TomTom Runner 2 Cardio paars, zwart - Reviews

Displayresolutie
144 x 168

7,9

Jos 04-11-2016 Product paar maanden in bezit

Blijft voldoen aan eerdere verwachtingen

Ik heb dit horloge inmiddels maanden gebruikt en het voldoet zoals ik een eerdere recensie geschreven heb.
Elke week train ik er 3 keer mee, op verschillende routes en ben nog niet 1 keer een probleem tegengekomen. Ook bosroutes worden perfect weergegeven.

Ik vind het prettig dat de site de routes per kilometer weergeeft, zodat achteraf tempo en hartslag per kilometer af kunt lezen. Dat maakt het makkelijk om verschillende hartslagfrequenties en snelheden bij verschillende terreinomstandigheden terug te lezen en te interpreteren.

Wel heb ik mijn bedenkingen bij sommige hartslagmetingen. Ik denk enkele keren zowel naar beneden als naar boven incorrecte metingen te hebben gekregen, zoals een keer een meting boven de 210 (!) bij een voor mij normale snelheid waarbij ik normaal een hartslag heb van rond de 140.

Ik zou er graag het onderdeel Nordic Walking als keuzemogelijkheid op hebben. Dat dan weer wel. Nu kies ik daarvoor altijd Freestyle.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Snelle ontvangst gps-signaal
  • Duidelijk scherm

Minpunten

• Geen Nordic Walking als activiteit

Y 22-09-2016 Product paar weken in bezit

Veel opties, ingebouwde hartslagmeter

Het horloge heeft een ingebouwde hartslagmeter. De diverse sportmogelijkheden bieden genoeg opties om je activiteiten bij te houden. Makkelijk in gebruik en te koppelen aan iphone/ipad en computer.

Pluspunten

• Ingebouwde hartslagmeter
  • Veel opties

Minpunten

• batterij duur

danielle 11-09-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk scherm, zit lekker, doet wat hij moet doen!

Een horloge die doet wat hij moet doen!
Zit lekker en registreer alles duidelijk.
In het begin heel even wennen hoe alles werkt maar dat gaat al snel goed!
Ik wil niet meer zonder

Wim O 26-07-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn hardloophorloge

2 Keer mee gelopen en 1 keer uitgeprobeerd met fietsen. Ik kom ook tot een afwijking van rond de 3 à 5%, maar dat had ik met de Garmin Forerunner 101 ook. De ontvangst van het gps-signaal van de TomTom wordt sneller opgepakt dan de Forerunner. Volgens mij is de aangegeven hartslag correct. De interval mogelijkheid is subliem. De menustructuur is even wennen, maar wanneer je het doorhebt best wel eenvoudig. Wanneer de routes naar de computer overgezet zijn, kan je de lopen/routes goed analyseren. Kortom, ik ben blij met het horloge!

Jos 17-07-2016 Product paar weken in bezit

Praktisch en modern

Qua vormgeving en gebruiksgemak een toppertje! Simpele bediening en een duidelijk beeldscherm. Grote cijfers bij de tijdaanduiding, makkelijk als je zoals ik een leesbril nodig hebt. Die kan ik thuis laten!
De informatie over afstand, aantal stappen, verbruikte calorieen en hartslagfrequentie is eenvoudig te vinden en goed af te lezen tijdens de activiteit. Meerdere keuzes mogelijk qua activiteiten.
Of de stappenteller accuraat is, daar twijfel ik nog over. Het komt op mij wat optimistisch over.
Het gps-systeem werkt perfect, zoals je van tomtom mag verwachten.
Gelukkig niet overdreven veel opties, waardoor je niet het risico loopt te verdwalen in het menu.
Train je in het donker; geen probleem. Even je vrije hand op het beeldscherm houden en het schermpje is helder verlicht.
Prima ondersteunende website, waarop alle gegevens van de activiteit duidelijk terug te lezen zijn: afstand, duur activiteit, gemiddelde snelheid, gemiddelde hartfrequentie en dat alles in totaal, maar ook per kilometer. Geeft een informatief beeld van de belasting bij diverse terreinomstandigheden.
De route van de activiteit wordt perfect d.m.v. een kaartje weergegeven dankzij de gps. Zelfs onder bomen en met de namen van alle straten e.d. in beeld.
Voor mij (64 jaar en net gepensioneerd, oud docent lichamelijke opvoeding) een prima keuze en ik ben er heel blij mee! Ik ga er lekker 3 keer per week redelijk intensief mee trainen.

jl schrier 13-12-2015 Product maand in bezit

4,5
Grootste probleem is de hartslagmeter: die geeft geen betrouwbare informatie. Vandaag gelopen op rustig tempo, hartslag varieerde volgens het apparaat tussen de 119 en 177 bpm zonder dat mijn tempo veranderde. Ik heb hem gekocht om in dat soort trainingen goed te kunnen doen en je hebt er dus niets aan.

GPS ook niet ok: in ongeveer een van de vijf gevallen duurt het lang (2 minuten of meer) voor GPS het signaal oppakt. Verder loop ik altijd hetzelfde rondje met vaste meetpunten. Ik heb op een meetpunt afstanden gemeten van 4.19 km tot 4.27 km. Dat is 5% afwijking (2km op de marathon).