Sonos Play:5 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 37 reviews die zijn achtergelaten voor de Sonos Play:5 op Kieskeurig.nl.

8,1

Mehmet Dogan 25-12-2015

5,8
Ontevreden. Continu problemen met netwerk van Sonos. Er is mij verteld dat ik een bridge moest kopen om storingen te voorkomen. Ik heb alleen maar storingen. Snel even muziek opzetten zit er niet bij.

sateonwheels 27-12-2015

neem even contact op met Sonos Support, in Nederland! Hele kundige, geduldige mensen. Want je hebt echt een Super gaaf product in huis! Inmiddels 4 jaar gebruiker en 3x verhuisd met verschillende providers, en routers. En iedere keer weer was het 'plug and play' voor alle Sonos devices.

sfg1986 19-08-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Ik heb de play 5 een jaar geleden gekocht en ik ben erg tevreden met deze speaker. Topgeluid uit een relatief kleine speaker. De speaker geeft een mooi diep geluid met een flinke bas. De app reageert af en toe wat traag maar dat zou mogelijk ook met mijn wifi netwerk te maken kunnen hebben.

sjoerd_polder 28-12-2013

ik twijfelde lang tussen een Play 5 en Play 3. ik heb gekozen voor een Play 5. wat een goede keuze. perfect geluid. ik stop de Play 5 + bridge in het stopcontact, druk op drie knoppen, geef hem een update en hij doet het gewoon. even spotify erbij en het is echt perfect

Mrs Eva 24-12-2013

Lang getwijfeld over Sonos (mede prijs). We hebben deze Play 5 vergeleken met de nieuwe systemen van Bose, maar konden qua geluidskwaliteit maar weinig verschil ontdekken. Wellicht dat dit voor de echte soundfreaks wel mogelijk is. Nu de Play 5 in de woonkamer staat ben ik zeker overtuigd van de goede keuze. Vooral de mogelijkheden om dit systeem uit te breiden maken de keuze voor de Sonos extra aantrekkelijk. Ben nu al aan het filosoferen wat ik nog meer wil kopen :). En de installatie is echt een eitje, ik geloof twee minuten werk. En daarna meteen genieten...

RaymondD1968 09-12-2012

Gisteren gekocht: Sonos Play 3, 2x Sonos Play 5 en Sonos Bridge. Vanwege goeie recensies en snelle activering.
De activering viel echter enorm tegen en na wat forums te hebben gegoogled blijkt het aan de router/modem van Tele2 te liggen. Achterhaalde techniek en beperkingen. Slechte provider dus anno 2012.
De mensen die hier in hun recensie hebben aangegeven dat de installatie een fluitje van een cent is verzoek ik dan ook om mij door te geven welke internetprovider ze hebben

JanV. 31-12-2012

Zowel mijn zoon als ik hebben KPN als internetprovider.
De installatie van Sonos Play 5 was voor ons geen enkel probleem.
Bijkomend voordeel is dat je bij KPN Spotify Premium gratis krijgt bij een all in abonnement

Lefterry

DaalRid 25-03-2016

Instabiel systeem

Geschreven voor: Sonos Play:5

Circa twee jaar gebruik ik een play 5 en twee kleintjes, de een. Het geluid is prima. De stabiliteit is ronduit slecht. Ik heb ook een bridge gekocht waardoor het altijd goed zou werken; not! Valt regelmatig uit krijg hem soms niet opgestart omdat er geen systeem zou zijn aangesloten. Het is best dure apparatuur en daar verwacht je meer kwaliteit van. Ik zou het niet meer kopen en uitwijken naar een Bose.

MGMackenzie 26-03-2016

Vreemd ... Ik ben namelijk van Bose afgestapt wegens het vlakke geluid, geen dynamiek (Bluetooth). Ik zou toch maar eens kijken hoe je netwerk in elkaar steekt, nu Reeds 4 jaar uiterst tevreden, met de Play1, Play3, Play5, Sub, Bar, en Play Connect voor Elipson 1303 Speakers. Bridge. Heel even het begin last gehad omdat Het kanaal 'te druk was' en Sonos support heeft goede dienst bewezen.

Mehmet Dogan 24-01-2015
  • Product half jaar in bezit

4,5
Al een jaar tevreden met Sonos. Vooral de koppeling met Spotify . Echter sinds de laatste update werkt de app niet goed. Behoorlijk irritant. Alles opnieuw installeren werkt soms wel, maar is natuurlijk niet de oplossing.
Dus de tevredenheid buigt nu om naar een ontevredenheid.

Edwin334 13-12-2014

6,2
Na het lezen van de reviews de play 5 besteld. Na ontvangst direct getest en vond het geluid tegen vallen. De bas is bij een laag volume mooi echter vervormt deze snel bij het verhogen van het volume. Tevens klinkt het geluid niet vol, mogelijk dat bij het opstellen van 2st play 5 dit meevalt.

Voor mij is dit geen 400 euro waard, product gaat dan ook retour.

martijn75 08-07-2015

Sonos is een hype, maar blijft gewoon veel te duur voor wat je krijgt

sateonwheels 27-12-2015

Over smaak van 'geluid' valt niet te twisten. Jammer dat de Play5 retour zijn gegaan, want met True Play van Sonos gaat een wereld voor je open zeer zeker voor de Play5 ! Sonos een hype? Tja dat werd ook gezegd toen Steve Jobs met een iPhone uitkwam ...

martijn75 28-12-2015

Klopt hoor, Sonos is zwaar overpriced. Bose Soundtouch geeft bijvoorbeeld al veel beter geluid en heeft ook nog Bluetooth. Mooiste systeem heeft Yamaha momenteel met MusicCast. Daarmee kun je een traditionele receiver met een paar flinke speakers combineren met multiroom netwerk speakers als de Yamaha WX-030. Dan heb je het beste van 2 werelden!

henk004 18-09-2014

Wat een super product!
Kost helaas wel 399 euro, maar heb er absoluut geen spijt van!
Voor zo'n box komt er echt super geluid uit! Woonkamervullend.
Toen ik in de grote winkel luisterde twijfelde ik, maar thuis is het geluid super.
Ik zet hem ook in de tuin en overal neer. Als je stroom hebt en wifi heb je voldoende.
Ik ben vooral te spreken over de gebruiksvriendelijkheid. Afstandsbediening is je smartphone of tablet, en het is erg gebruiksvriendelijk.
Ik gebruik hem met Spotify, maar er zijn ook talloze radiozenders en overige interessante diensten te installeren (bijv. 8tracks is super!)
Ook vind ik hem er mooi uitzien, heb de witte versie en hij ziet er "apple" achtig uit op mijn dressoir. j
Ook super dat je nu geen bridge oid meer nodig hebt, je kunt hem sinds kort gewoon aansluiten op je eigen wifi-netwerk zonder aanvullende voorzieningen.

ph1 16-12-2013

Na lang aarzelen toch voor de Sonos play:5 gekozen, in vergelijking met de Bose Sound Touch 20. In de winkel klinkt de Sound Touch meer overweldigend dan de Sonos, die veeleer neutraal klinkt. Maar... de Bose werkt althans voor mij veel sneller vermoeiend dan de Sonos.
Zowel een cello concerto van Bach als bvb. de subliminale muziek van James Blake klinken overtuigend op de Sonos: zuiver in de hoge tonen, een breed spectrum met toch een voldoende diepe bas.
Technisch gezien hebben al velen de connectiviteit van Sonos geroemd. Ik kan dit alleen maar onderschrijven: gebruikersvriendelijke interface, gemakkelijke installatie (zowel Iphone als Android).
Dus voor mij een aanrader !

Henzelman 16-11-2013
  • Product maand in bezit

Sinds kort heb ik e.e.a. van Sonos staan, te weten Play Bar, Play 5 en Play 3. Installatie bij tele2 ff zoeken met juiste kanaal. Eenmaal werkend helemaal perfect. Kost wat maar heb je ook heel veel wat in huis.

FCE 14-10-2013
  • Product half jaar in bezit

5,2
De Sonos 5 was een leuk maar duur kadootje voor moederdag. Gekocht inclusief controller. Een van de zeer weinige apparaten in huis die nog met een kabel aan de router verbonden dient te worden (alle andere I pads, Samsungs, Google Nexus, Lap tops en PC's zijn inmiddels draadloos). De controller staat dus in de meterkast (welk modern huis heeft nog bekabeling voor internet liggen?). De Sonos 5 staat in het kantoor, 10 meter verderop (ongeveer de het bereik van Bluetooth) Aansluiten leek eenvoudig en het is zeker ook een keer gelukt. Inmiddels staat de Sonos 5 te verstofen in het kantoor. Verbinden lukt niet meer, althans de 10 meter afstand haalt de controller niet. En natuurlijk zitten er een paar muren tussen maar Sonos is toch gemaakt voor binnenshuis gebruik dus een paar muurtjes moet het signaal wel aan kunnen. Per slot van rekening staat noch de controller, noch de Sonos 5 bij ons in de kluis van de nederlandse bank. Na heel veel updates van de software en heel vaak de knoppen indrukken en ''2 minuten wachten'' heb ik het maar opgegeven. Misschien werkt hij met een gewoon kabeltje van 3 euro...Best een goede, maar op deze manier wel heel dure ''mono'' luidspreker.

TBsport 29-10-2013

Tja, iets meer verdiepen in de manual is misschien aan te raden. het is handiger om een Sonos Bridge aan te schaffen (niet duur). Deze sluit je dan aan op je router met een kabeltje, daarna kun je alle overige Sonos producten draadloos gebruiken (Wifi). Het werkt allemaal kinderlijk eenvoudig. De play5 is overigens wel stereo, er zitten 5 speakers in met elk hun eigen versterker. Ik vind zelf het geluid erg goed. Goedkoop is het niet, maar kwaliteit heeft een prijs...
Jammer om te horen dat het niet lukt, misschien een ervaringsdeskundige in de buurt die een handje kan helpen? Het is echt zonde om zo'n mooie player te laten verstoffen....

nailart10 26-04-2013

geweldig systeem,ben zelf erg weg van bose maar omdat sonos draadloos streamen heeft toch overwogen de sonos playbar,sub,2 play 3 en een play 5 aan te schaffen.
hele makkelijke installatie alles werkt perfect ,super geluid, en een tal van mogelijkheden totaal geen spijt van,ik ben er superblij mee en overweegt u dit systeem te kopen dan zeg ik gewoon doen zo makkelijk in gebruik zo mooi om te zien en het geluid,oke het kost wat ,maar dan heb je ook wat !!!

jappiejappo 11-01-2013

Geweldig systeem dat makkelijk Spotify op een goede set speakers krijgt. Het systeem is misschien wel wat aan de dure kant, maar hier krijg je mooi design (zeker in het zwart) en een duurzaam product voor terug.

Ketelbinkie 27-11-2012

Geluidskwaliteit is zeer goed. Aansluiten ging zeer makkelijk. In de zomermaanden veel buiten gebruikt met behulp van een verlengsnoer, ideaal.

RaymondD1968 09-12-2012

Welke internetprovider heb je? Ik kan alleen bekabeld installeren. Draadloos geeft alleen maar conflicten via router/modem van Tele2.

WSY 16-09-2012

Aansluiten zo eenvoudig als in de bijgeleverde minimale handleiding staat.
1. Sonos bridge in de meterkast aan de (KNP Experia ZTE H220N) router koppelen; stekker in stopcontact
2. Play 5 stekker in stopcontact
3. Software op pc installeren. Wordt automatisch nieuwste versie van internet opgehaald.
4. Software vraagt om indrukken knopje op bridge
5. Software vraagt om indrukken 2 knopjes op Play 5
6. Nieuwste firmware wordt geïnstalleerd op bridge en Play 5
7. Registeren van nieuwe hardware en aanmaken account
8. Klaar

Geluid:
Naar mijn smaak te veel bas. Heb direct de loudness uitgezet en de bas minimaal. Zo is het voor mij een heel acceptabel geluid.
De kamer is ruim, dus er komt een 2e Play 5. Dit is geen must, maar meer een gevoel om toch stereo te hebben.

Bereik bridge:
Vanuit de meterkast naar woonkamer is 15 meter. Hangt naast 2 andere wireless apparaten wat geen probleem oplevert.

Prijs:
In de winkel € 428 als setprijs na heel kort onderhandelen.

App's
Geïnstalleerd op Samsung en iPad 3. Deze werken goed, maar geluidsinstellingen met uitzondering van het volume zijn alleen op de pc aan te passen.

Koppelingen:
Muziek opgeslagen in iTunes wordt direct door de Sonos software herkend op de pc. Ik heb deze nu op een USB memory stick gezet en in een van de USB poorten van de router geplaatst. Is zonder probleem te benaderen voor de Sonos en de pc hoeft niet aan te staan.

deurwater 04-01-2013

Beste WSY,

Ik heb dezelfde modem, maar als ik muziek op de usb-harddisk probeer te benaderen voor de muziekbibliotheek. vraag Sonos om een gebruikersnaam en wachtwoord. Nu kom ik niet verder, omdat volgens mij geen wachtwoord nodig is. Ik verwacht, net zoals bij jou, dat je zonder problemen de hd kan benaderen.

Wat doe ik verkeerd. Kan jij me helpen ?

Iemand anders ?

Met dank.

an 14 27-07-2013

Hallo,
Je hebt het over de set prijs van 428 euro is dat voor de play 3. En waar is dat te koop.

Gr nicoline

perryA 20-11-2013

Geachte,

Vandaag ook de PLAY 5 met bridge gekocht. Heb ook de KPN Experiabox ZTE H220N, echter ik krijg het Sonos systeem niet aan de praat: het lukt niet om de apparatuur te koppelen (aan te melden).

Na stap 4 (zoals u de stappen hier boven beschrijft) houdt het op...

Heeft u niets aan de instellingen van de ZTE H220N gedaan?
Heeft u nog tips , want uw positieve ervaring klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Vriendelijke groet,

Perry

goesie 27-11-2013

Vraagje aan perryA, is het nog gelukt met je H220N aan de praat te krijgen?
Heb deze ook en heb last van dropouts.

Jan

Chrisbrsvw 18-08-2012
  • Product jaar of meer in bezit

De installatie van de Sonos Play 5 was zeer eenvoudig, apparaat werkt naar behoren via zowel de laptop, telefoon als tablet (beide Android).

Ik deel de muziek via een NAS en dat werkt perfect. Kort geleden ging echter mijn modem/router van Telfort kapot, ik heb van Telfort een nieuw modem/router gekregen maar deze zag de Sonos Play 5 niet. Sonos helpdesk gebeld en zij hebben mijn computer op afstand overgenomen. Sonos heeft alle instellingen van het modem gecontroleerd maar kon het probleem niet oplossen. Ik heb toen van Sonos kosteloos een Sonos bridge gekregen en nu werkt alles weer normaal. Al met al was het probleem binnen vier dagen verholpen. Een super service, vriendelijke helpdesk en ben ook nog terug gebeld of alles naar tevredenheid verlopen was. Ze hebben mij zelfs nog geholpen om een nieuwe NAS te configureren.

Heel tevreden dus over Sonos.

Sean22 29-07-2012

6,3
De installatie vd connect ging goed en makkelijk. de Bridge is echter een probleem, deze is niet te vinden door de ipad,computer of laptop. Kan gebeuren, dus gekeken bij FAQ. Niets hielp. Dan de helpdesk. De enige optie is de mail, want ze werken niet na 18:00 uur of op zaterdag. Nu is het vakantie en sluit de helpdesk nog eerder. Ik kan natuurlijk een dag vrij nemen...
donderdag de mail verstuurd, vrijdag een antwoord met een vraag. Dan is het weekend, en maar afwachten met wat voor een antwoord ze maandag komen. Behoorlijk klant onvriendelijk, naar mijn mening. Voor degelijkheid staat een 6, ik moet iets invullen. ik kan er eigenlijk niets over zeggen na een paar dagen.

RaymondD1968 09-12-2012

Ik heb dit probleem ook. Heb je inmiddels een oplossing gekregen? Bij mij ligt het aan de beperkingen va modem/router van Tele2 blijkbaar.

Mario1986 16-05-2012

ik heb nu sinds een tijde de Sonos,
De muziek die er uit komt is overweldigend, al heb ik het idee dat je dan wel 2x de play 5 moet hebben voor een TOP geluid, ik beschik nu over een play5 in de woonkamer, en een play3 in de keuken
houd je van muziek??? Dan zeg ik kopen!!!
Plus en min punten!
minpunten
- Erg duur, ook voor uitbreiding
- Hij kan maar 65000 nummers van je eigen bibliotheek inladen
- De Android tablet app zou iets anders in elkaar gezet mogen worden
- Geen extra kleine speakers voor bijv. 80,- euro je bent verplicht 299 of 399 uit te geven
- Werkt verslavend je hebt altijd wel een plekje over voor een Sonos (net als tatoeëren)
- Spotify kan maar 1 nummer draaien dus niet in elke kamer wat anders (mits je een eigen bibliotheek hebt) draai je 2 verschillende nummers binnen spotify, breekt spotify hem af
- Geen music streaming via YouTube.com je bent dus aangewezen op betaalde diensten zoals Spotify en Deezer via youtube zou een uitkomst zijn, aangezien het gratis is en youtube de meest uitgebreide bibliotheek heeft, toegegeven is dat je dan niet altijd de beste muziek kwaliteit hebt maar dat is dan de keuze van de gebruiker zelf

Plus punten
+ makkelijke bediening
+ Er gaat een wereld voor je open
+G-E-W-E-L-D-I-G geluid
+De Service bij Sonos is Top
+ik heb nog geen storingen of haperingen gehad
+ideale controller voor de android & Iphone telefoon (tablet mogen ze iets meer aandacht aan besteden de teblets hebben immers de ruimte benut die Sonos!!)
+ Duizende radio stations
+Miljoenen liedjes luisteren terwel je pc ver weg is, sterker nog uit staat en met een netwerkhardeschijf zelfs je eiegen muziek benaderen!
+je kan hem echt overal neer zetten Sonos bouwt zijn eigen netwerk op!
Als je van muziek houd neem je de min punten voor lief en dan zijn de plus punten voldoende voor jou!! PS. Dit bericht is ook verstuurd naar SONOS

Peweetje 12-05-2012

Super installatie, binnen een half uur klaar, kind kan de was doen.
Enige wat me ergerd is de app van sonos hij wil niet automatisch kantelen. Dus Sonos even app aanpassen.
Ook in de installatie menu's staan een paar kleine foutjes in!! en duidelijk welk onderdeel je moet activeren!

Het systeem werkt nu op de pc, Sansung tablet en op mijn HTC.

Fritzzz 13-05-2012

Ligt waarschijnlijk aan de android app, de iPad app van Sonos kantelt gewoon mee.