De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele H 7140 BM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Paula 27-10-2022

Een veelzijdig aanwinst in de keuken

Geschreven voor: Miele H 7140 BM

1e om het vertrouwde merk; 2e uitgebreide mogelijkheden, zowel met de oven, de gril, magnetron en in combinatie van deze functies; 3e gebruiksgemak o.a. met een app.

Pluspunten

• Uitgebreide mogelijkheden
  • Gebruikgemak
  • Makkelijk schoon te maken
  • Fraai visueel aanwinst in de keuken
  • Miele betrouwbaarheid

Eric 04-02-2022

Bevalt goed maar helaas een klein defect

Geschreven voor: Miele H 7140 BM

Mooi en handig apparaat. Was helaas binnen 2 maanden defect. Bij het gebruiken van de magnetron een luide knal. Bleek een klep die bleef hangen. Binnen een week vakkundig door Miele opgelost. Per saldo blij met het apparaat.

Pluspunten

• Snel gerepareerd
  • Stil
  • Ziet er degelijk uit

Minpunten

• Relatief snel kapot
  • Aan de prijs

Toos 08-05-2021

Geen aanrader voor mij

Geschreven voor: Miele H 7140 BM

Het is een mooie en ruime oven, na er aan gewend te zijn werkt hij prima
De oven geeft wel meer graden aan als het in werkelijkheid is, omdat mijn baksels die ik al vaak bakte niet helemaal gaar waren heb ik dit een paar keer gecheckt
Hij was al na 2 weken stuk omdat ik tijdens het gebruik van de magnetron de oven wel eens open maak om te kijken is iets warm genoeg is, dat kan bij deze oven dus niet, en is ook niet te vinden bij de gebruiksaanwijzing . De monteur kende het probleem
Dit wordt na de garantieperiode dus een duur grapje
Een vet minpunt van dit toch dure apparaat, dat kan nl. bij alle ander magnetrons wel.
Verder vind ik het jammer dat het stalen rekje niet in de magnetron mag

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Heeft veel programma’s
  • Groot dus veel ruimte

Minpunten

• Rekje wat niet in de magnetron mag
  • Magnetron niet openen zonder extra handeling
  • Prijs
  • Oven wordt niet zo heet als aangegeven

Monica 25-06-2019

Super Combi-Magnetron voor vele lekkere gerechten.

Geschreven voor: Miele H 7140 BM

Sinds een paar weken mogen we deze mooie Miele uitproberen. Hij ziet er als eerste top uit. Strak design door zijn roestvrijstaal en donker glas. Toen hij uit de doos kwam, dacht ik die pas nooit op dezelfde plek als onze oude oven. Niks is minder waar. Hij oogt gewoon groter. Dit komt omdat het bedieningspaneel boven aan de oven zit, en niet aan de zijkant. Hij oogt daardoor niet alleen groter, maar is van binnen ook stukken ruimer. Hierdoor past er echt een grote ovenschotel in. Je kunt er zelfs twee tegelijk klaar maken. Van binnen is hij ook mooi afgewerkt. Door de PerfectClean, hoef je er maar een doekje erdoor en hij is schoon. Daardoor wordt hij ook meer gebruikt. Ideaal zijn de voorgeprogrammeerde programma

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Tekstdisplay met sensorbediening
  • PerfectClean
  • Quick-magnetron
  • Popcorn-functie

Minpunten

• Hij bromt iets tijdens de ovenfunctie

Chris 23-06-2019

Fijn apparaat: diverse functies,makkelijk schoon te maken.

Geschreven voor: Miele H 7140 BM

Sinds enkele weken hebben we de Miele H7140BM in huis en we zijn meer dan tevreden over het apparaat. Het is een veelzijdige combi oven, heeft veel functionaliteiten en standaard programma’s, waardoor bakken nog makkelijker wordt.
Het design van deze Miele oven/magnetron mag er zijn. De afwerking met roestvrijstaal en donker glas geeft het apparaat een stylish uitstraling. De vormgeving is overzichtelijk: het bedieningspaneel bevindt zich boven de ovenruimte, wat ik zelf handig vind. Door middel van dit paneel stel je de functie in die je wilt gebruiken en het tekstdisplay met sensorbediening doet de rest. Dit display kun je “swipen”, al bewegend met je vinger stel je het vermogen in en de benodigde tijd. Was ik eerst wat sceptisch hierover, inmiddels heb ik ervaren hoe simpel het gebruik ervan is. |
Kwaliteit van het apparaat oogt zeer goed. Fraaie materialen, en netjes afgewerkt. Die nette afwerking geldt wat mij betreft niet in de minste plaats voor de binnenkant van de oven: deze is voorzien van een PerfectClean coating. En perfect schoon te maken is het zeker. Was ik met onze oude oven druk in de weer met reinigers, schuursponsjes en doekjes, met dit apparaat volstaat tot nu een doekje met een simpel sopje. Duitse degelijkheid, en het doet wat het belooft: simpel en snel schoonmaken.
Het apparaat kan worden bediend via de Miele@home app. Zelf maak ik er niet veel gebruik van, maar een leuk extraatje is het wel. Zo kun je met de app bekijken hoe lang het product nog bereid moet worden of kun je recepten bekijken. App werkt naar behoren, geen manco’s ondervonden.
Deze combi oven beschikt over verschillende functies, waaronder de Quick-magnetron functie. Deze gebruik ik persoonlijk veel: even snel gerechten opwarmen met een maximaal vermogen en vooringestelde tijd. Makkelijk en snel dus. De Popcorn-functie is een dikke hit onder onze kinderen: we hebben nog nooit zoveel popcorn gegeten dit jaar als de afgelopen paar weken. De hete lucht functie vind ik zelf ook prettig, evenals de grill-functie. We hebben inmiddels al heel wat ovenschotels, taarten en broodjes gebakken.
Men heeft goed nagedacht over het gebruiksgemak. De ruimte binnenin de oven is meer dan ik gewend was van onze oude oven. Geen gedoe met ovenschalen die niet passen, maar ik schuif er alles in zonder te hoeven passen en meten. De ovendeur is soft-open én soft-close. Geen klepperende deurtjes dus meer. Wat ik persoonlijk heel prettig vind is dat het apparaat veel koeler blijft aan de buitenkant dan onze oude oven, niet onbelangrijk met kleine kinderhandjes. Display is groot genoeg om af te lezen en prima leesbaar.
Al met al een aanrader, deze Miele combi oven. Diverse functionaliteiten, fijn design en met stip op 1 de PerfectClean afwerking maken dat we geen spijt hebben van dat we het apparaat in huis hebben gehaald.

Pluspunten

• design
  • diverse functionaliteiten
  • popcorn-functie
  • Quick-magnetron
  • PerfectClean

Minpunten

• geen enkel idee

ADRGroningen 22-06-2019

Mooie combi oven

Geschreven voor: Miele H 7140 BM

Na een lange tijd op zoek te zijn geweest voor een vervanger van onze combi magnetron zijn we uitgekomen bij deze Miele.
We hebben hem alweer een tijdje in ons bezit en zijn er zeker over te spreken.
Het mooiste van dit apparaat is het gemak waarmee je hem schoon houdt.
Verder is hij voorzien van allerlei snufjes, voorgeprogrameerde functies.
Popcorn komt er super uit.
Een leuke gadged isde Mieke app. Hiermee kun je de oven al vanaf bv je werk aanzetten.
Verder is hij lekker stil en de softclose deur is ook erg fijn.
Minpunten zijn er ook,
Een veel te kleine klok en dan de prijs, toch wel een groot bedrag.

Pluspunten

• Softclose deur
  • Makkelijk schoon te hadden
  • Miele app
  • Stil
  • Voogeprogrameerde functies

Minpunten

• Klok veel te klein
  • Prijs t