Panasonic Lumix DMC-G7H + G VARIO 14-140mm - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

danielcornelisse 05-06-2016 Product paar dagen in bezit

Panasonic Lumix DMC G7

Fijne luxe systeem camera incl top lens. Ook de video's zijn van top kwaliteit. Erg veelzijdig. Ben nog druk met ontdekken.

Melfmeister1 19-02-2017 Product paar weken in bezit

Panasonic stijgt boven zichzelf uit

Na lang wikken en wegen tussen de verschillende camera's (Sony A6000, Fuji XT-1 / XT-10), ze allemaal in mijn hadden gehad te hebben heb ik besloten om te gaan voor deze Panasonic G7. Het was een lastige keuze vooral tegenover de Fuji camera's met erg mooie kwaliteit foto's.

Ik zocht een camera welke ik vooral zal gebruiken voor vakantie ect.
Er waren daarom 3 belangrijke zaken waarop ik letten:
Grip (aangezien ik grote handen heb)
Overall goede kwaliteit
Gewicht

Grip:
De grip van deze panasonic camera is erg fijn, beter dan van de concurrenten. BIj de concurrenten had ik het idee dat hij uit mijn handen kon vallen (Sony A6000 en Fuji). Bij de Fuji kan je een extra grip kopen. Maar weer een extra investering. Hier gaf ik de Panasonic G7 een plus punt.

Overall goede kwaliteit:
Na de Fuji XT-1 in mijn handen had stond ik versteld van de super mooie kleuren in de foto stand. Hierna kreeg ik de Panasonic G7 in mijn handen. Dit waren erg mooie foto's maar in vergelijking is de Fuji een 10 en de Panasonic een 8,5. Nog steeds erg goed natuurlijk.

Wat betreft film komt de Fuji XT-1 (Full HD) niet in de buurt bij de G7 (4K). Het is geniaal beeld en vind dat Panasonic echt stappen voorop loopt in vergelijking met de concurrentie.

Gewicht
Aangezien ik een camera wilde voor vakantie was mijn uitgangspunt een lichte camera en het liefst met 1 lens die alles kan (zoom en dichtbij).
Door het gewicht viel de spiegelreflex allemaal af. Bij de andere systeemcamera's hebben allemaal het nadeel dat er voor een groot bereik minimaal 2 lenzen nodig zijn. De Panasonic is hier de beste keuze.

Overal was voor mij de G7 de beste keuze. Tijdens het gebruik merk ik ook dat de touchscreen een meerwaarde is. Een super camera en zal deze camera zeker aanraden!

Pluspunten

• Touchscreen
  • 1 lens

Minpunten