Samsung Gear Fit2 Pro S - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Type beeldscherm
SAMOLED
Touchscreen
Resolutie
216 x 432 pixels

Schrijf een review voor dit product

Anoniem 30-10-2018

Mooi horloge voor niet actieve sporters.

Ik heb voordat ik dit product aanschafte mij verdiept in de mogelijkheden. In vergelijk met andere producten en de reviews dit horloge aangeschaft. Ondanks design, comfort en mogelijkheden voldoet hij niet. Dat heeft te maken met de duur van de accu. Als duursporten kan ik maximaal 1 uur 30 minuten genieten van Spotify en Endomondo en is de accu leeg. Voor een sporthorloge ver beneden wat je mag verwachten. In reviews kwam en kom ik dit niet tegen en ook Samsung beweerd heel wat anders.

Wanneer je Samsung contact, krijg je te horen dat als je inderdaad dat gezamenlijk doet, de batterij snel leeg kan zijn. Verder kreeg ik te horen dat ik maar naar de winkel van herkomst moest gaan en vragen om ruiling! Al met al grijp ik nu bij lange duurtraining terug naar mijn oude vertrouwde TOMTOM RUNNER

Anoniem 29-08-2018

Prima handzaam fitness horloge

Prima horloge die de functies waarmaakt. Groot nadeel is dat ze hooguit een jaar mee gaan. Na een half jaar wordt het opladen steeds lastiger, gaan de bandjes stuk en begint de software storingen te vertonen.
Ik heb zowel de 1e versie gekocht en daarna de pro versie. Helaas bij beide horloges dezelfde problemen.

Sylvers 17-01-2018

Zeer prettige sportbuddy met extra's!

Een mooie prettige horloge met veel functies. Het instellen gaat snel en soepel met de Samsung A5 2017. De synchronisatie verloopt soepel en ik kan direct aan de slag.
Alhoewel hij al snel opgeladen wil worden en dat moet vaker dan ik had ingeschat. Bijna dagelijks moet het horloge opgeladen worden.

De meldingen zijn prettig, maar ook beperkt. Een whatsapp berichtje kan je teruglezen, maar bij 2 berichten lukt dit al niet meer. Daarnaast komen er berichtjes van sms, mail en weer binnen, prima! Iets aan mijn pols hebben was weer even wennen en met regelmaat zie ik de groene lampjes van de hartslag meter alle kanten op schijnen, omdat hij toch niet helemaal strak op mijn pols zit. Ook gaat het display op onvoorspelbare momenten aan en ook op heel veel momenten niet (wanneer ik dat nu juist wil).

De sportfuncties zijn prettig, het stimuleert me om meer te bewegen. Hij houdt ook de trappen bij, maar slaat deze helaas ook vaak over. Er zijn heel veel sporten en oefeningen in te stellen. Je kunt ook je voeding bijhouden in de app en die vergelijken met je verbruikte calorieën.

Ik had verwacht dat ik er ook qua telefoontjes en muziek meer mee zou kunnen, maar wellicht ga ik dat nog ontdekken. Al met al een prettige gezondheid en beweegbuddy met extra's als meldingen en de tijd ;-)

Roland 02-01-2018

Topper!

Ik heb dit horloge nu 3 weken in gebruik. Voorheen heb ik een ander sporthorloge gehad, besteld via de bekende goedkope sites. Dit horloge is totaal niet te vergelijken en op alle vlakken stukken beter. Na het horloge uitgepakt te hebben, direct opgeladen via het meegeleverde laadstation. Na een uurtje kon ik er mee aan de slag. Koppelen met mijn samsung telefoon was een fluitje van een cent. Daarna heb ik direct het horloge gepersonaliseerd. Ook dat was zeer eenvoudig. Tot nu toe heb ik nog geen gebruiksaanwijzing raad hoeven te plegen. Het horloge past goed om mijn pols en irriteert me niet, zoals sommige andere horloges dat wel doen. Deze is erg comfortabel. Muziek heb ik direct van mijn telefoon op mijn horloge kunnen zetten. Het werken met spotify heb ik nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat dat ook zonder problemen zal gaan. Tijdens en vooral na work-out sessies heb ik zeer goed inzage in wat ik gedaan heb en wat het met mijn lichaam gedaan heeft. In mijn dagelijks leven, onder normale omstandigheden, maak ik duidelijk te weinig stappen. Deze worden netjes bijgehouden en het horloge waarschuwt wanneer ik me weer moet bewegen. Wat een groot voordeel is, is dat je kunt kiezen welke notificaties van je telefoon, op je horloge getoond worden. Ideaal voor berichten en de tussenstanden van sportwedstrijden. Al met al bevalt dit horloge me uitstekend!

ndewaal 29-12-2017

Duurzaam smartwatch voor sporten

Verpakking: simpel, zwart, minimaal uitvoering. Oplader en base er bij, gebruiksaanwijzing ook klein maar duidelijk. Taal NL dus hoef je niet ergens te zoeken!

Gear Fir2 Pro L
Voordelen: grote scherm, de hoofdpagina (voorpagina) kun je goed aanpassen en heel veel faces (met de app kun je veel faces kiezen). Ook extra paginas kun je meer tracking apps toevoegen zoals watergehalten, hartmonitor, exercise fitness timer, weer app en nog meer. Bovendien kun je alle notificaties van je telefoon op de Gear fit2 Pro weergeven (dat is de grote voordeel in vergelijking met de Mi Band 2): emails, whatsapp en messenger berichten volledig lezen, soms kun je zelfs foto's van bijlage in emails en whatsapp op de watch zien. Scherm en bandje zijn goed gemaakt voor sporten en tegen de wind/regen. Alleen voelt een beetje goedkoop uit. Mogelijkheid om Spotify offline te luisteren en te bedienen zonder telefoon tijdens sporten. GPS tracker is een plus.

Nadelen: accu kan alleen 3 dagen meegaan (staat vermeld dat het 5 dagen kan) met gemiddelde gebruik. Peek funktie is hit or miss. stappenteller en hartmonitor zijn niet zo nauwkerig als bij Mi Band 2. Slaap tracker is een echte miss! Kan de slaapritme slecht registreren. App is te ingewikkeld en de community pagina zit vol met 10000 apps, moeilijk te navigeren en kiezen wat goed en betrouwbaar is. Ziet een beetje goedkoop uit qua uiterlijk. Muziek pairen via Spotify is van slechte kwaliteit via bluetooth oordopjes in vergelijking met pairen via telefoon.

Conclusie: Gear fit2 pro biedt heel veel voordelen, maar voor de prijs (9x duurder dan een Mi band 2) is het niet echt gerechtvaardigd. Accu van 3 dagen ivm Mi Band 2 weken is een groot verschil. Grote scherm, veel opties en mogelijkheid om Spotify offline te luisteren is heel handig, dan hoef je je telefoon niet mee te nemen. Maar zo slim is de watch niet in vergelijking met Mi Band 2.

NielsM 26-12-2017

Slim horloge dat goed je sportprestaties monitort

Dit is een sporthorloge met een strak design. Is niet te groot en voorzien van een super mooi kleuren touchscreen dat gemakkelijk te bedienen is. Dit apparaat heeft heel veel mogelijkheden, ook door de beschikbaarheid van allerlei apps in de playstore. De accuduur is voldoende voor ongeveer 3 dagen als je niet continu de bluetooth, gps, of wifi aanzet. In de energiebesparings stand kun je de accuduur nog wat rekken. De hartslagmeter werkt prima en de GPS is redelijk nauwkeurig. Muziek streamen naar mijn draadloze headset gaat goed en ik kan daarom mijn smartphone thuis laten als ik ga sporten. Ik zou er nog wel een extra oplaadstation bij willen.

Roland 19-12-2017

Topper!

samantha 19-12-2017

super blij mee

ik ben van de gear fit na de gear fit pro gegaan ben er echt super blij mee. hij is heel nauwkeurig, geeft mij een duidelijk beeld van mijn leefgewoonte.
hij zit supper lekker je voelt haast niet dat je hem om hebt. plus punt van de pro vindt ik een normaal bandje die andere wou nou wel eens afvallen.
een plus punt is dat ik hem nu alleen maar af doe als de batterij leeg is en er mee kan zwemmen.
voor de rest makkelijk in gebruik zitten veel functies op je kan hem na je eigem smaak instellen.
ik hoop dat de volgende wel een werkend toetsenbord heeft werd namelijk heel erg blij toen ik hem aan deed ik dacht een toetsen bord maar jammer genoeg niet te gebruiken bij whats app.
dat was mijn enigste min punt voor de rest een super ding.

Jorrit 15-12-2017

Erg enthousiast

Mooi horloge met veel handige functies. Mooi design waarbij je zelf wijzerplaten kan kiezen. Dat hij goed tegen water kan is weg handig met de sporten die ik doe. De hartslagmeter klopt niet altijd, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind het ook fijn dat hij je af en toe herinnerd dat je moet bewegen.
Het enige nadeel vind ik dat er geen adapter bij zit, maar alleen de kabel met oplaadstation.

Richard 15-12-2017

Mooi design, werkt perfect

Sinds enige tijd heb ik de Gear Fit 2 Pro.
Het design is tof, en geeft een beetje dat futuristische gevoel. De Fit2Pro zit gewoon goed net zoals een normale horloge.
De oplader is ook goed gemaakt. Een logische manier om het op te laden.  De opmaak van het scherm kan je heel gemakkelijk veranderen. En er zijn tal van andere varianten te downloaden. Enkele opmaak heeft zijn eigen manier van gebruik, dus niet alleen de opmaak is anders. Voor het gebruik zitten er twee knoppen aan de zijkant, maar je kan over het scherm swipen, dat gaat heel goed.

Het beste vind ik de hartslagmeter en de muziekfunctie. Je kan de muziek op het Fit2Pro laden, waardoor je alles bij de hand hebt. Met de hartslagfunctie kan je je training analyseren. Verder zitten er nog tal van gadgets op zoals een stappenteller, calorienteller, en natuurlijk geeft hij de tijd aan.

Je kan je telefoon verbinden met de Fit2Pro. Met de bijgeleverde software kan je van alles inzien. Ik merk dat het meer functies heeft dan bij andere apps.

Kitty 12-12-2017

Mooie smartwatch

De horloge werd geleverd in een mooi doosje.
Ik heb hem meteen opgeladen en ben aan de slag gegaan.
Er zit een korte handleiding bij waardoor je vrij snel aan de slag kunt.
Je kunt je wijzerplaat downloaden op de gear app.
Je meldingen in stellen. Er zijn legio mogelijkheden aan pushberichten die je kunt laten binnenkomen op je horloge. Als je ze allemaal wil gebruiken gaat de batterij te kort mee.
De hartslagmeter is niet helemaal nauwkeurig, maar n
Bij benadering klopt het ongeveer.
De stappenteller klopt aardig.
Mooie verbetering is de zwemfunctie en de spotify app.
Met de spotify app kun je je horloge koppelen aan je eigen spotify account en zou offline playlists op je horloge inladen en streamen via je bluetooth earpluggs.
De navigatiefunctie is ook erg leuk.
Ik gebruik naast de gezondheidsfuncties de agenda functie veel. Ik laatvde herinneringen uit mijn agenda in mijn phone alarmeren op mijn horloge.
Ook de wekkerfunctie gebruik ik veel.
Het is een trilalarm waarmee je gewekt wordt.
Het is dus een super gave horloge voor recreatieve sporters.

Kevin 12-12-2017

Goede Health watch, geen echte sportwatch

Overal een goed horloge, maar wel met wat minpunten.
Hij zit erg fijn, hij is erg licht.
De bediening is simpel en wijst zichzelf.
Hartslag meter doet het bij normaal gebruik goed maar bij inspanning is hij niet super precies.
Als healthwatch is hij zeer geschikt maar bij het sporten schiet hij wel te kort, ik ben zonder telefoon gaan lopen en toen viel de Bluetooth steeds weg met mijn hoofdtelefoon. Ook de GPS is niet nauwkeurig hij sprong hele tijd van 8 km/u naar de 14 km/u, niet erg fijn tijdens het lopen.
Als je met de telefoon loopt is dit wel goed maarja ik wilde juist dit horloge om mijn telefoon niet mee te hoeven nemen.. Daar is hij dus helaas niet geschikt voor.
Bij het hardlopen van 1,5 uur ging trouwens de accu voor de helft op, bij normaal gebruik gaat hij makkelijk een hele dag mee.
Er zitten voldoende apps op om toe te voegen en om te personaliseren.
De trappenregistratie klopt helaas ook niet altijd..
Prijs/ kwaliteit moet ik eerlijk bekennen dat hij niet helaas niet alle functies goed uitvoert als zijnde een sportwatch...

Nico 11-12-2017

Samsung Gear Fit 2 Pro

De Samsung Fit2 Pro biedt, zoals ik gewend ben van Samsung, vele mogelijkheden om de smartwatch aan te passen aan mijn persoonlijke voorkeuren. Dit geldt voor zowel het uiterlijk als gebruikersinstellingen. Om het nog eenvoudiger te maken is alles ook aan te passen via de Samsung Gear app op de smartphone. De bediening op de smartwatch zelf is ook eenvoudig in gebruik door middel van een touchscreen en de twee knoppen aan de zijkant van de smartwatch. Echter kan het met wat dikkere vingers uitdagender worden. Het nadeel van de vele opties op de smartwatch is dat het vooral in het begin soms even zoeken is waar je welke instelling kunt vinden.
Wat voor mij echt een pluspunt is, is dat ik alle meldingen op mijn smartphone ook op de smartwatch te zien krijg. Klein nadeel is wel dat ik met bijvoorbeeld WhatsApp alleen het laatste bericht kan lezen.
Wat betreft het meten van sportactiviteiten lijkt hij goed te voldoen aan de basisactiviteiten (wandelen/rennen/fietsen/zwemmen). Ook dit wordt automatisch gesynchroniseerd met de smartphone voor een snel overzicht met daarin de duur, afstand en verbrande calorieën. Ook je hartslag wordt, indien ingesteld, continu bijgehouden. Het bijhouden van het traplopen lijkt daarentegen iets minder goed te werken.
Verdere functies die mij erg aanspraken zijn de agenda, de muziekfunctie en het meten van mijn slaapritme.

Al met al een heel complete smartwatch voor de gemiddelde sporter. Het scherm is erg mooi en goed af te lezen door de hoge resolutie en het amoled display.

InsiderBerry 11-12-2017

Mooie fitness tracker voor de gemiddelde gebruiker

Sinds een week heb ik de Gear Fit2 Pro in gebruik. Ik heb in het verleden de Gear Fit 2 mogen testen maar was niet tevreden over met name de GPS ontvangst. Die GPS ontvangst is bij deze uitvoering beter in orde. Ik heb de Fit2 Pro getest naast de Garmin Fenix 5. Laatstgenoemde beschikt over zowel GPS als Glonass (Russische versie van GPS) ontvangst, wat voor betere precisie garant staat. Ik merkte tijdens mijn eerste training dat er een afwijking in geregistreerde afstand naar voren kwam. Zo liep ik op de Fenix 5 een afstand van 1,52km terwijl de Fit2 Pro slechts 1,33km had geregistreerd. Dit kan ermee te maken hebben dat ik te snel start en dat de Fit2 Pro wat meer tijd nodig heeft om een GPS fix te vinden dan mijn Garmin. Tijdens latere trainingen had ik hier geen last meer van. Wat ik erg fijn vind aan de Fit2 Pro is de mogelijkheid om je muziek op het horloge op te slaan en het draadloos te beluisteren m.b.v. Bluetooth oordopjes. Ik maak hier dan ook veelvuldig gebruik van. Aangezien ik ook een Spotify account heb kan ik overal, ook tijdens het sporten, genieten van mijn eigen playlists. De muziek van Spotify kan gedownload worden naar het horloge zodat je ook zonder internet verbinding kunt genieten van je muziek. Wat ik ook een fijne toevoeging vind aan de Fit2 Pro is het feit dat hij tot 50m waterdicht is. Dit heb ik inmiddels kunnen testen in het zwembad. Ondanks dat ik hier maar tot een diepte van een kleine 4m kon duiken ben ik ervan overtuigt geraakt dat het goed zit. Het horloge werkt nog steeds naar behoren zonder indicatie van schade door vocht. Ik vind het scherm van de Fit2 Pro prachtig. De kleuren zijn mooi en de resolutie is hoog. Het is onder alle omstandigheden goed af te lezen en kan door je hand eroverheen te leggen uitgeschakeld worden. Hier ben ik een groot fan van want ik vind het niet fijn dat het scherm door de geringste aanraking aan springt. Je kunt ervoor kiezen om het scherm door een beweging van de pols aan te laten gaan. De accuduur is redelijk voor een smartwatch. 2 dagen is haalbaar, mits je niet heel intensief gebruik maakt van de GPS en muziek functies. Persoonlijk vind ik om de dag opladen wel vervelend. Voornamelijk omdat je het horloge dan tijdelijk niet kunt dragen en bijvoorbeeld je calorie verbruik daardoor ook minder accuraat zal worden. Conclusie: De Gear Fit2 Pro is een goede fitness tracker die voor veel mensen voldoende zal presteren. Niet voor fanatieke sporters. Functies als race een activiteit ontbreken.

Hane 11-12-2017

Mooi, Stijlvol, handig, (te) snel leeg

Mooi - Vind hem erg mooi, hij zit lekker, heb er weinig tot geen last van. Zeer stijlvol.
Handig omdat ik nu alles kan bijhouden waarvoor ik normaal mijn S6 voor gebruikte en meer. (slaap,hartslag). Het enigste nadeel is dat hij na 24 uur gebruik te leeg is om nog een hele dag mee te gaan.

Kvin84 09-12-2017

Geeft jezelf motivatie actiever te zijn

De Gear Fit2 Pro zit fijn om de pols en is gebruiksvriendelijk. Na het downloaden van de app op je telefoon, maak je via bluetooth verbinding en kun je je horloge nagenoeg meteen gebruiken. De basis van het horloge is dat het een activity watch is: het bevat een stappenteller, houdt je calorieverbruik bij, meet je hartslag en je kunt andere trainingen registreren (hardlopen/fietsen/zwemmen/etc). Voor een activity watch bevalt het redelijk veel opties. Mooie aanvulling is dat je kunt instellen dat op je horloge kunt instellen dat bepaalde meldingen van je telefoon zichtbaar zijn (zoals whatsapp, mail, etc). Zonder je telefoon te pakken kunnen je snel even zien of je je telefoon moet pakken (dan kan redelijk onopvallend tijdens een vergadering). Andere fijne optie is dat je muziek kunt opslaan. Ik heb het horloge nog niet gebruikt met zwemmen.

Een sterke verbetering met eerdere versies van dit horloge is het polsbandje. Eerdere versies hadden een door Samsung zelf bedacht polsbandje die makkelijk los kwam. Nu is deze lekker standaard en traditioneel (maar functioneel!)

Rick 06-12-2017

Tof product

Sinds enkele dagen draag ik de Gear Fit2 Pro om mijn pols. Het is geen zwaar apparaatje en het heeft een super helder scherm. Wel heb ik meteen alle meldingen uitgezet, want anders komt alles op je horloge binnen.

Het is nog even kijken hoe het is in dagelijks gebruik. Misschien is het meer een horloge voor als je alleen gaat sporten en niet voor heel de dag.

Djizbat 05-12-2017

Doet wat het moet doen!

De Samsung gear fit2 pro
De horloge is ingepakt in een luxe verpakking met een strak uiterlijk. Het past enorm bij het stukje sport in de horloge. Ook de horloge zelf ziet er erg strak uit. Je zou het bij elke outfit kunnen dragen.

Ik heb de horloge nu 2 weken in gebruik en ik moet zeggen dat ik het erg fijn vind. De afgelopen weken heb ik de horloge voornamelijk gebruikt om stappen en watergebruik bij te houden. Ook gebruikte ik het om binnenkomende berichten te lezen. Heel handig voor korte berichten, maar voor de wat langere berichten pak ik toch echt mijn telefoon erbij.

Als je een berichtje ontvangt, voel je 2 zachte vibraties. Overdag heel prettig, want zo hoef je niet constant je telefoon bij de hand te hebben als je een bericht verwacht. Maar als je ligt te slapen kan het storend zijn. Om die reden doe ik het dan ook af tijdens het slapen.

De horloge is verder makkelijk in gebruik. Het doet wat hij moet doen!

UPDATE: De gear fit geeft aan wanneer je gebeld word en heeft een mogelijkheid om je telefoon op te nemen. Daar loop je echter toch echt tegen een minpuntje aan, want opnemen met de gear fit mag misschien wel kunnen maar praten doe je toch weer via je telefoon.

Dat had anders gekund! Het zou natuurlijk erg fijn zijn als je ook zo kunnen praten via de gear fit. Ik hoop dat de volgende gear fit deze functie wél zal bezitten.