Philips Lumea Prestige SC2009

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Prestige SC2009 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

peetvandam 09-06-2017

Positief verrast door gebruiksgemak en resultaten

-Flitsbeurt 1:Na het ontvangen van de Philips Lumea Prestige kon ik niet wachten met het starten van de behandeling. Het uitpakken van het product uit de doos begon al positief. Alles zit goed en overzichtelijk verpakt in een mooie doos.
De handleiding is duidelijk dus ik kon al gauw met het flitsen beginnen. De Lumea Prestige ligt goed in de hand en je kunt het apparaat ook snoerloos gebruiken. Super handig dus.
Het bepalen van de sterkte voor je huid is snel gedaan en met een klein half uurtje zat mijn eerste flitsbeurt erop.
In dit halve uur heb ik oksels, bikinilijn, gezichtshaar en mijn volledige benen geflitst.
De batterij heeft het bijna de hele flitsduur snoerloos volgehouden. Daarna overgestapt op gebruik met snoer.
-Flitsbeurt 2: Omdat ik tijdens de eerste flitsbeurt meteen de handige app van Philips Lumea IPL heb gedownload, kreeg ik heel fijn na 2 weken de melding dat mijn volgende flitsbeurt gestart kon worden. In de app werd ook duidelijk vermeld welke sterkte ik voor welk lichaamsdeel had gebruikt; ideaal! Waar ik de eerste beurt nog wat voorzichtig was en het af en toe iets pijnlijk vond, was deze behandeling erg prettig en snel. Het apparaat is echt prettig in gebruik. Benieuwd naar de eerste resultaten!
-Flitsbeurt 3: Ook de 3e behandeling ging super makkelijk en snel. De eerste resultaten zijn vooral op mijn benen al te zien! Hier en daar al wat kale plekjes en de haren voelen een stuk zachter aan. Het groeit echt minder snel terug. In mijn oksels de grootste resultaten, deze zijn al bijna volledig haarvrij! Wauw, positief verrast.
Ik had niet zo'n snel resultaat verwacht. In de bikinilijn merk ik nog weinig verschil. Hier gebruik ik wel een mindere sterkte want ik vind het zelf iets gevoeliger hier. Op naar behandeling nummer 4.
-Flitsbeurt 4: De laatste keer om de 2 weken flitsen is aangebroken. En de resultaten zijn steeds zichtbaarder. Het flitsen wordt met elk gebruik weer gemakkelijker en het is super fijn om te zien dat er steeds minder haren terug groeien. Waar ik voorheen zeker om de 2 dagen mijn benen scheerde, is 2 keer per week nu echt genoeg en de stoppels zijn nauwelijks zichtbaar en merkbaar zachter. De oksels zijn bijna haarvrij. In de bikinilijn zijn ook al de eerste resultaten zichtbaar.
Kortom; erg blij en super positief verrast met deze mooie resultaten. De tijd die het flitsen kost vind ik absoluut de investering waard. Mijn benen en oksels zijn gladder dan ooit te voren. Ik raad de Philips Lumea Prestige zeker aan.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Pijnloos
  • Snelle resulaten

Minpunten

• Nog geen minpunten ervaren!

JohKr 07-05-2017

Super apparaat!

Heel makkelijk in gebruik. Goede omschrijving en ligt goed in de hand. Ook de app die te downloaden is, is makkelijk in gebruik en helpt je te onthouden wanneer je weer moet flitsen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • Duidelijke instucties
  • Snel opgeladen

Frederiek 06-09-2016

positieve ervaring met de Lumea SC1997/00

Ik ben een van de gelukkigen die de Lumea SC1997/00 voor Philips mocht testen. Dit leek me altijd al ideaal: zonder scheren de deur uit maar toch gladde benen!
Volgens de handleiding ben ik om de twee weken begonnen met het gebruik. Op mijn benen merkte ik na twee keer al resultaat: de haartje kwamen minder terug dan voorheen. Bij mijn oksels heb ik nog minder resultaat gezien, deze haartjes zijn lichter, misschien ligt er daaraan.
Het apparaat is gemakkelijk te gebruiken, ik trok er ongeveer een half uur tot drie kwartier voor uit. De eerste keer kostte het wat langer, maar als je snapt hoe het werkt is het echt heel simpel. De flits vond ik aanvankelijk wel een beetje eng, maar bleek zeker op mijn benen niet pijnlijk. Op de dunnere huid van je oksels kan je het wel een beetje voelen. Als je langer bezig bent kan het apparaat ook wel een beetje warm worden, ik merkte dat dit minder prettig is. Er staat in de handleiding dat het niet goed is om stukken huid dubbel te flitsen, om irritatie te voorkomen. Vooral op mijn benen vond ik het wel lastiger om te zien waar ik al was geweest, mogelijk daar dus wel wat overlap gehad. Toch heb ik geen enkele irritatie gehad.
Ik ben met de lumea begonnen in de zomer, dat is misschien wel minder handig. Omdat er wordt aangeraden om voor en na het gebruik niet direct te zonnen (ook om eventuele irritatie te voorkomen), was het iets lastiger plannen wanneer ik het weer wilde gebruiken.
Over het algemeen ben ik erg positief. Het is gemakkelijk te gebruiken en het resultaat is tot nu toe al veel belovend!

Linsey 15-08-2016

Super handig om thuis te gebruiken!

Philips Lumea
Type nummer: SC1995/00

Onlangs heb ik van Philips de Lumea SX1995/00 ter beschikking gesteld gekregen met het verzoek om deze te testen.
Ik heb zelf een lichte huid met donkere dikke haren. Als ik mijzelf scheer zijn deze haren na een dag alweer zichtbaar. Daarom wilde ik graag de Philips Lumea gebruiken.

Toen ik de doos opende zag ik een mooi apparaat. Het handvat ligt goed in je hand en hij heeft een mooie witte kleur. Hij is niet te zwaar en is goed op te beregen in de compacte stevige doos. Omdat de snoer ook lang genoeg is kun je een comfortabele plek in huis vinden om de philips Lumea te gebruiken.

De handleiding is duidelijk en overzichtelijk.
In de handleiding wordt verwezen naar de app die nog meer over het apparaat verteld. Echter staat in de app een filmpje waarop te zien is dat de philips lumea ook in het gezicht te gebruiken is, als je de handleiding leest kun je zien dat dit niet de bedoeling is!!

Als je de handleiding goed hebt gelezen kun je aan de slag met het apparaat. Hij is zeer makkelijk te gebruiken, vooral de slide functie is erg handig hierdoor gaat de behandeling heel snel. Je moet er wel rekening mee houden dat je het apparaat 90 graden houdt en dat heel het flitsvakje bedekt is met huid. Anders flitst het apparaat niet.
Na één behandeling heb ik hier en daar wat kleine kale plekjes maar nog echt resultaat heb ik niet, maar dit krijg je na meer behandelingen denk ik wel!

Kortom het is een zeer gemakkelijk te gebruiken apparaat en de handleiding is ook zeer duidelijk.

Het resultaat na 5 keer het gebruik van mijn Philips lumea Type nummer: SC1995/00

Intussen heb ik mijn Philips lumea 5 keer gebruikt.
Ik heb mijn benen, oksels en schaamstreek behandeld. Het beste resultaat heb ik op mij benen. Op mijn benen is mijn huid het minst gevoelig en daar gebruik ik stand 5.
Ik heb daar al kale plekken en hoef nu niet na een dag al mijn benen te scheren!
Mijn schaamstreek heeft een stuk minder haar groei. De haren die terug komen zijn een stuk minder dik.
Eerst had ik na een dag al stoppels maar dat duurt nu veel langer
Het minste resultaat heb ik bij mijn oksels. Dit komt mede omdat mijn huid daar heel gevoelig is en ik daar maar stand 3 kan gebruiken. Ik zie wel al dat er minder haren staan maar ik moet me nog wel vaker scheren onder mijn oksels.

Al met al ben ik super tevreden over de philips Lumea Type nummer: SC1995/00.
De haren komen minder snel terug en zijn een stuk minder dik.
Het gewenste resultaat heb ik na 5 behandelingen nog niet bereikt. Maar ik ben er van overtuigd dat dit wel nog gaat komen!

Karine 15-08-2016

Het werkt!

Wij (mijn dochters en ik) gebruiken de Philips Lumea Prestige sinds een aantal maanden.
Gebruik- en gebruiksaanwijzingen zeer duidelijk en gemakkelijk.
Haargroei is duidelijk verminderd en op sommige lichaamsdelen zelfs amper groei meer.
Een aanrader voor de dames! Geen ongemak meer met scheren en/of epileren.
In een half uur na het douchen is het gebeurd voor een aantal weken!
Het werkt

Daniek 19-07-2016

Het werkt echt!

Ik gebruik nu een aantal weken Lumea Prestige en het begint echt te werken. Mijn haargroei neemt qua snelheid en hoeveelheid af. Het is alleen jammer dat Lumea niet werkt aan de oplader. Als je je onderbenen, bovenbenen en bikinilijn wil flitsen moet je tussendoor wachten omdat het opnieuw moet opladen. Dit is vervelend en tijdrovend.

Ch123 18-07-2016

Heel erg tevreden

Inmiddels heb ik de Philips Lumea al enkele malen gebruikt.
Het gaat me steeds gemakkelijker af. Je raakt meer vertrouwd met het apparaat en
hoe er mee om te gaan. Dat is fijn. Maar waar ik echt blij van wordt is dat het echt werkt.
De haargroei is al aanzienlijk verminderd en de haartjes die terugkomen, of nog niet weg zijn
en daardoor terug komen, zijn zachte haartjes. Doordat er al zoveel weg is, heb je minder tijd nodig
voor de procedure. Heb veel verschillende gebieden geflitst en op sommige zijn al klaar.
Ik heb ook geen enkele reactie gehad zoals bijvoorbeeld een rode huid of een brandend gevoel.
Helemaal niets. ik vind het echt een super uitkomst, zeker nu de zomerjurkjes en badkleding
weer uit de kast komt.

V 14-07-2016

Zeer tevreden!!

Via Philips heb ik de Lumea gekregen om te testen. Ik heb inmiddels 5 of 6 keer geflitst met de lumea en ben redelijk tevreden over de resultaten. Ik heb mijn benen en bikinilijn gedaan. vooral bij de bikinilijn is het resultaat erg goed; de haartjes worden aanzienlijk minder en het blijft een stuk langer weg dan normaal. Ook lijkt het of de haartjes dunnen worden. Het heeft bij mij beste even geduurd voordat het echt aansloeg maar nu begin ik echt resultaat te zien. Mijn benen blijven nu langer glad door het flitsen, tot nu toe ongeveer hale week. Ik ben heel tevreden over de lumea en verwacht dat het met iedere keer flitsen beter gaat. Enige min puntje is dat de accu niet zo lang mee gaat. Ik kan enkel de onderbenen en bikinilijn per keer doen.

Barbara38 01-07-2016

Heel tevreden, geen pigmentatie!

Omdat ik een licht getinte huid heb, ben ik gevoeliger voor pigmentatie. Daarom wilde ik het apparaat eerst op mijn bikinilijn testen of ik geen lelijke pigmentvlekken zou krijgen. Met de bikinilijn ben je echt binnen 2 minuten klaar en op stand 3 voel je een klein en pijnloos “stroom-”schokje. Nu na 4x gebruiken op stand 3 is de haargroei al meer dan de helft verminderd! De overgebleven haartjes groeien al wel steeds minder hard terug. En ik heb geen pigmentvlekken ontwikkeld, wat ik eigenlijk nog het spannendste vind. Ik ga nu langzaamaan ook beginnen met mijn benen.

Het apparaat vind ik verder handzaam en makkelijk als je eenmaal goed de gebruiksaanwijzing hebt doorgelezen. Er zit een mooie opbergetui bij. Er is ook een Lumea app. Die heb ik gedownload, zo krijg je op tijd een seintje wanner het tijd is voor je volgende “flitsbeurt”, handig!

Kadeeke 01-07-2016

Degelijk product, goed resultaat

Ik heb inmiddels 4 keer geflitst met de Lumea en ik ben erg tevreden over de resultaten. Ik heb mijn benen, oksels en bikinilijn geflitst. Vooral bij de bikinilijn is het resultaat erg goed; de haartjes blijven langer weg en de huid blijft glad (geen vervelende rode plekjes meer na het scheren). De haartjes blijven nu ongeveer 2 dagen weg, dus er moet nog wel vaker geflitst worden tot het optimale resultaat is bereikt. Ook blijven mijn benen langer glad door het flitsen, tot nu toe voor ongeveer 1 week. Bij de oksels zie ik helaas nog niet het gewenste resultaat, eigenlijk werkt het op die plek tot nu toe nog niet. Ondanks dat ben ik heel tevreden over de Lumea en verwacht ik dat het optimale resultaat na nog een aantal keer flitsen bereikt is!

Fh15 30-06-2016

Super blij met de lumea

Ik heb nu 4 behandelingen gehad met de Lumea SC2009/00. Ik ben heel erg tevreden over het resultaat. Je begint nu echt te zien dat er minder haar terug komt. Het haar wat wel terug komt komt ook veel minder snel en de haartjes zijn veel minder dik. Het laseren kost maar een paar minuten tijd dus ben nog steeds weg tevreden en ga door.

Freek9999 27-06-2016

Eenvoudig, pijnvrij en snel resultaat!

Inmiddels gebruik ik al een aantal weken de Philips Lumea. Het resultaat is zichtbaar! Voornamelijk mijn oksel zijn nagenoeg haarvrij. Ook gebruik ik het voor mijn bikinilijn en benen. De haartjes bij mijn bikinilijn komen minder snel terug en zijn zachter. Waarschijnlijk heeft dit gebied meer flitsen nodig om hetzelfde resultaat te behalen als mijn oksels. Dit geldt overigens ook voor mijn benen. Voorlopig blijf ik dus iedere twee weken laseren, ik heb er vertrouwen in dat het gewenste resultaat ook mijn benen en bikinilijn op den duur zichtbaar is.

Kirsten 24-06-2016

Goed resultaat!

anja 22-06-2016

super apparaat!!

De Philips lumea SC1999/00 gebruik ik nu sinds 6 weken. Ik heb de behandeling 4 keer uitgevoerd. Ik ben donkerblond, maar heb ook veel lichte beharing. De lumea is erg gebruiksvriendelijk. De lichtflitsen volgen elkaar heel snel op waardoor de behandeling maar weinig tijd in beslag neemt. Voorheen gebruikte ik de lumea SC2001/00, waar ik ook al een groot fan van was, maar daar moest ik veel meer tijd voor uittrekken. Dit is echt een grote verbetering. De lumea ligt fijn in de hand en heeft 5 standen. Ik gebruik stand 4 of 5. Dit is afhankelijk van de tint van de huid. In het begin gaf de lumea een branderig gevoel. Vooral op de plaatsen waar zich weinig vet bevindt, zoals het scheenbeen. Na een paar behandelingen wordt het minder gevoelig. Wat ik ook nog een groot voordeel vind ten opzicht van de "oude" lumea, is de behandeling van het gezichtshaar. Dit kon voorheen niet. Het is daarbij niet nodig om eerst te scheren, je mag ook epileren of harsen. Ik merk nu al na 4 behandelingen dat de haartjes niet meer terugkomen. Ik ben heel blij met mijn Lumea SC1999/00 en hoop een haarloze zomer tegemoet te gaan.

Nath_ 21-06-2016

Erg blij met het resultaat van Lumea

Ik heb er nu vier flitssessies met de SC2009 op zitten, en ik ben eerlijk gezegd erg onder de indruk. Normaal gesproken scheerde ik mijn benen twee keer per week, maar het is nu al een week sinds mijn laatste flitssessie en ik heb nog steeds niet hoeven scheren.

Voor mij persoonlijk is mijn oksel het lastigst the behandelen, dus ik ga dit gebied nog wat vaker behandelen om de haargroei ook hier te stoppen. Ik merk al wel verschil sinds de eerste behandeling, maar ik denk dat er nog een beter resultaat mogelijk is.

Aangezien ik nu op vakantie en daar vrijwel zeker ga zonnebaden heb ik de volgende sessie een aantal dagen van tevoren gepland. Dit is aangezien er wordt aanbevolen om na een flitssessie 48 uur niet te zonnen.

Tot nu toe heb ik mijn armen, benen en oksels behandeld, en nu ik merk dat het daadwerkelijk resultaat oplevert wil ik ook mijn bikinilijn en gezicht gaan behandelen.

Kortom, aan het begin was ik redelijk sceptisch, maar ik ben erg blij met het resultaat!

N 21-06-2016

Handzaam apparaat met snel resultaat

Ik heb de Philips Lumea Prestige nu drie keer gebruikt met een uitstekend resultaat. De haartjes groeien minder snel. De haartjes die tot nu toe terugkomen zijn tevens een stuk korter.

Het apparaat ligt makkelijk in de hand. Op ronde delen is het gebruik wat moeizamer.

De prijs vind ik aan de hoge kant, zeker als je bedenkt dat je het apparaat uiteindelijk maar kort nodig hebt.

Karinb34 17-06-2016

Goed product!

Philips heeft mij de Lumea beschikbaar gesteld. Inmiddels heb ik nu 4x geflitst en de resultaten zijn al zichtbaar; de haartjes komen minder snel terug. Ik heb mijn benen, oksels en bikinilijn gedaan. Op mijn benen is het resultaat het meest zichtbaar en bij mijn oksels het minst, dus die plek heeft nog wat meer flitsen nodig voor een optimaal resultaat. De Lumea blijft prettig in gebruik, omdat het pijnloos is. Het blijft echter soms nog wel lastig om de Lumea goed op de huid te drukken, de Lumea flitst namelijk alleen als het schermpje volledig in contact is met de huid. Hier moet ik dus nog wat handigheid in krijgen. Ik ben al heel erg blij met de resultaten tot nu toe, en ben zeer benieuwd naar het optimale resultaat. Ik ben in ieder geval erg te spreken over dit product!

Dotje 17-06-2016

Makkelijk in gebruik

Ik heb de Lumea nu voor de 3e keer gebruikt en merk dat ik er handigheid in krijg. De haartjes op mijn onderbenen en oksels komen in veel mindere mate en minder snel terug. De haartjes bij de bikinilijn komen wel nog terug, maar ook in mindere mate. Ik vermoed, doordat dit toch stuggere haartjes zijn.
Binnen 15 à 20 minuten heb ik echt mijn onderbenen, oksels, bikinilijn en gezicht gedaan. De accu hoeft dus niet opnieuw opgeladen te worden.
Ik ben erg tevreden over het resultaat en overstijgt mijn verwachtingen. Een echte aanrader!

Anna161 17-06-2016

Fijn apparaat

Ik heb de Lumea prestige SC2009 nu al een aantal weken in gebruik. Ik flits om de week en heb in totaal met de nu 4 behandelingen op mijn benen en oksels uitgevoerd. Het resultaat wordt na elke behandeling zichtbaar minder. In het begin had ik nog wel een last van het feit dat je dan sommige plekjes gemist had waardoor daar nog duidelijk haren zaten, nu dat ik meerdere behandelingen heb uitgevoerd heb ik daar geen last meer van. De haren zijn nog niet helemaal weg maar ze komen heel langzaam terug en er is veel minder haargroei. Ik heb nog geen irritatie gehad na de behandelingen dus ben erg tevreden.
Als ik de Lumea een cijfer moest geven zou het zeker een 8,5 zijn. Ik zou het zeker aan iedereen aanraden!

Jackullin 12-06-2016

Lumea Prestige SC2009/00 [3 behandelingen gehad]

Ik heb de Philips Lumea SC2009 van Philips gekregen om te testen. Ik heb de Lumea nu 3x gebruikt en ik zie nu al wat verschil! Als je wilt zien hoe mijn ervaring na de eerste behandeling was had ik daar ook een review over geschreven. Ik heb zelf een wat donkerdere huid (Azie / India), dus ik was er niet zo zeker van hoe het apparaat zou werken bij mij omdat de ‘ideale’ match een lichte huid is met donker haar. Afgelopen weken heb ik veel in de zon gezeten en mijn huid is daardoor behoorlijk donkerder geworden. Ik moest daardoor tijdens de laatste behandeling de lichtintensiteit best wat naar beneden doen (2); met een hogere intensiteit (4 of 5) voelde de flitsen nu toch wat pijnlijk.

Ik heb de Lumea gebruikt op de onderbenen, onderarmen, gezicht en bikinilijn. Vooral op mijn benen zie ik al verschil, de haren groeien veel langzamer en dunner terug! Ik hoef mijn benen veel minder vaak te scheren wat heel fijn is. Omdat je niet kan zien welke plekken je al hebt geflitst, merk ik wel dat ik inderdaad wat plaatsen heb gemist. Ik heb gehoord van anderen dat het handig is om te markeren waar je al geflitst heb zodat je geen plekjes mist, dus misschien probeer ik dat volgende keer wel!

Op mijn bikinilijn en onderarmen zie ik tot nu toe nog minder zichtbare resultaten, dus zal ik daar nog gewoon op schema blijven flitsen. Het kan misschien zijn dat het resultaat minder is omdat ik op deze lichaamsdelen de lichtintensiteit lager heb gezet in verband met gevoeligheid.

De behandelingen duren nu ook wat korter. Ik kan nog steeds niet met een accu alle lichaamsdelen behandelen, dus splits ik de behandelingen nu in twee keer in de ochtend en dan in de namiddag zodat ik niet zit te wachten totdat het apparaat opgeladen is.

Kortom, ik ben erg tevreden met het apparaat en zou hem zeker aanraden!

Sandra 07-06-2016

Positieve ervaring met Lumea Prestige SC2009/00

Ik heb ruim een maand geleden de Philips Lumea Prestige SC2009/00 van Philips gekregen om te testen. Normaliter gebruik ik een scheermesje voor de oksels, bikini-lijn en benen. Helaas heb ik vrijwel continue irritatie door het scheren van de oksels en bikini-lijn en komen de (donkere) haren erg snel terug (binnen een dag). De Lumea lijkt me dan ook echt een uitkomst; verlost zijn van de haren en de irritatie!

Ik heb nu drie behandelingen met de Lumea uitgevoerd en hierbij zowel de benen (onderbenen en de voorkant van de bovenbenen), de oksels en de bikini-lijn geflitst. De eerste resultaten zijn nu zichtbaar! De haren groeien minder hard aan, zijn zachter en bij alledrie de lichaamsdelen zijn er stukken waar het haar niet meer lijkt terug te komen. Daarnaast lijkt de irritatie al sterk verminderd. Dit geeft dus goede hoop op meer positieve resultaten na nog een aantal behandelingen!

Ik merk dat de behandeling nu minder lang duurt dan de eerste twee keer, omdat ik nu beter weet hoe ik het beste het apparaat kan gebruiken. Aangezien de accu niet de gehele behandeling meegaat, splits ik de behandeling nu in twee keer met een paar uur ertussen. De eerste keer behandel ik mijn benen (dat red ik nagenoeg helemaal totdat de accu leeg is). Dit kost me ongeveer drie kwartier tot een uur. Een paar uur later behandel ik mijn bikini-lijn en oksels waar ik dan binnen vijftien minuten mee klaar ben. Ik blijf het lastig vinden om goed te zien waar ik al heb geflitst op de benen. Daarom gebruik ik een wit krijtje om met lijntjes/streepjes aan te geven waar ik al heb geflitst. Nu weet ik zeker dat ik de gehele oppervlakte heb meegepakt. Wanneer je alleen in rechte lijn van boven naar beneden bent gegaan op het onderbeen, heb je waarschijnlijk stukjes gemist (richting de kuit). Dat gedeelte is namelijk breder dan de enkel, waardoor je een paar keer vanaf halverwege het onderbeen nog omhoog moet. Het gebruik van een krijtje (of pen) is daarmee voor mij een uitkomst geweest.Bij de behandeling van de benen en oksels voel ik alleen een heel licht prikje. Bij de bikini-lijn is het soms wel pijnlijk, met name wat verder naar beneden. Ik doe daarom niet de volledige bikini-lijn, maar alleen het ‘vooraanzicht’. Wat ik hier nog ga proberen, is het varieren van de stand. Mogelijk heb ik geen last wanneer ik de stand lager zet. Op dit moment gebruik ik stand ‘5’ voor de benen en oksels, en stand ‘4’ voor de bikini-lijn.

Samengevat ben ik erg tevreden tot nu toe over zowel de behandeling als de resultaten en vind ik de Lumea een aanrader!

Lotte 22-05-2016

Lumea Prestige (SC2009/00)

Als medewerker van Philips was ik een van de gelukkigen die Lumea Prestige (SC2009/00) mocht testen. Met heel donkerbruin haar en een lichte huid (die overigens wel snel bruin wordt) heb ik volgens de gebruiksaanwijzing de juiste huid en haartype om het product te gebruiken. Op dit moment heb ik de Lumea Prestige 2x onder mijn oksels gebruikt en 1x op de bikini lijn en onderbenen. Het apparaat is gemakkelijk in gebruik: Het heeft een pistoolvormige grip en werkt – wanneer opgeladen – zonder snoer, ideaal! Tijdens de eerste keer flisten, was ik wat huiverig voor de pijn. Ik ben op stand 3 begonnen, maar heb meteen verhoogd naar stand 4. Tijdens de tweede keer heb ik mijn benen zelfs op stand 5 geflitst. Het flitsen is bijna pijnloos, je voelt enkel hele licht prikjes, maar die zou ik absoluut niet als pijnlijk omschrijven. Oksels en bikini zijn super snel klaar; benen duren wat langer (8 tot 10 minuten per been), omdat je daar goed moet kijken welk stuk je al hebt behandeld en wat je nog moet doen. De flits die uit het apparaat komt is redelijk fel, daarom heeft het mijn voorkeur om overdag te behandelen, zodat de flits minder opvalt door het daglicht. Al met al ben ik tevreden over mijn eerste ervaringen, het apparaat gemakkelijk te gebruiken en is nagenoeg pijnloos; ik merk dat de haren onder mijn oksels (na 2x behandelen) al minder snel terugkomen dan voorgeen. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke “overall” resultaat!

Karin 22-05-2016

Fijn toestel

Ik heb het geluk dit toestel te mogen testen. Ik heb donker haar en een redelijk lichte huid, dus zou dit toestel goed moeten werken.
Tot op heden heb ik 1 behandeling met het toestel gedaan. Ik heb hierbij mijn benen, oksels en bikinilijn behandeld.
Het is een goed idee om enkele dagen voor je het toestel wil gebruiken de handleiding goed door te lezen. Zo is je toestel helemaal opgeladen voor je begint en kan je ook de huidtesten uitvoeren zodat je de juiste lichtsterkte kan selecteren voor je aan de eigenlijke behandeling begint.
Ik vond het behandelen van de benen het lastigst, maar na even krijg je er meer handigheid in. Wat ik eerst niet makkelijk vond is om het toestel goed loodrecht en sluitend op het beenoppervlak te plaatsen: sommige stukken van de benen (enkel en scheenbeen) lenen zich dat wat minder makkelijk voor. Maar na wat gezoek vond ik manieren om ook die plaatsten te behandelen, bijvoorbeeld de flitsopening verticaal plaatsen op het scheenbeen (voor de rest van het been had ik het toestel horizontaal gehouden). Het groene lampje aan de achterkant geeft goed aan wanneer de flitsopening goed geplaatst is en je dus kan flitsen. Dat is erg handig. Ik vond het soms niet makkelijk om te weten waar ik reeds geflitst had en waar nog niet - de benen zijn een groot oppervlak. Mocht ik al stukken overlapt hebben, dan heb ik er absoluut geen huidirritatie aan overgehouden.
Ik vond het flitsen absoluut pijnloos. Alleen op enkele meer gevoelige plaatsen voelde ik een lichte warmteprik.
Kortom, het toestel is makkelijk in gebruik. Feedback over het resultaat zal ik pas in de toekomst kunnen geven.

Nathalie 21-05-2016

Super goed

De Philips Lumea SC2009 heb ik nu twee keer gebruikt. Hierbij heb ik om de twee weken geflitst, gebruik makende van de instructies in de handleiding.
Mijn ervaring met de Lumea is tot nu toe redelijk positief; ik merk dat het haar op mijn onderbenen al minder snel terugkomt. Normaal moest ik mijn benen elke 4 dagen scheren, maar het is nu al een week geleden sinds de laatste keer en ik heb het nog steeds niet hoeven scheren! De behandeling van mijn oksels is iets lastiger, ook omdat mijn haar daar altijd sneller heeft gegroeid. Ik denk dat er nog wat meer sessies nodig zijn om de haargroei hier te ‘stoppen’. Ik heb ook mijn armen behandeld, ook al is dit een lichaamsdeel waar mijn haar wat langzamer groeit. Daarom kan ik nog niet echt zeggen of de Lumea hier effect heeft gehad, dat zal moeten blijken in de komende weken.
Toen ik de Lumea voor het eerst gebruikte merkte ik dat de groene ‘ready’ lamp achterop alleen aan gaat als je het apparaat volledig tegen je huid aan drukt, dit vergde wat oefening in het begin. Ook merkte ik dat de flits van het apparaat vrij sterk is. In de handleiding staat dat het niet nodig is om iets van bescherming voor je ogen te hebben, dus dit was even wennen. Wat ik ook opmerkte is dat het erg belangrijk is om voor de behandeling te scheren, zodat het licht geen overgebleven haartjes verbrandt. Met andere woorden, het licht moet je huid raken, niet je haar.
Noormaal gesproken ben ik niet iemand die de hele handleiding leest voor het gebruik van een apparaat, maar voor het gebruik van Lumea zou ik dit zeker aanraden, vooral omdat er veel adviezen in staan over wat je niet moet doen. Zo kan je niet alle gebieden van je lichaam behandelen met Lumea en moet je hier dus heel voorzichtig mee zijn. Nu de zomer er weer aan komt moet ik ook in de gaten houden dat te kort achter elkaar zonnen en flitsen met Lumea niet aangeraden is (twee dagen voor het gebruik van Lumea en een dag na het gebruik kan ik niet zonnebaden). Ik ben blij dat deze perioden niet al te lang is, aangezien ik graag wil blijven zonnen en natuurlijk de Lumea behandeling wil blijven doorzetten.
Voor nu is het afwachten op de resultaten van de tweede sessie, maar ik kan het apparaat nu al aanraden omdat het een erg veilige tool in gebruik en omdat ik nu al verschil merk ik de terug groei van mijn haar. Ik ben er blij mee!

C 21-05-2016

Geweldig apparaat

Was heel blij verrast dit apparaat te mogen testen. Heb donker haar dus dan weet je 't wel. Ben enthoussiat aan de slag gegaan. Opladen gaat prima, ongeveer 2 uur en dan is het gebruiksklaar. Vind de vormgeving mooi en gebruiksvriendelijk, ligt goed in de hand en is niet te zwaar zodat je het in alle posities gemakkelijk kunt hanteren. Wat ik ook makkelijk vind is wanneer het apparaat flitsklaar is er een groen lampje gaat branden, wat je in elke positie kunt zien, en dat is wel heel handig. De verschillende opzetkopjes, voor gezicht en bikinilijn, zijn eenvoudig te verwisselen. Wat ik wel lastig vind is de achterkant van de benen. Ik weet niet zo goed of ik dan alles gehad heb of wat is overgeslagen. En soms, wanneer je de kop op je huid zet, moet je even heen en weer bewegen voordat het groene lichtje gaat branden zodat je kunt flitsen. Je moet dan eventjes zoeken wat de goede positie is. Verder vond ik het erg verrassend dat het nauwelijks pijnlijk is. Dat is wel een zeer prettige bijkomstigheid. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden gaat met deze Lumea niet meer op. Heb nu 2x geflitst dus kan over het resultaat nog niet zo heel veel zeggen maar heb er zeker een goed gevoel bij. Ook nog belangrijk; snoerloos. zo kan je altijd een plek zoeken waar je goed licht hebt en makkelijk kunt gaan zitten. Ook heel praktisch.