Sony WF-SP800N blauw - Reviews

Verbindingstechnologie
draadloos
Opties
noise-cancelling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WF-SP800N blauw op Kieskeurig.nl.

Pure 02-08-2020

Goede bass, goed geluid

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

De oordoppen geprobeerd in verband met de goede specificaties m.b.t. het sporten. Ik was blij verrast toen hij binnen kwam. Het product heeft een mooi design en ziet er strak uit. Er zitten verschillende maten accessoires bij, zodat hij passend gemaakt kan worden. Echter is de kleinste maat nog te groot voor mijn oor, waardoor hij snel uitvalt. Ook zit de pasvorm hierdoor niet echt lekker en gaat het na een tijdje pijn doen. Echter is het geluid tijdens het sporten perfect. De omgeving wordt bij het binnensporten goed weg gefilterd. Bij het hardlopen buiten komen juist de geluiden van de omgeving wel door, zodat je kan deelnemen aan het verkeer.
De bass is zeer goed te noemen. Het beste uit de muziek komt echt naar boven. Tijdens het bewegen blijft de muziek gewoon doorgaan, zonder schokken.
Ook in de thuissituatie voor het luisteren van muziek of bellen is dit product aan te bevelen. Het is makkelijk te installeren en te gebruiken. De bijbehorende app spreekt zich vanzelf.
Al met al zal ik dit product zeker aanbevelen, tenzij je net als ik kleine oren hebt. Dan zit het gewoon echt niet fijn.

• Bass
  • Waterdicht
  • Functies

Minpunten

• Pasvorm
  • Grootte bijgeleverde accessoires.

Simone 01-08-2020

Nieuwe ervaring in-ears tijdens hardlopen

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Mijn allereerste in-ear koptelefoon ervaring tijdens het sporten, ik was erg benieuwd hoe dit mij tijdens mijn lange hardlooptrainingen zou bevallen.
Toen ik de verpakking opende, was ik verbaasd over de grootte van de in-ears, het zijn echt wel grote units. Het kostte in het begin even wat tijd om de juiste maat en manier te vinden om ervoor te zorgen dat de oortjes goed blijven zitten, maar als ze eenmaal zitten, blijven ze echt goed zitten. Oók tijdens het hardlopen, ik had verwacht dat ze toch enigszins zouden bewegen in m'n oren, maar dat was geenszins het geval. Ik voel ze nauwelijks zitten, echt top!
Automatisch staat noice cancelling aan, wat fantastisch is als je stil zit. Maar wat ik heel irritant vind, is dat de in-ears dan tijdens het fietsen of hardlopen wind vangen, wat je door je muziek of podcast heen hoort. Dit moet je handmatig in de app (tijdens het hardlopen dus, niet fijn) uitschakelen. Ik ben er nog niet achter of en hoe dit anders kan.
De case, waarin de in-ears bewaard en opgeladen worden, is klein en handzaam. Ze laden snel op, zowel de case als de in-ears hebben een lange batterijduur.
De bluetooth verbinding met mijn iPhone is perfect.
De muziekkwaliteit is werkelijk fantastisch, mede door de verschillende sound options.
De sneltoetsen aan de zijkant van de in-ears zijn supergevoelig. Ik heb daarin nog niet helemaal de slag te pakken waardoor ik soms toch echt even mijn telefoon erbij moet pakken om de actie via de app uit te voeren. Wellicht is dat ook een kwestie van ervaring...
Al met al kan ik deze in-ears van Sony zeker aanraden.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draagcomfort
  • Batterijduur
  • Overzichtelijke app

Minpunten

• Grootte
  • Ruis tijdens sporten door grootte

Eenjordi 01-08-2020

Dure 'unit'

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Mijn laatste oordoppen waren de Earpods met draad en sindsdien altijd hoofdtelefoons met NC gedragen.
Ondanks dat ze top in het oor zitten schrok ik enorm van het formaat. Ze zitten ideaal tijdens het lopen maar wat een enorme 'unit'
Tijdens mijn werk bel ik vaak en toch schiet die bij mij android niet altijd automatisch over ondanks dat instellingen daarvoor aanstonden.
App daarin tegen is wel super! Misschien dat ik gewoon de tijd moet geven om ze te waarderen.

Pluspunten

• NC optie
  • Goede Batterij uur
  • APP

Minpunten

• Enorm groot
  • Valt soms uit

LotteRoos 31-07-2020

Goede accuduur, fijn geluid, zitten fijn.

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Dit zijn mijn eerste draadloze oortjes. Ik was eerst best sceptisch, aangezien ik meestal de In Ear modellen niet lekker vind zitten of merk dat ze niet goed blijven zitten. Deze oortjes zijn echt super fijn. Ondanks dat ze wel wat uitsteken, voelen ze niet zwaar aan en blijven ze heel goed en comfortabel zitten. Ook tijdens sporten (bijvoorbeeld tijdens het hardlopen). Het is ook heel fijn dat de oortjes zich automatisch aanpassen aan de omgeving en dat de oortjes "leren". In de sportschool kon ik me echt goed afsluiten van de rest en zodra je dan in een rustigere omgeving komt stellen de oortjes zich bij. Het is fijn dat de accuduur ook goed is, en dat de case die meegeleverd is de oortjes tussendoor snel oplaadt. Daardoor kan je heel lang blijven luisteren zonder dat je je druk hoeft te maken over dat de accu misschien leeg is. De kwaliteit van de muziek is ook zeer prettig. Er zit een Extra Bass functie in voor de lage tonen, en dat hoor je goed. Dat vind ik voor deze prijs zeer positief! Wat ik wat minder vind is het aantal "sneltoetsen". Je kan heel fijn via de app zelf instellen waar de sneltoetsen/touches voor staan, maar je hebt wel de app nodig om te kunnen switchen. Als je dus tijdens het sporten even iets anders zou willen doen met de sneltoetsen, moet je dat wel in de app veranderen. De microfoon is prima, zeker voor oortjes. Wil je echt de functie gebruiken voor vergaderingen, zou ik toch voor iets anders kiezen. Maar voor bellen of de spraakassistent is het prima. Wat er verder nog is, is de 360 Reality Audio functie. Jammer dat je daar wel voor moet betalen. Maar zonder werkt het ook prima.

Pluspunten

• zit fijn en blijft goed zitten
  • goed geluid
  • adaptieve functie voor geluid en noise cancelling

Minpunten

• app nodig om de sneltoetsen te veranderen

Jeff 30-07-2020

Sony WF-SP800N

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

2 weken geleden deze oordoppen binnen gekregen om te testen. Vooraf was ik erg hoopvol. Ik ben een gadgetfreak en ik had als enigste nog bekabelde oordoppen. Toen ik ze uitpakte zag ik een solide verpakking echter vindt ik het raar dat er geen stekkeraansluiting is meegeleverd. Ik moet ze dus of in een laptop/computer aansluiten om op te laden. Of de oplader van mijn telefoon slachtofferen.

Ik wilde deze oordoppen specifiek testen voor het sporten, omdat ik voor de rest geen oordoppen gebruik. Ik moet zeggen dat ik ze erg vindt tegenvallen. De oordoppen vallen tijdens het hardlopen telkens uit je oren. Dit verwacht je niet met de juiste pasvorm en design. ook steken ze erg uit en elke keer als je de oordoppen weer in je oor drukt, druk je op de tapfunctie. hierdoor stopt de muziek of beginnen de oordoppen opeens mensen te bellen. Erg irritant, helemaal bij het sporten. Geluidskwaliteit is prima alhoewel ik de titel noice cancelling niet zou gebruiken.

Persoonlijk zou ik deze oordoppen niet aanraden. Ik denk dat voor de prijs kwaliteitverhouding wel betere oordoppen op de markt zijn.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • verschillende oordopjes meegeleverd om te passen

Minpunten

• Geen stekkeraansluiting bijgeleverd
  • Slechte pasvorm
  • Niet goed genoeg om te sporten
  • Tapfunctie werkt erg irritant

Hollywood 28-07-2020

Geweldige geluidskwaliteit en fijne vormgeving/pasvorm

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Sony zet zijn nieuwe WF-Sp800N neer als echte sport headphones. Door de IP55 rating (stof en waterdicht) en de extra Bass-functie zouden dit de perfecte lifestyle headphones zijn voor de actieve sporter. Over het geluid kan ik kort zijn. Dit is echt subliem voor in-ear headphones en beter menig concurrent is deze prijsklasse. De bouwkwaliteit is ook wat ik van Sony gewend ben en zeer degelijk en de headphones verbinden kinderlijk eenvoudig met je GSM. De bluetooth verbinding is super stabiel en de ondersteunende optionele app werkt prima.
De headphones zitten héérlijk. Dankzij de speciale kussentjes en het gebogen ontwerp een van de fijnste welke ik tot nu toe in heb gehad. Ze blijven ook perfect zitten tijdens het sporten (ook tijdens het hardlopen)
Omdat deze headphones de gehoorgang geheel afsluiten zit er de zogenaamde advanced Adaptive sound control op. Deze functie zorgt ervoor dat de headphones het omgevingsgeluid afstemd op de ruimte en activiteit. Tijdens bus/treinritjes en binnen sporten werkt dit erg fijn en merk je de toegevoegde waarde van deze functie. Alleen bij het buiten sporten is deze functie net niet genoeg om te zorgen dat je je omgevingsgeluiden nog goed kan waarnemen en daarmee zijn deze headphones minder geschikt/ veilig voor buitensporten zoals hardlopen en wielrennen.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • pasvorm
  • Adaptive soundcontrol functie

Minpunten

• minder veilig bij buitensporten zoals hardlopen

Jessa 28-07-2020

Oortjes bellen ongevraagd iedereen.

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

De jongen die ik tijdens het feestje van mijn intreeweek op de universiteit heb ontmoet.
Een “nummer” dat ik nog wel eens wilde bellen voordat ik naar een festival ging.
Mijn ex vriendje dat momenteel stage loopt op een jacht op de Atlantische oceaan.
Mijn baas.
En de moeder van een vriendin.

Wat hebben deze mensen met elkaar gemeen? Ze zijn allemaal zonder mijn weet gebeld toen ik deze oortjes aan het testen was. In het begin leek het alsof ze bezeten waren, zoals de gevreesde Chucky pop. Maar inmiddels ben ik erachter; wanneer je deze oortjes te lang in je handen hebt, voeren zij stembediening aan naar je telefoon. Het geluid is wat uit de kleine apparaatjes komt is fantastisch, maar geen van deze personen had ik de afgelopen twee weken hoeven te bereiken, of in ieder geval niet op het desbetreffende tijdstip. Misschien een goede manier om eenzaamheid tegen te gaan, maar als je deze troublemakers aanschaft- lees dan heel goed de gebruiksaanwijzing door.

Pluspunten

• Bizar goed geluid
  • Noise cancelling

Minpunten

• Bellen iedereen zonder vragen
  • Groot

Emilie 28-07-2020

Hele fijne oortjes!

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Oortjes zien er super uit en klikken erg makkelijk in het oplaaddoosje. Het is erg handig dat de oortjes opladen in het doosje en dat het doosje ook een bepaalde capaciteit heeft waardoor je dubbel veel batterijfunctie hebt. De batterijen gaan ook superlang mee. Moest wel wat moeite doen om alle functionaliteiten te ontdekken, er is nl veel mogelijk!!
Je kan per oortje bijvoorbeeld de instellingen wijzigen maar dus niet alle functionaliteiten (volume, trackwissel, geluidadaptie, persoonlijke instellingen) tegelijk op de 2 oortjes. De oortjes zijn erg gevoelig dus het is even wennen wanneer je 1,2 of 3 keer wil tikken omdat je al snrl vaker tikt dan je wil, zeker als je aan het sporten bent.
Persoonlijk vind ik het niet prettig om de noise cancelling tijdens het sporten aan te hebben omdat het met hardlopen erg doordreunt.
Verder zitten de oortjes lekker stevig en is de geluidskwaliteit super!!
De app die erbij hoort is ook erg uitgebreid, je kan zelfs een ooranalyse doen om zo de oortjes optimaal te laten functioneren al vind ik dit meer een gimmick dan dat ik het idee heb dat het echt werkt.
Erg handig is dat je in de app kan zien hoeveel batterij de oortjes én het doosje nog hebben.
Al met al erg tevreden over dit product!!

Pluspunten

• Veel functionaliteiten
  • Zitten stevig

Minpunten

• Noise cancelling tijdens hardlopen dreunt door

pluisje 27-07-2020

Sony in-ears getest

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

De Sony WF-SP800N is een prima aanrader als in-ear hoofdtelefoon.
Bij het uit het "unboxen" zie je de prima kwalitieit van de oplader en de oordopjes.
Het aanpassen van de oortjes en de earhooks was even passen, maar als die goed is, heb je een prima zitten oordopje.
Het geluid is echt super. Vooral de ambient sound toevoeging is een echte meerwaarde. Het geluid past zich aan, aan je activiteit.
De noise cancelling functie werkt ook prima.

Pluspunten

• batterijduur
  • pascomfort
  • noisecancelling

Timothy 26-07-2020

Super geluid wel wat grote doppen

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Zodra je de doos opendoet kriebelde heb wel....een klein gelikt uitziend doosje met daarin 2 oordoppen. Helaas zijn de oordoppen zelf wel wat groot. Hierdoor vangen ze dus ook wel redelijk wat wind en kan wat irriteren. Maar wat dit ruimschoots goedmaakt is de kwaliteit van de muziek die je oren binnen stroomt. Deze oordoppen (dopjes kan ik het dus niet noemen) zitten erg fijn en zorgen bij mij voor lang draagcomfort. Geen irritaties of pijnlijke oren. Ook de noice cancelling optie werkt erg goed en je hoort bijna niets meer. Maar waar ik het meest naar uitkeek was hoe zitten ze met hardlopen. Had de eerste keer te kleine doppen erop gedaan maar doordat Sony meerdere opties meeleverd kon ik erna de juiste maat kiezen. Nu zitten ze prima al moet ik af en toe de oordop toch weer wat terug duwen. Wat echt opvalt is de batterij duur. Zonder probleem kan ik de hele dag werken en daarna met muziek ook weer naar huis fietsen. In de avond nog even Netflix kijken kan ook zonder probleem. Stop daarna de doppen in de case en ze worden weer opgeladen voor de volgende dag. Heerlijk functioneel.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • batterijduur
  • Meegeleverde case
  • Ondersteuning vanuit de app

Minpunten

• Grote van de doppen

Maria C. 26-07-2020

Goede kwaliteit geluid voor muziek en bellen

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Ik ben naast de productkwaliteit ook gevoelig voor design en mooie verpakking. Hier valt de Sony wat tegen, zo vind ik de verpakking weinig premium voor deze prijsklasse. Ook steken de oortjes uit, wat ik niet zo mooi vind staan.

Maar... de inhoud maakt de eerste indruk op vele fronten goed:
- het koppelen met bluetooth gaat heel soepel, zeker met iphone en ipad. Met windows laptop iets meer gedoe, maar als eenmaal gelukt is blijft verbinding stabiel. Wisselen tussen devices doe ik via mijn instellingen, de Sony app zelf heeft moeite met snel verbinden.
- de muziek klinkt standaard al lekker: helder maar wel met genoeg warmte. Vervolgens staan er in de app een aantal vooraf geprogrammeerde instellingen en je kunt extra bas toevoegen.
- bediening op de oortjes is even wennen. hoe hard en snel en waar precies je moet tappen. Maar daarna werkt het heel makkelijk. Alleen jammer dat volume niet via oortjes zelf kan.
- draagcomfort is fijn, ze dragen heel licht. Bij eerste keer sporten was ik zelfs bang dat ze zouden vallen, omdat ze totaal niet knellen. Alleen de rechtervin gaat bij mij na tijdje irriteren.
Zonder vin kun je ze niet dragen trouwens.
- Ik gebruik ze ook voor werk: bellen en video conferencing. Ook dan prima geluid.

Pluspunten

• Muziekkwaliteit
  • Draagcomfort
  • Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk te koppelen

Minpunten

• Bewaarcase groot
  • Steken uit
  • Noise cancelling werkt niet

Lovin’ dad of 2 25-07-2020

Klein / Handzaam

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Het product nu ongeveer 2 weken in mijn bezit en een eerste week kunnen testen. De verpakking is mooi compleet en het is feitelijk plug and play. Ook voor ‘dummies’. Toegegeven: het aanmeten van de juiste maat is wel even een dingetje. Want je zal net zien, ieder oor is anders. Het is echter erg eenvoudig om de maat aan te passen, maar je zal dus even moeten passen en meten.

Tijdens de vakantie bevallen ze prima! Door het kleine formaat geen last van te warme oren. Echt een pluspunt. Met de juiste maat earplugs kun je ze lang dragen, zonder dat het gaat irriteren. De noice cancelling is echt fijn en voor een dergelijke kleine device prima niveau.

De echte serieuze test tijdens de sport (hardlopen en fitness) moet ik nog uitvoeren. Dat is gepland voor na de vakantie. Dan zal ook de functie van de adaptive sound control echt blijken, alhoewel ik die al gewend ben van mijn Sony overear headphone. En die bevalt prima.

De headphone heeft handige aanraak toetsen, die apart zijn in te stellen via de app van Sony. Zo kun je echt je eigen smaak instellen, dat is erg fijn. Helaas kan je maar 2 type functies tegelijkertijd gebruiken. Ik zou graag aan zien dat er een oplossing komt om nog 1 extra te toe te voegen. Kom er net 1 tekort.

Benieuwd naar de komende weken!

Pluspunten

• Formaat
  • Plug and play
  • Batterijduur

Minpunten

• Niet al te goedkoop
  • Maar 2 tiptoets functies tegelijkertijd

AnnaG 25-07-2020

Goede draadloze oordopjes

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Erg goede geluidskwaliteit en lange batterijduur. De oordopjes zijn gemakkelijk in gebruik en het koppelen gaat zonder problemen. Het indoen voor de dopjes is even onhandig maar vervolgens zitten ze wel goed in de oren. Voor het sporten dus echt ideaal! Het enige nadeel vind ik dat ze best wel groot zijn voor dagelijks gebruik. Ziet er een beetje gek uit met van die grote doppen in je oren, en na een aantal uur gaat het irriteren. Maar voor tijdens het sporten zijn deze oortjes ideaal en zou ik ze iedereen aanraden!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit

javaneyk 24-07-2020

luister genot optimaal ingeregeld,

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

De Sony WF-SP800N de draadloze hoofdtelefoon met Noise Cancelling voor tijdens het sporten gebruikt tijdens het hardlopen, en ik moet zeggen het tempo zat er flink in. Maar voordat ik begon heb ik wel de in-ear rubbers vervangen van Medium naar Large, zo passen ze beter in mijn oren. Zoals ik al zij zojuist zat het tempo er flink in. Mijn records scherper gezet dit jaar op de 400m in 03:04 min/km, 800m in 03:52 min/km en de 1km in 3:57 min/km. Waar ik dik tevreden mee ben het ging dus heerlijk met opzwepende muziek. De noice canceling werkte subliem, maar ook het automatisch herkennen van je beweging waardoor er een andere instelling in de oortjes komt, wat het luister genot optimaal ingeregeld, super, dat ga ik vaker doen.

Pluspunten

• automatische instelling
  • spat waterdicht
  • comfortable

vijverberg 24-07-2020

Niet optimaal voor android

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Ik heb mijn best gedaan om alles eruit te halen wat er in zit, maar helaas deze oordoppen zijn niet optimaal voor het gebruik bij een Android telefoon. Dit wordt veroorzaakt doordat het veel functionaliteiten mist die ik graag gebruik.

Als eerste gebruik ik graag de radio, maar helaas is dat niet mogelijk omdat het toch bedraad moet zijn alvorens Android de radio app, kan activeren zoals deze standaard op de telefoon zit. Bij het gebruik van internetradio kan je dit gelukkig wel verhelpen, maar...

de aansluitingen van de Sony apps, die er voor moeten zorgen dat de doorgifte van youtube, chrome en andere apps aanwezig is, werkt zeer lastig tot niet. Inmiddels ben ik twee weken bezig geweest om te zoeken hoe ik de Sony app eenvoudig kan linken aan de youtube app zodat het wel werkt.

Bij het gebruik van alle liedjes die wel gedownload op mijn telefoon staan, heb ik regelmatig dat de bluetooth verbinding weg valt. Dit leit ook tot grote frustratie en iets waar echt aan gewerkt moet worden. Juist als je veel aan het sporten ben moet je comfortabel door kunnen sporten zonder te moeten hopen dat het geluid weg valt. Als je vervolgens op de activeringsknp drukt om verbinding te maken, blijkt vervolgens ook nog dat de verbinding nog aan staat.

Helaas, deze gaan retour en hopelijk werkt Sony aan een simpele plug'nplay user app! En dat terwijl het geluid van de oordopjes wel enorm goed is, wat het nog vervelend maakt ook om ze weer retour te sturen.

Pluspunten

• goed geluid
  • geluidsonderdrukking
  • goed draagcomfort

Minpunten

• niet android compatible
  • slechte gebruiksvriendelijkheid app
  • bluetooth uitval