Samsung UE48J6200AW

8,9 (5)

7,4

G.B de jong 31-05-2016 Product paar dagen in bezit

perfecte aankoop

mooie televisie met veel mogelijkheden
enorm gebruiken vriendelijk
perfecte beeld kwaliteit en eenvoudig aan te sluiten op sounds systeem met externe speakers
via de samsung app erg toegankelijk

HansN76 08-08-2015 Product kwartaal in bezit

De mogelijkheden van deze smart tv zijn enorm. Daarom leek het me een goede vervanger van mijn oude tv. Sinds april ben ik nu aan het stoeien met de tv, de klantenservice van Samsung, de klantenservice van Ziggo en de quantis ci+ kaart. Deze ongelukkige combinatie is er wellicht verantwoordelijk voor dat het soms tot 30 seconden duurt voordat een zender op beeld te zien is na het wijzigen van de zender. En dan beslist de tv soms zelf dat ik wellicht een andere zender wil kijken en schakelt dus spontaan om terwijl je rustig zit te kijken (en de afstandsbediening gewoon met rust laat)
Daarnaast kan ik niet naar de digitale tv gids kijken als ik ook van timeshift gebruik wil maken. Bij het openen van de digitale gids krijg je namelijk een melding dat timeshift uitgeschakeld moet worden. Verder werkt timeshift niet op crusiale momenten als je een programma wilt terugspoelen waar je op dat moment naar aan het kijken bent. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Qua vormgeving vind ik het jammer dat er niet meer moeite gedaan is om te zorgen dat je de tv mooi vlak tegen de muur kunt hangen. De netwerkkabel en optische kabel komen bijvoorbeeld recht uit de tv. De kabels kunnen dus niet strak afbuigen naar beneden. Ik heb hiervoor speciale kabels gebruikt waarbij de connectors haaks wegbuigen. Echter is dit nog een gepuzzel om kabels met de juiste connectors te vinden zodat ze niet elkaar in de weg komen te zitten. Na het aanpassen van de Vogel's beugel hangt de tv nu zo vlak mogelijk tegen de muur.