Huawei Mate 20 Pro 128 GB / zwart / (dualsim) - Reviews

Opslag
128 GB opslag
Besturingssysteem
Android 9.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 99 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

kamil 14-11-2018

Toestel maakt geweldige foto`s maar.....

Ik heb Mate 20 pro twee weken in bezit. Toestel is Bijna geweldig. display scherp. Fotos fantastisch Batterij bij constant gebruik 6 uur circa. dan moet je laden. Maar LADEN is super sneel. binnen half uur full.
Er zijn twee min punten. ZOOM in de camera maak rare geluiden . ik denk dat optische zoom stuk is, terwijl toestel nooit is gevallen of gestoten met iets. ik ga vandaag naar garantie reparatie brengen. tweede min is dat toestel ECHT GLAAD is als je niet voorzichtig ben ligt zo maar op de grond. moet je echt vast houden . ik heb wel een grove hoes besteld via chinese site maar die is nog niet binnen.
In algemeen goede toestel.

Pluspunten

• camera
  • baterij

Minpunten

• camera zoom snel stuk
  • glaad
  • geluid
  • geen mini jack

Haukin 13-11-2018

Mooi scherm, super camera, lange accuduur

Was op zoek naar een nieuw toestel. Reeds goede ervaring met Huawei producten en ook al gewend aan de gebruikers interface van dit merk. Niet goedkoop, maar wel een ware high end toestel.

Pluspunten

• Camera met de A.I. voor scenario keuze
  • Lange accuduur
  • Ligt goed in hand
  • Snelle facescan herkenning

Minpunten

• In scherm vingerscan herkent slecht
  • Niet goedkoop
  • Geen tempered glasplaatje beschikbaar

Patrick Peters 13-11-2018

Huawei Mate 20 pro: ervaring na 10 dagen gebruik

Ik heb gekozen voor de Huawei Mate 20 pro, omdat ik na 2 jaar intensief mijn mate 9 gebruikt te hebben nog steeds erg tevreden was over dit toestel. Het was nog erg snel en de batterij nog erg goed. Vanaf deze ervaring ben ik helemaal weg van de Mate serie van Huawei. Toen de Mate 20 Pro uitkwam met alle nieuwe features was ik dan ook erg benieuwd. Na 10 dagen gebruik en alles grondig getest te hebben kan ik het volgende zeggen.

Beeldscherm:
Het scherm ziet er fantastisch uit. Hele mooie weergave van kleuren. 4K videos zijn een lust om naar te kijken.

Camera:
Ook de camera mogelijkheden zijn erg goed. De komst van de groothoek lens en de mogelijkheid voor het maken van supermacros is geweldig. Al is de software niet altijd vlekkeloos bij het maken van foto's met effecten. Uit ervaring met mijn vorige toestel, zal hier waarschijnlijk nog een software update voor released worden.

Snelheid:
Deze mate is ook weer erg snel en doet zijn naam eer aan. Apps laden snel en games spelen kun je vlekkeloos.

Geluid:
Het geluid van de boxen is minder dan van mijn oude toestel. Dit komt doordat het toestel water en stof dicht is gemaakt. Maar met oordopjes of een Bluetooth speaker heb je hier natuurlijk helemaal geen last van.

Batterij/oplader:
De batterij gaat behoorlijk goed mee gezien de resolutie van het scherm. Ik gebruik hem 16 uur per dag op de hoogste resolutie en ik krijg zo'n 8-9 uur scherm on time bij intensief gamen (2-3 uur), you tube videos kijken en foto's/filmpjes maken.
Als deze dan uiteindelijk leeg is dan hoef je je geen zorgen te maken. Want door de 40w super charger ga je weer van 20% naar 95% in nog geen 35min. Dus je bent snel weer klaar om verder te gaan.

Beveiliging:
Dan nu mijn ervaring met het unlocken van het toestel. De inscreen fingerprint scanner doet het normaal best goed. Hij is lang niet zo snel en betrouwbaar als de oude fingerprint scanners die op de oudere toestellen gebruikt werden.
3D face unlock is naar mijn mening een beter optie. Deze werkt in 95% van de gevallen goed. Als het niet werkt, dan probeer het opnieuw en waarschijnlijk unlocked hij dan zonder probleem.

Minpuntjes die ik ben tegengekomen zijn.
Bij het unboxen zag ik dat Huawei bij dit toestel er voor het eerst geen bescherming heeft aangebracht op het scherm.
Na het bevestigen van een glazen high impact screenprotector die speciaal ontworpen is voor de Mate 20 Pro, kwam ik erachter dat de Knuckle gestures net zoals de inscreen fingerprint scanner niet meer werken. Na mijn onderzoek blijkt het zo te zijn dat er geen enkele glazen screenprotector is die ervoor zorgt dat het toestel zijn functionaliteit gehoudt na het aanbrengen hiervan. Dus je bent aangewezen op een folie die je zelf zult moeten aanbrengen en die niet beschermt tegen stoten of vallen. Dit vindt ik erg jammer, want je wilt je toestel van €900,- beschermen tegen dergelijke schade, maar ook wil je geen van de nieuwe functies waarvoor je wellicht dit toestel hebt aangekocht verliezen. Helaas na een aantal dagen in contact geweest te zijn met de klantenservice van Huawei. Wilt deze het probleem ook niet erkennen, maar kunnen mij ook geen protector sturen die wel zou werken.

Eindconclusie:
Dit is weer een zeer compleet toestel, dat waarschijnlijk weer jaren meegaat en echt niet te missen is in mijn dagelijks leven. Zeer makkelijk in gebruik en ik kan er erg snel mee doen wat ik moet doen.
Erg mooi ontworpen en op de meeste vlakken ben ik dus erg tevreden.
Het zou alleen mooi zijn als Huawei ons een goede high impact screen protector zou kunnen meeleveren of adviseren.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Erg snelle processor
  • Goede batterij duur en zeer snelle oplader

Minpunten

• I screen vingerprint scanner niet goed genoeg
  • Geen screenprotector bijgeleverd
  • Foto software laat iets te wensen over

Sem 13-11-2018

Foto's zijn adembenemend, aanrader

Als je audiovisueel bent ingesteld dan is dit een toestel die je absoluut niet mag missen. De foto's zijn adembenemend mooi, super slow mo video is om van de kleinste details te genieten. Afgelopen 15 jaar altijd een ander merk telefoon vanwege goede camera maar dit toestel heeft zoveel kwaliteit in huis dat ik hem niet meer kon negeren. De accu laadt zich binnen no time van 20% naar 70%. Prijs kwaliteit verhouding is misschien aan de hoge kant maar met zo'n apparaat verdien je dat terug. Denk dat ik me de komende 15 jaar aan dit toestel vasthoud.

Pluspunten

• Foto Camera
  • Beveiliging
  • Accu laadtijd
  • Accu ontlading
  • Dubbele simkaart

Minpunten

• USB poort is speciaal

Cees 13-11-2018

Zeer mooie telefoon, groot scherm en zeer snel.

Was in het bezit van de Huawei mate 10 pro en was daar zeer blij mee. Mocht verlengen. Daarom nu overgestapt op de Huawei mate 20 pro Twilight. Absolute top telefoon met erg veel mogelijkheden.

Pluspunten

• groot en heel mooi scherm
  • veel mogelijkheden
  • snel
  • maakt mooie fotoos
  • gezichtsherkenning werkt snel

Minpunten

• nog niet ontdekt

JPF 12-11-2018

Waanzinnige Apple en Samsung killer, goedkoper en veel beter

Al jaren een trouwe Huawei-fan, maar dit toestel, en ook de P20 pro, slaat alles:

Dun, mooi, superieur groot scherm met ongelooflijk contrast en helderheid, sneller dan snel en een camera om je vingers bij af te likken.
Razendsnelle gezicht-scanner, ook in donker, en een hele handzame vinger-scan.
Had ik al gezegd dat je bij deze telefoon niet met een acculader hoeft te zeulen? De accu gaat probleemloos een dag mee en bij normaal gebruik zelfs twee !
Niet lomp en zwaar, niet hoekig maar glad en rond, past perfect in de broekzak.
De mooiste foto´s en kleuren. Scherper dan scherp.

En eindelijk weer een toestel waar een snelle Huawei SD kaart in past. En niet zoals de critici beweren "zal wel erg duur zijn". Nee, gewoon voor slechts 39.- euro, 128 GB extra toevoegen.

Kopen, deze Mate 20 Pro ! Vergeet iPhone X en Samsung S9...

Pluspunten

• Levensduur accu ongekend
  • Prachtig helder scherm onder alle omstandigheden
  • Vormgeving super rond en glad
  • Toestel uiterlijk kleurenkeuze
  • Beste camera ooit !

Minpunten

• Beetje slippery zonder silicone hoesje

consumer_Netherlands 12-11-2018

Huawei Mate 20 Pro is not a premium phone, unfortunetly

I bought this product because I was tired of other mobile phone manufacturers that have given me unpleasant experiences in the past.
This is my first Huawei phone. It's a good phone, but not really a "Premium" one. The price of 1000 euros is not justified. The phone has many inconveniences.
I do not like the construction of the screen: The screen is too narrow and curved.
I do not like the EMUI graphical interface of Huawei: outdated design of icons.
I do not like the front camera: It take very poor quality photos. The photos are whitish as if they were with makeup ( even with beauty levels deactivated)
The battery is decent but not excellent. I had higher expectations.

Pluspunten

• decent battery
  • the triple camera on the back
  • very fast charging

Minpunten

• curved screen
  • front camera
  • poor quality selfies
  • screen too narrow
  • price

Hanifi 12-11-2018

met één woord "super"

Jarenlang Samsung S line en iphone moddelen....
Ik verander normaal zeker om de 6 maanden van een toestel.
Dit toestel is echt een blijver voor zeker de komende 2 /3 jaar.

Voorheen geen toestel in handen gehad die zo snel en goed is in fotokwaliteit en gebruikersgemak.

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • IR blaster, afstandsbediening
  • vingerafdrukscanner werkt snel en goed
  • accuduur 2 dagen :)
  • oplaadtijd is bizar snel

Minpunten

• geen iresscanner

mike 17-11-2018

een echte alleskunner?

deze smartphone heeft alles wat je in een moderne smartphone verwacht, het enige wat deze telefoon nog zou kunnen gebruiken is een beetje polijstwerk.
de accu is super, ik denk dat er op het moment geen telefoon is met een accu die langer mee gaat, ook zal er geen telefoon zijn die sneller oplaadt dan deze telefoon.
de camera is ook een van de beste in de markt.
ik heb veel reviews gelezen over het besturingssysteem (EMUI 9), het merendeel schijnt dit als alles behalve prettig te ervaren. ik was positief verrast, er is zeker nog wel ruimte voor verbetering en ze zullen kwa interface nog niet op het niveau van samsung en apple liggen, maar het is absoluut niet storend.
het scherm is prachtig, en zeker een van de beste van het moment.
de in-screen vingerscanner en de face unlock doen het beide feilloos. de face unlock is minstens even snel als die van apple en ook de vingerscanner is meer dan snel genoeg.
het enige minpuntje vond ik het geluid, het geluid is iets minder zuiver en kan vooral minder luid dan bij de concurrentie.
de reverse wireless charging functie is tenslotte een beetje een gimmick, dit is heel inefficiënt en dit zul je in de praktijk waarschijnlijk niet gebruiken.
al met al denk ik dat deze telefoon een hoop goede functies van andere smartphones heeft overgenomen, ze werken misschien nog nét niet zo goed als op samsung of apple, maar omdat al deze functies zijn gebundeld, denk ik wel dat het de beste smartphone van het moment is.

Pluspunten

• accuduur / snel opladen
  • scherm is prachtig
  • camera
  • design

Minpunten

• speakers, gaan niet heel luid

Susanne 17-11-2018

Mooi Scherm, goed geluid, snel laden

Ben voor de mate p20 pro gegaan vanwege de goede specs. Voldoet tot nu toe aan de verwachtingen. Voelt stevig aan.

Pluspunten

• Helderheid scherm
  • Snel laden
  • Goed geluid
  • Voelt degelijk aan
  • Snel

Minpunten

• Power knop zit precies waar ik m'n hand houd

Aanstekerman 17-11-2018

goede accuduur, scherm issues

ik heb deze telefoon de Huawei mate 20 pro nu sinds de launch en wow, wat een beest is dit, geweldige batterijduur en ongelooflijke camera's ik heb al zoveel reacties gehad dat mensen onder de indruk waren van de features van deze telefoon, en zeker van de Camera. echter heb ik helaas 1 negatief ding te melden... er zit bij mij (zoals bij meer) een groene waas in mijn scherm hierdoor heb ik een vervangend toestel gekregen maar ook deze heeft hier last van, gelukkig door de uitstekende service van Huawei krijg ik binnenkort een correct werkend toestel. ook heb ik als voorlopig goedmakertje een gratis hoesje gekregen waar ik normaal rond de 20 a 25 euro voor zou moeten betalen dus zoals ik al zei uitstekende service!

Pluspunten

• 40 megapixel camera
  • fast as fuck
  • prachtig ontwerp

Minpunten

• groene waas
  • Jade Green niet hier te koop

Theo Groenewald 16-11-2018

Accu en het grote scherm zijn geweldig

Het toestel is een hele verbetering met mijn vorige toestel een Samsung , geen vergelijk , ik ben zeer tevreden over de accu duur en het grote scherm is geweldig , het toestel is snel en met een giga opslag ruimte , ik beveel het toestel iedereen aan !

Pluspunten

• accu vollume
  • snelheid opslag en scherm
  • geen spijt ik zou hem zo weer kopen

Yenovk 16-11-2018

Mijn eerste android

Ik had geen betere toestel kunnen wensen. Super snel en heel mooi gemaakt. De camera kwaliteit is beter dan alles wat ik ooit heb gezien.

Pluspunten

• Snelheid
  • Camera

Minpunten

• De gebogen randen

William 16-11-2018

The perfect phone

This phone is just perfect, I've use Samsung and iPhone before but never had a phone like this, I love how fast it makes screenshoots

Bart 16-11-2018

Alles wat je hoopt, maar dan beter

Na eerder een Huawei P7 te hebben gehad, stapte ik over naar Sony. Meerdere toestellen van dat merk gehad waarover ik zeer tevreden was. Nadat ik hoorde over de Huawei Mate 20 Pro, vermoedde ik dat dit echt een unieke telefoon was met features die andere merken niet hebben. Ik heb het toestel nu twee weken in gebruik en ik ben enorm enthousiast. De batterij gaat met gemakt tweeënhalve dag mee en ik gebruik het toestel behoorlijk intensief. Het beeldscherm is schitterend en alles verloopt lekker vloeiend: lees; razendsnel. Doordat geen toetsen op de voorkant zitten kun je optimaal gebruik maken van het scherm. En dan het hoogte punt. De camera's. Die kunnen werkelijk in alle omstandigheden het beeld schieten dat je voor ogen hebt en soms overtreft het zelfs alle verwachtingen. Met behulp van de AI kiest de telefoon automatisch de beste instellingen, waardoor ook een leek fraaie platjes krijgt. Wil je liever zelf alles instellen? Dan is dat eigenlijk ook heel eenvoudig en dat terwijl er een enorm scala aan mogelijkheden is. Het enige nadeel dat ik zou kunnen ontdekken is dat je even goed moet zoeken naar de juiste screen protector. Door de aflopende randen dekken de meeste protectors niet het volledige scherm af.

Pluspunten

• Indrukwekkende camera's
  • Krachtige batterij
  • Prachtig scherm
  • Snel opgeladen
  • Fingerprintsensor in het scherm

Dennis 15-11-2018

Groot en duidelijk scherm en goede accu duur

Ik vindt het een mooie telefoon en niet alleen het scherm is goed maar ook de bediening is goed.
Je kan er goed foto's mee nemen en ik heb er een hoes van Huawei bij gekocht, dat was wel jammer dat dat er niet bij zat.

Minpunten

• Niet een hoes bij geleverd

Jean-Luc 15-11-2018

De beste mate

Ik ben begonnen met de mate 7 toen die uitkwam. Ik was verliefd op het grote scherm, de flinke batterij en de performance.

Na 2 jaar ben ik overgestapt naar de mate 9. Precies het zelfde verhaal. Groot scherm, grote batterij en performance.

Nu alweer 2 jaar later heb ik direct de mate 20 pro gepre-ordered. Wat een ding. Wat een scherm. Wat een batterij.

Ik was altijd ontevreden over de kleur van de mate 7 en 9. Ze oogde saai maar mooi. Niks speciaals. Daarnaast hadden ze ook geen super speciale features die de mate serie onderscheide van de competitie. Dit is dus nu zeer zeker veranderd.

Ik heb de twilight kleur mate 20 pro. Wat een pracht kleur. De design van de mate 20 pro is naar mijn mening perfectie.

Inscreen finger print scanner is het beste wat ooit naar de mate serie is gekomen. Ik was van van de achterkant finger print scanner. Maar inscreen is way way way better.

Geloof me. De mate 20 is perfectie naar mijn mening. Alles is soepel. Eye-catching. Snel. 2 dagen batterij duur.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Batterij
  • In-screen finger print scanner
  • Performance

Minpunten

• Glibberig
  • Veel pop-ups van huawei apps
  • Notch is groot

Toms 15-11-2018

Huawei Mate 20 Pro is the best phone I've ever had!

I recently switched from iPhone 7 to Huawei Mate P20 Pro and honestly I've never made a better decision when it comes to a new phone. Switching from an iOS to android was exactly what I needed - now I truly have super fast, powerful and smart device. Camera is absolutely gorgeous and battery lasts forever and if it happens to be low charging it up again takes so little time that I never really have to worry about battery. Screen fingerprint scanner is awsome because now I only have two buttons on the phone and that makes the phone look minimalistic and sharp.

Overall I haven't experienced any downsides yet and I've had it for almost 3 weeks now. Some reviews that I've read said that new software is buggy but I haven't experienced any problems so far.

I would definitely recommend this phone for anyone!

Pluspunten

• Camera
  • Battery
  • Speed
  • Software

Bkpr 15-11-2018

Top android telefoon

Beste android van het moment. Ik heb hem nu een week en ben erg tevreden. Met de nieuwste technologien als in-screen fingerprint scanner, faceid en reverse wireless charging een geweldig technologisch toestel.

Pluspunten

• Super mooi scherm
  • Nieuwe technologieën

Minpunten

• Iets te groot voor mij
  • De prijs

E.T 15-11-2018

Good experience

I have pre-ordered this Phone and so far I was satisifed. the Phone arrived on promised date. The Phone itself is outstanding. the battery last longer than I expected (around 1,5-2 days even when I use it for streaming and so on). Fast charging. The camera performance is as promised. Especially the night mode is good. the only downside is the phone is quite big. However all in all so far I have good experience with this Phone.

Pluspunten

• battery last long
  • best quality camera
  • fast charging

Minpunten

• the size of the phone