Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome silver / (dualsim) - Reviews

64 GB opslag
Besturingssysteem
Android 8.0
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 111 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome silver / (dualsim) op Kieskeurig.nl.

Jimvdbrand 31-07-2018

Groot scherp scherm, Super Camera, fijne app functies

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Ik heb voor deze telefoon gekozen vanwege het mooie uiterlijk , de goede camera + uitstekende audio opties. Het scherm is heel scherp en de 4k resolutie is prachtig.Het enige nadeel aan dit toestel is in mijn ogen het toch wel relatief zware gewicht. Maar goed dit afwegend tegen de prestaties van dit toestel en het afgewerkte uiterlijk kan mij niet doen afwijken van aanschaffing van dit moderne toestel! Als je houdt van een mooi afgewerkte audio telefoon met een top camera kan ik je dit model zeker aanraden!!

Pluspunten

• Camera
  • Groot Scherm
  • 4K Resolutie

Minpunten

• Gewicht
  • In een hoesje wordt het toestel wat dik

Amandeep 20-08-2018

Mooiste schermresolutie, Goede Batterijduur

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

I bought this smartphone just for the resolution and surround sound, but most impressive about this is, Its Battery and Camera. High end finish on the back.
I would recommend this smartphone rather than Samsung flagship

Pluspunten

• Battrijduur
  • Camera
  • Schermresolutie

Minpunten

• Geen aparte SD kaarthouder
  • Gewicht

Tom 20-08-2018

Mooi design, super display

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Wilde een toestel of-mainstream maar wel alle functionaliteit van een flagship. Altijd een Sony liefhebber geweest. Dus dit was een mooie stap om weer een Sony in mijn bezit te krijgen.
Toestel oogt erg mooi ligt goed inde hand. Zelfs bij mij, heb namelijk erg kleine handen. Over prestatie hoef ik niet veel te zeggen. Voldoet aan alles wat er mee wilt doen. Het scherm is super nice omdat hij wat breder is en minder lang. Content past beter en voelt natuurlijker aan en bovendien ook nog eens op 4K. Het geluid is meer dan prima staat boven elke andere smartphone. De habtic feedback(trill) is een beetje een gimmick of je moet er van houden.

Pluspunten

• Display
  • Speakers
  • Accu duur
  • Camera

Minpunten

• Gewicht
  • Erg glad, dus val gevoelig

H.A. Driesen 19-08-2018

helder beeld en geluid

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Wilde een smartphone met top mogelijkheden, vooral op gebied van fotografie en duidelijk leesbaar scherm. Ook uitbreidbare opslagmogelijkheden (SD kaart) een vereiste.
Inmiddels aan het experimenteren met de camera (vooral in donkere omgeving een verbetering). Opmerkelijk is het betere bereik in gebieden met slechte dekking

Pluspunten

• helder en groot scherm
  • super geluid
  • snel in gebruik

Minpunten

• zwaarder dan andere toestellen
  • snel last van vingerafdrukken ed

Ronny Van Bladel 01-09-2018

Alles wat je nodig hebt

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Applicaties starten snel op en reboot is zeer snel. De dubele camera laat toe haarscherpe foto's te nemen met weinig of slechte belichting, ideaal in musea waar je geen flash mag gebruiken. Toestel ligt zeer goed in de hand en met de vingerscanner aan de achterkant is het gemakkelijk met 1 hand te bedienen, zelfs zonder de speciale optie om het scherm te verkleining voor 1 hand bediening. Office applicaties werken zeer vlot dankzij het groot geheugen.
Overladen is niet mogelijk dankzij Battery Care, ideaal voor opladen tijdens de nacht.

Pluspunten

• Camera en video recording
  • Snelheid

Edlin 29-08-2018

Goed toestel

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Een goed toestel en prima in gebruikt. Ik raad iedereen aan om dit toestel aan te schaffen en ik kreeg ook nog gratis dure hoofdtelefoon. Het is altijd welkom!

Pluspunten

• Grote scherm
  • Goede camera
  • Grote batterij vermogen

Minpunten

• Af en toe zit er vast

Stephan 28-08-2018

Prettige telefoon

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Na jaren achter één altijd hetzelfde merk telefoon gehad te hebben de "overstap" gemaakt naar de Sony Xperia XZ2 Premium en ik moet zeggen tot op heden bevalt deze mij prima! Ten eerste de telefoon doet prima wat hij moet doen en dat is bellen en gebeld worden! En al het extra doet hij ook prima! De telefoon voelt degelijk aan, stevig en ook wel redelijk zwaar in eerste instantie maar er zit dan ook wel een stevige accu in. Heeft genoeg mogelijkheden. Het gebruiksgemak is ook prima. De telefoon heeft een prettig groot scherm met een goede resolutie je kan er mooie foto's mee maken met de dubbele camera, heeft een lange accuduur en een mooie vormgeving. De telefoon heeft vast nog veel meer dingen maar ben hem nog steeds aan het ontdekken. Nogmaals tot op heden bevalt de telefoon prima!
Eigenlijk allemaal positief maar wel een kleine kanttekening en misschien ligt het aan mij maar de telefoon voelt zonder hoesje wel glad aan, heb hem dan al een paar keer bijna door me vingers laten glippen en heb hem snel voorzien van een hoesje!

Pluspunten

• Groot scherm met hoge resolutie
  • Accuduur
  • Mooie foto's

Minpunten

• Zonder hoesje voelt de telefoon glad aan.

Gino 21-08-2018

Snelle telefoon, mooi beeld

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Zeer goede telefoon, batterij gaat wel snel leeg als je actief bezig bent. Jammer van de aux aansluiting, die moet je bijna altijd bij je zien te houden.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Snelle handelingen
  • Groot beeld

Minpunten

• Aux aansluiting
  • Batterij gaat snel leeg bij spelletjes en films

Eleonora Hovhannisjan 20-08-2018

Groot scherm.

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Ontzettend tevreden en heb ik al mijn collega's, vrienden en kennissen aangemoedigd om hetzelfde telefoontoestellen aan te schaffen !!! Dit is al mijn derde Sony Xperia premium. Handig, 📸 maken, opnemen 📹, is het genieten. Jammer is opladen moet vaak!!! Ik had gewild ook Powerbank! Toch zal ik altijd Sony Xperia kopen! Uiteraard, ik zal zeer blij zijn met maandelijks 250,-💶! Met vriendelijke groet Eleonora

Minpunten

• Vaak moet opladen
  • Graag ook Powerbank

Alex1012124 20-08-2018

Top telefoontje

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Geweldig 4k scherm, accu doet wat het zou moeten doen namelijk je van genoeg stroom voorzien tot het einde van de dag, kan trouwens niet wachten tot die nucleaire batterijen er zijn voor smartphone's

Pluspunten

• Goed scherm
  • Veel geheugen
  • Grootte accu
  • Waterdicht

Minpunten

• Niets ><

Ray 04-08-2018

De grotere, betere broer van de XZ familie!

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Ik heb voor dit toestel gekozen omdat ik al vanaf Sony Ericsson, enkel Sony toestellen heb gehad. De XZ was zo goed bevallen, die werkt overigens nog steeds, dat ik niet anders kon dan het grotere broetje van mijn oude toestel te halen.

De verhoogde accuduur, betere camera en 6gb RAM zorgen gewoon voor een uitstekend algemeen plaatje. Nou moet ik zeggen dat apps en widgets verplaatsen naar een ander tablad op je homescreen nogal lastig gaat. Niks wat een kleine update niet kan maken. Ga er van uit dat dit snel weer opgelost is. Telefoon is echter wel wat groot en de bolle rug is niet iets waarvan ik zeg dat ze dit aan moeten houden. Behoorlijk zwaar is het toestel ook. Iets meer dan een halve kilo, zo uit mijn hoofd.

Buiten dat lijkt een hoesje te bestellen voor deze telefoon ook een hell. Aangezien ik 3 weken moet wachten al heb ik dit hoesje besteld voordat de telefoon überhaupt bij mij op de mat lag.

Nou heb ik over het algemeen nog niet veel te klagen over de telefoon, merendeels positieve punten. Het gebruiksgemak en Xperia Care (support lijn), zijn altijd bereid je verder te helpen met wat er ook moge zijn met het toestel. Gewoon een super product!

Pluspunten

• Super heldere foto's
  • Camera werkt ook behoorlijk 's nachts
  • 6GB RAM (ofwel snelheid van het toestel)
  • Quick charge

Minpunten

• Zwaar toestel
  • Geen 3.5mm jack(men krijgt wel een adapter)

Hassebas 22-04-2019

Tuurlijk, de telefoon is iets meer dan een halve kilo...

David 27-07-2018

sony xperia xz2 premium

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

super mooi design weer egt weer iets dat alleen sony kan ligt lekker in de hand en strak vormig beeld scherm altijd top mooie kleuren en voor al over te spreken over t hdr kijk namelijk veel netflix op me telefoon en youtube de nieuwe spiekers geven goed helder geluid luid en duidelijk camera super mooi heldere scherpe foto, s en presteerd super goed in laag of lastig licht en ben blij dat dit keer ook aan voor zijden scherm flits er is over al gezien egt too toestel weer

Pluspunten

• goede camera en goed scherm
  • mooi strak design goed geluid

Rob 05-01-2019

Super toestel, veel beter dan mijn vorige Sony

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Ivm abonnement verlenging wederom voor een Sony product gekozen. Mede doordat dit Premium toestel en veel groter scherm heeft dan mijn vorige. Door de gratis koptelefoon van Sony ontdek je wat een super geluid hier in zit. Ook zonder is het geluid dynamisch. Ook over de foto kwaliteit ben ik als fotograaf tevreden, hoef nu niet steeds mijn spiegel reflex camera's mee te sjouwen.

Pluspunten

• Batterij, kan er 2 dagen mee doen
  • Scherm grootte
  • Dual sim, kan nu Ned en Belg samen gebruiken
  • Camera's
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Vrij zwaar
  • Met bellen gaat soms zaklamp aan

Jacco 14-12-2018

Fijne telefoon maar toch onder verwachtingen

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Ik heb deze telefoon nu een paar maanden, sinds hij uit is. Het is een super telefoon qua prestaties. Hij is lekker snel, het scherm is super groot en helder en de grote hoeveelheid opslagruimte is ook heel relaxed. Soms heb ik het idee dat hij misschien wel een beetje te groot is, maar het is maar waar je van houdt natuurlijk. Het enige wat me wel een beetje teleursteld is de camera. Er wordt veel geadverteerd over dat het zo'n goede camera is, maar ik vind de meeste foto's die ik maak niet heel mooi. Ze zijn niet altijd even scherp en ze lijken wat pixel-achtig. Hij heeft wel hele hoge ISO waarde zodat je in het donker hele lichte foto's kan maken. Maar eigenlijk is het een beetje overdone omdat je zelden een ISO van 50k nodig hebt. Het design vind ik ook niet super mooi. Het eerdere Xperia design vond ik mooier. De telefoon is namelijk best dik en zwaar. Al met al een goede telefoon, ideaal voor media en games, maar de camera valt wat tegen.

Pluspunten

• Snel
  • Groot scherm
  • Opslagruimte

Minpunten

• Camera
  • Zwaar

Miek Tady 27-11-2018

Email App werkt niet meer na systeemupdate!

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Ik was in eerste instantie best enthousiast over deze telefoon. Mooie kwaliteit foto's en video's, groot scherm, goed geluid. Maar toch nu na een paar maanden gebruik wel wat nadelen. Batterij is snel leeg, laad niet echt snel op, is nogal zwaar (lamme hand bij lang bellen) en hij is nogal glad en daardoor al een paar maal op de grond gevallen. Meest irritante is wel dat na een systeemupdate vorige week, de email App niet meer werkt. Ik kan dus geen email meer lezen op deze telefoon. Cache leegmaken helpt niet en de App kun je ook niet verwijderen en daarna opnieuw installeren helaas. Not amused hierover. Op de support pagina van Sony alleen maar nutteloze tips gehad die tot op heden niets opgelost hebben. Dus als je wilt mailen met deze telefoon beter geen updates installeren

Pluspunten

• Mooie foto en filmkwaliteit
  • Goed geluit
  • Groot en helder scherm

Minpunten

• Zwaar
  • Glad
  • Email App werkt niet meer na systeemupdate

A. K. 22-10-2018

Mooi design, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Ik heb vanaf de 1e xperia (toen nog Sony-Ericsson) een Xperia en ben een fan van het eerste uur Heb een keer een Samsung en een I-Phone geprobeerd, maar die bevielen niet en die heb ik beide niet langer dan een maand gehad. Zelfs een digibeet als ik kan alles uit deze telefoon halen!
De XZ2 premium is de fijnste telefoon ooit. Mooi groot scherm, batterij die lekker lang meegaat en makkelijk in gebruik. Foto en filmkwaliteit zijn geweldig, geen extra fototoestel meer nodig. Kortom, een aanrader dus!!!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Superscherpe camera
  • Ligt lekker in de hand
  • Makkelijk te bedienen
  • Gorille-glass scherm

Minpunten

• Reeds geïnstalleerde apps lastig te verwijderen

Yvonne 17-10-2018

Groot scherm, scherpe foto's en video's! Een top telefoon!

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Ik vind het echt een top telefoon en heb deze vooral gekozen vanwege de camera. Daar heb ik dan ook absoluut geen spijt van want de foto's en video's zijn super scherp, zelfs als het licht wat minder is!

Pluspunten

• Camera
  • Groot en duidelijk scherm

Wolfgolf 10-10-2018

Bij foto's van aude toestel naar premium allet door elkaar

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Niet aan teraden ook de accu gaat niet lang me echt teleurgesteld in dit toestel de toets van het geleud hapert

Jibbe 09-10-2018

Fijne telefoon, zeker een aanrader

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Hij werkt zoals verwacht en hij gaat zelfs bij intensief gebruik de hele dag mee. Apps en internet opent hij snel en hij ligt lekker in de hand. De camera werkt ook zoals beloofd. Ik heb nog niks kunnen vinden waar in ontevreden over ben, zeker een aanrader (de remote play voor playstation is ook heel leuk).

Pluspunten

• Snelle besturing
  • Goede accu
  • Laad snel op

Minpunten

• Aan de dure kant

Niels 02-10-2018

Perfect toestel

Geschreven voor: Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

Het toestel is makkelijk te gebruiken. Ik had hier voor een Samsung maar dit bevalt veel beter. Goede camera en geluid zit erin. Echt een topper.