Bosch MCM4000 wit, antraciet - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MCM4000 wit, antraciet op Kieskeurig.nl.

jurgenkoops 25-05-2016

Geweldig apparaat met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Bosch MCM4000 wit, antraciet

Het apparaat jan voor veel doeleinden worden ingezet. De kwaliteit is top. Stevig, netjes en kwalitatief goed afgewerkt. De prijf kwaliteits verhouding is goed.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Gwendolyn 18-08-2015

Prima budget foodprocessor

Geschreven voor: Bosch MCM4000 wit, antraciet

Als foodblogger sta ik elke dag wel weer iets nieuws te brouwen een een foodprocessor was keihard nodig in de keuken. Omdat ik een klein budget had, was ik op zoek naar veel voor weinig met bovenal een krachtige motor. Dat deze uitvoering niet teveel toeters en bellen had, zoals een blenderkan waar ik niet zoveel interesse in had, maakte dat de keuze vrij snel was gemaakt.

Een van de briljantste overwegingen die Bosch heeft gedaan, is de ruimte om de accessoires op te bergen in het apparaat zelf! Dat scheelt een hoop, want die van mijn staafmixer bijvoorbeeld kom ik overal tegen, heel irritant als je eerst moet zoeken!

Deze uitvoering heeft overigens maar 1 rasper. Naar mijn mening had die er heus wel bij gekund, nu mist mijn accessoire la 1 van de 4 inzetstukken voor raspen en snijden. Liever had ik dan 2/4 of alle 4 gehad, maar dit voelt alsof iemand is vergeten mijn 4e inzetstuk in de doos te stoppen.

De motor is lekker sterk, want ook mijn bevroren voedsel maakt hij tot ijs en het hakken van noten tot meel of notenboter/pasta is ook geen probleem! Als ik langer dan 4 minuten moet mixer, dan geef ik hem wel een cooldown periode. Wel moet ik erbij zeggen dat slapende baby's ver van het apparaat moeten liggen, want hij produceert aardig wat herrie in de keuken!

In de vulopening zit een stampertje met een maatbekertje die er door een kwartslag te draaien uit elkaar kan klikken. Ik had liever 1 geheel gehad die ik vast kon klikken op de vultrechter zelf, want ik vergeet hem met het afwassen altijd eruit te halen en inmiddels is hij zo vaak gevallen dat de stamper een hoekje eruit heeft :(

Schoonmaken is als met alle blenders en foodprocessors hetzelfde: vul de kan met een beetje water, pulseer de machine een paar keer en hij is al bijna helemaal schoon! Bang hoef je niet te zijn dat jouw vingers in een draaiende machine belanden: Bosch heeft een mechanisme dat op twee punten vergrendeld voordat de machine draait.

Al met al is het voor dit budget een prima foodprocessor die ondanks zijn herrie gierend goed zijn best doet! Dankzij dit apparaat is er al veel heerlijk voedsel gemaakt en het is absoluut een aanrader als beginmodel.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com