De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LF627400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Stefan 23-03-2024

Teleurgesteld, hopelijk de uitzondering?

Geschreven voor: AEG LF627400

In de basis is dit een hele fijne wasmachine; simpele bediening, geen onzinnige poespas en zuinig. Daarnaast is voor ons huishouden een 7kg machine ook voldoende en is de plek waar hij moet staan wat aan de krappe kant dus de beperkte buitenmaten van deze wasmachine zijn ook fijn.

Waarom krijgt hij dan toch zo'n slechte beoordeling?; omdat hij na 9 maanden al stuk ging. Er kwam een geur uit de machine alsof je met een slijptol metaal doorslijpt gepaard gaande met blauwe rook. Dat was wel even schrikken. En nu kun je natuurlijk een keer pech hebben, dan komt er een monteur en dit fixt het probleem, toch?

Ik had de wasmachine bij een webshop gekocht en die verwijst voor garantiezaken direct door naar AEG. Contact opgenomen met AEG en er werd een afspraak met de monteur ingepland. Tijdsduur tussen het moment dat de wasmachine stuk ging en dat de monteur pas kwam; 2 weken! Monteur is gekomen en die heeft de wasmachine total loss verklaard. De trommel bleek aan te lopen tegen de behuizing en dat kan niet gerepareerd worden en hij zou omgeruild worden voor een andere.
Kan gebeuren, je kunt eens een exemplaar treffen die onterecht door de kwaliteitscontrole is geglipt. Echter bleef het na een bevestiging dat de wasmachine omgeruild zou worden stil vanuit AEG. En als je dan gaat bellen kom je erachter dat de klantenservice vrij waardeloos is. Je krijgt te horen dat het wel een week kan duren voordat je teruggebeld wordt, toen ik werd teruggebeld kon die betreffende persoon ook niks zinnigs vertellen over wanneer de nieuwe machine zou komen. Ik heb gemaild met een vraag en opmerking; totaal geen respons ontvangen. Echt slecht.

Ik had de hoop al bijna opgegeven en al georiënteerd op een nieuwe wasmachine bij een lokale witgoedhandelaar met eigen technische dienst, toen kwam er -niet van AEG- ineens bericht van een transportbedrijf dat ze een wasmachine kwamen brengen. De tijd die het heeft gekost vanaf het moment dat de wasmachine stuk ging totdat we een nieuwe hadden was op 1 dag na 4 weken! Terwijl als ik op het moment dat de monteur de machine total loss had verklaard direct een nieuwe/andere had besteld ik hem de volgende dag al had kunnen hebben.

Het zou kunnen dat wij een exemplaar hebben getroffen met een productiefout, maar in combinatie met de slechte klantenservice van AEG is het vertrouwen nu wel een beetje zoek. Dat kan wel weer goedkomen als de nieuwe machine nu wel een jaar of 10 probleemloos meegaat, maar als deze ook weer veel te snel stuk gaat dan ga ik geen gebruik meer maken van de garantie en koop ik bij m'n lokale witgoedhandelaar een nieuwe machine en dat zou dan zo maar eens géén AEG kunnen zijn.

Sowieso koop ik nooit meer een wasmachine online waarbij de betreffende winkel je voor garantiezaken doorverwijst naar het betreffende merk, en al zeker niet als dat merk AEG is. Volgende keer gewoon een normale witgoedzaak met eigen technische dienst. Onderaan de streep bleek dat prijsvoordeel van kopen bij een webshop ook nog fors minder dan ik had gedacht ...

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • geen onzinnige poespas
  • relatief stil
  • zuinig
  • compacte buitenmaten

Minpunten

• ging na 9 maanden al stuk
  • slechte klantenservice AEG

Ziza 28-06-2023

Erg tevreden!

Geschreven voor: AEG LF627400

Fijne wasmachine, ben er erg tevreden mee. Het wassen gaat bijna geruisloos en ik heb helemaal geen last van het geluid. Ik draai graag wasjes in de avond en in de nacht, dus dit is mooi meegenomen. En van de functie 'startuitstel' word ik ook erg blij. Op deze manier hoef ik er niet meer naar om te kijken. Door de grote deuropening gaat het inladen ook lekker snel. Ook heb ik het idee dat de was er droger uitkomt dan bij mijn vorige wasmachine. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Geruisloos
  • Startuitsel

Minpunten

• ben ik nog niet tegengekomen

Liekus 23-06-2023

Goede prijs - kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: AEG LF627400

Ik gebruik deze wasmachine nu een aantal weken.
Allereest display is erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik, het model is compact alleen het design valt tegen en vind ik er zelf wat 'goedkoop' uitzien. Voor ons 2 persoons huishouden die veel sporten is 7KG net aan de krappe kant en moet ik wat meer wasjes draaien dan normaal. Dit vind ik helemaal niet erg want de wasmachine is dan nog steeds zuiniger dan onze vorige.
Overall een goede prijs- kwaliteitsverhouding!

Pluspunten

• geluid
  • display

Minpunten

• klein
  • design

shugufa 20-06-2023

Centrifugeer functie werkt niet optimaal

Geschreven voor: AEG LF627400

Ik heb deze wasmachine nu inmiddels twee maanden gebruikt. ik ben er over het algemeen tevreden over. Het wast heel goed, de centrifugeer functie viel helaas wel tegen. De droog functie werkt niet optimaal. Als je was klaar is moet je apart de centrifugeer functie aanzetten. Dit is iets wat je wel moet overwegen wil je deze wasmachine aanschaffen. Ik ben er verder wel tevreden mee.

Pluspunten

• wast prima

Minpunten

• centrifugeer functie werkt biet optimaal

Tirza 16-06-2023

Fijne wasmachine voor een betaalbare prijs

Geschreven voor: AEG LF627400

Zeer tevreden over deze wasmachine. Erg makkelijk in gebruik, vanwege duidelijk display. Voor een huishouden met twee volwassenen is de trommel meer dan voldoende qua grootte. Wekelijks worden er meerdere soorten wassen gedraaid (sport, kantoor- en medische kleding) en dit gaat de wasmachine heel erg goed af. Alle was komt schoon uit de wasmachine. Daarnaast zijn we erg tevreden over het geluidsniveau van de wasmachine. Hij staat bij ons thuis in een aparte waskamer, waardoor dit niet onze grootste eis was aan een wasmachine. Echter is het toch het benoemen waard. Kortom, wij zijn tevreden!

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Zuinig

Minpunten

• Sommige knoppen/ programma's gebruiken wij niet

Angeliiquueee.k 08-06-2023

Prima wasmachine

Erg fijne wasmachine.
Qua grootte perfect voor 2 personen.
Veel keuze uit diverse programma's van kort tot lang.
Tijdens het centrifugeren hoor je de machine bijna niet waardoor je hen ook makkelijk snachts of 's avonds aan kunt zetten.

Wasjes komen er mooi schoon uit.
Tot nu toe zeer tevreden over dit product
Prima prijs kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Stil met centrifugeren
  • Veel wasprogramma's
  • Korte wasprogramma's
  • Intensieve programma's