NAD T777 v3 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de NAD T777 v3 op Kieskeurig.nl.

Marcel 02-02-2019

Review NAD T 777 V3

Geschreven voor: NAD T777 V3

Omdat mijn Denon versterker voor de 4e keer stuk ging in 6 jaar en ik een stapje betere versterker voor mijn Focal set wilde heb ik de Arcam vesterker gekocht bij I-ear in Tilburg gekocht. Geweldig goede service en een super mooi geluid maar de Arcam kon niet overweg met mijn TV dus maar gewacht tot de NAD V777 uitkwam. Andere opties had ik niet vanwege de oa. de warmteontwikkeling van de andere versterkers.

Uiterlijk
Tsja dit is echt persoonlijk maar naar mijn mening is zwart de juiste kleur voor de versterker. Hij moet namelijk niet opvallen want het is om te zien een ouderwets ding. Knopjes van 7 mm klein, een display uit het vorige millennium en een plastic afdekdingetje dat altijd scheef zit een andere kleur en oppervlaktestructuur heeft als het metaal van de versterker.

Geluidstechnisch
Elk nadeel heeft zijn voordeel, zo ook hier.
Naar mijn smaak had mijn vorige versteker (Denon) een erg gekleurd geluid, een soort CSI-Miami maar dan op geluidsgebied. Ik wilde graag een wat helderde en meer natuurgetrouwe klank. Na de installatie was ik niet direct verkocht en daarom is I-Ear nog een keer terug geweest en heeft de Dirac Premium gedownload, geïnstalleerd en afgeregeld.
Maar naar mijn persoonlijke smaak klonk het allemaal nogal emotieloos, fragiel en leeg.
Echt totaal aan de andere kant van het spectrum van Denon.
Ik twijfelde of dit het MP3 geluid van Spotify was dus heb ik Tidal geïnstalleerd en heb ik andere speakerkabels gemonteerd. Nooit word ik vervoering gebracht bij een klassiek stuk of nooit heb ik de behoefte om Despacito mee te zingen ongeacht het volume. En zo kan het geluid mij niet bekoren maar let wel… dit is mijn mening, het kan goed zijn dat iemand anders het geluid geweldig vind! !!

Gebruiksgemak
Gelukkig heeft I-Ear mij goed geholpen want zelf had ik de (Plug en pRay) Bleu….. niet (zo snel) kunnen installeren.
Ook hierbij wil ik niet mijn mening geven maar objectief het een en ander voorspiegelen.
Als ik muziek wil dan doe ik het volgende.
Ik zet de versterker aan.
Ik zet mijn tablet (of laptop of telefoon) aan.
Ik ontgrendel mijn tablet.
Ik selecteer de Blueos app.
Ik selecteer menu
Dan selecteer ik mijn presets.
Dan het gewenste radiostation en dan heb ik al redelijk snel geluid.
Dit alles neemt ongeveer 15 seconden in beslag.
Ook om even snel het journaal wat harder zetten kan je beter opstaan.
En dit is nog wel de “snelle” versie, als ik iets van een streamingsdienst wil beluisteren moet ik nog wat meer handelingen doen waardoor het je niet lukt om onder de 30 seconden uit te komen. En wederom, ik geef niet mijn mening maar het is geregeld stil in huis.

Vermogen.
Vermogen is voor wat mij betreft persoonlijk, ik draai geen zware beat dragende muziek of keiharde snerpende gitaarsolo’s dus op dit vlak doe ik geen uitspaken over wat ik vind.
Wat een gegeven feit is, is dat als ik visite heb en een willekeurige radiozender speelt op de achtergrond heb ik het volume rond de 25 tot 30 procent van het maximaal vermogen.
Als ik een film (The Firm of A Few Good Man) over mijn 5.1 Focal set speel in mijn huiskamer van een kleine 25 m2 heb ik de versterker al snel op 80 procent van het vermogen staan. Als ik een actie film draai zou ik hem graag nog wat meer volume geven. Maar mijn audiohart knaagt aan me omdat ik weet dat dit hetzelfde is als altijd vol gas rijden met een auto.

Pluspunten
Simpel via afstandsbediening volume achter- en center speakers volume regelen.
Geen burenruzies omdat je geluidsoverlast veroorzaakt. Ik denk toch ook wel redelijk natuurgetrouwe klank, geen warmteontwikkeling.

Conclusie
Als ik een totaal beoordeling moet geven is dit een goede en fijne versterker…… voor een adviesprijs van –pak hem beet- nog geen duizend euro. Deze versterker of dit merk staat niet alleen maar tegenwoordig mag je meer verwachten als wat de versterkers in het algemeen nu bieden. Zolang je niet weet hoe het kan (normale maat knopjes, en standaard opstarten op het laatst ingestelde station – zoals een autoradio al 50 jaar lang doet) is dit wat het is.