Focal Sib

Beoordeling op basis van 15 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Ramonger 12-02-2014 Product paar dagen in bezit

Fantastische surroundspeakers, ik heb er een Basso subwoofer bij, die ondersteunt de middenklanken net iets beter. Een Marantz SR7007 receiver erbij en ik heb een fantastisch geluid, niet alleen bij films, want de Focals zijn verbazend goed bij een mooi stuk muziek. Erg tevreden met deze set, aangekocht bij Stassen Hifi in Tegelen waar ik de complete set heb kunnen beluisteren in een luisterstudio voor aankoop. Service en prijs uitstekend bij Stassen!!

J. Kerstens 20-07-2012 Product jaar of meer in bezit

Prima set, geluidskwaliteit is top in zijn klasse (icm Onkyo TSRX607.)

Ik heb echter 3 sets "versleten" doordat er een, schijnbaar bekend probleem ontstond met de coating van de witte speakers. Deze werd na een aantal maanden week en gaf wit af.
Focal heeft me de eerste maal direct een nieuwe set gestuurd. Tweede maal een 'golden sample' ontvangen, echter het zelfde probleem.

Bij de derde maal wederom contact gehad met Focal en de Duitse importeur Music Line, waarbij ik aangegeven heb de Sib & Co niet meer te willen en te willen upgraden naar een witte set Chorus 806W + cc800W (o.a. gezien ik mijn frontspeakers inmiddels al had vervangen voor Dali's).
Ondanks dat men het coating probleem nu volledig heeft opgelost, is Focal is ingegaan op mijn voorstel, zonder enige bijbetaling. Erg goede deal, gezien het verschil in aasschafprijs aanzienlijk is.

Alleen bleek de witte center niet meer leverbaar, maar Focal heeft aangeboden er 1 speciaal voor mij te bouwen.

Service Focal en Musicline een dikke 10! Geluidskwaliteit van de Sib&Co in zijn klasse bijna niet te evenaren.

ReRob65 23-09-2010 Product paar dagen in bezit

Heb ze nu net een paar dagen binnen, zeer mooi, helder geluid. Een heel verschil met mijn bejaarde Jamo-tjes!
Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Ik vind ze niet echt warm klinken, zijn vooral geschikt voor film en minder voor hifi-fanaten.
Werden keurig geleverd met zelfs extra haakjes om ze aan de muur te hangen.
Wel lijkt de laklaag een beetje gevoelig te zijn voor krassen, maar goed opletten bij het ophangen dus!
Voelen zeer degelijk aan, mooi design.
Duurzaamheid is nog weinig van te zeggen, daarvoor heb ik ze te kort in mijn bezit.

ErikLodewijks 28-05-2010 Product paar weken in bezit

Heb deze set sinds paar weken in huis hangen/staan. Aangesloten op een Onkyo TX-SR608. Geluid is top! En ze zien er spik en span uit. Kwaliteit straalt er daadwerkelijk vanaf.

Voor muziek zou ik er nog wel 2 echte front (lees zuilluidsprekers) bij plaatsen, mits je receiver 7.1 of meer ondersteunt. Maar goed, dat is persoonlijke mening. Ik gooi hem graag open en merk dan wel dat de Onkyo eigenlijk iets te veel power doorgeeft aan de (max 75Watt) Focaltjes.

Nieuw 03-12-2009 Product paar weken in bezit

Geweldige set, tot nu toe geen set gehoord die aan deze kan tippen. Deze draait bij mij op een Marantz SR5004.

Bij mij moest de set een NAD C360 versterker met Kef zuilen vervangen. Dus je zou denken onmogelijk, nou nee ze komen echt wel in de buurt.
Van alles beluistert ook de Kef eitjes die het dubbele kosten maar ondanks mijn voorliefde voor het merk Kef moest ik gewoon bekkenen dat de Focal gewoon beter klonk.
Ik heb op de speakers bijna twee weken moeten wachten ivm levertijd maar ik ben blij dat ik dit geduld heb gehad. De speakers zijn veel groter dan ze op de foto lijken houd hier rekening mee. Door de grote hebben ze ook een veel voller geluid en vooral in het geen de rest gruwelijk te kort schiet “de midden tonen” .
De Cub2 sub heb ik slechts 40% open staan anders wordt hij overheersend. De kwaliteit druipt er vanaf als je ze voor het eerst uit de verpakking haalt, dit was werkelijk mijn verwachting te boven. Zeer mooie vormgeving en muurbevestiging geïntrigeerd waar menig plasmascherm jaloers op kan zijn.
Zeer vreemd dat in Nederland het merk totaal onbekend is bij het gemiddelde publiek.

Kort om zoek je speakers die ook stereo moeten vervangen en een vol en helder geluid neer moeten zetten zoek niet verder hier zijn ze. Zeker voor de huidige prijs, een lachertje.

Andils 27-11-2009 Product paar dagen in bezit

Sinds een week in het bezit van de Focal Sib en Co.
Het gaat hier om de witte uitvoering. Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Super geluid bij het afspelen van films en tijdens het beluisteren van muziek klinkt het ook erg goed.
Het formaat van de surroundspeakers is iets groter dan dat je zou verwachten (zie foto advertentie), maar ze zien er goed uit.
Gekocht bij Redcoon voor
€ 499,--.
Ik ben zeer tevreden over dit product.

Matthijs1988 24-12-2008 Product paar dagen in bezit

Ik sinds kort de voorloper van deze set (sib & cub).
aangezien de cub hierbij al wel een cub2 is, zal hier dan ook weinig verschil in zitten tenopzichte van de sib & co..

Het geluid is gewoonweg geweldig. zeer helder maar toch ook warm geluid.

heb de set aangesloten op een NAD L 70 en dat bevalt prima.

groet,
Matthijs

BALLYBALLY 13-01-2008 Product paar dagen in bezit

Beste allemaal,

Ik heb nou z'n week deze mooie set in huis en het is werkelijk super!!!
Wat een mooi, helder en top geluid komt hieruit.
Dit is echt J.M. - LAB.
Als iemand twijffelt dan moet hij het maar eens aanhoren bij een echte specialist.
Ben je meteen verkocht. !!!!
De prijs is absoluut niet te duur voor wat je krijgt.
Heb een Onkyo TX-SR605 receiver.

Gr,

BALLY

Jeroen041972 24-12-2007 Product jaar of meer in bezit

Na het lezen van vele testverslagen in diverse bladen ben ik een aantal surround sets gaan luisteren. Waaronder JMLAB (nu Focal), KEF 2005, B&W, enzovoort.

Na uitvoerig luisteren met mijn versterker (Denon 3804) vond ik deze het mooiste. Ook het uiterlijk is erg fraai. Alhoewel de B&W nog net iets mooier was (want wit). Geen moment spijt van gehad.

Geeft een erg goed geluid op elk volume niveau. Dankzij de subwoofer ook een stevige basis al gebruik ik mijn Hepta facet's als frontspeakers.

Absolute top in dit formaat en deze prijsklasse.

freddy 14-07-2007 Product half jaar in bezit

ik heb deze speakers nu ruim een half jaar in bezit.
en ik ben erg te spreken over de geluidskwaliteit.
focal is bij veel mensen een onbekend merk.
maar hoort bij de absolute topmodellen onder de speakers.
in deze set zit een heel warm/vol geluid maar de hoge tonen zijn daarintegen weer kraakhelder.
de bass van de speakertjes klinkt ook aardig zeker voor het formaat het is een gepoorte behuizing.
de subwoofer gaat voor zijn 20cm speaker best hard en gaat erg diep en vult daarbij de satteleiten perfect aan.
ik ben zeer tevreden met mijn aankoop.
ik vind ze beter klinken dan de ms genie en kef 3005 de duurdere sattelietsystemen .

Marco vd L 10-08-2006 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de Focal Sib & Cub 5.1 set. Ik wilde een 5.1 set die niet al te groot
is, maar toch zeer goed presteert op geluidskwaliteit. Film is allemaal niet
zo'n probleem, maar er zijn slechts weinig 5.1 sets die ook muziek zeer goed
weer kunnen geven. De Sib & Cub 5.1 is een uitstekende keuze wat dat betreft.
Redelijk klein (kan natuurlijk veel kleiner) en zeer goed presterend op
muziekweergave!

JosHerrebrugh 24-05-2005 Product paar weken in bezit

Ik heb deze luidsprekers:
2 x Sib XXL (frontspeakers)
1 x Sib XL (centerspeaker)
2 x Sib (surroundspeakers)
1 x Cub (sw)
aan een Pioneer VSX-D714 gekoppeld.
De versterker is via SPDIF (optisch) verbonden met m'n Media Center.
Deze combinatie is zo echt perfect voor audio, TV en DVD's. Niet alleen zien de
speakers er goed uit, de geluidskwaliteit is ook prima. De versterker is
eenvoudig en doeltreffend.

Frederik Franssens 01-09-2004 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze set in stereo versie aangeschaft (2 luidsprekers en sub) aangezie
ik ze enkel gebruik voor het beluisteren van muziek in mijn bureelruimte. De
kwaliteit is van een zeer hoog niveau. Ik heb ze vergeleken een aantal