Panasonic DMC-G7 - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,9

JimButtons 31-08-2015

7,6
Ik ben een fanatieke hobby fotograaf. En de Lumix G7 leek mij een prima aanvulling op mijn zware spiegelreflex. Zoals je hoort is de Lumix G7 is een stuk lichter, maar heeft wel vergelijkbare functies als mijn andere camera. Het sterke punt is ook direct een minpuntje. De body voelt niet super solide.
De Lumix is snel, snelle focus en geschikt voor point & click of situaties met wat meer instelwerk.
Het filmen in 4K gaat prima, na het overzetten van de bestanden op de computer merk je dat het beeld echt scherp is. Helaas heb ik nog geen schermen die 4K ondersteunen, maar je kunt bij het bewerken de video achteraf goed croppen zonder dat je op een full HD televisie kwaliteitsverlies merkt.
De 4K functie heeft nog als bijkomend voordeel dat je uit een video een stilstaand beeld kunt halen en deze als degelijke foto kunt gebruiken.

Chily 24-07-2015

Ik ben een hobbyfotograaf en fotografeer veel buiten, vooral mijn hondjes zijn vaak model. Ik heb de Panasonic G7 nu een week in bezit en ben er erg tevreden over.
Het gebruik is heel makkelijk, alles spreekt voor zich, ondanks de vele knopjes. De foto's zijn erg scherp en de kleuren zijn erg mooi.
Ik heb binnen een aantal foto's gemaakt en ik vind het resultaat ook erg goed.
De camera ziet er wel erg plastic uit en de draaiknoppen gaan wat zwaar.
Ik was erg verrast over de 4K optie, die is echt super.
Vooral bij bewegende dieren is het erg handig en ik heb daardoor verrassende beelden kunnen vast leggen.
Al met al vind ik het een top camera,  waar je geen professioneel fotograaf voor hoeft te zijn, om mooie foto's mee te maken.