Sony Heavy Rain

Bekijk alle PlayStation 3 games

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Heavy Rain op Kieskeurig.nl.

thorgal67 07-04-2010
  • Product maand in bezit

Ik heb nu bijna een hele maand Heavy Rain gespeeld. Eerst de demo, daarna het volledige spel, gevolgd door de eerste aflevering van The Chronicles: The Taxidermist.

In totaal schat ik dat ik ongeveer 30 uur gameplay achter de kiezen heb, en tijdens de vorige dagen en weken hebt u mijn ervaring hier kunnen meevolgen en op het Heavy Rain Teamblog. Tijd dus om een kort overzicht te geven van de algemene indruk die de game hebben achtergelaten.

Hot

- het verhaal: simpelweg briljant. Als je dit jaar geen tijd hebt om een thriller te lezen of naar een spannende film te kijken, dan kan je dat oplossen door een paar uurtjes Heavy Rain te spelen
- de personages: je leeft echt mee met je personages, en de emotionele binding met Ethan is uitzonderlijk voor een game. Nog nooit voelde ik zoveel spijt als iemand stierf of ik een slechte (lees: amorele) keuze maakte
- de cinematografie en regie: dit is echt een film, hoe je het draait of keert. Een film waar jij de hoofdrol in speelt en waar je tegelijkertijd de richting kan van bepalen.
- de graphics: de meeste beelden behoren tot het beste dat ik ooit in een game heb gezien
- de muziek : heel opzwepend, het deed me regelmatig denken aan Hitchcock
- het 'wat als..." gegeven waardoor je het spel een paar keer zal willen herspelen om andere keuzes te maken.

Ellygirl 06-04-2010
  • Product maand in bezit

Ik moet u helaas gelijk geven in het feit dat de voice-acting van slechte kwaliteit is. En als je dan het volledige spel bekijkt dat zo goed gemaakt is, vind ik het spijtig dat de makers hier een serieus steekje laten vallen hebben. De emoties die het personage meemaakt zijn ook niet zo goed te zien op het personage (cfr scene waar Ethan al dan niet zijn vinger eraf hakt, op zijn gezicht zie je bijna geen emotie!). Maar ondanks dit minpunt krijgt het spel van mij toch een mooie 8. De muziek die opzwepender wordt naarmate een gevecht nadert, het feit dat je met 1 keuze het spel volledig kan veranderen en natuurlijk ook dat je de 4 hoofdrollen speelt in een bijna film maken het spel des te aantrekkelijker.
Mij, als niet echt frequente PS3 speler, vond het begin perfect om de controls te oefenen, maar ik kan mij inbeelden dat voor een geoefende speler het begin wat vervelend is. Gelukkig heeft u de zoektocht naar de origamikiller niet gestaakt hierdoor ;-).
Nog veel spelplezier

Insider Ellygirl

milo23 17-03-2010

Heavy Rain.

Heb je een Playstation 3 en hou je van spellen met een goed verhaal dan is Heavy Rain misschien iets voor jou.

Het verhaal in het kort:
De VS heeft last van een seriemoordenaar. Tijdens het spel wordt deze de orgamikiller genoemd. De slachtoffers van deze seriemoordenaar worden na ontvoerd te zijn, na vier dagen verdronken in regenwater gevonden. Tijdens het spel bestuur je afwisselend 4 personages. Door keuzes die jij gaandeweg maakt verloopt het spel zoals het verloopt.

Toen ik Heavy Rain begon te spelen was ik in de eerste instantie snel verveeld. Gelukkig ben ik toch door gaan spelen. Eenmaal in de ban van het spel kon ik niet meer stoppen met spelen. De spanning wordt in Heavy Rain flink opgebouwd. Vooral keuzes die je als speler moet maken in combinatie met de sfeervolle muziek zijn hier de oorzaak van.

De omgeving in Heavy Rain voelt heel natuurlijk aan. Dit komt vooral doordat de details bijzonder ver zijn uitgewerkt. Een voorbeeld hiervan zijn gezichten van personages. Er zijn bepaalde punten in het spel dat je in een gevecht verwikkeld raakt. Vooral deze momenten zorgen er bij mij voor dat ik op het puntje van mijn stoel zit.

Heavy Rain is een spel dat men vaker als één maal kan spelen. Door de keuzes die je als speler maakt kan een verhaallijn veranderen. Hierdoor kan het verhaal een volgende keer anders uitpakken wanneer je dan ook andere keuzes maakt.

Zoals elke game heeft ook Heavy Rain zijn mindere punten. Ik vind de voice-acting over het algemeen van slechte kwaliteit. Vooral wanneer je het spel in het Nederlands speelt zal je snel merken dat sommige acteurs heel goed zijn en dat er ook verschillende tussen zitten die het personage niet geloofwaardig kunnen neerzetten.

Op schaal van 1 – 10 scoort dit spel wat mij betreft een 8,5. Dit omdat ik gezien het genre nog veel ontwikkelingen bespeur. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan uitdrukkingen in het gezicht, besturing, voice-acting en nog meer interactie met de speler.

In mijn ogen is Heavy Rain zeker een aanrader!!

geluk4you 01-03-2010

hallo mensen wat super game helemaal van deze tijd en niet te vergelijken met elke anderen game tot nu toen ben er helemaal aan verslaaft