Miele TCD450WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TCD450WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

herma57 11-03-2021

PRIMA WASDROGER!

Geschreven voor: Miele TCD450WP

Heel tevreden ben ik over deze goede wasdroger!, (heerlijk ook, geen slang meer naar buiten), simpel te bedienen, maar zeker genoeg programma's. Ondanks dat ik mijn twijfels had, gebruik ik toch het geur-cupje zeker voor de professionele was, die nogal eens ruikt, dit helpt toch echt wel. Ik heb nu sensitive cupjes besteld, ik weet niet of deze (zonder parfum dus) ook het gewenste effect hebben. Wat ik iets minder vind, is dat je bij deze droger 3 (!) pluizenfilters moet schoonmaken, welleswaar niet elke keer, maar toch.... Verder dus heel blij mee.

Pluspunten

• bediiening eenvoudig
  • genoeg programma's
  • geurfilter

Minpunten

• 3 pluizenfilters.

Nicole 20-04-2020

Hele fijne droger

Geschreven voor: Miele TCD450WP

Ik heb deze droger nu een anderhalve maand in gebruik en ik moet zeggen dat het echt een hele fijne droger is. Er zitten veel verschillende programma's op, zelfs een jeans functie. Die durfde ik eerder nooit in de droger te doen. Verder is hij erg groot en ook de opvangbak voor het water is erg groot. Eerder had ik weleens dat de was nog niet droog was, maar dat die bak wel vol zat. De FragranceDos is echt een pluspunt, de was gaat er echt heel lekker van ruiken. En je kunt zelf instellen hoeveel er gebruik wordt. Na anderhalve maand zit ik nog steeds op mijn eerste. Natuurlijk heb ik met het mooie weer ook was buiten laten drogen in de zon. Maar om het wat zachter aan te laten voelen toch nog even in de droger. Wat ik wel jammer vind is dat sommige programma's lang duren. Ik snap dat dat energiebesparend is, maar toch jammer. Verder moet ik opletten dat de slaapzakjes van mijn zoontje niet geheel drogen, ook op extra droog. De pluizenfilter is handig te verwijderen en schoon te maken. Alleen jammer dat er nog een filter aan de onderkant zit. Waarom niet gewoon 1 filter. De touchscreen in combinatie met de draaiknop is erg prettig. Wel even opletten dat de tijdsduur niet in beeld blijft staan. Dan moet je nog weer even op de touchscreen drukken om het te zien. Ik zou deze droger zeker aanraden!

Pluspunten

• Fragrancedos
  • Energiebesparend
  • antikreukfunctie
  • Veel verschillende programma's

Minpunten

• Tijdsduur sommige programma's

Pqqlm 18-04-2020

Zeer fijne en degelijke wasdroger

Geschreven voor: Miele TCD450WP

We hebben de wasdroger nu een maand in gebruik en we zijn erg tevreden. Van tevoren hadden we hoge verwachtingen van de Miele droger en deze zijn zeker waargemaakt. Er zit een hele grote trommel in, waar veel wasgoed in past. Zelfs ons dekbed van 240m bij 220m paste er gemakkelijk in. Het wasgoed komt er droog en zacht uit. Op onze vorige machine was ‘kastdroog’ vaak nog heel vochtig, maar bij dit apparaat gaat het prima. De bediening van het apparaat is eenvoudig, via een draaiknop en aanrakingsgevoelige knoppen. De verlichting leek mij in eerste instantie wat overbodig, maar het geeft wel een luxe uitstraling voor een voor de rest eenvoudig maar degelijk apparaat.
Wat mij opvalt is dat de wasdroger zo ‘voorzichtig’ met de was omgaat, dat ik zelfs was in de droger stop wat eigenlijk (volgens het waslabel) niet in de droger geplaatst zou mogen worden. Tot nu toe is dit op het meest milde programma goed gegaan. Het heeft mij veel tijd bespaard, aangezien ik deze fijne was anders altijd op een rekje moest ophangen. Dit zal ik op zonnige dagen nog wel blijven doen, maar het is fijn dat het niet altijd hoeft.
Het waterreservoir zit snel vol, maar dat geeft alleen maar aan dat het vocht goed uit de was wordt gehaald. Het is volgens mij ook mogelijk dat het water direct wordt afgevoerd, dus dat zou dan ook wel een handige oplossing zijn. Het stoffilter is mooi compact en gemakkelijk schoon te maken. Wat betreft het geluid viel het ons op dat de droger best veel lawaai maakt. We hadden gehoopt dat deze net als onze wasmachine van Miele wat stiller zou zijn. Maar misschien is dit met wasdrogers altijd wel een probleem.

Er is voldoende keuze in verschillende droogprogramma’s. Lees van tevoren ook goed de handleiding, want dan weet je precies welk programma voor welke was geschikt is. Zo deed ik het beddengoed in eerste instantie onder het programma ‘katoen’, waarna dit als een grote bol uit de droger kwam, helemaal in elkaar verdraaid. Nu kwam ik er daarna achter dat er een apart programma is voor beddengoed en toen kwam het er goed gedroogd en zacht uit. Eerder bij onze vorige wasdroger kwam het nog wel eens voor dat het beddengoed niet gelijkmatig gedroogd was, dus dit programma is wat dat betreft ideaal. De verschillende programma’s hebben uiteenlopende droogtijden; zo zijn er programma’s die vrij lang duren (maar wel energiezuinig zijn) en hele korte programma’s.
Al met al denk ik dat deze wasdroger geschikt is voor gezinnen of andere huishoudens met veel was, die graag een energiezuinig en degelijk apparaat zoeken.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Energiezuinig
  • Heel geschikt voor fijne was

Minpunten

• Volume
  • Waterreservoir snel vol
  • Sommige programma's duren lang

Yolanda 02-04-2020

Energiezuinige warmptepompdroger

Introductie:
Ik heb de Miele TCD450 WP EcoSpeed warmtepompdroger in huis om het voor een aantal weken uit te mogen testen. En kan oprecht zeggen dat ik enthousiast ben!

Design & Materiaal:
De droger heeft een gewicht van 62kg wat vrij zwaar is ten opzichte van onze vorige droger. Of dat een correlatie heeft met de degelijkheid weet ik echter niet. Het schijnt doorgaans wel zo te zijn dat warmtepompdrogers een langere levensduur hebben dan condensdrogers. Wat mij betreft moet een droger vooral heel functioneel zijn, dus over de schoonheid van het product kan ik weinig zeggen. De droger ziet er prima degelijk uit met subtiele lijnen en niet te hoekerig. De deur biedt geen venster om de was daadwerkelijk te zien drogen maar dat is voor ons ook niet nodig. Het bedieningspaneel bestaat uit een draaiknop om de droogstanden te selecteren, gecombineerd met een touchscreen waarin de subfuncties geselecteerd kunnen worden. Het touchscreen fungeert tevens ook als de display voor bijvoorbeeld de resterende droogtijd. Touchscreen reageert goed en de draaiknop werkt prima. Display is verder niets futuristisch, hoewel manlief dat wel graag had gehad, maar wat mij betreft is dat niet nodig.

Belangrijker vind ik andere details zoals de deur. Deze gaat soepel open en dicht en maakt bijvoorbeeld ook niet een enorm lawaai als ik de deur dicht doe zoals bij mijn vorige droger het geval was. De trommel zelf, dus de binnenkant, is voorzien van een softcare-trommel met honingraatstructuur afwerking. Wat ik erg handig vind is dat bij openen van de deur de binnenzijde van de trommel verlicht wordt. Dat scheelt in ieder geval een mopperende man die in het donker door de trommel loopt te graaien op zoek naar baby-sokjes.

Kleine voetnoot, ik vind de bijgeleverde instructie handig en duidelijk in haar uitleg (zo wordt afgeraden om het opgevangen condenswater op te drinken haha!). Plezierig ook dat het enkel in het Nederlands is en dat ik niet met een dik boekwerk zit waar qua talen de volledige EU vertegenwoordigd is, terwijl ik toch echt alleen Nederlands nodig heb.

Functionaliteit:
De trommelinhoud van 120 liter - wat zich vertaald naar 8,0 kg droog wasgoed voor het standaard katoenprogramma - is in ieder geval goed en zorgt dat ik veel was tegelijkertijd kan drogen. De trommel zelf maakt met de honingraat structuur gebruik van de softcare techniek wat volgens Miele betekent dat er een dun laagje water tussen de trommel en het textiel komt te staan waardoor het textiel wordt beschermd en de levensduur en vorm langer behoudt. Over de levensduur kan ik nog niet veel zeggen, maar de was komt wel degelijk minder kreukelachtig eruit. Veel kleren hoef ik vervolgens niet meer te strijken daardoor.

Duurzaamheid:
Het energieverbruik is gebaseerd op 160 droogcycli, wat iets minder is dan om de dag de droger 1 maal aan te zetten. Gemiddeld verbruik wordt gerekend op 177kwh per jaar met het standaard katoenprogramma en heeft daardoor de meest efficiente rating A+++.

Bij ieder electronisch huishoudelijk apparaat vind ik duurzaamheid altijd 'tricky'. Dit komt doordat de duurzaamheid uitgedrukt wordt in de meest efficiente stand van een apparaat. Dat wil niet zeggen dat dat de beste stand is of de stand die je het meeste gebruikt. Dat voelt voor mij vaak als een beetje bedrog. In dit geval is het katoenprogramma daadwerkelijk ook het meest zuinige programma en tevens het programma wat je standaard gebruikt.

Conclusie:
Mooi degelijk product dat tevens zuinig is in verbruik. Jammer dat dit product niet is voorzien van WiFiConn@ct en SteamFinish om mijn wasgoed met nog minder kreukels te laten uitkomen. Verder ben ik heel tevreden!

Pluspunten

• Energiezuinig en duurzaam
  • Touchscreen bedieningspaneel
  • 66dB - stil
  • Kwalitatief design

Minpunten

• Niet voorzien van SteamFinish
  • Niet voorzien van WiFiConn@ct
  • FragranseDos prijzig

Petra294 29-03-2020

Warmtepompdroger

Geschreven voor: Miele TCD450WP

Ik mocht de Miele warmtepompdroger testen. Ik heb dit product nu 3 weken in huis en ik kan zeggen dat ik er uiterst tevreden over ben. De Miele heeft een mooi design, vooral de touchscreen Led display. De kwaliteit is wat je van een Miele kan verwachten. Je kan uit verschillende droogprogramma's en droogtegraden kiezen. De droogprogramma's zijn o.a Jeans, Beddengoed, Katoen en Kreukherstellend. Droogtegraden zijn o. a kastdroog, strijkdroog en behoedzaam drogen.
De capaciteit is 8 kg een mooie ruime trommel. De trommel is perfect verlicht zodat je geen wasgoed kan vergeten.
De Softcare trommel heeft een mooie honingraat structuur zodat je wasgoed behoedzaam en gelijkmatig wordt gedroogd.
De Miele garandeert je een duurzame en laag energieverbruik door de Ecodry-technologie.
De machine geeft met een resttijd op het display aan hoe lang het programma nog duurt. Een geluidssignaal geeft aan wanneer de droger klaar is.
Je kan het condens afvoeren middels een slang via de afvoer of je kunt het opvangen in de condensbak.
De filters zijn makkelijk schoon te maken door ze eruit te halen.
Zo heeft deze Miele ook een FragranceDos, hiermee stop je een geurflacon in de filter zodat die dan een frisse geur geeft aan je wasgoed.
Ik zeg een top product die ik zou aanbevelen.

Pluspunten

• Ecodry technologie
  • Ruime trommel
  • Touchscreen display
  • Afvoeren condenswater
  • Verlichting trommel

Bartholomeus 27-03-2020

Ruime, "stille" en energiezuinige droger!

Geschreven voor: Miele TCD450WP

Na twaalf jaar gedaan te hebben met een droger van AEG kwam ik in aanmerking voor het testen van deze Miele A+++ droger. En ik kan eerlijk zeggen "er is geen betere"! Het gemak waarmee deze machine bedient kan worden is bijzonder sympathiek; nadat je de keuze voor het drogen bepaald hebt komen de extra opties duidelijk leesbaar in het scherm. Het kostte me weinig moeite om aan de overgang te wennen. De droogtijd is een stuk langer vanwege het lage stroomverbruik maar dat is prima als je bedenkt dat daardoor iets minder belastend te zijn voor het milieu. Met een gezin van vijf is de inhoud van 8 kilo een uitkomst en de keuze om het water af te pompen of in het reservoir op te vangen is ook prettig. Als extra pluspunt kun je een geurflacon plaatsen in de uitsparing bij de filter, wanneer je die open draait krijgt de was een heerlijke geur mee. Let op dat je het daarna wel weer sluit zodat het niet morst als je de filter na gebruik schoonveegt. Tot slot kan ik melden dat de machine vrijwel geruisloos droogt en eindigt met een sympathiek luidend melodietje. Tot dusver (drie weken in gebruik) ervaar ik een prima droogresultaat. Als enige minpuntje noem ik de optie "voordrogen" die ik had bij mijn AEG en waar ik veel gebruik van gemaakt heb, daarmee ging de was op een twintig minuten programma en daarna gewoon aan de lijn om verder te drogen. Deze machine droogt gewoon (en doet dan uitstekend)!

Pluspunten

• Droogt uitstekend
  • Gemakkelijk te bedienen
  • Optie voor geurflacon
  • A+++
  • Stil