De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA VW839N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

b************@h********** 02-04-2024

Aanrader

Geschreven voor: ETNA VW839N

Een geweldige vaatwasser lekker stil en heel makkelijk te bedienen.
En is zuinig en snel geleverd en heerlijk met de extra garantie van Etna .

Pluspunten

• Stil

Sjoerd Veldhuizen 08-03-2024

Review producten Etna

Geschreven voor: ETNA VW839N

Een oven, koelkast en vaatwasser aangeschaft van ETNA. Zeer tevreden. Goede prijs/kwaliteitverhouding!

Pluspunten

• Voordelig
  • Duurzaam

b*****@l****** 22-02-2024
Geschreven voor: ETNA VW839N

Mooie ruime vaatwasser, verlichting erin en erbuiten als hij in werking is.
Maar de doorslag gaf de automatische deuropening, dat had ik eerder, en is top!
Mede daardoor alle keukenapparatuur van Etna aangeschaft en is geheel naar tevredenheid!

j************@h********** 10-01-2024
Geschreven voor: ETNA VW839N

Mooie ruime vaatwasser, de lades zijn efficiënt ingedeeld. In de bovenlade kan je de glazen vastzetten achter een rekje, en de bestekmanf kan eruit gehaald worden om onder meer ruimte te hebben voor borden o.i.d.

a***********@g******** 07-12-2023

Zeker een aanrader

Geschreven voor: ETNA VW839N

De vaatwasser ziet er gelikt uit.
Positieve punten:
* Duidelijke installatie beschrijving
* Maakt de vaat goed schoon en droog
* Gooit de deur open na einde programma

Minpuntjes:
* Maakt toch iets meer lawaai dan we gewend waren ondanks lage geluidsnorm van 39dB.
* Handleiding vermeld niet dat je een programma moet accepteren alvorens deze start door het meest rechtse teken te activeren na programma keuze.
* Bij instellingshandleiding zou het handig zijn om aan te geven dat als je iets wil veranderen de toets *45-65 moet gebruiken.

Pluspunten

• Maakt vaat goed schoon en droog
  • Ziet er gelikt uit. Inhoud en ergonomie uitstekend
  • Gooit deur open na einde programma.

Minpunten

• Onvolledige beschrijving van alle toetsen
  • Mis installatie schets om kastdeur te bevestigen
  • Mis beschrijving start toets bevestiging

j*******@l****** 03-12-2023

Vaatwasser

Geschreven voor: ETNA VW839N

Fijne vaatwasser! Het droogresultaat is ook goed en dat het deurtje automatisch open sprint is erg fijn. Kwa geluid hoor je deze vaatwasser nauwelijks.

Pluspunten

• Automatisch openen van de deiur
  • Erg stil

g********@h********** 03-12-2023

Bevalt goed

6 Enta producten gekocht voor de nieuw keuken werkt goed zien er prachtig uit

p*******@g******** 22-11-2023

vaatwasser zonder poespas

Geschreven voor: ETNA VW839N

Wij waren op zoek naar een eenvoudige, stille en energiezuinige vaatwasser zonder poespas zoals app-bediening, die hebben we gevonden en het is de ETNA VW839N geworden met ook nog eens 5 jaar garantie.

webcare-7 22-11-2023

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie review!
Fijn dat de vaatwasser zo goed bevalt! Ook de verlengde garantie is natuurlijk mooi meegenomen.

b*********@g******** 17-11-2023

Een aanrader

Geschreven voor: ETNA VW839N

de aanschaf van de Etna vaatwasser is een keuze geweest op grond van de gelegenheid omdat een winkelier failliet ging en er in de showroom een passende machine voor ons stond
Wel eerst gegoogeld en div uitvoeringen met elkaar vergeleken en reviews gelezen.
De machine doet het prima, werkt stil en droogt prima, heeft veel programma's waar je uit kunt kiezen en is eenvoudig te bedienen.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Is stil
  • Wast goed schoon
  • De vaat is droog

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze leuke beoordeling!
Het doet ons goed te lezen dat je zo geniet van jouw nieuwe vaatwasser.
De vele mogelijkheden en het lage geluidsniveau bevallen jou gelukkig goed!

We wensen jou heel veel plezier toe van jouw vaatwasser!

Bart Konings 16-11-2023

Zeer stille vaatwasser

Geschreven voor: ETNA VW839N

Na 13 jaar een Etna te hebben gehad, nu weer een nieuwere versie gekocht. Ik heb ‘m nu 1 week gebruikt en ben er erg blij mee.
Hij is gebruiksvriendelijk en zeer stil. En dat is wel handig met een open keuken.
Het servies komt er ook heel schoon uit.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Gebruiksvriendelijk

Beste Bart,

Wow een 10! Bedankt voor deze mooie topscore! Wat leuk dat jij al zo lang een trouwe ETNA klant bent. Het doet ons goed dat de nieuwe vaatwasser jou zo goed bevalt.

Wij wensen jou heel veel plezier van de nieuwe vaatwasser!

m********@h********** 16-11-2023
Geschreven voor: ETNA VW839N

Deze vaatwasser een aantal weken geleden aangeschaft als vervanging van onze 13 jaar oude vaatwasser.
Bij de keuze voor een nieuwe vaatwasser vooral gelet op het geluidsniveau (ivm open keuken) en een praktische indeling. Deze vaatwasser van ETNA voldoet op beide punten aan onze criteria! Hij is vrij stil in gebruik, wel ietsjes luider dan onze vorige vaatwasser. De nachtstand is wel heel stil, maar duurt ook erg lang (ruim 5 uur).
De indeling van de vaatwasser is praktisch met diverse (borden)rekjes die omhoog of omlaag geklapt kunnen worden. Ook de bestekbak is flexibel en kan in tweeën worden gesplitst indien nodig. De bestekbak is wel aan de lage kant, maar wel goed bruikbaar. Er zitten dekseltjes bij, maar het nut hiervan heb ik nog niet kunnen ontdekken.
De plastic kopjesrekjes voelen wat goedkoop aan, maar werken wel.

De vaat komt er goed schoon uit, alleen het droogresultaat vind ik wel tegenvallen. Zelfs met de automatische deuropening en fan-dry aan het einde van het programma zijn vooral de plastic dingen nog erg nat. Ik ben nog aan het uitvinden op welk programma en met welke instellingen het droogresultaat optimaal is.

Al met al een prima "allround" vaatwasser die zijn werk naar behoren uitvoert.

Pluspunten

• Binnenverlichting
  • Praktische indeling
  • Vaat wordt goed schoon

Minpunten

• Droogresultaat
  • Goedkoop aandoende plastic onderdelen

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze leuke review.
Fijn om te lezen dat jij tevreden bent met de nieuwe vaatwasser. Mochten wij jou nog kunnen helpen met tips voor een optimaal droogresultaat doen wij dat natuurlijk graag!
Zo ja, zou jij jouw contact- en adresgegevens samen met een kopie van deze review willen sturen naar webcare@atagbenelux.com?

R.Meuser 13-11-2023

Aanrader

Geschreven voor: ETNA VW839N

Ik heb de vaatwasser direct via ETNA/ATAG gekocht en krijg dan de beste prijs (!) Incl. gratis montage ėn 3 jaar extra garantie (!). De vaatwasser heeft een rvs binnenruimte, in hoogte verstelbare bovenkorf en binnenverlichting. De bestekkorfjes zijn op diverse manieren te plaatsen. De tiptoetsbediening aan de bovenkant is erg gevoelig. Er zijn veel verschillende wasprogramma's. Bij gebruik schijnt er zelfs een lampje op de vloer dat weer uit gaat als het programma klaar is. Ook is er een speciaal droogprogramma dat je naar wens kunt in- of uitschakelen. Nadeel van dit speciale droogprogramma vindt ik dat de deur automatisch opent na het wasprogramma waardoor de warme stoom tegen de onderkant van het aanrechtblad slaat. Bij een (natuur)stenenblad is dat geen probleem, maar bij een houten blad ? De vaatwasser is heel erg stil. Toch nog toe zijn wij echter heel erg tevreden over dit product.

Pluspunten

• Erg stil
  • Verlichting
  • Vele programmamogelijkheden

Minpunten

• Duur van de programma's

Beste heer / mevrouw Meuser,

Bedankt voor het schrijven van deze leuke review met prachtige score, een 10!
Leuk om te lezen dat jij zo tevreden bent over de vaatwasser. De vele mogelijkheden bevallen jou gelukkig goed.

r******@h******** 12-11-2023

Had er meer van verwacht.

Geschreven voor: ETNA VW839N

Heb deze vaatwasser voornamelijk gekocht op basis van de reviews als geluid, schoon en drogen van plastic bakjes etc. Het minimale geluid is goed alleen wast hij niet altijd schoon en het plastic moet worden nagedroogd met een theedoek. Tevens is de deurveer niet goed in te stellen en maakt krakend geluid.

Pluspunten

• weinig geluid

Minpunten

• droogt plastic niet goed.
  • niet altijd schoon.
  • instellen deurveer.

Beste heer / mevrouw,

Vervelend om te lezen dat jouw ervaring met de vaatwasser niet helemaal naar wens is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klanten veel plezier mogen beleven aan onze apparatuur. Wij vinden het dan ook vervelend wanneer een klant niet helemaal tevreden is. Wij kijken graag samen met jou naar een passende oplossing. Zou je jouw contact- en adresgegevens met een kopie van de geplaatste review willen mailen naar webcare@atagbenelux.com?

Fam Brandsma 26-10-2023

Pracht resultaat en prima te installeren 10+

Geschreven voor: ETNA VW839N

Na een jaar lang storingen met onze oude toestel een exclusive hebben we besloten voor een etna vaatwasser gekozen.

Zaterdags uit de electrozaak gehaald en zondag zelf geplaatst met de beschrijving en hulp middelen ging dat echt fantastisch kan het iedereen aanraden .

Na 2 x de vaatwasser te hebben gebruikt waren de resultaten echt zo super fijn.

Vooral het automatisch deur systeem en drooge vaat zijn echt fijn .

Veel plezier met de aankoop fam brandsma

Pluspunten

• Drooge vaat
  • Makkelijk te installeren
  • Veel ruimte en gemak

Minpunten

• Nog niet ondekt

Beste heer / mevrouw Brandsma,

Wat leuk om te lezen dat jij zo enthousiast bent over de vaatwasser. Zeker na zo'n tijd van storingen is het extra fijn als een nieuwe vaatwasser gewoon doet wat jij ervan verwacht. Jij bent tevreden over het automatische deur systeem en de goede droging van de vaat, daar zijn wij blij om!

j**n@h**e.nl 17-10-2023

Bevalt erg goed, top aankoop

Geschreven voor: ETNA VW839N

Vervanging van onze defecte vaatwasser het na 10 jaar begeven had. Omdat we een inbouwmodel nodig hadden zijn we op zoek gegaan naar modellen die aan onze inbouw afmeting voldeden en binnen ons budget paste. Bij de.vergelijkingen op de Coolblue website kwamen we de Etna VW839N. Deze heeft qua energie label C en maar 39 Db geluidsniveau, het geluidsniveau vinden wij belangrijk omdat wij een open keuken hebben, ook hebben we gekeken naar de indeling die ons erg aansprak omdat deze een mandje heeft en wij geen besteklade wilden hebben, tevens hebben wij naar de reviews gekeken, die allemaal zeer positief waren.
Inmiddels zijn we de vaatwasser een dikke week aan het gebruiken en zijn zeer tevreden met de aankoop. Hij is erg stil een groot verschil met onze oude en hij maakt perfect ook het drogen gaat super, zelf het plastic is droog.
Kortom een topklasse vaatwasser.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Droogt goed
  • Maakt goed schoon
  • Ruime keus aan programma’s

Beste heer / mevrouw,

Wow, een 10! Wat fijn om te lezen dat jij zo tevreden bent over jouw nieuwe vaatwasser van ETNA!
We willen je bedanken voor deze mooie beoordeling en wensen jou heel veel plezier toe van de vaatwasser!

z**j@h**l.com 11-10-2023

Bevalt prima, fijn apparaat, zijn er erg tevreden mee.

Geschreven voor: ETNA VW839N

We hebben alle programma’s getest, behalve het eco programma
Wat wij fijn vinden aan het apparaat is het lampje dat op de vloer schijnt om aan te geven dat de vaatwasser werkt, niet erg belangrijk maar reuze handig. Daarnaast gaat het apparaat als het klaar is vanzelf open. Fijn, dan kan de warme lucht ontsnappen. En natuurlijk de binnenverlichting, reuze handig. Geeft daarbij ook een vrolijk alarmsignaal.
Er kan een hoop afwas in, zodat je de machine niet zo vaak hoeft te gebruiken. Dat scheelt weer energie.
De kwaliteit van afwassen is prima, drogen is niet altijd ‘kastdroog’, je moet soms nog even een theedoek gebruiken tijdens het opruimen om bijvoorbeeld glaswerk volledig droog te maken.
Al met al reuze tevreden.

Pluspunten

• Indicatie in gebruik
  • Verlichting binnen
  • Signalering wanneer het programma klaar is
  • Stil

Minpunten

• Niet altijd ‘kast’droog, androgen is soms nodig

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze leuke beoordeling!
Het doet ons goed te lezen dat je zo geniet van jouw nieuwe vaatwasser.
Het gebruiksgemak en de duurzaamheid bevallen jou gelukkig goed!

We wensen jou heel veel plezier toe van de vaatwasser!

c**g@h**l.com 18-09-2023

Fluisterstil, schoon en droge vaat

Geschreven voor: ETNA VW839N

Uitermate stil bij gebruik in de standaard Eco mode (ruim 3 uurs programma).
Vaat komt goed droog eruit.
Tiptoetsen werken prettig en vlot.
Geluid van de toetsen is echter vrij schel, vandaar geen 10.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • droge vaat
  • veel ruimte voor ook grote borden
  • flexibele bestekkorf
  • Stil in gebruik
  • droge vaat
  • veel ruimte voor ook grote borden
  • flexibele bestekkorf

Minpunten

• geluid van tiptoetsen
  • geluid van tiptoetsen

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze leuke review. Wat fijn om te lezen dat jij zo tevreden bent met het lage geluidsniveau en het goede droogniveau. Wij nemen jouw feedback over het geluid van de toetsen mee in de ontwikkeling, want wij gaan natuurlijk wel voor een 10!

f*************@h********** 26-08-2023

Zeer goede vaatwasser, even oplettwn bij (zelf)installatie

Geschreven voor: ETNA VW839N

Gekocht o.b.v. goede reviews en prijs-kwaliteitverhouding. Aankoop bevalt goed. Installatie was goed te doen echter een wat summiere installatie handleiding waar de plaatjes soms wat vaag zijn en er anders uitzien dan de praktijk.
Functioneert prima, vaat wordt echt schoon. Ook handig met intern licht en automatische deuropening.

Pluspunten

• Vaat perfect schoon
  • Automatische deuropening
  • Intern licht

Minpunten

• Installatiehandleiding matig

Officiele reactie van Atag 28-08-2023

Beste heer / mevrouw,

Dank je wel voor het schrijven van deze review. Het doet ons goed om te lezen dat je tevreden bent met de werking en functies van de vaatwasser.
We wensen je veel plezier met jouw aankoop.

Olivia 09-05-2023

gebruiksvriendelijke vaatwasser

Geschreven voor: ETNA VW839N

Deze vaatwasser is een energiezuinige vaatwasser en maakt als hij draait weinig geluid. Er zitten in verhouding veel programma's op deze vaatwasser. Nadeel vind ik de lange programma's, maar er is ook mogelijkheid tot korte programma's.
Het is fijn dat de vaatwasser aan het eind van het programma zichzelf opent waardoor de vaat zo goed als helemaal droogt.

Pluspunten

• veel programma's
  • deur opent zichzelf aan het eind van het programma

Minpunten

• Geluid als hij niet draait
  • geen programma voor een halve vaat

Officiele reactie van Atag 10-05-2023

Beste Olivia,

Bedankt voor deze mooie review. Leuk dat jij de vaatwasser hebt getest en dat deze zo goed bevalt. Het doet ons goed dat jij zo tevreden bent over de duurzaamheid, het gebruiksgemak en natuurlijk de vele mogelijkheden. Maar het belangrijkst is toch het was- en droogresultaat, ook daar ben jij blij mee.

Alan 02-05-2023

Luxe voordelen wat mij aanspreekt!

Geschreven voor: ETNA VW839N

Etna vw839n inbouw-vaatwasser hebben wij mogen testen.
Aantal luxe voordelen wat mij aanspreekt: Led-binnenverlichting met genoeg licht en het ideale flexibele middenkorf en deelbare bestekmand hierdoor kan je grote pannen op iedere willekeurig plek plaatsen en bestekmand verplaatsen. En de intensieve zone met dubbele sprayarm voor sterk vervuilde vaat zoals ovenschalen en pannen super schoon en perfect droogt. Afdrogen hoef echt niet meer! Met de nieuwe FanDry functie zorg dat de vaat perfecte droogt, door een ventilator onderin de deur is de vaat sneller droog. Je kunt de deur automatch laten openen zodat vaat afkoelt ideaal!
Door de statuslamp zie je dat de vaatwasser klaar is. En niet te vergeten geluidsarm nachtprogramma is ideaal, vooral als je een openkeuken heb, je hoort de vaatwasser bijna niet.

Pluspunten

• Led-verlichting en statuslamp.
  • Deelbare bestekmand
  • flexibele middenkorf
  • Intensieve zone met dubbele sprayarm
  • FanDry functie

Minpunten

• Lage bestekmand.

Officiele reactie van Atag 03-05-2023

Beste Alan,

Dank je wel voor het schrijven van deze mooie uitgebreide review. Leuk om te lezen dat je tevreden bent met de vaatwasser die je getest hebt, dat is natuurlijk wij het allemaal voor doen. Fijn dat de mogelijkheden zoals de FanDry en verlichting zo goed bevallen.

jewelemb 01-05-2023

kort of lang programma; altijd schoon

Geschreven voor: ETNA VW839N

Eerste gebruik: Wauw... er zit een lampje IN de vaatwasser. Is de machine in gebruik... brand er een lampje op de grond. Het was schrikken toen de klep open ging na de eerste was beurt. Blijkbaar had ik dat ingesteld.
Lange en korte programma's gebruikt. Vuile vaat kwam brandschoon eruit. Zelfs de houte pollepels die vuil erin gingen kwamen schoon en droog eruit. Het bestekrekje heb ik de "dekseltjes" eraf gehaald en op de bovenste lade gelegd voor de dopjes van drinkflessen (ideaal). Natuurlijk ook voor kleine dekseltjes.
Eindelijk kan ik mijn wijnglazen ook fatsoenlijk mee laten draaien doordat de bovenste verdieping in hoogte verstelbaar is.
Bestekbakje gesplitst en aan de zijkant gezet. Zo is de onderste lade goed te vullen (o.a. met grote pannen)

Pluspunten

• lade in hoogte verstelbaar
  • fandry
  • lampjes
  • zacht geluid

Minpunten

• bestekbakje gesplitst niet goed vast te maken.

Officiele reactie van Atag 02-05-2023

Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor de enthousiaste review met mooie reviewscore. Erg fijn om te lezen dat je zo blij bent met de binnenverlichting, indicatielampje, fandry, gebruiksvriendelijkheid en wasresutaat.

Wij wensen jou veel plezier met de aankoop.

Met vriendelijke groet, Femke

panter_es 28-04-2023

Prima vaatwasser

Geschreven voor: ETNA VW839N

Wij hebben deze vaatwasser ontvangen om een paar weken te mogen testen.
De vaatwasser is vrij stil in gebruik en tijdens het gebruik brand er een lampje op de vloer, erg prettig dat je duidelijk kan zien of deze actief is.
Tevens zit er in de vaatwasser ook licht, ideaal in een keuken zoals die van ons met weinig verlichting.
Hiervoor hadden we een vaatwasser met een bestek lade ipv een bestekmandje, even wennen dus. Het voordeel is dat er wel meer ruimte is voor de 2 manden. Je kunt in beide manden nu wat groter servies kwijt, doordat er in de hoogte meer ruimte is. De bestekmand kun je trouwens vrij verplaatsen over de gehele onderste mand, je kunt hem zelfs splitsen in 2 losse delen.
Door het gebrek aan de bestek lade missen we wel een extra plek waar je wat kleinere spullen kwijt kan, denk hierbij aan dunne kleine dekseltjes of dopjes van flesjes.
Onze meest gebruikte stand is de eco stand in combinatie met de droogstand, hierbij gaat de vaatwasser aan het einde van zijn programma automatisch open en droogt de vaat verder met een ventilator (FanDry) deze hoor je overigens niet. Wij hebben de indruk, dat met name de plastic vaat hiermee het beste droogt.
In de automatische stand wordt de vaat iets sneller gedaan, maar de winst daarvan weegt voor ons niet op ten opzichte van de zuinigere eco stand.

Pluspunten

• Verlichting op de vloer bij gebruik
  • Verlichting in de vaatwasser
  • Ruim
  • Stil

Minpunten

• Weinig ruimte voor kleine onderdelen

Officiele reactie van Atag 01-05-2023

Beste heer / mevrouw,

Dank je wel voor het schrijven van deze mooie en uitgebreide review. Leuk om te lezen dat je onze vaatwasser hebt willen testen en je tevreden bent over de werking en mogelijkheden van de vaatwasser.
Dat jij tevreden bent met de vaatwasser, is waar wij het allemaal voor doen.

Tom123 28-04-2023

Goede prijs/kwaliteit

Geschreven voor: ETNA VW839N

Een prima vaatwasser die doet wat het moet doen. De vaatwasser heeft lekker veel opties, zowel voor het inrichten als de programma keuze. Vooral de intensieve zone is prettig voor aangekoekte etenswaren. Wat vooral opvalt zijn de droogresultaten. Door de fandry is zelfs je plastic bestek (van de kinderen) droog!
Waar onze oude vaatwasser nog wel eens geluid kon maken, vergeet je bijna dat deze aan staat. Met een lichtje aan de onderkant kun je het wel zien. Verder is het prettig dat je kan instellen dat de vaatwasser na het programma open gaat.
Een minpuntje is wel dat de Eco stand niet altijd de beste resultaten geeft. Voor aangekoekte vaat is het 70 graden programma het beste.

Pluspunten

• Fandry
  • Inrichtingsmogelijkheden
  • Veel keuzes in programma's

Minpunten

• ECO stand niet altijd schoon
  • Rekjes beetje goedkoop

Officiele reactie van Atag 01-05-2023

Beste Tom,

Dank je wel voor het schrijven van deze review. Leuk om te lezen dat je tevreden bent met de programma mogelijkheden en droogresultaat van de vaatwasser.
We wensen je veel plezier met jouw aankoop.