Olympus OM-D E-M1 Mark II - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Erik 26-12-2016 Product paar dagen in bezit

Klein van stuk, maar grootse prestaties

Als eigenaar van een eerste editie OMD E-M1 was ik erg benieuwd naar de mark2 en de kwaliteit en mogelijkheden van de nieuwe variant spraken me zo aan dat ik de verleiding niet kon weerstaan. De prijs was het grootste obstakel, maar de bouwkwaliteit en eigenschappen van deze camera zijn zo goed dat de stap toch gezet kon worden. Hij stelt ongelooflijk snel scherp met alle lenzen die ik al had en probeerde. De jpg's zijn van een fantastische kwaliteit. De batterij gaat veel langer mee dan van de eerste camera en alles voelt nog weer beter aan. Bij de oude camera miste ik de ruim beweegbare display, dat is nu opgelost. De sluiter is nog stiller en het ontspannen gaat gevoeliger. Olympus biedt de mogelijkheid tot 3 jaar garantie. Ik heb er alle vertrouwen in dat de bouwkwaliteit van de camera dat graag waarmaakt. De kleinere sensor wordt door sommigen een nadeel gevonden, maar leidt tot dit mooie systeem dat in zijn totaal klein van stuk is tov andere camera's, terwijl de kwaliteit van de lenzen voorbeeldig is. De verwerkingssnelheid van de camera is door de kleinere sensor ook nog eens onovertroffen. Je kunt zelfs tot 60 beelden per seconde gaan. Ook voor de video enthousiast heeft Olympus met deze camera een fantastische stap voorwaarts gezet, daarbij geholpen door het vijfassige stabilisatiesysteem dat ook voor gewone fotografie het gebruik van een flitser vrijwel overbodig maakt. Kortom ik denk niet snel spijt te krijgen van deze aankoop

Pluspunten

• klein formaat
  • grootse prestaties
  • simpel te bedienen

Minpunten

• uitgebreide instellingen (hoeven niet gebruikt)