutwekker

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Ik heb deze wekkerradio gekocht voor mijn dochter die in de brugklas zit. Zij wilde graag een wekker met twee wektijden omdat ze door de weeks op verschillende tijden op moet staan. Maar wat een prutwekker is dit zeg. Iedere keer als de wekker is afgegaan slaat het apparaat op tilt en zijn alle instellingen weg. Dan moet de tijd én de wektijden opnieuw worden ingesteld. Je koopt een wekker om erop te kunnen bouwen maar deze wekker is werkelijk totaal onbetrouwbaar. Ik had Philips altijd als kwaliteitsmerk ingeschat maar deze wekker doet dat imago volledig teniet.

Jaap72 12-06-2018

Gebruiksaanwijzing is onduidelijk

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Bij het instellen van het belsignaal als wekker is het onlogisch te werken met knopje al1.
Logisch zou m.i. zijn: Al1 voor de radio en Al2 voor de belfunctie.

Guido 15-02-2018

Koop geen philips met gentle wake, geloof me

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Er wordt gesproken over wakker worden waarbij het volume langzaam toe neemt.binnen een minuut staat het volume echter zo hard dat niet alleen jij, je gezin maar ook de buren wakker zijn van de wekkerradio. Voor mij is de wekkerradio totaal onbruikbaar. Laat hem staan en kijk liever naar een ander merk want philips heeft deze verschrikkelijke functie op al zijn modellen en deze is niet uit te zetten. Jammer. Philips make things better en zorg er voor die gentle wake functie uit te zetten is.

Minpunten

• Gentle wake

Kevin34 20-03-2017

Steeds opnieuw instellen

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

De wekkers moeten vaak opnieuw ingesteld worden. Had hiervoor een merkloze wekker welk het al 15jaar zonder problemen deed. Ging voor een nieuw design had ik dit geweten had ik ze niet aangeschaft

Jake75 26-02-2017

Display defect

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Wekkerradio is in 2016 aangeschaft, werkt in het begin prima. Maar het display heeft binnen aantal maanden een defect 'streepje'/ stukje van cijfer. Bij een cijfercombinatie met dit defecte streepje is de gehele tijd niet meer leesbaar, en is dus waardeloos..

Patoche 23-05-2016

Een aanrader

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Gemakkelijk te gebruiken, mooi design, klank redelijk goed,
Jammer dat het geluid niet kan geregeld worden als hij automatisch start bij het wekken.

Martin5806 21-02-2016

4,8
Mensen, NIET kopen. Verliest om de haverklap zijn instellingen.Wat heb je dan aan een wekkerradio als hij niet betrouwbaar is?

Officiele reactie van Philips Nederland 24-02-2016

Beste Martin5806,

Heel erg bedankt voor het plaatsen van uw review op deze website. Het lijkt er echter op dat er iets mis is met uw wekkerradio, een functie die wij niet ingebouwd hebben. Wilt u contact opnemen met onze klantenservice? Dan gaan zij hiernaar kijken. Bij voorbaat dank.

Pascal
Philips Webcare

Martin5806 10-06-2016

Hij werd vervangen door een nieuw exemplaar met dezelfde mankementen. Verder gaf men niet meer thuis dus een 3e heb ik maar niet aangevraagd. Uiteindelijk maar gewoon in de kliko gegooid. Onbegrijpelijk dat men zoiets kan maken en verkopen.

mickey 08-01-2016

valt volledig uit bij inschakelen nachtlamp

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

valt volledig uit bij inschakelen nachtlampje en moet telkens opnieuw ingesteld worden ,had er twee besteld en beiden vertoonden dit gebrek

Rick999 30-11-2015

De klokradio houdt zijn gegevens niet vast

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Op 21-11-2015 de klokradio gekocht. Na ongeveer twee dagen "streepjes" en geheugen gewist. Op 28-11-2015 voor identiek toestel omgewisseld. Na anderhalve dag hetzelfde probleem. GSM naast de wekker? Ja, maar dat moet volgens mij kunnen. Ik ruil het toestel nu in voor een ander merk. Jammer, omdat ik graag Philips kies.

linda31britt01 08-11-2015

steeds steepjes en opnieuw instellen

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

wat een verschrikkelijke wekker, heb hem iedere dag opnieuw moeten instellen.
werd het knap zat. na een weken dat gedaan te hebben toch maar een andere model wekker van Philips gekocht
heb ik ook weer dat er steeds streepjes instaan en hij weer opnieuw moet worden ingesteld.
heb van deze gelukkig de bon nog dus deze gaat terug naar de winkel maar er komt zeker geen nieuwe philips voor terug me man heeft zich een aantal keer verslapen omdat de wekker het niet meer doet.
echte hele slechte kwaliteit

RSSH 15-10-2015

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Gelijk uit de handel halen, of je nu het licht uitdoet of je mobiel ernaast legt, de wekkerradio is gelijk van slag en valt uit .

Ikke2 16-09-2015

Storing!

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Helaas is in de nog geen twee maanden dat ik deze wekker gebruik al enkele malen storing geweest.
Zonder aanleiding staan er ineens allemaal streepjes op het display.
Wekker werkt dan natuurlijk niet en moet weer opnieuw ingesteld worden.
Vertrouwen in deze wekker heb ik dus niet!

Vossie 02-09-2015

Gentle wake functie geldt niet voor wekken met alarm!

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Een tijd geleden dit type wekker gekocht. Zowel bij het wekken met radio als met het alarm neemt het volume geleidelijk toe. Heel prettig!

Mijn zoon had nog een oude wekker met een keihard alarm. Die jongen schrok zich 's morgen een ongeluk. Gezien onze ervaring met deze wekker van Philips voor hem nu ook hetzelfde type wekker gekocht.

De verbazing was groot toen bleek dat het alarm volume niet meer geleidelijk toeneemt in dit exemplaar. Gentle wake geldt dus alleen als je de radio gebruikt voor het wekken. Wat een afknapper, zeker omdat we met een eerder gekocht exemplaar juist heel tevreden waren.

Als je dan goed in de beschrijving leest dan staat daar wel dat het standaard volume wordt gebruikt bij het alarm en dat het niet ingesteld kan worden. Ook viel mijn oog op tekst dat Philips zonder aankondiging de specs kan veranderen. Misschien goed om deze info ook op deze website aan te bieden. Dan weten wij consumenten tenminste waar we aan toe zijn!

Dit product gaat direct weer terug naar Mediamarkt :-(

jelle 25-06-2015

Ik heb deze wekker bij de blokker gekocht. Zeer ontevreden.

Na 3 dagen ging het display kapot. De dagen dat ie werkte was ik ook al niet tevreden, wat voornamelijk ligt aan het volume.

Ten eerste is het wekvolume van de radio niet in te stellen. Deze staat standaard op 3, wat veel te hard is.
Ten tweede is de laagste volumestand (1) van de radio 's avonds veel te hard om comfortabel naar te luisteren in bed.

roosje03 10-03-2015

wekgeluid veel te hard

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

deze wekker aangeschaft na verschillende reviews te hebben gelezen. Design is goed, gebruiksgemak ook, maar wat ik jammer vind is dat het wekgeluid niet instelbaar is qua volume. Als je 's ochtends heel vroeg op moet en er ligt nog iemand naast je te slapen, dan kun je het vergeten.. je schrikt je een ongeluk!!! Het zou beter zijn als de radio voor het alarm ook instelbaar was op volume.