Denon DRA-N4 - Reviews

Clemens 27-11-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
In de Hi technische digitale wereld dient gemak de mens.Denon snapt dit helemaal.Alle denkbare functies zijn in dit kleine wonder samengebracht. Zonder enig verstand van zaken van dit voor mij redelijk onbekende netwerk product, had ik binnen 1.5 uur alles uitgepakt en ingesteld. Draadloos in het netwerk gehangen met behulp van WPS.

APP van Denon op mijn Smartphone geïnstalleerd en op gevoel vlot 15 voorkeur Internet radiozenders als favoriet ingesteld en opgeslagen. Het vinden van mijn server was op gevoel gelijk raak en op map, artiest, album is de keus om te streamen gauw gemaakt.

Tot nu toe gebruikte ik een mediaspeler of minipc om van muziek te genieten of digitale radio van KPN Glasvezel. TV in principe aan om te kijken wat er speelde en al gauw staan er meerdere apparaten aan. Voor mijn beminde en dochter een ramp om te bedienen. All over now. Nog enthousiaster als ik, terwijl ze dachten opnieuw een ingewikkeld product in huis gestald te krijgen. Niets is minder waar. Ben uitgeroepen tot kapitein eenvoud. Heb me zelf misbaar gemaakt de knoppen voor hen te bedienen. Dat heeft Denon heel goed begrepen.

Nadeel misschien alleen dat in- of uitschakelen of het vastleggen van voorkeuze zenders wat laggy gaat.
Niet hinderlijk, maar toch.

Eric dJ 04-06-2015 Product maand in bezit

Nu paar weken in bezit en vooral de combinatie van veelzijdigheid (ondersteuning van bijna alle mogelijke bronnen en coderingen) en formaat en design sprak me aan en blijkt ook uit te komen.

Je kunt met de app op je smartphone/tablet alles bedienen. Daar wel klein beetje geduld mee hebben, want good-old draaiknoppen of afstandsbediening gaat wel sneller. Maar ja, niet alle vooruitgang is direct perfect :) en je kunt alles vanaf je smartphone of thuisnetwerk afspelen.

Ik heb de twee bijbehorende luidspreker(tje)s er ook bij als setje en geluid valt heel erg mee. Deze set uiteindelijk ook gekozen door de goede review op WhatHifi en aangeschaft bij Hificorner.nl die bij de aankoop nog een prima advies gaf.

Als je twijfelt, stel gerust een vraag.