Panasonic DMC-G7 - Reviews

Inclusief objectief
Filmen in full hd

Crien 14-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige multifunctionele systeemcamera

Ik ben helemaal enthousiast. Ik werkte al een tijd met een samsung systeemcamera waar ik langzaam minder mee kon doen wat ik wilde.

Na lang zoeken viel mijn oog op deze camera, er zijn drie functie's waarvoor ik hem specifiek gekocht heb.

De 4k video/ functie waarmee je echt haarscherpe video's kunt maken die je achteraf nog kunt bewerken.

En de post photo functie, die je door automatische instellingen helpt om prima foto's te maken die je op de camera zelf nog bij kunt werken om ze scherper te maken en dat gaat vrij simpel.

De derde functie waar ik echt razend enthousiast over ben is de multishot. Ik heb twee kids die nooit stilstaan maar die ik toch graag wil vastleggen. Dus multi shot is echt onmisbaar, er zit altijd een mooie foto bij.

Het enige wat ik jammer vind is dat met de lens die ik erbij kreeg ik niet zo heel ver kan inzoomen. Maar das een kwestie van een extra lens kopen.

Hele geschikte camera voor de hobby/semi professioneel.

Pluspunten

• 4k functie
  • Phost photo functie
  • Multi shot
  • En de ai plus stand

Minpunten

• Zoomen
  • Body is wat zwaar

Mart 06-06-2016 Product paar dagen in bezit

Licht, snel en zeer goed!

9,4
Woensdag binnen gekregen en de zelfde dag nog top opnamen mee gemaakt!

De camera is zeer gebruiksvriendelijk en erg compleet. Ik koos voor een zwarte G7 met 14-42 II erbij. Zonder het boekje eerst door te lezen (aangezien ik daar geen tijd voor had) ben ik met de camera aan de slag gegaan. De icoontjes op de draaiknoppen zijn duidelijk en zorgen voor het optimale gebruiksgemak. De kwaliteit van de foto's is subliem, en ik ben ook zeer te spreken over de kwaliteit van de video's!

Helaas ben ik nog niet aan het 4K gedeelte toegekomen, maar dat kan nog komen!

De 1080p 50fps die de camera standaard filmt is geniaal te noemen, onder zowel veel als weinig licht presteert de camera super goed! Met hoge ISO is er ook nog relatief weinig ruisontwikkeling.

Het klapschermpje is ideaal, en met een externe microfoon in de desbetreffende aansluiting begeef je je bijna op professioneel gebied!

De autofocus is geniaal, maar dat mag ook gezegd worden over de manuele focus. Met een extra zoom-hulp schermpje wat in beeld komt kun je meteen zien of het onderwerp scherp is of niet!

Iets wat ook erg belangrijk is, is dat de accu's lang mee gaan, en de bijgeleverde accessoires super handig zijn voor 'point and shoot' werk. Een bijgeleverde zonnenkap bijvoorbeeld!

Panasonic heeft erg haar best gedaan bij deze camera, en dat is te merken! Ik ben zeer tevreden met de kwaliteit en zal (indien dat over een flinke tijd nodig is) zeker weer bij Panasonic aankloppen voor een systeemcamera!

Gelukkig gaat deze nog een flinke tijd mee door alle de technische snufjes zoals dat klapschermpje en de 4K opnames!

F Hermsen 31-08-2015 Product paar dagen in bezit

Als hobbyfotograaf voor onder andere diverse schoolactiviteiten, natuurfotografie alsmede familiefoto’s was ik heel erg benieuwd naar de functies en de werking van deze camera.
Bij het uitpakken en het vasthouden kwam de camera kwetsbaar over. Reden temeer om direct de draagriem te bevestigen.
De accu was vol dus ik kon direct aan de slag met de camera. Bij het inbrengen van de accu en de SD kaart valt direct op dat je het klepje zelf op slot moet doen en deze dus niet vanzelf vastklikt.
Het draaibare Touch screen scherm draait soepel alle kanten op en kan ingezet worden als je b.v. een selfie wil maken met de omgeving zowel met film als foto.
Wat verder opvalt zijn de vele drukknoppen(17) en draaiwielen(6) en 1 on/of schakelaar. Vooral de drukknoppen vind ik erg veel voor een consumentencamera met Touch screen. De indruk ontstaat dat de fabrikant zijn uiterste best heeft gedaan om de camera met de beste opties uit te rusten maar ten koste van enige praktische bediening (je kan snel iets aanraken zonder dat je het wil).
De camera aangezet en vervolgens alle instellingen in het menu doorlopen en diverse opties ingesteld, bediening is hier mogelijk met de menu/set knop of het Touch screen. Het uiterlijk van het menu is aanpasbaar in 4 achtergrondkleuren.
De flitser klapt niet automatisch open maar moet je zelf openen door de knop links van de flitser.
Erg handig is het dicht bij de hand hebben van de ISO en witbalans instellingen via de draaiwielen en bevestigingsknop daarbovenop.
Via de WiFi is veel mogelijk zoals het gebruik van de app die de camera overneemt en je de foto laat maken zonder de camera te gebruiken.
Ook is het mogelijk om een verbinden met de tv te maken en je foto’s daarop te laten zien. Aangezien ik een 4K tv heb wilde ik dit weleens proberen. De verbinding maken lukt maar het weergeven is me na 2 uur proberen niet gelukt (Samsung smart TV geeft aan dat de verbinding er is en ziet de camera ook).
Ook de standaard WiFi instellingen in de camera vastleggen zoals je dat bij een tablet of pc doet lukte niet, de camera gaf aan een verbinding te hebben na het ingeven van de juiste gegevens maar de verbinding viel telkens weg.
Foto’s en video zijn echt verbluffend mooi wanneer je weet om te gaan met alle instellingen en weet wat je moet instellen voor de juiste situatie. De 4K functie doet hier nog een schepje bovenop door dat je zelf de juiste foto kiest na een serie burst foto’s te schieten en deze via het Touch screen te selecteren.
Mijn korte mening over deze consumentencamera;
Voelt kwetsbaar aan en teveel knoppen schrikt af voor de gewone consument die op zoek is naar een vakantie camera.
Geweldige mooie foto en film wanneer je weet om te gaan met de instellingen en hier ook kennis van heb.
De 14-42 lens blijft qua lichtsterkte en zoombereik wat achter en ik zou al snel overgaan naar een andere.
Ik had graag een GPS functie gezien zodat je de locatie kan volgen waar je de foto’s gemaakt heb als je vaak onderweg bent.

MichelM1 31-08-2015 Product paar dagen in bezit

Ik maakte alleen foto's met mijn mobiel maar wilde toch graag ook betere foto's maken. Het enorme aantal instellingsmogelijkheden is geweldig, maar stand automatisch kan natuurlijk ook handig zijn. Ik vind het 4K systeem van de camera erg handig om bijvoorbeeld van een actie veel mooie foto's te maken. De camera stelt zichzelf goed scherp en daardoor heb ik hele mooie foto's kunnen maken. Ik heb de camera tot nu toe vooral gebruikt voor het maken van sportfoto's; ik heb zeker 75% hele mooie foto's. Ook de panorama optie op het fototoestel is erg mooi. Er zijn nog vele andere opties op het toestel, zoveel dat ik nog niet aan alles ben toegekomen.

stevedem 31-08-2015 Product paar dagen in bezit

Een handzame en vrij lichte camera voor de ervaren hobbyfotograaf zou ik willen zeggen.
4k foto-film, verwisselbare lenzen, foto uit 4k film, alle functies aanwezig voor perfecte handmatige foto´s, maar ook IA aanwezig voor de snelle makkelijke foto.
Diverse programeerbare knoppen om voorkeuren van instellingen mee vast te leggen.
je kan de camera zelfs op afstand bedienen via een ap op je telefoon, erg handig !!
Door de verschillende foto instellingen kan je perfecte foto´s maken van zeer snel bewegende objecten, bv je spelende hond. En gaat zelfs dat te snel, dan knip je een foto uit een 4k film. Alle knoppen zitten op de juiste plek, echter de handleiding verdient wel enige aandacht om alle functies te leren kennen, en te weten waar ze soms verstopt zitten.
Door de plasic behuizing (en plastic kit lens) is het een lichtgewicht toestel, maar lijkt daardoor wat plastic achtig.
Al geeft me dat niet de indruk dat het een fragiel toestel is, de feel is solide.

JimButtons 31-08-2015 Product paar dagen in bezit

7,6
Ik ben een fanatieke hobby fotograaf. En de Lumix G7 leek mij een prima aanvulling op mijn zware spiegelreflex. Zoals je hoort is de Lumix G7 is een stuk lichter, maar heeft wel vergelijkbare functies als mijn andere camera. Het sterke punt is ook direct een minpuntje. De body voelt niet super solide.
De Lumix is snel, snelle focus en geschikt voor point & click of situaties met wat meer instelwerk.
Het filmen in 4K gaat prima, na het overzetten van de bestanden op de computer merk je dat het beeld echt scherp is. Helaas heb ik nog geen schermen die 4K ondersteunen, maar je kunt bij het bewerken de video achteraf goed croppen zonder dat je op een full HD televisie kwaliteitsverlies merkt.
De 4K functie heeft nog als bijkomend voordeel dat je uit een video een stilstaand beeld kunt halen en deze als degelijke foto kunt gebruiken.

jeaanetstraver 31-08-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben een vrouw van 46 jaar en maak het liefst foto's van kinderen of dieren. Het liefst als ze in aktie zijn. Daarom is de 4K mogelijkheid een uitkomst. Je hebt dan altijd een mooie foto. De camara leek eerst heel moeilijk maar door de beknopte gebruiksaanwijzing is het heel eenvoudig (ook voor een leek). Ik vind de beeldkwaliteit heel erg goed, echt haarscherp. Het gebruik van het toestel is heel eenvoudig en door het beeldscherm zie je gelijk hoe de foto wordt. Het omhulsel vind ik wel wat tegenvallen. het lijkt daardoor een goedkope camara. Hij is wel licht in gebruik, dat is heel prettig meenemen

Geel7002 31-08-2015 Product paar dagen in bezit

Eindelijk kon ik gisteren de G7 meenemen naar buiten daar had ik geen spijt van;
1. Het is een heerlijke camera om vast te houden. Pas aan het einde van de dag bedacht ik me dat ik me er geen seconde mee bezig had gehouden hoe ik m moest vasthouden, dus dat zit wel goed! (lichtgewicht, gleufje voor de wijsvinger; vlakke onderkant; lekker materiaal). De draagriem is wat uw, maar ach dat wordt vast wel soepeler.
2. Het kunnen maken van 4K foto's en videofilmpjes is wat de camera voor mij het meest interessant maakt. Ik ben een amateur fotograaf die bij voorkeur sport foto's, macro foto's of natuurfoto's maakt. Met name in de actiefotografie is 4K natuurlijk super. Zoom je in, ziet het er nog steeds super goed uit! Beetje jammer dat ik gisteren pas laat uitvond dat je via het touchscreen bij de functietoetsen kunt, om heel handig allerlei zaken te veranderen, dus ook de drie 4K foto opties... Ik had diverse tobbedansers gefotografeerd in 4K, maar telkens had ik alleen het eerste stuk van de helling erop staan. Balen! Maar gelukkig zit de optie er wel op: continu fotograferen in 4K. Mooi, voor een volgende actie! En dan wel bij voorkeur met een telelens. 14-42 is erg mooi, maar voor sport kom ik toch wat te kort. Voor macro foto's ook. maar dat is natuurlijk oplosbaar met lossen lenzen! Nu ontbreekt een echte supermacro.
3. Ik had een beetje mazzel bij perfect weer vuurwerk te kunnen fotograferen. Leuk dat met de scn opties er meerder voorgeprogrammeerde opties zijn voor het weergeven van licht in het donker; het ademt echt een andere sfeer uit. En zonder statief is dat best aardig gelukt.

Wat ik tot nu toe het meest vervelend vind is dat :
1. de batterij halverwege de dag leeg was!
2. dat er een preview in beeld komt na het maken van een foto. Ik wil vaak snel door naar het maken van de volgende en dan niet eerst of de beste 4K foto uit de serie ervoor willen kiezen of precies zien wat ik heb gemaakt. Maar misschien is de optie er wel en ga ik die nog ontdekken.
3. dat de flitser niet op halve kracht kan.

Elke keer ontdek ik weer wat nieuws, en dan heb ik bijna alleen nog maar op de automaat gefotografeerd. Ben benieuwd wat ik nog meer ontdek.

justw1n 30-08-2015 Product paar dagen in bezit

Deze review is geschreven door een amateur fotograaf. De specificaties zijn wel bekend bij de meeste dus daar ga ik niet dieper op in. Heb de Panasonic G7 nu een week in gebruik.

Na mijn Panasonic GM1 heb ik nu een Panasonic G7 te leen. Het eerste wat mij opvalt aan de G7 vergeleken met mijn GM1 is de bouwkwaliteit. Hij is veel meer plastic dan de GM1 maar na een paar dagen merk je daar niks meer van en hij voelt hij wel stevig aan en is lekker licht.

Over de gebruiksgemak van de G7 kan ik erg kort zijn. Het menu is gelijk aan mijn GM1 en is erg overzichtelijk en voelt erg natuurlijk aan ( alles zit waar je het verwacht )
Qua knoppen op het toestel zit alles precies binnen bereik en je kan heel veel knoppen instellen naar eigen wens, en daardoor kan je super snel werken.

Zelf ben ik een fotograaf die echt alles en nog wat op de foto zet. Veel landschappen maar ook dieren eten en mijn vriendin zijn dingen die ik graag fotografeer. Door de vele voorgeprogrammeerde foto instellingen is alles goed te doen voor een beginnende fotograaf en lukken de foto's altijd.

Zelf heb ik nog niet kunnen ontdekken wat de voordelen zijn van de 4k functies. Gebruik de camera eigenlijk alleen om foto's te maken. Maar dat hij in 4k kan filmen vindt ik wel erg fijn mocht ik het toch gebruiken. De 4k burst foto modus is wel erg goed.

Deze camera is echt een allrounder. Of je nu een beginner bent of een gevorderden je kan echt de mooiste foto's maken. En dat Panasonic veel lenzen en andere extra's beschikbaar heeft voor deze camera makken het echt een aanrader om voor deze camera te gaan!

Frank_Godijn 29-08-2015 Product paar dagen in bezit

Heb de camera nu een week en je kan er mooie beelden mee maken. De camera heeft leuke eigenschappen zoals snelle opname, time laps en panorama opnames. Ik ben een grotere camera gewend en vindt hem daarom ook niet direct lekker in de hand liggen maar dat gaat wel wennen. Er zit ook een uitgebreid software pakket bij om foto's te bewerken en verwerken om ze nog net iets mooier te maken. de software is wel wat aan de trage kant dus je moet wel geduld hebben. Met de mogelijkheden wel een aanwinst in mijn collectie.

edwindekker 06-08-2015 Product paar weken in bezit

het is een snelheidsmonster waarbij het eigenlijk niet mogelijk is het juiste fotomoment te missen. Zeer snelle burst, mooie soepele video in 4k.

kramm 27-07-2015 Product paar weken in bezit

Ik was het gesleur met mijn SLR zat aan het worden en merkte dat ik hem steeds minder vaak meenam op uitstapjes. Na getipt te zijn dat Panasonic met een heel speciaal apparaatje op de markt kwam keurig zitten wachten tot een paar weken terug. En speciaal is 'ie. De Panasonic G7 doet alles goed waar het bij een camera écht om gaat, het de gebruiker zo makkelijk mogelijk maken te focussen op de compositie en daarmee de hoogste kwaliteit foto's te kunnen maken. De camera is super licht (zelfs inclusief de standaard 14-42mm lens) en gaat dus overal mee naartoe. De hoeveelheid knopjes is even wennen, en ik verdwaal dan ook nog regelmatig tijdens het nemen van een foto. Denk dat Panasonic het simpeler had kunnen houden, maar dit is erg persoonlijk denk ik. Dan het fotograferen zelf. Het display en de viewfinder (die elkaar afwisselen als je je hoofd ver of dichtbij de camera houdt) geven je karrenvrachten aan informatie en bieden ontzettend veel assistentie in het schieten van een foto. De autofocus is heel snel, fantastisch! De mogelijkheid 4k foto snapshots te nemen van je filmpjes is werkelijk subliem, en voelt soms als een beetje vals spelen. Je levert niets in aan kwaliteit en je kunt scènes filmen om ze later tot foto te bombarderen; kind kan de was doen. Enige puntje van kritiek is de degelijkheid van de camera, ik vind dat het kantelbare scherm net iets teveel wiebelt en de body ietwat plastic (en daardoor goedkoop) aandoet. Als doorgewinterde amateur vraag ik me af of ik nog wel een SLR nodig heb voor de foto's die ik ambieer te maken, voorlopig in elk geval even niet!

nicofotonl 26-07-2015 Product paar weken in bezit

Handzame lichte camera met veel mogelijkheden voor de ervaren hobbyfotograaf.
Door het formaat en gebruikersgemak is de Panasonic Lumix G7, een ideale camera om mee te nemen op vakantie. Ik heb de camera afgelopen week op Bonaire kunnen uittesten en was zeer te spreken over de beeldkwaliteit en het handzame formaat, wat een verschil met de zware cameratas die ik doorgaans meeneem op reis met daarin mijn DSLR plus navenant zware objectieven! Zelf zou ik de kitlens vervangen voor het objectief 12-35 mm f2,8. De beeldkwaliteit zal hierdoor absoluut toenemen. De kitlens oogt erg plastic.
Ander interessant objectief beschikbaar voor deze camera is een 3D lens die voor €254,- (adviesprijs) te koop is.
Al met al een mooie camera met ontzettend veel mogelijkheden, zoals de mogelijkheid van het selecteren van een foto van 8jpeg uit het 4K filmpje (handig voor snel bewegende onderwerpen), panorama-foto, de verschillende functie toetsen die je ook een eigen voorkeur kunt toekennen. Wat ik vooral erg handig vind is de app die je op je telefoon kunt installeren waarmee de camera van een afstand kunt bedienen, maar ook de foto's direct kunt downloaden zodat je deze gelijk kunt delen via bv Facebook.
Minpuntjes vind ik, de live MOS sensor, nog steeds een kwart van het formaat van een full frame sensor is (36 x 24 mm) en de camerabody en lensbehuizing die van kunststof zijn gemaakt. Dit zijn de enige minpunten die ik tot nu toe heb kunnen vinden.

MarcodeLee 26-07-2015 Product paar dagen in bezit

Inmiddels deze camera ruim een week in bezit en ik moet zeggen dat de camera op alle punten doet verbazen.
Ik maak voornamelijk portretten, architectuur en actie foto's.
Ik ben gewend om altijd een spiegelreflex om mijn nek te hebben en dan is deze camera een verademing, hij is licht en compact.
De foto's zijn goed en ook op het scherm erg mooi en goed te zien.
Hij is nel en de 4K functie is fantastisch, je kan een frame uit je film halen die je zelf het beste vind en opslaan als foto.
Dankzij de snelle DFD-autofocussysteem (De optie om iemand als focuspunt aan te tikken op je scherm en als de persoon of onderwerp zich verplaatst dan gaat het focus punt automatisch mee.) blijft je onderwerp scherp.
Ik ben zelf geen voorstander van allemaal ingebouwde scenes maar na het geprobeerd te hebben moet ik zeggen dat deze ook goed werk afleveren.
De camera is snel en door het geluid uit te zetten ben je ook van dat vervelende sluiter geluid af waardoor je bij macro foto's vaak je onderwerp wegjaagt.
Het 4K filmen geeft een heel mooi scherp beeld en schitterende kleuren zonder haperingen.
De verschillende functie knoppen die ook naar eigen keuze in te stellen zijn vind ik echt een plus punt, in het begin is het even wennen welke knop wat doet maar na een week weet ik ze inmiddels blindelings te vinden.
De body zelf voelt wat plastic achtig aan maar is volgens mij wel stevig, de knoppen op de camera gaan nog wat zwaar maar dit gaat volgens mij op den duur vanzelf soepeler.
Al met al een echte aanrader deze veelzijdige camera.

Inca35 25-07-2015 Product paar dagen in bezit

Heb deze camera een week in bezit. Gebruikte tot op heden de Casio Exilim (compactcamera) wat ik ook een erg prettige camera vind. Echter nu ik deze Panasonic G7 gebruik zie ik toch duidelijk verschil.
Hij ligt prima in de hand, is licht in gewicht.
De foto's zijn ontzettend natuurgetrouw. Ik fotografeer puur voor mezelf en het gezin. Maak graag foto's van de natuur en onze katten. Heb nu voor het eerst buiten een perfecte foto van de jongste kat kunnen maken, mede door de 4K functie en de snelle sluitertijd. Vind de mogelijkheid om een panoramafoto te maken ook echt een pluspunt net zoals de mogelijkheid om te filmen. De camera is gemakkelijk in gebruik. Heb zitten twijfelen of een spiegelreflex camera iets voor mij is maar van die gedachte ben ik af nu ik deze camera heb.
Komende tijd ga ik nog verder ontdekken wat de camera mij te bieden heeft.

Chily 24-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben een hobbyfotograaf en fotografeer veel buiten, vooral mijn hondjes zijn vaak model. Ik heb de Panasonic G7 nu een week in bezit en ben er erg tevreden over.
Het gebruik is heel makkelijk, alles spreekt voor zich, ondanks de vele knopjes. De foto's zijn erg scherp en de kleuren zijn erg mooi.
Ik heb binnen een aantal foto's gemaakt en ik vind het resultaat ook erg goed.
De camera ziet er wel erg plastic uit en de draaiknoppen gaan wat zwaar.
Ik was erg verrast over de 4K optie, die is echt super.
Vooral bij bewegende dieren is het erg handig en ik heb daardoor verrassende beelden kunnen vast leggen.
Al met al vind ik het een top camera,  waar je geen professioneel fotograaf voor hoeft te zijn, om mooie foto's mee te maken.

vandebragt 24-07-2015 Product paar dagen in bezit

Voor de hobby maak ik regelmatig foto's van verjaardag tot bruiloft en noem maar op ik gebruik hiervoor normaal altijd een spiegelreflex camera maar wou voor het filmen een camera erbij daarom heb ik in eerste instantie voor deze camera gekozen. Door de mogelijkheid om te filmen in 4K kan ik veele mooiere films maken maar ook zeer gedetailleerde foto's maken. De camera bevalt me eerlijk gezegd zo goed dat ik me zelf er op betrap dat ik steeds vaker de G7 gebruik. Het touchscreen is heel fijn in gebruik en zelfs in de zon goed afleesbaar. De camera focust onzetend snel en door de vele instelings mogelijkheden is hij door zowel de professionele fotograaf als de amateur fotograaf goed te gebruiken. Het enigste minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is het bereik van de standaard lens maar die kan je gemakelijk vervangen. Kortom een hele fijne camera met 4K die ik aan iedereen kan aanbevelen.