Huawei P9 grijs / 32 GB

32 GB opslag
Huawei Mate 8 wit / 32 GB
9,5 (3)

Linde 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede en leuke telefoon met perfecte camera

De Huawei P9 is een uitstekende telefoon met veel mogelijkheden. Het heeft een uitstekende camera, goede software en lange batterijduur!

Smvankampen 13-07-2016 Product paar weken in bezit

Positief verrast

Heb voor 14 dagen een huawei p9 mogen testen. In eerste instantie ben ik wat sceptisch geweest tegenover huawei producten. Wellicht ten onrechte. Ik moet zeggen dat de P9 degelijk aanvoelt. Wellicht deels goed gekeken naar een IPhone 6s. Hij oogt veelal hetzelfde. Zelf heb ik de laatste tijd een Samsung in bezit gehad (s5/s6 edge). Op de p9 ontbreken de 3 vaste knoppen onder aan het scherm. Deze komen als overlay te voorschijn wanneer je het scherm 'veegt'. Ik heb geen bench mark losgelaten. Maar bij normaal gebruik heb ik geen hinder ondervonden ten opzichte van mijn huidige Samsung s6 edge. Huawei zet vooral in op de fotokwaliteit. De p9 bezit over 2 lensen. Ik durf geen oordeel te geven over de daadwerkelijke foto kwaliteit. Als gewone gebruiker ervaar verder geen problemen bij het maken van foto's en filmpjes. De bijgeleverde camera software geeft je de mogelijkheid om diverse effecten toe te passen.
Ik was zeer verbaasd over de accuduur. Deze gaat echt lang mee ten opzichte van mijn S6 edge.

Enige punt van kritiek is de koppeling met de pc. Na verbinden met usb moest ik eerst de hisuite installeren. Deze kon echter na installatie de telefoon niet vinden. Na wat zoeken bleek dat ik onder instellingen een optie voor hisuite moest aanvinken, wat blijkbaar standaard uitstoot. Daarna geen enkel probleem met de software.

Kortom een prima telefoon. Mijn zoon van 10 zou hem meteen willen kopen als het kon.

Robert 13-07-2016 Product paar weken in bezit

Stijlvolle rivaal voor Samsung

Goede degelijke en ook stijvolle telefoon die zeker hoge ogen gaat gooien, zeker door de goede prijs/kwaliteitverhouding

Annemarie 13-07-2016 Product paar weken in bezit

Huawei P9, een onwijs mooi toestel

De Huawei P9 is een onwijs mooi toestel, zowel qua uiterlijk als qua kunnen.

Het toestel heeft een onwijs mooi en helder beeldscherm, dat niet snel krast. De Huwaei P9 maakt onwijs jaloersmakend mooie foto's. Ook over het bereik ben ik erg tevreden. Ik woon vrij hoog (16e verdieping) en kon met mijn vorige telefoon maar op 1 plek bellen, anders viel het gesprek weg. Met de Huawei P9 hoorde ik de ander perfect en kon ik gaan en staan waar ik wilde tijdens het bellen.

De batterij gaat lang mee, zelfs als ik de hele dag actief was geweest op de telefoon. Ik kreeg vaak pas aan het eind van de dag de melding dat ik hem moest opladen, en dan nog had ik 17% over. Ook de USB-c is erg handig, je hoeft niet meer te zoeken naar de boven of onderkant van je telefoon. Wel wennen dat je oplader overal mee naar toe moet nemen, omdat nog weinig mensen de nieuwe standaard oplader hebben, maar dat went vanzelf.

Wat ik minder vond aan de Huawei P9 is dat bij de eerste opstart er vrij veel apps al geïnstalleerd gestaan, gelukkig kon je hier de meeste van uitzetten. Toch kreeg ik van een app elke keer een melding ook al had ik deze app uitgeschakeld, dit vond ik vrij hinderlijk (Hivoice). Ook het toestenbord is vrij gevoelig. De ene keer swype ik, de andere keer typ ik. De telefoon kan dit soms moeilijk bijhouden waardoor ik soms een zin wel drie keer opnieuw moest schrijven voor ik had staan wat ik wilde typen.
Het toestel wordt vrij snel warm tijdens gebruik, dit kan verder geen kwaad voor de telefoon zelf, maar je merkt het wel.

Overal ben ik echt wel tevreden over het toestel. Ik was bang dat zo'n grote telefoon niet in mijn broekzak zal passen, maar dit bleek niet waar. Het went vanzelf. De kwaliteit van de foto's is echt bizar mooi en het toestel is onwijs snel in downloaden en openen van diverse apps.

Wica 21-06-2016 Product paar dagen in bezit

Smartphone

Prima beeld, de smarphone is ook buiten in zonlicht! goed te lezen. Er zijn twee lensen in verband met het maken van een perfecte foto. Speciaal scherm dat niet krast! dus je hoeft niet speciaal een hoesje te kopen. Ik heb wel een doorzichtig hoesje erbij gekocht. Er zijn geen extra knoppen, alleen een aan en uit knop en een functie knop. De functie knop kun je door opties te activeren ook voor andere doelen gebruiken bv. voor inzoomen bij het maken van een foto.

bakkker1973 18-05-2016 Product paar dagen in bezit

Huawei P9 32GB killerphone met matige accu

even een korte geschiedenis qua smartphones,
samsung note, lg G2 en nu een huawei P9.

Ik kom dus van de koning van de batterij duur de LG G2 naar de Huawei P9.
Ik ben een verbuiker gem 6-8 gb per maand en regelmatig streamen in de auto van video en muziek.
Huawei P9, design schitterend, afwerking ook prima, hoofdtelefoon categorie plastic maar fantastic geluid, overtrof me verwachtingen.

Scherm ook super, prachtig mooie harde kleuren ik hou ervan. Bediening even wennen maar inmiddels wel gewend loopt wel minder soepel als ik gewend was van de G2 maar dat komt wel goed.

luidspreker aan telefoon gewoon weg hard, kan niet anders zeggen. geluid dmv blauwetand op me denon thuis-set en in auto ook prima op orde.

Functies zoals je mag verwachten zit alles erop, misschien wel te veel voor geinstalleerd. Ik heb er een hoop verwijderd ben niet zo`n APP gebruiker.

ik kan niet anders zeggen deze telefoon bevalt me prima, beetje te glad aan de buitenkant dus een rubberen hoes absoluut een aanrader alleen nog beperkt aanbod.
Alles is positief en dik op orde.

Camera, ik fotografeer hobbymatig en vind deze camera in een woord geweldig, wat een speelgoed. Tuurlijk het is niet mijn Fullframe maar geweldig speelgoed echt mooie foto`s en leuke software om mee te spelen.

Accu: dat is mijn zorgen kindje. ik kom natuurlijk van de oer note en lg G2, dat waren echt batterij kings, dan is dit even wennen op de terugweg van me werk is ie al bijna op en dat is vanaf 06:30(opstaan)-17:45(thuis). Dat ben ik niet gewend en vind ik ook een beetje eng.
ik heb een contract voor 2 jaar en dan denk ik nou de batterij wordt nog wel 30% minder aan het einde dan zit ik op 15:00 a 16:00.
Nu moet ik erbij zeggen ik ben dus absoluut een verbruiker en dat dan weer wel heb me scherm laag staan en dan nog zoveel verbruik.
ik kan hem nog inwisselen bij me provider en daar zit ik dan ook serieus over na te denken.

pro: tegen:
-design -batterijduur
-camera