Samsung WQHD Space Monitor 27 inch LS27R750Q - Reviews

Connectiviteit
HDMI
Resolutie
2560 x 1440 pixels

We hebben voor dit product nog geen reviews

Anoniem 11-08-2019

Indrukwekkend

Geschreven voor: Samsung WQHD Space Monitor 27 inch LS27R750Q

Bij aankomst was ik al onder de indruk van de grootte van de doos. Bij het openen van de doos en het installeren van de monitor, zag ik al dat het design ook echt in mijn huis past. De installatie was was erg makkelijk en snel. Je kunt mooie de kabels aan de achterkant wegwerken. Ook vind ik het wegwerkplaatje er fijn. De achterkant van de monitor is namelijk naar mijn zitgedeelte gericht. Deze afwerking is echt een meerwaarde!

Afhankelijk van wat ik aan het doen ben, stel ik de hoogte in van het scherm wat erg snel en makkelijk is. Ik heb mijn laptop met toetsenboord en muis op mijn eettafel staan. Het is ook erg fijn dat je het scherm ophoog kan zetten waardoor je enorm veel ruimte creëert. De breedte van de monitor werkt erg fijn. Je kan makkelijk meerdere documenten naast elkaar zetten en tegelijk in werken. Ik die regelmatig aan foto en videobewerking en ik merk dat de kleuren echt intenst getoond worden, wat heel fijn is!

Tijdens het gamen is het ook een meerwaarde. de 144HZ en 4ms maakt het utistekend om te gamen. ik merk echt geen vertraging of ik direct op de laptop game of via mijn monitor. Kortom, ik ben echt onder de indruk!

Anoniem 10-08-2019

Het werkt, zelfs tegen de verwachting in!

Geschreven voor: Samsung WQHD Space Monitor 27 inch LS27R750Q

Bij deze monitor ging ik vooral voor de grote afmeting en hoge kwaliteit van het scherm. De resolutie is stappen hoger dan wat ik gewend was en het beeld is extreem scherp. Bij het gamen geeft dit alles een sublieme ervaring. Het beeld is scherp en helder. De helderheid is aan te passen, naar gelang.

Tegen verwachtingen in, ben ik de geadverteerde punten gaan waarderen, waar ik eerst eigenlijk totaal niet op lette. Ten eerste: De ruimte die je bespaart is enorm! Ik had dus echt niet gedacht dat dit zou uitmaken, maar ik heb het gevoel dat ik minstens een vierkante meter meer bureauruimte over hou. Ten tweede: De randen van het scherm maken dat het scherm nog groter aan voelt. Het monteren was zo gedaan. Easy Setting Box gebruik ik wanneer ik aan het werk ben: Zo deel je de oppervlakte van jouw bureaublad in, in de gewenste opstelling. Zo kan je makkelijk meerdere windows naast elkaar gebruiken.

Het bedienen; als het ooit nodig is, is iets lastiger gemonteerd op de achterkant, en gaat via een kleine joystick. Dit vergt wat tijd om te leren, maar ik merk dat vooral voor anderen (mijn partner en mijn kinderen) dit erg wennen was. Tevens missen we een andere monitor-aansluiting, anders dan de HDMI en de mini-Displaypoort. Een old-skool display-aansluiting had stiekem erg fijn geweest!

DeLindaWim 08-08-2019

Aanwinst op kantoor

Geschreven voor: Samsung WQHD Space Monitor 27 inch LS27R750Q

De beeldkwaliteit is zoalsje verwacht van Samsung fantastisch. Het geheel oogt rustig door de weggewerkte snoeren en de smalle rand om het beeld heen. Door de bureaumontage genoeg ruimte om te werken en door de mogelijkheid het scherm aan te passen in positie voor iedereen een aanwinst.

Garrett 06-08-2019

Super monitor met een unieke beugel

Beugel aan monitor
Er zijn specifieke instructies over hoe deze beugel bevestigd moet worden aan de monitor.
Je dient de monitor eerst op de tafel (of een ander vlak oppervlakte) neer te leggen en vervolgens steek je het bevestigingsdeel van de beugel in de monitor (gekanteld dus). Vervolgens kantel je de beugel terug waarop de beugel ‘vergrendeld’ in de monitor zit. Enkel de schroefjes er nog in en klaar.
Pas dan wordt het zichtbaar dat dit niet een standaard beugel is en dat het er eigenlijk toch best raar uit ziet.

Helderheid
Zodra de monitor het signaal oppikte van mijn computer werd ik verrast door het licht wat van de monitor af komt. Nu kan het zijn dat ik mijn vorige monitor wat minder helder heb gezet maar deze monitor zorgt wel voor een (te)goede helderheid. ’s Avonds merk ik dat bij te weinig licht deze monitor wel heel vel staat. Ik zet hem dan ook regelmatig ook wat minder vel zodat dit wat prettiger is aan de ogen.
De combinatie van de helderheid plus de kleuren zorgen overigens wel voor een hele goede weergave van het beeldscherm.
Kleuren
De kleuren zijn ook diep te noemen. Waar ik in mijn vorige monitor geen duidelijke heldere kleuren had zijn deze kleuren precies het tegenovergestelde. De kleuren zijn goed diep en gecombineerd met de helderheid was het net alsof ik was overgestapt van een versleten monitor op het gebied van kleurenweergave naar een monitor die mijn verwelkomde in een wereld van diepe kleuren en contrasten. Vooral tijdens het gamen merkte ik het verschil.
Resolutie
De overstap van 1080p naar 1440p had ik ook onderschat. Toch blijkt dat deze kleine stap in een hogere resolutie een behoorlijk verschil kan maken. Vooral de effectieve ruimte op het beeldscherm is voor mijn gevoel groter geworden en daarnaast lijkt alles ook scherper te zijn geworden. Dit is voor 27 inch wel een ideaal formaat. Op werk gebruik ik een 4k monitor op 27 inch maar vind dat persoonlijk weer een te grote resolutie voor een 27 inch monitor waardoor alles wel heel klein wordt.

144hz
Mijn vorige monitor was 1080p en 60hz en ook de verversingssnelheid van de monitor is noemenswaardig te noemen. Zelf heb ik nog nooit op een monitor gespeeld die boven de 60hz kon weergeven maar dit merk je toch behoorlijk. Tijdens de dagelijkse werkzaamheden (youtuben, internetten en documentverwerking) merk je hier eigenlijk niks van, maar zodra je gaat gamen dan lijkt het alsof alles net wat vloeiender afgespeeld wordt.

Anoniem 23-07-2019

Geweldig

Geschreven voor: Samsung WQHD Space Monitor 27 inch LS27R750Q

Ik was aangenaam verrast toen ik de doos van het scherm zag. De doos was groot en twijfelde ineens of het wel echt in de daarvoor bestemde kast zou passen.

Het opzetten van het scherm heeft mijn vader gedaan aangezien hij zelf erg goed in ict is en eigenlijk alles installeert in huis.

De houder was even een dingetje aangezien ik dus een kast heb en dit dus niet meteen ging passen. Na wat zaagwerk pastte het echter perfect.

Al snel was ik klaar om een spel te doen en ging ik aan de slag. Door middel van een HDMI kabel kon ik meteen beginnen zonder eigenlijke installatie.

Het is een mooi scherm. De rand is heel dun en oogt daardoor groter. De kleuren zijn ook heel scherp en helder en het zwart is echt zwart. Vanaf de zijkant lijkt er wel wat kleurverlies te zijn.

Helaas zit er alleen een klem aan, waardoor je hem niet overal kunt neerzetten maar hem echt aan het blad zelf vast moet klemmen. Hierdoor moest ik dus het een en ander verzagen om dit te laten passen. Het scharnier zelf is wel heel makkelijk. Je kunt het scherm naar voren trekken en weer terug omhoog zetten om ruimte te besparen of meer afstand te nemen. heeft een HDMI aansluiting.

Het scherm heeft een goede kwaliteit. Ik geef dit scherm dan ook een 8!