Kenwood M-918DAB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood M-918DAB op Kieskeurig.nl.

6,3

Remco 15-04-2020

Goede geluidskwaliteit en een mooi design

Geschreven voor: Kenwood M-918DAB

Ik was op zoek naar een nieuwe audioset met stream mogelijkheid, belangrijkste is uiteraard dat ook het geluidskwaliteit naar behoren is. De keus gemaakt om bij mijn lokale winkel langs te gaan, audio wil / moet je uiteraard horen en ik had geen zin om diverse producten heen en weer te sturen waardoor de internetwinkels geen optie zijn ). Bij de Expert diverse sets beluisterd en de keus voor deze Kenwood set gemaakt, voordeel dat je hier de geluidsinstellingen via draaiknoppen zelf kan regelen ipv een aantal voorgeprogrammeerde instellingen. Tevens digitale radio ( wel even zoeken naar de juiste positie van de antenne maar dat blijkt bij elke set zo te zijn ) en uiteraard Bluetooth voor het streamen.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bediening
  • DAB
  • Bluetooth

Arjan Hanegraaf 20-11-2020

Slechte FM en DAB ontvangst

Geschreven voor: Kenwood M-918DAB

Ik kocht de Kenwood omdat dit merk bekend stond om zijn kwaliteit en geluid. Ditmaal helaas een flinke tegenvaller.

Met name gekocht omdat ik dan mijn cd collectie nog kan afspelen en de boxen mooi geluid geven. Echter de FM/DAB die ik recentelijk wilde gaan luisteren is van zeer slechte ontvangst kwaliteit. Zelfs ruis bij fm zenders en de publieke omroepen niet eens te ontvangen.

Verschillende antennes gebruikt. Dicht bij het raam en zelfs buiten. Maar niet optimaal te krijgen. Wel een verbetering. Een goedkope wekkerradio met fm doet het zelfs nog veel beter.

Een kennis van me die al meer dan 40 jaar in het vak zit gaat nu kijken om een auto radio versterker in te bouwen. Daarbij is hem opgevallen dat er hoogstwaarschijnlijk bij een reparatie weerstanden bij de voeding zijn vervangen. Dit bleek uit het soldeerwerk. Ik heb hem nieuw gekocht.

Of dat ze allemaal slecht zijn of ik een blauwe maandag gevalletje heb is ook de vraag natuurlijk. Laatst Kenwood gebeld maar enigzins teleurgesteld in hun respons. Mocht het na deze aanpassing nog tegen vallen wil ik ze nogmaals opbellen om hen te verzoeken om een nieuwe tuner op te sturen. Daar ligt dan echt de verdenking.

Niet wat ik van Kenwood had verwacht.

Pluspunten

• Geluid boxen
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Zeer slechte tuner
  • Slechte ontvangst fm/dab

Frank 15-05-2021

Kenwood M-918DAB

Geschreven voor: Kenwood M-918DAB

Prijs/kwaliteit verhouding goed. 50W speakers geven een uitstekend geluid. Ik geef geen 10 ipv een 9 omdat de afstandsbediening een klein lullig formaat heeft en op 4 meter niet werkt.

Pluspunten

• Geluidskwalitet
  • Afmetingen

Minpunten

• Te kleine afstandsbediening
  • Afstandsbediening werkt niet vanaf >4 mtr