Sony α DSLR-A580L zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α DSLR-A580L zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Greetje 18-06-2013
Geschreven voor: Sony α DSLR-A580L zwart

Hele fijne body! Ik gebruik hem met de sony lenzen 24-70 2.8 en de 70-200 2.8 en ben meer dan tevreden over mijn foto's.
Kwaliteit is heel erg goed. Mooie voller kleuren vind ik heel typisch voor de sony.
Zeker aanrader met een goed lens erbij natuurlijk.

lswarte 21-04-2011
Geschreven voor: Sony α DSLR-A580L zwart

Ik heb de Sony A580 nu een paar weken in bezit, en er een paar honderd foto’s mee gemaakt. De filmfunctie heb ik tot op heden nog niet gebruikt.

Over het algemeen ben ik tevreden over de camera. Het is een mooie, redelijk grote camera die niet erg zwaar is. Persoonlijk hou ik wel van een zware camera, al is het maar om bewegingsonscherpte tegen te gaan. Hij ligt goed in de hand en laat zich gemakkelijk bedienen. Je leert het instellingenmenu snel kennen. Een voor mij zeer groot pluspunt is de witbalans die per 100K instelbaar is.

Een voor mij overduidelijk nadeel is de onhandige constructie van het beeldschermpje. Niet alleen is het een complexe en kwetsbare mechanische constructie, het is ook veel minder functioneel dan die van Canon en Panasonic, en recentelijk ook Nikon (D5100).

De foto’s zijn hij produceert zijn van zeer goede kwaliteit. Persoonlijk vind ik de kleuren een beetje te ‘popie’, een te hoog hoera gehalte. De kleuren zijn instelbaar binnen bepaalde grenzen, maar pas als ik verzadiging en toon helemaal terugschroef kom ik in de buurt van kleuren die ik als ‘neutraal’ beschouw.

Ik fotografeer met de standaard lenzen, en ik ben er van overtuigd dat er meer uit te halen is met een betere kwaliteit lens. Een goed stuk glas kan bovendien het gewicht iets verhogen zodat de camera nog beter in de hand ligt.

Pluspunten:

+ Eenvoudige bediening.
+ Ligt gemakkelijk in de hand.
+ Zeer goede beeldkwaliteit
+ Hoge framerate, ook in RAW + JPEG
+ Witbalans per 100K instelbaar
+ Een live histogram op het scherm in live-view.

Minpunten:

- Laag gewicht
- Onhandig klapscherm
- Standaard ‘hoera’ kleuren.

kelline 03-03-2011
Geschreven voor: Sony α DSLR-A580L zwart

Na de A100 de A580 camera gekocht.
Voelt goed aan is super snel.
Erg handig is ook het opklapbaar scherm.
Tijdens vakantie of verjaardagen van de kinderen is het maken van korte filmpjes ook erg leuk.
Geen gesjouw met ook nog eens een videocamera.
De kwaliteit van de foto's is uitmuntend.
Leuke extra mogelijkheden zijn de lach detectie en panorama foto's.
Heb natuurlijk nog niet alles uitgeprobeerd maar ga er zeker de eerst komende tijd mee aan de slag.

Hans19632 03-01-2011
Geschreven voor: Sony α DSLR-A580L zwart

Deze camera gekocht als opvolger van de A350 waar ik in 2,5 jaar tijd zo'n 14.000 foto's mee heb gemaakt

Ik gebruikt deze camera met een Carl Zeiss 16-80 en een Sigma 70-200 2,8 lens.

Plus t.o.v. de A350

-Grote verbetering fotokwaliteit bij hoge iso
-Hoge continu snelheid van 7 fps.
-Auto HDR.
-Panorama.
-Multiframe noise reduction.
-Weergave LCD scherm.

Min

-Keuzewieltje werkt niet in de P-stand.
-SteadyShot on-off in het Menu.

Bij 7 fps wordt bij het eerste shot scherp gesteld en de belichting gemeten, daarna niet meer.

Belangrijkste voor mij zijn de eerste twee pluspunten, met de minpunten is natuurlijk best te leven maar ik persoonlijk vind het jammer dat ze dat veranderd hebben.

Ik heb er nu zo'n 900 foto's mee gemaakt dus het is een eerste indruk maar de kwaliteit van de foto's vind ik erg goed, prachtige kleuren en scherpte.

Ook nog een kleine vergelijking gedaan met de standaard lens en de Carl Zeiss, de standaard lens is niet verkeerd voor zijn prijs, het bereik is wat kleiner,de scherpte buiten het centrum en de lichtgevoeligheid is minder t.o.v. de Carl Zeiss.

Je kan er ook mee filmen zonder autofocus.

Ik heb een paar filmpjes gemaakt, de kwaliteit van de filmpjes lijkt me wel ok maar ik zou verder niet weten wat ik er over moet zeggen.