Philips HD9140 - Reviews

Voor het stomen van
rijst, vis, groente, kip
Deprecated > Aantal stoomschalen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD9140 op Kieskeurig.nl.

KlantIJsselstein 27-09-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips HD9140

We gebruiken het apparaat meerdere keren per week. De smaak van alles is veel beter dan als je het kookt.
Ik denk ook meer vitamines.

igor1975 21-07-2013

Een misser van Philips

Geschreven voor: Philips HD9140

Erg traag in het klaarmaken van voedsel, inmiddels is mijn produkt zelfs kapot, ik denk erover na om het terug te sturen naar Philips begeleid door een kritische brief.

PeWe 23-06-2013

Goed product, maar snelle slijtage

Geschreven voor: Philips HD9140

Gebruik het product eens per week. De knoppen slijten er snel, waardoor je niet meer kunt lezen wat er opstaat (groentes, vis e.d.). Tevens is de knop afgebroken van het deksels. Kortom duurzaamheid is ver te zoeken

Annie69 23-06-2013

Niet voor alle producten geschikt

Geschreven voor: Philips HD9140

Voor groenten werkt het stomen prima, voor het stomen van vlees werkt het minder. Vis gaat wel goed.

Henk55 03-09-2012

Een nuttige en smakelijke toevoeging

Geschreven voor: Philips HD9140

Stomen blijkt een nuttige toevoeging aan het scala bereidingswijzen te zijn. Rijst en couscous koken is heel makkelijk, je doet alles in het apparaat, drukt op de knop, en je kunt wat anders gaan doen. Groenten blijven heerlijk knapperig en vooral smakelijk. De vorm van de schalen en de manier van bereiden zijn heel geschikt voor vis. Hierbij werkt ook het kruiden bakje eenvoudig en goed. Het schoon houden is eenvoudig. Wel neemt het apparaat veel ruimte in, zowel in de kast als in de vaatwasser. Het lukt ons nog steeds niet om de bodems van de stoomschalen er uit te halen. Je moet wel erg veel kracht op de klik verbindingen zetten, ook na diverse pogingen is het ons nog niet bij alle schalen gelukt...

apvdb 24-05-2012

Goed product, gezond koken, makkelijk te bedienen, bewerkelijk om het schoon te maken, groot apparaat op het aanrecht.

Geschreven voor: Philips HD9140

Gezond om te stomen, makkelijk om te bedienen, maar wel wat arbeidsintensief om het apparaat schoon te maken.
Het neemt veel ruimte in op het aanrecht omdat ik het niet in een kastje kan zetten.

AnnaBisch 21-05-2012

2 defects

Geschreven voor: Philips HD9140

The product is very useful. The vegetables prepared on steam are very tasty. But 2 defects appeared at the 2nd time I used it: the cooking became very slow (in comparison with the first time) and the electronic clock was broken. It looks like a low quality product, which is not in line with an image of Philips.

stomywilh 20-05-2012

Lekker makkelijk en gezond

Geschreven voor: Philips HD9140

Wij gebruiken sinds de aanschaf van de Stomer, deze bijna dagelijks.
Alleen wanneer we een keer geen zin hebben om te koken heeft hij een dagje vrij. Hij is gemakkelijk in gebruik, de smaak van alles blijft optimaal. Na gebruik even leeggieten afspoelen en klaar! Topproduct

Rob00 20-05-2012

prima product simpel te bedienen

Geschreven voor: Philips HD9140

Prima aanvulling in de keuken om gerechten lekker klaar te maken. Voor asperges is dit perfect. Passen prima in de bak.

Nelly74 20-05-2012

De tiptoetsene zijn na korte tijd niet meer duidelijk

Geschreven voor: Philips HD9140

Het is een rommelig gedoe na het koken en neemt daardoor veel ruimte in beslag en als het water niet meteen weggegooid wordt, gaat dat onaangenaam ruiken.

henridejager 02-02-2012

Steamer

Geschreven voor: Philips HD9140

Erg tevreden met de aanschaf van 2 van deze steamers. Met een groot gezin scheelt het gaspitten in gebruik, hoeveelheid water veel minder dan met regulier koken, aardappelen en groenten blijven smakelijker, het is gezonder dan koken en je hebt er in wezen geen omkijken naar.
Super dus.

Jansencsalad 28-01-2012

Boven verwachting

Geschreven voor: Philips HD9140

Wat een gemak....... En lekker!
Wij eten veel vis, moeilijk klaarmaken en een sterke kooklucht.
Nu blijft de vis heel en amper luchtjes. De knoppen zijn kinderljk eenvoudig, beter dan de bekende draaiknoppen. Grote ruime bakken, prima in de vaatwasser, voor de rest veel minder op te ruimen en af te wassen. Alleen dat iele enkele piepje aan het einde.... Dat doen magnetrons al jaren beter.

Hendrik6521 19-01-2012

Weekje in bezit en begin er steeds meer in te stomen, vooral groente en vis, vlees vind ik niet een succes.

Rijst gaat ook prima, is wel eerder gaar dan de voorkeuzetoets aangeeft.

Over degelijkheid nog niet veel te zeggen, maar ja philips geeft wel twee jaar garantie.

Lauwerens 21-01-2012

Hi Hendrik,

Wij gebruiken het apparaat al 2 jaar heel erg veel (3x per week). Erg makkelijk en ook erg degelijk. Dat had ik eigenlijk niet verwacht, want zo voelt hij niet. Ik vergelijk het maar een beetje met een waterkoker, want eigenlijk is water koken het enige wat hij doet, maar dan in een ander jasje en met een tijdsinstelling.

Veel plezier ermee.

Groetjes,
Lauwerens

paulhundscheid 24-02-2012

ik heb deze ook
vlees, vis en kip prima gaar !

ik heb alleen een vraag mbt rijst
ze spreken in de handleiding over rijststomer
wat bedoelen ze daar precies mee ?

gaat rijst in schaal nr 1, 2 of 3 of in de gesloten schaal en waar gaat dan de genoemde hoeveelheid water in (bodem /onderplaat ?)

stoompan 30-12-2011

Een super stomer

Geschreven voor: Philips HD9140

Een gebruiksvriendelijk produkt. Het stomen van vis, groente, aardappelen enz. gaat echt super. Alles smaakt heel lekker en het is nog gezond ook.
Dit produkt had ik al veel eerder moeten kopen!

Stroopwafel 09-10-2011

Wat ik graag wilde gebeurde

Geschreven voor: Philips HD9140

Wilde graag van die overkokende rijst pan af waardoor ik steeds moest opletten. Zet nu op en heb geen omkijken er meer naar.
Ook de groente lukt erg goed als je ong weet wanneer iets naar je smaak gaar is.
Makkelijk schoonmaken...enig nadeel kalkrijk water in Gouda dus vaak ontkalken!

postduif 09-10-2011

Niet slecht maar ik had er meer van verwacht.

Geschreven voor: Philips HD9140

Ik kan er niet zo goed mee overweg. Maar het is zeker een degelijk apparaat voor diegene die weet welke kruiden bij welk gerecht ze kunnen gebruiken. Aardappelen en groenten stomen is prima maar vlees valt mij tegen.

Bianca 09-10-2011

Goede steamer, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips HD9140

We hebben deze versie van de steamer nu een aantal maanden in gebruik.
Hiervoor hebben wij de vorige versie ook al 2 jaar gebruikt. Beide producten zijn zeer makkelijk in gebruik en het voedsel wat er in wordt bereid blijft heerlijk van smaak. Het voordeel van deze versie is de in hoogte verstelbare schalen waardoor je ook grotere hoeveelheden groente kan stomen. Ook dan wordt de groente goed gaar maar behoud zijn smaak. Ook de grotere rijst / soep schaal is ideaal. Nu kun je met een gezin van 4 ook de juiste hoeveelheid rijst in een keer bereiden. Kortom een prima aankoop!

Nollesie 22-07-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Gebruiksvriendelijk apparaat. Geen nadelen wat betreft praktische functionaliteit. Ook wb het resultaat van het eten geen nadelen. Eenvoudige bediening, snel, genoeg plateaus, onderdelen kunnen in de vaatwasser. De warmhoudfunctie is prettig. Digitale tijdsweergave en knoppen zijn overzichtelijk.

Nadeel: groot apparaat, neemt veel ruimte in. De onderdelen nemen in de vaatwasser tevens veel ruimte in.

Alles bij elkaar: een aanrader!

Joost52 09-10-2010
  • Product kwartaal in bezit

Dit apparaat bevalt me tot nu toe zeer goed. Ideaal voor het bereiden van aardappels, groente en vis. Nog nooit was een simpele aardappel zo lekker! Bij kleine hoeveelheden kun je alles in een enkele schotel klaarmaken. Negeer de gebruiksaanwijzing die zegt dat je vis altijd apart moet bereiden in de onderste schotel. Het stomen van rijst is wat lastiger. De rijst moet je met de juiste hoeveelheid heet water in de soepkom doen. Voorgekookte zilvervliesrijst (8 min. kooktijd in water) moet 20 minuten stomen. Heb je teveel water toegevoegd dan krijg je uiteindelijk een kleffe bak rijst voorgeschoteld. De flavour booster gebruik ik niet meer omdat het te weinig effect heeft en de kruiden het onderliggende waterreservoir vervuilen.
Ik heb een open keuken. Tijdens gebruik plaats ik het apparaat onder de afzuigkap om te voorkomen dat de kookgeurtjes door de hele woonkamer verspreid worden.

cruite 17-02-2010

Fijn apparaat,makkelijk te bedienen. Je kunt voor een groot gezin groente en andere zaken stomen. Makkelijk schoon te houden en eenvoudig te bedienen.